יום שבת, 01.06.2024 שעה 21:52

ג'וקוביץ': עצוב, זו טעות כל כך קשה, אני מתנצל

המדורג 1 בעולם נותר המום מהדחתו התקדימית שהדהימה את העולם: "אלמד מכך כטניסאי וגם כאדם". הקולגות ניסו לנחם, נברטילובה ביקרה ורק קיריוס עקץ

|
ג'וקוביץ' עם השופט (רויטרס)
ג'וקוביץ' עם השופט (רויטרס)

שנת 2020 עושה הכל כדי להתעלות על עצמה בכל יום מחדש והסערה החדשה בעולם הספורט הגיעה ממקום לא צפוי בכלל עם הדחתו של נובאק ג’וקוביץ’, הראשון בעולם, אמש (ראשון) מאליפות ארצות הברית הפתוחה אחרי שחבט כדור אל גרונה של שופטת הקו, מחזה שכמותו לא נראה במגרשים הגדולים והותיר את הטניס העולמי בהלם מוחלט. הסיפור של הסרבי הפך במהרה לאחד המסוקרים ביותר ורק בשעת לילה מאוחרת הגיעה תגובתו הרשמית של ג’וקוביץ’ לאירועים.

“הסיטואציה כולה הותירה אותי מאוד עצוב וריק. בדקתי את שופטת הקו ותודה לאל שהיא בסדר. צר לי מאוד על מה שגרמתי לה. זה היה כל כך לא בכוונה, אך זו טעות קשה מאוד. בכל הנוגע להדחה שלי – אצטרך ללכת כעת לביתי ולעבוד קשה מאוד כדי להתמודד עם האכזבה הגדולה הזו. אהפוך את זה לשיעור של למידה כשחקן וכאדם. אני מתנצל בפני מארגני טורניר אליפות ארה”ב הפתוחה ובפני כל מי שנפגע מההתנהגות שלי”, הוא כתב. 

יריבו של ג’וקוביץ’ במשחק, שכתוצאה מכך התקדם באופן אוטומטי למפגש ברבע הגמר מול דניס שפובלוב הקנדי, הוא פאבלו קארנו בוסטה הספרדי. “אני חושב שזה מעשה שלא בוצע בכוונה. אני לא חושב שיש שחקן טניס כלשהו שעושה דברים כאלה בכוונה. שברתי את ההגשה שלו והוא פשוט זרק את הכדור. אני חושב שזה לגמרי מזל רע, לא? הרי אי אפשר לעשות דבר כזה, זה ברור. אני בטוח שנובאק לא רצה בשום צורה לפגוע בשופטת הקו. צר לי על כך כי זו לא הדרך בה רציתי להעפיל לרבע הגמר”. 

אלכסנדר זברב, המדורג חמישי, שהפך כעת לאחד הפייבוריטים להגיע עד הסוף: “זה מצער מאוד שהוא פגע בה ובמיוחד המקום בו היא נפגעה. זה חוסר מזל אדיר. אני מניח שהוא יהיה עצוב מאוד בימים הקרובים, אבל כל אחד מאיתנו היה נכנס לדיכאון במקרה כזה. אני מניח שאם הכדור היה פוגע במקום אחר לגמרי, או נוחת במקום אחר, עניין של סנטימטרים, והוא היה נשאר בתחרות והכל היה בסדר. אני עדיין בהלם”. 

כמובן שהנושא קיבל תגובות מכל העולם ובין היתר מאגדות טניס כאלה ואחרות. מרטינה נברטילובה, שזכתה ב-18 גראנד סלאמים, אמרה: “לא להאמין שדבר כזה קורה על מגרש הטניס. נובאק הודח על פגיעה לא מכוונת אבל מטופשת להחריד בגרונה של שופטת הקו. לא הייתה לשופטים שום ברירה אחרת אלא לפסול אותו. אני שמחה ששופטת הקו בסדר. אנחנו חייבים להיות בני אדם טובים יותר”. 

נובאק ג'וקוביץ' והשופטת (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' והשופטת (רויטרס)

בילי ג’ין קינג, שזכתה ב-12 תארי גראנד סלאם, המשיכה: “אני רק מקווה ששופטת הקו בסדר. החוק הוא החוק. זה מצער עבור כל מי שהיה מעורב אבל בסיטואציה הזו, ההחלטה לפסול את ג’וקוביץ’ מוצדקת”. 

טים הנמן, הטינסאי לשעבר, הוסיף: “התקבלה ההחלטה הנכונה. הוא לא כיוון כדי לפגוע בשופטת הקו, אבל הוא חבט את הכדור לכיוון הזה והוא צריך להיות אחראי למעשיו”. מטס ווילנדר, שזכה ב-7 תארי גראנד סלאם, המשיך: “אסור לעשות דברים כאלה. זה כנראה האירוע הכי חסר מזל שנתקלתי בו על מגרשי הטניס. הוא לא גלגל את הכדור בחזרה לעבר הילד שאוסף את הכדורים וזו השורה התחתונה. הוא חבט בכדור בעצמה גדולה יותר מאשר הוא קיווה, זו כמובן תאונה, אך כזו שנובעת מתסכול”. 

אלכס קורשיה, הטניסאי הצרפתי לשעבר, אמר ליורוספורט: “זה מדהים איך סנטימטר אחד יכול לשנות לא רק את המשחק, אלא את העתיד של הספורט שלנו. החוק אומר שבמקרה כזה הטניסאי מודח, ברור שלא הייתה להם שום ברירה אחרת”.

והיה כמובן את מי שהיה חייב להוציא מהסיפור הזה קצת “לייקים” בעידן הרשתות. הילד הרע של הטניס, ניק קיריוס, פרסם סקר לאחר המקרה ובו ביקש מהעוקבים אחריו להצביע ל”כמה שנים היו מרחיקים אותי אם הייתי פוגע בילד שאוסף את הכדורים בגרון, 5, 10 או 20?”. למעלה מ-115 אלף הצביעו, ומעל 50% סימנו את התשובה  – 20. 

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */