יום שבת, 20.04.2024 שעה 14:42
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

כיאל, עלי כיאל: הגיס של בירם בסיפור לא שגרתי

אקס חיפה שילם 50 אלף שקל כדי שיעבור להפועל ת"א, אך הוא פרש והפך לסטודנט, הוריד 28 ק"ג בקאמבק וכעת הוא בעכו: "רוצה להיות כמוהו, הכל אפשרי"

|
בירם כיאל עם עלי כיאל (עמרי שטיין)
בירם כיאל עם עלי כיאל (עמרי שטיין)

במשפחת כיאל יש שחקן כדורגל אחד שהוא דמות להערצה. בירם כיאל, שחקן נבחרת ישראל. הוא תמיד היה הבולט ביותר והמצליח ביותר. אלא שבליגה הלאומית משחק כעת עלי כיאל, שחתם לאחרונה בהפועל עכו וחולם גם להגיע לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי בשנים הקרובות.

עלי כיאל בן ה-24 הוא גיסו של של בירם כיאל, והוא אולי אחד מהכדורגלנים שלא היו באור הזרקורים, אבל מדובר בשחקן עם כישרון גדול. הוא משחק בעמדת הבלם בשלב זה, אבל לא מן הנמנע שבקרוב המאמן אלי כהן ישבץ אותו לעמדת הקשר האחורי, למשבצת בה הוא חייב חיזוק ולמעשה ינסה להמשיך את דרכו של בירם.

צפו: נאום המוטיבציה של זהבי לפני המשחק

הסיפור של עלי כיאל הוא ארוך ומורכב למרות גילו הצעיר יחסית. הוא גדל במ.ס ג’וליס והיה אחד מהשחקנים הבולטים בקבוצה, כך שלא פעם הקבוצות הבכירות בארץ התעניינו בו כשהיה נער, אבל לטענתו “בכל פעם שהן רצו להחתים אותי, בג’וליס הערימו קשיים וביקשו מהם סכומי כסף גדולים. כל שנה זה היה ככה”.

עלי כיאל וסוכנו עידו קרן (יח''צ)עלי כיאל וסוכנו עידו קרן (יח''צ)

ברקע הדחיות של קבוצתו, עלי שיחק בג’וליס עד לגיל נוער. “שיחקתי שם עד שבירם התערב ושילם בעצמו 50 אלף שקל דמי השאלה לשנה אחת כדי שאני אוכל ללכת לשחק בנוער של הפועל תל אביב”. הוא כבש במדים האדומים שישה שערים והיה שחקן די בולט, אבל בסיום אותה העונה נאלץ לחזור למועדון נעוריו וממנו לעבור להפועל נוף הגליל ששיחקה בליגה הלאומית לנוער, וגם במקרה הזה “בג’וליס רצו כסף על דקות משחק וזה כמעט התפוצץ”, לטענתו.

הפרישה - והקאמבק

עונה לאחר מכן, עלי כיאל ירד לשחק בליגה א’ בבית”ר נהריה. בסיום אותה העונה, זומן למבחנים במ.ס אשדוד. “קיבלתי זימון מאייל לחמן שאימן שם באותה התקופה”, סיפר עלי כיאל, “הייתי שם כמה שבועות ושיחקתי טוב במשחקי האימון, אבל רגע לפני היציאה למחנה עשו לי את אותו הקטע מג’וליס. רבנו, בסוף האופציה של אשדוד ירדה מהפרק והחלטתי שאני לא רוצה להמשיך בכדורגל”.

אצטדיון הי"א. גם אשדוד ירדה מהפרק (משה חרמון)אצטדיון הי"א. גם אשדוד ירדה מהפרק (משה חרמון)

עלי הרגיש שהוא לא מוצא את עצמו. לדבריו הקבוצה שלו לא שחררה אותו בקלות ובחינם לשום מועדון גדול, לא אפשרה לו להתקדם כפי שרצה - והוא החליט שאם כך מתנהל הכדורגל, אז הוא מעדיף לפרוש. “רציתי לעשות קפיצת מדרגה, אבל נתקלתי באנשים שכל מה שעניין אותם זה רק כסף. אז הפסקתי לשחק”, אמר.

באותו הקיץ, לפני כחמש שנים, עלי החליט ללכת ללמוד בחיפה והוא עדיין נחשב כסטודנט. בשלוש השנים שבהן הוא לא שיחק, הוא העלה את משקל גופו. “עליתי 25 קילו, הייתי במצב לא טוב”, סיפר השחקן. “ואז יום אחד קראו לי לחזור. שיחקתי בבית”ר נהריה בליגה ב’ בשביל הכיף, שנה אחר כך כבר שיחקתי בצור שלום בליגה א’ עד שהגיעה מגפת הקורונה, וראיתי שאני מתקדם. אחרי העונה שם, הכרתי את הסוכן שלי עידו קרן שהאמין בי. מאז הורדתי בחזרה 28 קילו, חזרתי להיות כדורגלן רציני, עכשיו אני שוב עושה שני אימונים ביום כולל חדר כושר, וחתמתי בהפועל עכו מהליגה הלאומית ככה שיש התקדמות”.

לפני שחתם בעכו, הוא היה במבחנים בסקציה נס ציונה והרשים במשחק האימון שהיה לקבוצה מול הפועל באר שבע. המשחק הזה הביא לו כמה הצעות מהליגה הלאומית, אבל הוא בחר לשחק קרוב לבית. “אני מקווה שבכל שנה נעלה עוד מדרגה בסולם ואגיע גם לליגת העל”, הוסיף.

בירם כיאל. מרוצה מהחזרה של הגיס (רויטרס)בירם כיאל. מרוצה מהחזרה של הגיס (רויטרס)

סוכנו של השחקן, עידו קרן, אמר: “עלי מטפס בכל עונה ליגה וכשהוא יגיע למקומות שאני חושב שהוא מסוגל להגיע אליהם, ייכתב ספר שמצד אחד יראה את החולי בכדורגל הישראלי בעניין שחקנים כרכוש של המועדון, ומצד שני הספר ישקף אבן דרך וחזון להרבה צעירים שייקחו דוגמה מכוח רצון וההתמדה כדי להצליח עם דרך נכונה”.

בעכו, עלי כיאל השתלב מהר וקיבל מקום בהרכב. “הפועל עכו מועדון טוב מאוד ומשפחתי, הם נותנים לי במה טובה ואני מרוצה מהדרך ומהסגל. כרגע אני משחק בתור בלם שמאלי אבל מדברים איתי על זה שאולי אשחק בקרוב בתור קשר אחורי, כמו בירם. מה שהמאמן יגיד לי אני אעשה, אבל האמת שזה יהיה מרגש מבחינתי אם זה באמת יקרה”.

עלי ובירם מדברים המון ביניהם. “מה זה המון? כל היום”, מדגיש עלי. “בירם מבסוט עליי בגלל שחזרתי. אני כל הזמן מתייעץ איתו, הוא שולח לי תוכניות אימון ואני מנסה להתקדם ולשאוף גבוה. כמה גבוה? אני רוצה להיות כמוהו, לעשות קריירה מצליחה ולהגיע לרמות הגבוהות ביותר. ותאמין לי, אחרי מה שעברתי הכל אפשרי”.

תגובת מ.ס ג’וליס: כסף לא היווה מכשול

ממועדון ספורט ג’וליס מסרו בתגובה לדבריו של עלי כיאל: “המועדון שלנו קידם במשך שנים עשרות שחקנים שמשחקים היום מליגה ב’ ועד ליגת העל ועשה משאים ומתנים עם הרבה קבוצות ושחקנים לאורך השנים. המטרה שלנו כמועדון היא לקדם כדורגלנים כדי שישחקו בליגות הבכירות ואף פעם לא היו לנו בעיות. כל ילד שרצה לשחק ולהתקדם באזור הצפון הגיע לג’וליס, מועדון שמתנהל בצורה מכובדת והוציא כסף פרטי כדי להביא אנשי מקצוע ומאמנים בכירים לטובת פיתוח השחקנים לרמות הגבוהות”.

במועדון מהצפון גם ציינו מנגד: “יש לנו קשרים טובים גם עם קבוצות גדולות, כולל מכבי תל אביב ומכבי חיפה, שבאו אלינו למגרש ושלחנו אליהן שחקנים צעירים לאימונים. עלי היה שחקן מיוחד ומצויין, עשינו הכל כדי שיגיע לרמות הגבוהות, הוא היה יכול להיות בהפועל תל אביב ובמ.ס אשדוד, אבל יום לפני הטיסות למחנות האימונים של הקבוצות האלה התקשר בירם כיאל וביטל את היציאות שלו לחו”ל. לא הייתה לנו שום בעיה שיתקדם והכסף לא היווה מכשול”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */