יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:35

הטניס ויתר על נציג בהנהלת האיגוד האירופי

האיגוד הישראלי לא תמך במועמדותו של ד”ר יוני ירום לתפקיד: “החלטה מצערת, יכולתי לתרום רבות”. היו”ר אבי פרץ: “ההנהלה החליטה שאין טעם בנציג שם”

|
יוני ירום , מועמדותו לא אושרה (שחר גרוס)
יוני ירום , מועמדותו לא אושרה (שחר גרוס)

בספורט הישראלי בדרך כלל רוצים לראות כמה שיותר נציגים בשולחנות שבהם מתקבלות ההחלטות החשובות. ענף הטניס קיבל הזדמנות שכזאת, כאשר ד”ר יוני ירום הפך למועמד להנהלת איגוד הטניס האירופי, אך באיגוד הישראלי החליטו שלא לתמוך במהלך ולא לאפשר לו להתמודד על אחד מהתפקידים שנחשב ליוקרתי.

רק לאחרונה ד”ר ירום סיים את כהונתו כיו”ר איגוד הטניס, אחרי שהפסיד בבחירות האחרונות לאבי פרץ. אלא שעוד לפני כן, בחודש דצמבר האחרון, ד”ר ירום החליט לרוץ להנהלת האיגוד האירופי, אך הבחירות הללו נדחו ככל הנראה בגלל התפשטות מגפת הקורונה ביבשת.

השיטה הביזארית להחזרת הקהל למגרשים ביפן

בינתיים בישראל התקיימו הבחירות לראשות האיגוד המקומי, בסיומן ד”ר ירום הפסיד כאמור לאבי פרץ שהחליף אותו בתפקיד היו”ר. בעקבות השינויים בצמרת הענף, באיגוד האירופי פנו לאיגוד הישראלי וביקשו את תמיכתו למהלך, על מנת שד”ר ירום יוכל לכהן כחבר הנהלה באיגוד האירופי כנציג מטעם ישראל.

ל-ONE נודע כי בעקבות הפנייה התקיימה בשבוע שעבר ישיבת הנהלה במהלכה היו”ר אבי פרץ אמר: “מבדיקה שערכתי לגבי טפסי הגשת המועמדות וישיבות הנהלת האיגוד, לא נמצא כל אישור או דיון בהגשת המועמדות. לאחר קבלת המסמכים מאיגוד הטניס האירופי מסתבר שהמועמדות נשלחה על ידי יוני ירום מהמייל האישי שלו ובחתימת מנכ”ל האיגוד. לאחר התייעצויות ובדיקות שערכתי הגעתי למסקנה שלאור מאבקי הכוחות בטניס אירופה אין כל תועלת או יתרון למועמדות של ישראל בהנהלת טניס אירופה, מה גם שישנן הוצאות כספיות”.

היו”ר אבי פרץ ביקש את אישור ההנהלה בראשה הוא עומד להסיר את מועמדותו בשם איגוד הטניס בישראל. בהצבעה, ההנהלה תמכה בהחלטתו ואישרה את הסרת מועמדותו של ד”ר ירום להנהלת האיגוד האירופי, ברוב קולות של 27 חברי הנהלה מול שלושה שהתנגדו וחמישה שנמנעו מלהצביע. בכך למעשה הטניס הישראלי ויתר על הזדמנות לשלוח נציג מטעמו להנהלת האיגוד האירופאי.

גורמים בכירים בטניס הישראלי הגיבו ואמרו על ההחלטה: “אין מפעלים שבהם טניסאים ישראלים משתתפים ונמצאים בניהולו של טניס אירופה, למעט השתתפות באליפויות נוער, ולכן יש לנו את דימה לייפמן כנציג בוועדת הנוער האירופאית. מלבד זאת, בדרך כלל רובן המוחלט של התחרויות הן תחת ניהולו של האיגוד העולמי. אנחנו ממקמים את האנשים שלנו במקומות שבהם יש קבלת החלטות שנוגעות לטניס הישראלי ולהיכנס לפוליטיקה של טניס אירופה זה לא משהו שנמצא בעדיפות גבוהה. יוני ירום נשאר חבר בוועדה שדנה בענייני הדייוויס ב-ITF”.

יו”ר איגוד הטניס אבי פרץ מסר בתגובה: “התפיסה שלי היא שכל דבר כזה צריך להעביר דרך החלטות הנהלה. מכיוון שההחלטה של יוני ירום הוגשה שלא במסגרת ההנהלה, הייתה לי הסמכות להחליט על כך לבד, אבל בכל זאת בחרתי להעביר את ההחלטה הזו דרך חברי ההנהלה ולשמוע לדעתם. כמובן שלאורך כל הדרך התייעצתי גם עם נציגים שלנו שמנוסים מאוד בתחומים הללו והבנתי שמבחינה פוליטית אם יהיו אי אילו מאבקים פנימיים בהנהלה באירופה הם יהיו עלולים להסב לנו נזק, ולכן הבהרתי זאת להנהלה. לבסוף ההנהלה החליטה לפי שיקוליה שאין טעם בנציג באיגוד האירופאי”.

ד”ר יוני ירום הגיב: “ההחלטה מאוד מצערת כיוון שאני יכול לעזור לטניס הישראלי באירופה. מינוי שכזה יכול לעזור לקידום הטניס הישראלי, וקשרי הענפים והמרובים עם ראשי איגודי הטניס האירופי יכולים לתרום רבות לישראל. מדיניות הוועד האולימפי הישראלי הינה שנוכחותם של נציגים ישראלים באיגודים בינלאומיים חשובה והכרחית, וזאת אף הובהר בשיחה עם בכירי האיגוד”.

יוני ירום (נעם מורנו)יוני ירום (נעם מורנו)

לגופן של הטענות, השיב היו”ר לשעבר: “המינוי הוגש בדצמבר 2019. לפי תקנון טניס יורופ היה צריך אישור יו”ר או מנכ”ל או בעל זכות חתימה באיגוד הישראלי, ולא היה צורך באישור ההנהלה שהייתה ניתנת ממילא. בשיחה עם מנכ”ל טניס יורופ הובהר כי אין כל מאבקי כוחות באיגוד הטניס האירופאי וכי אין כל הוצאות על האיגוד הישראלי, והמהלך הנוכחי הינו תמוה בעיניהם ונדיר ביותר שאיגוד יבקש להסיר מועמדות, ובייחוד של מועמד מקובל. לצערי כל המהלך הינו אישי נגדי עם רקע של פוליטיקה ונקמנות, ונועד לבסס את מעמדו של היו”ר הנבחר”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */