יום שישי, 19.04.2024 שעה 18:51

סרינה גברה על סטיבנס, תים ניצח את צ'יליץ'

אליפות ארה"ב: האמריקאית חזרה מפיגור מערכה ועלתה לשמינית, האוסטרי ניצח ב-4 מערכות. מדבדב טייל, באוטיסטה אגוט הודח, קנין עלתה, קיז פרשה

|
סרינה מאושרת (רויטרס)
סרינה מאושרת (רויטרס)

יום המשחקים השישי באליפות ארצות הברית הפתוחה 2020 כלל מספר משחקים מעניינים, כשבמוקד המפגש הכל-אמריקאי בין סרינה וויליאמס, האלופה שש פעמים בעבר שעשתה זאת בפעם האחרונה ב-2014, לבין סלואן סטיבנס שזכתה בגראנד סלאם האמריקאי ב-2017. סטיבנס ניצחה במערכה הראשונה, אבל סרינה הייתה זו שיצאה עם ידה על העליונה אחרי ניצחונות בשתי המערכות הבאות.

גם סופיה קנין המדורגת 2 עלתה לשמינית בעוד מדיסון קיז המדורגת 7 פרשה וסיימה את דרכה בטורניר. עוד עלו לשמינית הגמר אליזה מרטנס הבלגית ומריה סקארי היוונייה. אצל הגברים המדורג 2 דומיניק תים איבד מערכה מול מארין צ’יליץ’ אך עלה לשמינית, בעוד דניל מדבדב ואנדריי רובלב הרוסים ומתאו ברטיני האיטלקי טיילו בקלות. רוסי אחר, קארן חצ’אנוב המדורג 11, הודח ב-5 מערכות על-ידי אלכס דה מינאור האוסטרלי העולה. גם רוברטו באוטיסטה אגוט, המדורג 8, הודח במפתיע.

סרינה חזרה מפיגור מערכה לניצחון, קנין הדיחה את ג’אבור

סרינה וויליאמס, שמחפשת זכייה בתואר גראנד סלאם ראשון מאז אליפות אוסטרליה 2017 ומאז הפיכתה לאמא, ותואר מספר 24 בקריירה שיציב אותה לצד מרגרט קורט, קיבלה הגרלה קשה בדמות מפגש מול סלואן סטיבנס כבר בסיבוב השלישי.

סרינה וויליאמס בפעולה (רויטרס)סרינה וויליאמס בפעולה (רויטרס)

סטיבנס, שזכתה באליפות ארצות הברית לפני שלוש שנים, נראתה טוב מאוד בפתיחה וניצחה 2:6 במערכה הראשונה, אבל סרינה, המדורגת 3 בטורניר, התעשתה במערכה השנייה עם 2:6 משלה והמשיכה ל-2:6 נוסף במערכה המכרעת כדי להעפיל ל-16 האחרונות.

בסיבוב הבא היא תפגוש את המדורגת 15 בטורניר, מריה סקארי היווניה, שרשמה את הישג השיא שלה בארה”ב והשוותה את ההישג הכי טוב שלה בכל גראנד סלאם (אותו קבעה יותר מוקדם השנה, באוסטרליה), כשהעפילה לשמינית הגמר עם 3:6 ו-1:6 על אמנדה אניסימובה האמריקאית בת ה-19.

מריה סקארי (רויטרס)מריה סקארי (רויטרס)

סופיה קנין, המדרוגת 2 בטורניר, פגשה את אונס ג’אבור הטוניסאית למשחק לא קל ואכן התקשתה במערכה הראשונה, שהסתיימה ב-6:7 לאמריקאית. המערכה השנייה כבר הייתה קלה יותר עם 3:6 וכרטיס ל-16 האחרונות. בשמינית היא תפגוש את המדורגת 16, אליזה מרטנס הבלגית, שגברה 5:7 ו-1:6 על קטי מקנלי.

צבטנה פירונקובה, שמשתתפת בטורניר ראשון אחרי שלוש שנים, הפתיעה את דונה וקיץ’ המדורגת 18 בעולם עם 4:6 ו-1:6. בשמינית היא תפגוש את אליזה קורנה, שנהנתה מפרישה של מדיסון קיז המדורגת 7 בטורניר בשל כאבים בצוואר, במצב של 6:7(4) ו-2:3 לזכותה של הצרפתייה.

המדורגת 20, קרולינה מוצ’ובה הצ’כית פגשה את סוראנה קירסטאה הרומנייה, ניצחה 3:6 במערכה הראשונה אבל הפסידה 6:2 בשנייה ובמערכה השלישית נקלעה לשובר שוויון מכריע, אבל ניצחה 7:9 בשובר השוויון כדי להעפיל לסיבוב הבא. היא תתמודד מול ויקטוריה אזרנקה, שחוזרת לשמינית בארה”ב לראשונה מאז 2015 אחרי 4:6 ו-2:6 על איגה שוויונטק הפולנייה.

תים איבד מערכה, מדבדב טייל, באוטיסטה אגוט וחצ’אנוב הודחו

שתי הפתעות נרשמו בטורניר הגברים. הגדולה שבהן הייתה הדחתו של המדורג 8 בטורניר, רוברטו באוטיסטה אגוט הספרדי, שהפסיד לוואסק פוספיסיל, המדורג 94 בעולם, 7:5, 2:6, 4:6, 6:3 ו-6:2. הקנדי בן ה-30 יפגוש בשמינית הגמר את המפתיע השני של הערב, אלכס דה מינאור האוסטרלי, שגבר על קארן חצ’אנוב המדורג 11 בטורניר, בתום משחק קשה בן 5 מערכות, 4:6, 6:0, 6:4, 3:6 ו-1:6. אגב, דה מינאור יהיה בן ה-21 השלישי בשמינית הגמר, אחרי שאלחנדרו דוידוביץ’-פוקינה ודניס שפובלוב כבר עלו ל-16 האחרונים.

באוטיסטה אגוט. סיים את דרכו בארה"ב בשלב מוקדם מהצפוי (רויטרס)באוטיסטה אגוט. סיים את דרכו בארה"ב בשלב מוקדם מהצפוי (רויטרס)

דומיניק תים, המדורג 2 והפייבוריט להגיע לגמר מהחצי התחתון של ההגרלה, פגש את מרין צ’יליץ’ הקרואטי למשחק לא פשוט ואף איבד מערכה לראשונה בטורניר, אך עשה את שלו עם 2:6, 2:6, 6:3 ו-3:6 ועלה לשמינתי הגמר, שם הוא יפגוש את פליקס אוז’ה אלייסים הקנדי המדורג 15, שמחץ את קורנטין מוטה הצרפתייה 1:6, 0:6 ו-4:6.

בניגוד לחצ’אנוב שהודח, שני רוסים אחרים כן יהיו בשמינית הגמר. אחד מהם הוא דניל מדבדב, המדורג 3 בטורניר, שלא התקשה במפגש מול ג’יי ג’יי וולף האמריקאי, וטייל ל-3:6, 3:6 ו-2:6 בדרך ל-16 האחרונים, שם הוא יפגוש את פרנסס טיאפו המקומי, שלא התקשה לנצח את מרטון פוצ’וביץ’ ההונגרי 2:6, 3:6 ו-2:6.

דניל מדבדב בפעולה (רויטרס)דניל מדבדב בפעולה (רויטרס)

השני הוא אנדריי רובלב בן ה-22, המדורג 14 בעולם ו-10 בטורניר, שהתקרב להישג השיא שלו בגראנד סלאם האמריקאי, העפלה לרבע הגמר (עשה זאת ב-2017), עם 0:6, 4:6 ו-0:6 מרשים על סלבטורה קארוסו האיטלקי. בשמינית הוא יפגוש למשחק מסקרן הרבה יותר איטלקי אחר, מתאו ברטיני המדורג 6 בטורניר, שגם הוא ניצח די בקלות בסיבוב השלישי - 4:6, 4:6 ו-2:6 את קספר רוד הנורבגי. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */