יום חמישי, 18.04.2024 שעה 19:30

דרישה: לדחות את הבחירות לאיגוד ההתעמלות

עו”ד רם גליצה ועו”ד אמיר רוזנברג פנו בשם עמותה מאילת במכתב לאיגוד וטענו לבעייתיות בהליך, שאמור להתקיים ב-15 בספטמבר: “פגיעה בטוהר הבחירות”

|
עו
עו"ד אמיר רוזנברג (שחר גרוס)

הבחירות להנהלת איגוד ההתעמלות אמורות להתקיים בשבוע הבא, ב-15 בספטמבר, אלא שיש מי שדורשים לדחות אותן לנובמבר. במכתב שנשלח לאיגוד עלתה הדרישה לבטל את הבחירות הקורובות במועד שנקבע, זאת, משום שלכאורה קיימת בעייתיות בתהליך והאיגוד צריך לנהוג על פי התקנון שקובע כי “ההנהלה ו-ועדת הביקורת נבחרים לתקופה של ארבע שנים”.

עו”ד רם גליצה ועו”ד אמיר רוזנברג פנו לאיגוד בשם עמותת “לתת יד לילדי אילת”, אגודה קטנה שחברה באיגוד ההתעמלות, והגישו בקשה לדחיית מועד הבחירות במכתב, בו טענו: “הבחירות להנהלת האיגוד הן אישיות. כל אחד מחברי ההנהלה נבחר לארבע שנים וזכות זו היא זכות חוקתית הקיימת לו ולעמותות שבחרו את חברי ההנהלה - חברות האסיפה הכללית של האיגוד”. כמו כן, הבהירו כי “הוועד המנהל ייבחר באסיפה כללית רגילה, זולת אם נקבעה בתקנון הוראה אחרת לעניין זה”.

נבחרת ההתעמלות האמנותית (איגוד ההתעמלות)נבחרת ההתעמלות האמנותית (איגוד ההתעמלות)

לטענתם, הנהלת האיגוד היא זו שהחליטה ללכת לבחירות במועד שנקבע, בעוד שהתקנון מורה כי “רק אסיפה כללית שלא מן המניין רשאית לקצר תקופת כהונה של הנהלה”. לכן, לדבריהם, “להנהלת האיגוד אין שום סמכות לקבל החלטה על קיצור כהונתה של ההנהלה והקדמת הבחירות”.

בנוסף, לפי המכתב “בכל שנה, מתעדכנת טבלת המנדטים באוקטובר של אותה שנה, לשנה שלמה. סעיף 10ב' לתקנון האיגוד קובע: ‘קולות ההצבעה על פי פרק זה, לכל חברה, ייקבעו אחת לשנה עבור שנה שלמה, ב-1 באוקטובר, על פי המודדים והתנאים הקבועים בתקנון זה, ובהתאם לכך, יוענקו לה קולות ההצבעה לקראת כל אסיפה’. הקדמת הבחירות מנובמבר 2020 ליום 15.9.2020 היא מעשה חמור ביותר. זוהי הקדמה מכוונת, שמטרתה לגרום לבחירות שלא במועדן, ולפני שינוי בטבלת המנדטים. במקרה זה ועדת המנדטים לא התכנסה כלל. כך, שהבחירות לוועד העמותה יתבססו על טבלת מנדטים מאוקטובר 2019 במקום על טבלת המנדטים מאוקטובר 2020”.

לפי עורכי הדין, “מטרת העיוותים הללו היא לאפשר קביעת זהות חברי ההנהלה מראש על ידי מרכזי הספורט מכבי והפועל, תוך פגיעה קשה בטוהר הבחירות ושלילת תוקפן הדמוקרטי. אין הסדרה של שמירה על סודיות הבחירות למרות הנחיות רשם העמותות”. כמו כן, נטען כי “כמנהל הבחירות נבחר עו”ד אייל פייבל, שעד זמן לא רב שימש כיועץ המשפטי של מרכז הפועל. אין שום ספק כי הוא אינו יכול לשמש בתפקיד זה“.

נבחרת ההתעמלות האמנותית (עמית שיסל)נבחרת ההתעמלות האמנותית (עמית שיסל)

בנוסף, נטען כי קיים “עיוות בספירת הקולות” משום שכל עמותה יכולה לבחור 13 מועמדים לבחירות וכל אחד מהם יקבל את אותה כמות הנקודות שמגיעות לה בהצבעה, כך שאם אגודה מקבלת 100 נקודות הצבעה אז כל אחד מה-13 שהיא בוחרת יקבל 100 נקודות. מעבר לזה, לטענת הפונים לא כל האגודות קיבלו זימון לאסיפה הכללית שבה אמורות להתקיים הבחירות וכי ההחלטה “להודיע על מספר חברי ההנהלה דקות אחדות לפני הבחירות היא מעשה חמור שפוגע בהליך הבחירות”.

לפיכך, האיגוד התבקש “לבטל את הליך הבחירות שנקבעו ל-15.9.2020, ליצור נהלי בחירות ראויים, שקופים והולמים את טוהר הליכי הבחירות, ולקיים כפוף לכך את הבחירות במועדן באסיפה הכללית הרגילה”.

תגובת איגוד ההתעמלות תובא לכשתתקבל.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */