יום שישי, 19.04.2024 שעה 16:37
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הקרב האחרון, לפני האחרון: כוננות הפועל לדרבי

חלום הגביע נגוז, אבל לאדומים יש עוד מטרה אחת, והם יקבלו שתי הזדמנויות להחזיר את הכבוד העירוני האבוד נגד מכבי ת"א ב-21:00 ובשבוע הבא

|
עומרי אלטמן מול דן גלזר (נעם מורנו)
עומרי אלטמן מול דן גלזר (נעם מורנו)

זה לא כל כך נעים לראות דרבי ללא קהל. זה לא נעים באופן כללי, אבל דרבי תל-אביבי במיוחד. מה גם, שהאדומים מגיעים לאחר נפילת מתח דרסטית אחרי ההדחה מגביע המדינה בחצי הגמר ולאחר תבוסה קשה להפועל חיפה, כך שמצב הרוח במתחם חודורוב היה "מעט" יותר מרומם בפתיחת הפלייאוף העליון מאשר כעת. אבל בעוד זה נראה על פניו שבנק המטרות שם התרוקן – החל מהערב (שבת, 21:00) הוא יתמלא מחדש למשך שבוע בדיוק.

צפו באוהדי הפועל ת"א באימון

כאשר תואר האליפות השני ברציפות על הפרק בצד הצהוב של העיר, בצד האדום מקווים רק לדחות את החגיגות כמה שיותר. בדרבי הנוכחי זה כבר לא יקרה, וכל עוד זה תלוי בהפועל ת"א – מה שנותר להם העונה זה לחזור ולהשיג ניצחון בדרבי אחרי למעלה משש שנים, מאז אפריל 2014, ואם אפשר גם לדחות את החגיגה הצהובה עד לאחרי הדרבי בשבוע הבא, מה טוב.

מאור בוזגלו ושחקני הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)מאור בוזגלו ושחקני הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)

אחרי שני הפסדים העונה במשחקי הדרבי, פעמיים 3:0 חד, חלק וכואב – מגיעות לניר קלינגר ולחבורה שלו שתי הזדמנויות תוך שבוע ימים להחזיר את החוב שלהם מהעונה הסדירה, אז הם היו שווים הרבה יותר מהתוצאות שנרשמו, אבל בכל זאת ספגו שתי שלישיות, בלי מענה ועם תירוצים. את ההזדמנויות האלה, נטו על היוקרה העירונית, אסור להם לפספס אם אכן הם מתכוונים לכך שהעונה עדיין לא נגמרה.

אבי ריקן ואיאד אבו עביד במאבק (רדאד ג'בארה)אבי ריקן ואיאד אבו עביד במאבק (רדאד ג'בארה)

"בדרבי הראשון העונה ידענו שהם הולכים לפרק אותנו, קלינגר רק הגיע ועוד לא נראינו טוב, בדרבי השני חשבנו שאחרי הסיבוב הטוב שעשינו נביא את זה לבלומפילד ונצליח להתמודד וגם אז קיבלנו שלישייה, אז הפעם יש לנו שתי הזדמנויות תוך שבוע, אולי הפעם נוציא משהו", אמרו בהפועל לקראת המשחק.

ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)

לכל זה צריך להוסיף את האתגר המקצועי של המאמן והשחקנים אחרי ה-4:0 בסמי עופר, להוכיח שהם יכולים לצאת לדרך חדשה ולהתרומם כפי שעשו אחרי התבוסות למכבי נתניה ולמכבי חיפה העונה. במשחקים שכאלה, המצב יכול להתהפך ב-180 מעלות, להמתיק את הגלולה המרה של השבוע האחרון ולסיים את העונה בטעם טוב, כמו שמגיע להם לסיים אותה.

כמה קרוב – ככה רחוק

דווקא הפעם, כשהפועל ומכבי נפגשות בפלייאוף העליון לראשונה מאז 2014 ולמעשה הן הכי קרובות בטבלה שהיו מאז, הפערים האדירים בין המועדונים רק מתחדדים. בהפועל כבר לא מפנטזים על אירופה אחרי שהפירוק גנז את החלום וגם הם בעצמם עם ההדחה מהגביע, חגגו העפלה לפלייאוף העליון ולחצי גמר הגביע כמו חצי תואר אחרי שנים קשות ובין שתי הקבוצות מפרידות 27 נקודות, מהמקום הראשון לחמישי.

משה סיני וניר קלינגר באימון (שחר גרוס)משה סיני וניר קלינגר באימון (שחר גרוס)

מאז שהגיעו משה סיני וקלינגר להפועל ת"א הפערים בין המועדון לבין קבוצות הצמרת של הכדורגל הישראלי, בראשן מכבי ת"א, מצטמצמים, אבל רק העונה ולא ברמת המאקרו. תקציבית המצב רק הולך אחורנית, תקציב השחקנים יצטמצם לממדים של קבוצת תחתית בעונה הבאה, הליך הקיצוצים יוצא לדרך, הסגל עובר הצערה והמגמה ברורה, האידיליה כבר איננה מאז התקרית בין סיני לבעלים ומי יודע עד מתי יימשך הפרויקט הזה במתכונתו הנוכחית. בפועל, הדרך מוולפסון לקריית שלום נראית עדיין רחוקה שנות אור. אבל זה עדיין לא אומר שהפועל לא יכולה להפתיע ולהחזיר הצבע ללחיים של האוהדים.

דורון ליידנר (עמרי שטיין)דורון ליידנר (עמרי שטיין)

בין אם תהיה לפרויקט הזה המשכיות והפועל בדרך לכמה עונות ברציפות שבהן היא תבסס את מעמדה באמת כאחת הגדולות בליגת העל שוב, ובין אם לא – היא רוצה וצריכה מבחינתה לקחת את הצ'אנס הזה, בטיימינג הזה, ולשבור את הסטטיסטיקה בדרבי. עם החבר'ה הצעירים שיטעמו דרבי ראשון בבוגרים, המנוסים יותר שעדיין לא טעמו ניצחון על היריבה העירונית וקיבלו בראש בשנים האחרונות, ועם אוראל דגני ועומר דמארי שנהנו מהדובדבן שבקצפת בפעם האחרונה.

עומר דמארי (שחר גרוס)עומר דמארי (שחר גרוס)

אותו דרבי בשלבי עונת 2013/14 ממשיך לרחף מעל למתחם חודורוב כבר למעלה משש שנים, בטח ובטח כשדמארי ודגני, שכבשו את השערים באותו ניצחון 1:3, לובשים אדום ורוצים לשחזר. לאחר שנשברה הבצורת במעמד חצי גמר גביע המדינה ובהעפלה לפלייאוף העליון, בוולפסון חולמים גם על דרבי אדום שיהווה בונוס לעונה טובה מאוד מבחינתם, שעדיין לא הסתיימה למרות השבוע האחרון והטראומתי.

בצד הצהוב של ת"א עסוקים בעיקר בפרשת "הכדורגלנים והקטינות" שתשפיע בוודאי על הקהלים שצפויים להגיע לאצטדיון ביפו ולעודד מבחוץ, לצורך כך האדומים מימונו גידור כדי לצור חציצה. האווירה צפויה להיות חמה נוכח שירי הגנאי שאוהדים האדומים כבר הכינו מבעוד מועד על השחקנים החשודים ושירי ההלל של קהל האלופה כלפיהם. וכאילו שחסרה יריבות ושלהבות בימי דרבי.

אוהדי הפועל ת"א מסתננים ליציע (רדאד ג'בארה)אוהדי הפועל ת"א מסתננים ליציע (רדאד ג'בארה)


דרבי זה דרבי

תוסיפו לכל זה את הקורונה שמונעת מהאוהדים לעודד מהיציעים ותקבלו ערב עם פוטנציאל לפיצוץ, מחוץ לאצטדיון, ובתקווה שגם על כר הדשא, ברמת הכדורגל והעניין במשחק. בכל זאת, מדובר בלי ספק במשחק הכי מעניין בפלייאוף העליון, בלי קשר לעובדה שה"מאבק" על האליפות התבטל ברגע, קרבות הדירוג לא ממש בשיאם ורמת העניין ירדה משמעותית מבחינה תחרותית. בנקודת המבט התל-אביבית, ואולי של הפלייאוף העליון כולו, השאלה היחידה שנותרה היא מי ינצח בשני הדרבים שנותרו.

מוטי ברשצקי מול יונתן כהן (נעם מורנו)מוטי ברשצקי מול יונתן כהן (נעם מורנו)

יש קורונה, אין קהל, אבל דרבי זה דרבי. האווירה משולהבת, אבל רק מחוץ לבלומפילד. האוהדים בטירוף, מכבי בחקירות, התקרבות לאליפות על הפרק, הפועל בקיצוצים, הצרות של הקיץ בוולפסון כבר ממש מעבר לפינה. הכל מוכן לכך שאחרי כמה שנים טובות, הדרבי הזה באמת יהיה קרב על העיר ולא שום דבר אחר, ובהפועל ת"א רוצים רק להחזיר את הכבוד העירוני אבוד. זה הדבר היחיד שנותר להם להילחם עליו בעונת 2019/20, זה העניין האחרון של העונה. לקלינגר וחבורתו יהיו שתי הזדמנויות לעשות את זה וחלון זמנים קצר. בשעה 23:00 לערך בשבוע הבא, הוא ייסגר.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */