יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:18

4 ישראלים ישתתפו בעונת שחייה בבועה בבודפשט

ליגת השחייה הבינ"ל, ה-ISL, הכריזה על עונתה ה-2 שתתקיים בצורה הייחודית בשל מגבלות הקורונה, בה ישתתפו גורבנקו, מורז, חרותי וטומרקין הישראלים

|
אנסטסיה גורבנקו, אנדראה מורז, מירון חרותי ויעקב טומרקין (איגוד השחייה)
אנסטסיה גורבנקו, אנדראה מורז, מירון חרותי ויעקב טומרקין (איגוד השחייה)

ליגת השחייה הבינלאומית, ה-ISL, הכריזה היום (רביעי) רשמית, במסיבת עיתונאים חגיגית בפאריס, על העונה השנייה שלה, שתחל ב-17 באוקטובר. בשל מגבלות הקורונה, הליגה תיערך במתכונת דמוית "בועה" בבודפשט, כאשר הבשורה מהזווית הישראלית - לא פחות מארבעה שחיינים - אנסטסיה גורבנקו, אנדראה מורז, מירון חרותי ויעקב טומרקין יקחו חלק בליגה האיכותית, אליהם צפויים להצטרף שני מאמנים כחול לבן - אמיר עופר והילה ראובני.

אנסטסיה גורבנקו, הנציגה היחידה בליגה בעונה הראשונה, תמשיך בקבוצת לוס אנג'לס קרנט, אותה מאמן יועץ העל של איגוד השחייה בישראל ומאמן מרכז המצוינות של האיגוד בארה"ב, דייויד מארש. אליה תצטרף אנדראה מורז, אשר הייתה חלק מהקבוצה גם בעונה שעברה, אולם לא השתתפה בעקבות פציעה, כמו גם שני אנשי צוות מקצועי ישראלים - אמיר עופר, מאמן תכנית המרחקים החדש של מרכז המצוינות של האיגוד בווינגיט, אשר יהיה עוזר מאמן בצוות של מארש, והילה ראובני, אשר תשמש כמאמנת הכושר של הקבוצה מעיר המלאכים.

יעקב טומרקין (נעם מורנו)יעקב טומרקין (נעם מורנו)

שני שחיינים ישראלים נוספים המצטרפים העונה לליגה הם מירון חרותי ויעקב טומרקין - חרותי כחלק מקבוצת די. סי. טריידנט מוושינגטון, המתגאה בצוות אימון על טהרת המין הנשי ואותה מובילה המאמנת סינדי גלאגר, וטומרקין כחלק מקבוצת איירון ההונגרית, אותה ייסדה האלופה האולימפית ושיאנית העולם קטינקה הוסו. הישראלים, יחד עם שאר השחיינים, ישהו במתחם מבודד וייאלצו לערוך בדיקות קורונה על בסיס קבוע - אחת לפני ההגעה לבועה, שתיים בימים הראשונים בבועה, ואז כל חמישה ימים. לכל קבוצה תוקצה בריכה משלה לאימונים, וגם המלונות יוקצו אך ורק לקבוצות, כשכל שחיין ישהה בחדר נפרד. כחלק מהסיוע של ה-ISL לשחייניות ולשחיינים להתכונן למשחקים האולימפיים, כל המשתתפים בליגה יקבלו 1,500 דולר בכל חודש עד למשחקים האולימפיים, זאת כמובן פרט לפרסים הכספיים על הישגיהם.

הפורמט עצמו קיבל מספר שינויים ביחס לעונה שעברה. ראשית, שתי קבוצות התווספו לשמונה שהתחרו אשתקד - טורונטו טייטנס וטוקיו פרוג קינגס. ארבע קבוצות יקחו חלק בכל תחרות ויצברו נקודות בכל מפגש על מנת להיות בין שמונה המעפילות לחצי הגמר. כל עשר תחרויות הליגה הסדירה ייערכו תוך חודש ימים (וללא קהל), כשמיד לאחר מכן ייערכו שתי תחרויות חצי גמר, גם כן בבודפשט. חודש לאחר מכן, ייערך הגמר, אליו יעפילו ארבע הקבוצות המובילות, וייערך ככל הנראה ביפן. תוספת מעניינת לעונה היא זמני ה-Jackpot - אם שחיינית או שחיין ינצחו את המשחה בפער גדול מכל שאר השחיינים (שמוגדר מראש), הוא מקבל ניקוד גבוה יותר, על חשבון השחיינים האחרים. כך, ניתן לקבל עד 37 נקודות על ניצחון במשחה אישי, במקום 9 שניתנות במקרה של ניצחון "רגיל". עוד חידוש, הוא הכנסת ה-VAR שמאפשר למאמנים לערער על פסילות.

מירון חרותי (חגי מיכאלי)מירון חרותי (חגי מיכאלי)

יועץ העל של איגוד השחייה בישראל ומאמן מרכז המצוינות של האיגוד בארה"ב, דייויד מארש, אמר: "כל השחיינים, המאמנים והאוהדים של הספורט האולימפי נלהבים מאוד לקראת ה-ISL, שצועד קדימה. כחלק מהשחייה הישראלית אני נרגש שהשחיינים שלנו יכולים לחוות את התחרות המיוחדת הזאת. ההזדמנות להתחרות עם הטובים ביותר בעולם ראש בראש היא ייחודית ודרך מצוינת ללמוד להתחרות ולהתמודד עם הלחץ ועם תחרות קבוצתית ברמה כזו. אין לי ספק שלשחייניות ולשחיינים הישראלים תהיה השפעה משמעותית והם יתחרו היטב לאורך חמשת השבועות האלה. כמאמן הראשי של קבוצת LA קרנט אני שמח שיש לי את אנדי ואנסטסיה כחלק מהקבוצה, כמו גם את אמיר והילה, שיסייעו בצוות ויצברו ניסיון בטופ העולמי".

יעקב טומרקין, שמשתתף בתחרות לראשונה, הוסיף: "אני שמח להשתתף בעונה השנייה של ה-ISL. אני חלק מהקבוצה ההונגרית, כך שאמנם אין קהל, אבל עדיין נזכה לאווירה ביתית. אני נרגש לקחת חלק, במיוחד אחרי ששמעתי שנה שעברה על הפורמט וכל האקשן, שתורם ומוציא ממך יותר. אני מאוד מצפה לזה, בין היתר גם לחזור להתחרות, זו התחרות היחידה שתהיה כרגע בזירה הבינ"ל, כך שזה שווה ערך לאליפות עולם בכל קנה מידה. מתאמנים בשיא המרץ עכשיו לקראת זה וכיף שעולם השחייה זוכה לתחרויות כאלה גם בתקופת קורונה".

יעקב טומרקין (באדיבות איגוד השחייה)יעקב טומרקין (באדיבות איגוד השחייה)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */