יום שבת, 20.04.2024 שעה 17:10
ליגה איטלקית 23-24
8317-7732אינטר1
6937-6332מילאן2
6426-4733יובנטוס3
5925-4532בולוניה4
5636-5732רומא5
5236-5732אטאלנטה6
5235-4233לאציו7
4940-5032נאפולי8
4536-4332פיורנטינה9
4529-3132טורינו10
4341-3432מונצה11
3940-3533גנואה12
3256-3633קליארי13
3248-2732לצ'ה14
2948-3132אודינזה15
2844-3032ורונה16
2848-2532אמפולי17
2763-4032פרוזינונה18
2662-3932ססואולו19
1568-2632סלרניטנה20
לוח משחקים
  • גנואה
  • 1 - 0
  • לאציו
  • קליארי
  • 2 - 2
  • יובנטוס
  • אמפולי
  • שבת, 20/04, 19:00
  • נאפולי
  • ורונה
  • שבת, 20/04, 21:45
  • אודינזה
  • ססואולו
  • ראשון, 21/04, 13:30
  • לצ'ה
  • טורינו
  • ראשון, 21/04, 16:00
  • פרוזינונה
  • סלרניטנה
  • ראשון, 21/04, 19:00
  • פיורנטינה
  • מונצה
  • ראשון, 21/04, 21:45
  • אטאלנטה
  • רומא
  • שני, 22/04, 19:30
  • בולוניה
  • מילאן
  • שני, 22/04, 21:45
  • אינטר

בעטו במגיפה: קבלו את נבחרת העונה בסרייה א'

"עונה הקורונה" המרתקת באיטליה הגיעה לסיומה וכעת - שלב הסיכומים: 4 נציגים ליובה, 3 ללאציו, אינטר עם 2 ומי "המסתנן" ממילאן? וגם: התגלית והמאמן

|
אלחנדרו גומס, כריסטיאנו רונאלדו, צ'ירו אימובילה ורומלו לוקאקו (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
אלחנדרו גומס, כריסטיאנו רונאלדו, צ'ירו אימובילה ורומלו לוקאקו (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

גם אם עוד היו כאלה, הליגה האיטלקית ניפצה בעונה האחרונה כל מיתוס וסטיגמה אפשריים על הכדורגל בארץ המגף. היא אמנם הייתה יכולה להיות צמודה ומותחת יותר לולא משבר הקורונה שגרם למספר קבוצות לאבד את המומנטום האדיר בהן היו, אך גם כך קיבלנו את אחת העונות היותר מרתקות בסרייה א’ בעשור האחרון, עם כמות אסטרונומית של שערים, דרמות בצמרת ובתחתית ושחקנים שהגיעו ככמעט אנונימיים וסיימו את העונה ככוכבים. 

כעת, כמיטב המסורת בסיום כל עונה – הגיע זמן הסיכומים. עשרות שחקנים נלקחו בחשבון כראויים, אך מה לעשות שרק 11 יכולים להיכנס לנבחרת העונה של הסרייה א’, כשהתחרות העונה הייתה קשה במיוחד. מהשוער, דרך חוליית ההגנה, הקישור, ההתקפה ומי הוא מאמן העונה והשחקן שביצע את הפריצה הכי מרשימה? קבלו את הנבחרת של עונת 2019/20 בסרייה א’. 

הרגעים המצחיקים של הליגה האיטלקית

בשער: וויצ’ך שצ’סני

יובנטוס אמנם ספגה העונה 43 שערים, כמות שלא התרגלנו לראות מהקבוצה שבמשך שנים התפארה בחוליית ההגנה מהטובות באירופה והעונה רשמה את כמו שערי החובה הגבוהה ביותר מאז החל דור האליפויות לפני 9 שנים. שצ’סני אמנם ספג 33 מהם ב-29 הופעותיו, אך אפשר לומר שרובם ככולם לא באשמתו של השוער הפולני. כאמור, שלא כפי ב-8 העונות האחרונות, יובנטוס נראתה פגיעה מתמיד העונה, בעיקר בחלק האחורי, כשהשוער ניאלץ לעמוד בפני מספר איומים גדול משמעותית ממה ששוער ביובנטוס רגיל וכמעט בכולם עמד בגבורה.  

וויצ'ך שצ'סני (רויטרס)וויצ'ך שצ'סני (רויטרס)

המשחק שמסמל יותר מכל את העונה של הפולני הוא ההפסד 3:1 ללאציו, כשלמרות ספיגת 3 השערים שאף אחד מהם לא באשמתו, השוער שהופקר לחלוטין ע”י ההגנה הציל את קבוצתו פעם אחר פעם ומנע ממנה לרדת מובסת כשהוסיף עוד הצלה כפולה בלתי נשכחת לפנדל של צ’ירו אימובילה. שמר 11 פעמים על רשת נקייה. 

על הספסל: סאמיר הנדנוביץ’ (אינטר)

הגנה: מנואל לזארי, לאונרדו בונוצ’י ותיאו הרננדס

לזארי: המגן/כנף של לאציו הוא ללא ספק אחד מסיפורי העונה ומסמל בצורה מושלמת את העונה של לאציו – כנגד כל הסיכויים. בעונתו הראשונה במועדון, המגן שהצטרף אשתקד מספאל הקטנה הוכיח שהוא שייך לרמות הגבוהות של ארץ המגף כשהתאים כמו כפפה ליד לשיטת ה-3-5-2 של סימונה אינזאגי. רשם 4 בישולים ב-31 הופעות. 

מנואל לזארי וחואקין קוראה חוגגים (רויטרס)מנואל לזארי וחואקין קוראה חוגגים (רויטרס)

בונוצ’י: זה אולי לא הייתה העונה הכי גדולה מבחינת היכולת של הבלם הוותיק, היו לו טובות יותר. אלא שאי אפשר להתעלם ממה שעבר על מי שהפך מסגן למנהיג הבלעדי של חוליית ההגנה של האלופה. בהיעדרו של ג’ורג’ו קייליני שנפצע במחזור הראשון, משימת החניכה של מתייס דה ליכט הופקדה בידי בונוצ’י, וזה עמד בה בהצלחה רבה. בעודו בן 33, בונוצ’י נח 14 דקות בלבד במהלך 23 המשחקים הראשונים של העונה, כשבכל פעם שלא שיחק ההגנה נראתה פשוט אבודה בלעדיו. הוסיף כבונוס 3 כיבושים. 

לאונרדו בונוצ'י חוגג (רויטרס)לאונרדו בונוצ'י חוגג (רויטרס)

הרננדס: ה”מסתנן” היחיד לרשימה שלא שייך ל-4 הגדולות. עוד בחצי הראשון של העונה, אז מילאן נראתה כקבוצה כבויה שתסיים במרכז הטבלה, המגן השמאלי שלא נספר בריאל מדריד היה נקודת האור. הצרפתי שיחק ממש כמו שחקן כנף בחלק גדול מן המשחקים וחרש את הצד השמאלי של הרוסונרי תוך שהוא מציג מהירות בלתי רגילה ורושם 5 בישולים ו-6 שערים, כל אחד יותר יפה מקודמו. 

תיאו הרננדס (רויטרס)תיאו הרננדס (רויטרס)

על הספסל: סטפן דה פריי (אינטר), מתייס דה ליכט (יובנטוס), פרנצ’סקו אצ’רבי (לאציו) ורובין גוזנס (אטאלנטה).  

קישור: מרצ’לו ברוזוביץ’, לואיס אלברטו ואלחנדרו גומס

ברוזוביץ’: כמה משמעותי היה הקרואטי במערך של אנטוניו קונטה. עבד ללא הפסקה בשני צידי המגרש, חילץ כדורים, בנה התקפות, איים על השער והיה האיש שדרכו הכל עבר במרכז השדה של אינטר. עומד על 90 אחוזי דיוק במסירות וכמעט 65 מסירות למשחק וסיפק תרומה נאה בחלק הקדמי עם 5 בישולים ו-3 שערים, 2 מתוכם ב’דרבי דלה מדונינה’ מול מילאן. שחקן של מעמדים גדולים.   

מרצלו ברוזוביץ' (רויטרס)מרצלו ברוזוביץ' (רויטרס)

לואיס אלברטו: מה לא נאמר על ‘מאטר שף’ של עונת 2019/20. בגיל 27, הספרדי שכשל בליברפול מצא בית חם בלאציו וחווה את עונתו הטובה בקריירה עם לא פחות מ-16 בישולים שכמובן מעמידים אותו בראש הרשימה של קטגוריה זו בסרייה א’ יחד עם אלחנדרו גומס. מי שצריך להיות אסיר תודה לקשר הוא כמובן צ’ירו אימובילה, שללא עזרתו של הספרדי לא בטוח שהיה קוטף את נעל הזהב. הוסיף גם 6 שערים.   

לואיס אלברטו חוגג (רויטרס)לואיס אלברטו חוגג (רויטרס)

אלחנדרו גומס: הדינמו במכונה של ג’אן פיירו גספריני. יש הרבה סיבות שקבוצות לא מצליחות למצוא פתרונות מול סגנון המשחק של אטאלנטה, אחת המרכזיות שבהן הוא הארגנטינאי, שפעם אחר פעם מצטרף להתקפות מגל שני ונהנה מסיומת נפלאה מול השער (7 שערים) ויכולת מסירה יוצאת דופן (16 בישולים). שרק נמשיך ליהנות מפאפו. 

אלחנדרו גומס עם הכדור (רויטרס)אלחנדרו גומס עם הכדור (רויטרס)

על הספסל: דיאן קולוסבסקי (פארמה), הקאן צ’להאנולו, מארטן דה רון ומיראלם פיאניץ’. 

התקפה: דיבאלה, לוקאקו, רונאלדו ואימובילה

פאולו דיבאלה: רונאלדו סיפק את המספרים בהתקפה של יובנטוס, אך הארגנטינאי היה האחראי הבלעדי על הקסם והניצוצות, שנראו בעיקר כשהכדור היה ברגליים של ‘לה חויה’. סארי מצא לו את התפקיד המושלם כחלוץ נסוג ודיבאלה, שחזר אפילו חד יותר יותר לאחר שחלה בקורונה גמל למאמן עם דאבל-דאבל של 11 בישולים (כולל סחיטות פנדלים) ו-11 שערים, כולם גרמו לנו לתפוס את הראש פעם אחר פעם.  

פאולו דיבאלה (רויטרס)פאולו דיבאלה (רויטרס)

רומלו לוקאקו: הבלגי פשוט נולד מחדש באינטר ונראה כמי שמשחק באיטליה כבר שנים. כשהגיע בקיץ שעבר, קונטה דרש מהחלוץ להוריד במשקלו וזה מילא כמו חייל טוב את ההוראות של האיש של הקווים בדרך להפוך לאימת ההגנות, שלא הצליחו להתמודד עם הפיזיות והוורסטיליות שלו. 23 שערים, שני בישולים ובעיקר – הפך את לאוטרו מרטינס לידו לשחק טוב הרבה יותר. 

רומלו לוקאקו חוגג (רויטרס)רומלו לוקאקו חוגג (רויטרס)

כריסטיאנו רונאלדו: בלתי נגמר. אין דרך אחרת לתאר את הפורטוגלי שאחרי עונת הסתגלות בה כבש “רק” 20 שערים, למד גם את הליגה האיטלקית ונראה בלתי ניתן לעצירה ובגיל 35 הפך לשחקן השלישי בתולדות יובנטוס שכובש 30 שערים ומעלה בעונה כשהפגיז 31 פעמים בליגה. 

כריסטיאנו רונאלדו עם תואר האליפות (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו עם תואר האליפות (רויטרס)

צ’ירו אימובילה: מאיפה מתחילים? החלוץ חווה את עונת חייו ורשם מספרים שספק אם ישוחזרו בעתיד הקרוב. אימובילה, שהוביל את לאציו לעונה חלומית, לא הסתפק בתואר ה’קאפוקניונרה’ (מלך שערי הסרייה א’, בפעם השלישית בקריירה) ומחזור לסיום העונה דאג לעקוף גם את רוברט לבנדובסקי עם שערו ה-35 בדרך לזכייה בנעל הזהב האירופית. נגמר? ממש לא. הסקורר האדיר של לאציו לא עצר גם במחזור הסיום, ולמרות שקבוצתו נכנעה 3:1 לנאפולי, כבר את שערו ה-36 ובכך – השתווה לגונסאלו היגוואין כשחקן עם מספר השערים הגבוה ביותר בעונה אחת. ענק.   

צ'ירו אימובילה חוגג (רויטרס)צ'ירו אימובילה חוגג (רויטרס)

על הספסל: לואיס מוריאל, דובאן סאפטה, לאוטרו מרטינס ופרנצ’סקו קאפוטו.

תגלית העונה: דיאן קולוסבסקי

לא מעט שחקנים צעירים הותירו חותם העונה, אך נדמה שמי שעשה את הפריצה הגדולה ביותר הוא השבדי, שכיכב כמושאל מאטאלנטה בפארמה וצד את עיניה של האלופה, יובנטוס, ששילמה לקבוצה מברגאמו 30 מיליון אירו עבורו כבר בחודש ינואר. החתימה בגרת הזקנה לא בלבלה את הקשר ההתקפי ממוצא צפון מקדוני, שהיה הטוב בשחקני פארמה, שמר על יציבות משחק אחר משחק ובגיל 20 ובעונתו הראשונה כשחקן בוגרים בסרייה א’ – סיים עם 10 כיבושים ו-9 בישולים. אם יובנטוס תדע להשתמש בו נכון, היא תקבל בדיוק את השחקן שהיה חסר לה.  

דיאן קולוסבסקי (רויטרס)דיאן קולוסבסקי (רויטרס)

מאמן העונה: ג’אן פיירו גספריני

סארי לקח אליפות, קונטה שידרג את אינטר וגם סימונה אינזאגי שסחף את לאציו לעונה בלתי נשכחת הם מועמדים ראויים, אך האיטלקי בן ה-62 פשוט היה המנצח על התזמורת שנקראת אטאלנטה. קבוצתו אמנם סיימה שלישית בסופו של דבר, אך לפרקים ארוכים שיחקה לדעת רבים את הכדורגל הטוב ביותר באירופה והפציצה שביעיות ושישיות בדרך לכמות אסטרונומית של 98 שערי ליגה – בשביל הקבוצה שלו קונים כרטיס. קידם בצורה בלתי רגילה שחקנים אנונימיים יחסית כמו רוסלן מלינובסקי, מארטן דה רון, רובין גוזנס והוביל את הקבוצה מברגאמו גם לרבע גמר ליגת האלופות, בעונתה הראשונה במפעל.  

ג'אן פיירו גספריני (רויטרס)ג'אן פיירו גספריני (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */