יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:43

גראנד סלאם ראשון: תים אלוף ה-US OPEN

אחרי שלושה הפסדים במעמד גמר, האוסטרי סוף סוף זכה בתואר מייג'ור ראשון בקריירה לאחר קאמבק אדיר בדרך ל-6:2, 6:4, 4:6, 3:6 ו-(8)6:7 על סשה זברב

|
דומיניק תים והגביע (רויטרס)
דומיניק תים והגביע (רויטרס)

טורניר הגראנד סלאם הראשון של עידן הקורונה, אליפות ארצות הברית הפתוחה 2020, הגיע הלילה (בין ראשון לשני) לסיומו כאשר דומיניק תים האוסטרי ביצע קאמבק אדיר וגבר 6:2, 6:4, 4:6, 3:6 ו-(8)6:7 על סשה זברב הגרמני בגמר ה-US OPEN וקטף את תואר המייג’ור הראשון בקריירה שלו. 

האוסטרי בן ה-27, אשר מדורג במקום ה-3 בעולם, הגיע לגמר הגראנד סלאם הרביעי בקריירה שלו וסוף כל סוף הצליח לעשות את הצעד הנוסף ולזכות בתואר המייג’ור הנכסף אחרי שהפסיד קודם לכן פעמיים במעמד הגמר ברולאן גארוס ב-2018 ו-2019 וכמו כן, גם בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה השנה. 

סשה זברב מברך את דומיניק תים (רויטרס)סשה זברב מברך את דומיניק תים (רויטרס)

מנגד, זברב בן ה-23, אשר מדורג במקום ה-7 בעולם, ששרד מותחן עם קאמבק אדיר כאשר גבר בחצי הגמר 6:3, 6:2, 3:6, 4:6 ו-3:6 על פאבלו קרניו בוסטה הספרדי, הגיע נחוש לגמר הגראנד סלאם הראשון בקריירה שלו והראה עליונות מפתיעה בפתיחה וכבר הוביל בשתי מערכות. עם זאת, בסופו של דבר הנסיון עשה את שלו וזברב הצעיר נכנע לקאמבק מדהים של האוסטרי המנוסה.

סשה זברב ממרר בבכי (רויטרס)סשה זברב ממרר בבכי (רויטרס)

תים חיזק את המאזן המרשים שלו במפגשים נגד זברב, כאשר השיג את הניצחון השמיני שלו על חשבון הגרמני הצעיר, בעוד הפסיד פעמיים בלבד. אגב, מבחינת תים, שניצח את הגרמני גם בחצי גמר אליפות אוסטרליה השנה, מדובר בסוג של נקמה על ההפסד לזברב בגמר טורניר המאסטרס של מדריד ב-2018.

דומיניק תים והגביע (רויטרס)דומיניק תים והגביע (רויטרס)

בפתיחה העליונות של זברב הייתה ברורה, כאשר הגרמני פשוט כתש את תים במערכה הראשונה עם שתי שבירות בדרך ל-2:6 קליל. גם במערכה השנייה זברב עלה ליתרון של שתי שבירות עם 1:5 מבטיח, כאשר תים עוד צימק ל-5:4 עם שבירה משלו, רק כדי לראות את הגרמני סוגר עניין עם 4:6 בדרך ל-0:2 במערכות. המערכה השלישית הייתה צמודה יותר, כאשר זברב שוב שבר ראשון, אך תים שבר בחזרה ולקראת סיומה של המערכה הוסיף שבירה נוספת בדרך ל-4:6 שכפה מערכה רביעית.

סשה זברב וצלחת הסגנות (רויטרס)סשה זברב וצלחת הסגנות (רויטרס)

במערכה הרביעית תים היה הרבה יותר נינוח ובטוח בעצמו וניתן היה לשים לב לכך בשינוי הדרסטי במשחקוני ההגשה שלו, כאשר בנוסף, האוסטרי אף היה קרוב לשבור את זברב במשחקון השישי של המערכה, אך הגרמני הצליח להציל שתי נקודות שבירה ושמר על ההגשות. עם זאת, במשחקון השמיני של המערכה תים הצליח להשיג את השבירה המיוחלת בדרך ל-3:6 שגרר את הגמר למערכה חמישית ומכרעת על כל הקופה.

דומיניק תים חוגג (רויטרס)דומיניק תים חוגג (רויטרס)

תים המשיך בתנופה ושבר את זברב כבר במשחקון הראשון של המערכה החמישית, אך הגרמני ענה מיד בשבירה משלו. השניים שמרו על ההגשות עד המשחקון השמיני, אז זברב שבר את תים ועלה ליתרון 3:5, אך לא הצליח לגבות את השבירה ונשבר במשחקון הבא, כאשר האוסטרי ענה בשתי שבירות משלו ובשלושה משחקונים רצופים עלה ליתרון 5:6, אך הגרמני לא הרים ידיים ושבר פעם נוספת בדרך ל-6:6 והכרעה של הגמר בשובר שוויון דרמטי.

דומיניק תים מנחם את סשה זברב (רויטרס)דומיניק תים מנחם את סשה זברב (רויטרס)

מערכה ראשונה: 2:6 לסשה זברב

דומיניק תים פתח את המשחק עם משחקון הגשה טוב ועלה ליתרון 0:1, אך סשה זברב ענה במשחקון הגשה מוצלח משלו ואיזן ל-1:1, כאשר מיד לאחר מכן הגרמני שבר את ההגשות של תים ועלה ליתרון 1:2 וגיבה את השבירה שהשיג במשחקון הגשה מושלם בדרך ל-1:3. במשחקון החמישי האוסטרי כבר נקלע לפיגור 30:0, אך הצליח להתעשת וצימק ל-3:2, בעוד זברב ענה במשחקון הגשות מושלם בדרך ל-2:4. תים סיפק שתי שגיאות כפולות והעניק לזברב נקודה שבירה, אותה ניצל בדרך לשבירה נוספת ו-2:5 מבטיח. תים ניסה לתת פייט, אבל זברב שמר על קור רוח וסגר עניין באייס נהדר בדרך ל-2:6 בסיום המערכה הראשונה. 

סשה זברב חוגג (רויטרס)סשה זברב חוגג (רויטרס)
דומיניק תים (רויטרס)דומיניק תים (רויטרס)

מערכה שנייה: 4:6 לסשה זברב

תים התקשה להתאושש וסיפק שגיאה כפולה נוספת, שאפשרה לזברב להגיע לנקודה שבירה כבר במשחקון הראשון של המערכה השנייה, האוסטרי הצליח להתעשת ועלה ליתרון 0:1. זברב מצידו, ענה במשחקון הגשה מושלם ואיזן בקלילות ל-1:1, כאשר מיד לאחר מכן אף הוסיף שבירה ועלה ליתרון 1:2. האוסטרי ניסה לשבור בחזרה ואף הוליך 0:30 על ההגשות של זברב, אך הגרמני שרד שתי שגיאות כפולות וגיבה את השבירה שהשיג בדרך ל-1:3. תים הצליח להציל שתי נקודות שבירה של זברב, אך הגרמני התעלה פעם נוספת ושבר שוב בדרך ל-1:4 מבטיח ואף גיבה את השבירה שהשיג במשחקון הגשה קליל בדרך ל-1:5 נהדר. זברב הגיע לשלוש נקודות מערכה על ההגשות של תים, שמצידו הצליח להתעשת וצימק ל-5:2. זברב פספס נקודת מערכה נוספת עם טעות בלתי מחויבת ושגיאה כפולה העניקה לתים נקודת שבירה ראשונה במשחק, אותה הוא הצליח לנצל וצימק ל-5:3 ולאחר מכן גיבה את השבירה במשחקון הגשה מושלם וצימק ל-5:4. זברב הגיע לנקודת מערכה חמישית במשחקון העשירי של המערכה והפעם הצליח לעמוד בלחץ בדרך ל-4:6 ו-0:2 במערכות.

סשה זברב (רויטרס)סשה זברב (רויטרס)
דומיניק תים (רויטרס)דומיניק תים (רויטרס)

מערכה שלישית: 4:6 לדומיניק תים

תים שמר על ההגשות, ניצח במשחקון הראשון של המערכה ועלה ליתרון 0:1, אך זברב הגיב והשווה ל-1:1 במשחקון הגשה מושלם ומיד לאחר מכן הוסיף שבירה נוספת ועלה ליתרון 1:2, למרות שקודם לכן האוסטרי עוד הצליח להציל שתי נקודות שבירה. זברב הצליח להציל שלוש נסיונות שבירה של תים, אך נשבר בנסיון הרביעי והאוסטרי איזן ל-2:2, ומיד לאחר מכן גיבה את השבירה ועלה ליתרון 2:3 במשחקון הגשה מושלם. זברב השווה ל-3:3 במשחקון הגשה מוצלח משלו, אך תים חזר מפיגור 30:0 ושמר על ההגשות שלו בדרך ל-3:4, אך זברב שרד משחקון הגשה לא פשוט והשווה ל-4:4. תים שוב שמר על ההגשות ועלה ל-4:5 ומיד לאחר מכן שבר את ההגשות של זברב וזכה במערכה עם 4:6.

דומיניק תים חוגג (רויטרס)דומיניק תים חוגג (רויטרס)
סשה זברב (רויטרס)סשה זברב (רויטרס)
דומיניק תים (רויטרס)דומיניק תים (רויטרס)

מערכה רביעית: 3:6 לדומיניק תים 

תים עלה ליתרון 0:1 במשחקון הגשה מושלם, זברב ענה במשחקון הגשה מוצלח שלו ואיזן ל-1:1, אך האוסטרי עלה ל-1:2. הגרמני שמר על ההגשות והשווה ל-2:2, אך תים ענה במשחקון הגשה מושלם נוסף ועלה ליתרון 2:3 ומיד לאחר מכן אף הגיע לשתי נקודות שבירה, אך זברב הצליח להתעשת והשווה ל-3:3 עם ארבע נקודות רצופות. תים עלה ל-3:4, בעוד זברב איבד מעט את קור הרוח וביצע שגיאה כפולה בדיוק ברגע הלא נכון ונתן לתים נקודת שבירה, אותה האוסטרי ניצל עד תום בדרך ל-3:5. האוסטרי גיבה את השבירה הקריטית שהשיג במשחקון הגשה מושלם בדרך ל-3:6 ומערכה חמישית ומכרעת.

דומיניק תים (רויטרס)דומיניק תים (רויטרס)
סשה זברב (רויטרס)סשה זברב (רויטרס)

מערכה חמישית: (8)6:7 לדומיניק תים

תים שבר את ההגשות של זברב כבר במשחקון הראשון של המערכה המכרעת ועלה ליתרון 0:1, אך זברב הגיב מיד בשבירה משלו ואיזן ל-1:1 ומיד לאחר מכן גם גיבה את השבירה ועלה ליתרון 1:2 תוך שהוא שומר על ההגשות שלו. האוסטרי איזן ל-2:2 במשחקון הגשה קליל, אך הגרמני שוב ענה ועלה ל-2:3. במשחקון השישי תים כבר נקלע לפיגור 30:0, אך הצליח להתעשת בזמן והשווה ל-3:3 בארבע נקודות רצופות. זברב עלה ל-3:4 ולאחר מכן הצליח להשיג שבירה ברגע הכי קריטי במשחק ועלה ל-3:5, מרחק משחקון אחד בלבד מזכייה בתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה. הגרמני התקשה לעמוד בלחץ וביצע מספר טעויות לא מחויבות שאפשרו לתים להשיג נקודת שבירה כפולה, כאשר זברב הציל את הנקודה הראשונה, אך בנקודה השנייה האוסטרי שבר וצימק ל-5:4 ולאחר מכן גיבה את השבירה ואיזן ל-5:5. תים המשיך בתנופה ושבר את זברב פעם נוספת בדרך ל-5:6. הגרמני לא אמר נואש וגרר את הגמר להכרעה בשובר שוויון עם שבירה נוספת משלו שקבעה 6:6 דרמטי.

דומיניק תים (רויטרס)דומיניק תים (רויטרס)

זברב לקח את שתי הנקודות הראשונות של שובר השוויון והוליך 0:2, תים הגיב והשווה ל-2:2. הגרמני קטף נקודה נוספת ועלה ל-2:3, אך גם הפעם האוסטרי ענה בשתי נקודות רצופות ועלה ליתרון 3:4. זברב סיפק שגיאה כפולה נוראית ברגע הכי לא נכון ואפשר לתים לעלות ליתרון 3:5, אך מיד לאחר מכן צימק ל-5:4. האוסטרי לא נבהל, עלה ליתרון 4:6 והשיג נקודת אליפות כפולה, אך שוב לא עמד בלחץ ברגע האמת ואיפשר לזברב להשוות ל-6:6. תים השיג נקודת אליפות שלישית כאשר עלה ל-6:7 והפעם עמד בלחץ כאשר ניצל טעות לא מחויבת של זברב בדרך ל-6:8 וזכייה בתואר.

דומיניק תים מנחם את סשה זברב (רויטרס)דומיניק תים מנחם את סשה זברב (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */