יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:54
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

מלחמת הציוצים: זירת הקרב בכדורסל הישראלי

חופש ביטוי לשחקנים, פגיעה בתדמית המנהלת, התכתשות בלתי פוסקת על הבידוד וחוליית הצייצנים של מכבי. עונת הכדורסל בדרך לחידוש בצילו של מאבק מתיש

|
סטו דגלאס, סקוטי ווילבקין ועומרי כספי (איציק בלניצקי)
סטו דגלאס, סקוטי ווילבקין ועומרי כספי (איציק בלניצקי)

התכתשות דרך הטוויטר הפכה לדבר שבשגרה בכדורסל הישראלי. אתמול (שישי) קיבלנו לכך דוגמה נוספת עם הציוצים של עומרי כספי ושל סקוטי ווילבקין והאיום בקנס של מנהלת הליגה.

גורם בכיר במנהלת אמר: "מכבי ביקשו ‘בואו נוריד את הלהבות’, אבל מאז אנחנו רואים שכל שעה השחקנים מגיבים”. אז איך התחילה בכלל ”מלחמת הציוצים”? לפני חידוש העונה, זה הזמן לחזור להתחלה.

כלב נובח – וגם נושך

“הירייה הראשונה" הייתה דווקא של סטו דגלאס ממכבי אשדוד. המתאזרח הביע דאגה מחידוש הליגה עוד לפני הצבעת הדירקטוריון שנערכה במלון הילטון ב-8 במאי. החשש הכלכלי היה אחד מיני רבים. על אף ציוציו של דגלאס, שתמך במכבי תל אביב שנמנעה בהצבעה, חזית הטוויטר הייתה יחסית שקטה.

דגלאס צייץ בחודש שעבר על האיום של המנהלת למפירי בידוד: "הם לא הולכים לעשות דבר, כי אי אפשר לעשות דבר בנושא, הם יודעים שהם לא יכולים לאכוף את החוק הזה (בידוד למשך שארית הליגה, מ.ב) אצל שום קבוצה. אלו חוקים חסרי משמעות שמטרתם להיראות מאורגנים ומקצועיים כשבעצם זה לא. זה מגוחך".

הגזרה התחממה כאשר שחקן מכבי תל אביב שלח מכתב בו הוא מפרט את כל חששותיו מחידוש הליגה. מנהלת הליגה הגיבה למכתב, אך התשובה לא סיפקה את ג'ייק כהן, שבינתיים נעמד בחזית והשיב למנהלת כאשר על הדרך הוא גם עונה לאוהדי שאר הקבוצות. בד בבד, ווילבקין ואלייז'ה בראיינט החלו להגיב ברשתות החברתיות, בין היתר לנושא הבידוד בין החודשיים, כאשר הפעם במנהלת לא נשארו אדישים והבהירו מה יקרה למי שיפר בידוד.

בינתיים שחקניה של הפועל ירושלים, שהייתה ממובילות הקו לחידוש הליגה, נרתמו למלחמה בצורה שקטה. טיישון תומאס צייץ: "ליגת ווינר מתייחסת לקורונה כמו כלב בבית של מישהו שאומר לך שהוא לא ינשוך, בינתיים אני רואה את הכלב הזה נושך על ימין ועל שמאל".

לאחר שחלה עלייה במספר החולים שחקני האלופה חזרו לצייץ וגם הפעם הבולטים שבהם היו ג'ייק כהן ו-ווילבקין, שציוציו נתפסו כבוטים במיוחד על ידי המנהלת. ככל שחלפו הימים, מה שהחל בציוצים מחדש של ג'יימס פלדין עבר לתגובות ועלייה למתקפה של ממש גם מצד שחקני מחזיקת הגביע עם ג'ייקובן בראון (שכבר עזב את הארץ) ותומאס (שעושה הרושם כי יעזוב גם כן) בדרישה להבין את הדברים כאשר התקשו להאמין שהמנהלת איימה על סקוטי בקנס בטענה לפגיעה בתדמית המנהלת.

ווילבקין צייץ: "זה קורע מצחוק ועצוב כאחד, הליגה יודעת בדיוק כיצד אנו, השחקנים האמריקנים מרגישים והם עדין לא ישנו דבר. LOL. אם מישהו אי פעם ירצה להראות עד כמה הוא יכול להיות עיקש שפשוט יסתכל על הכדורסל הישראלי בקיץ הזה בתור מדריך".

חופש הביטוי או חופש השיסוי

חזית נוספת נפתחה גם עם אלכס המילטון ממכבי ראשון לציון (שתמכה בחזרה גם כן) שמבחינתו רק דאג להבהיר את הצד שלו בנושא כאשר הסביר כי הוא לא ידע שיצטרך להישאר בביתו לכל אורך תקופת הליגה, וזאת לאחר שבקבוצתו טענו שהובהרו הנהלים לכל שחקני הקבוצה לאחר שהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו נפגש עם שחקני הליגה והשחקנים קיבלו תשובות לשאלותיהם, רק שהפעם ארגון שחקני היורוליג בו ג'ייק כהן משמש כסגן נשיא הארגון פנה לליגה בבקשה לבטל את העונה כשם שעשו עם היורוליג.

"אני הולך לומר את זה ואז לרדת מהנושא, ראשית אני רוחש כבוד גדול לשר הבריאות ולכל מי שאחראי לחזרתה של ליגת ווינר, ומשאמרתי זאת, חזרתי ארצה עם הכוונה לסיים את העונה, וזה מה שאני מתכוון לעשות, אבל עבורי לחזור לשבועיים של בידוד ואז אומרים לי שאהיה חייב להישאר בבידוד עד לתום השהות שלי כאן, כשלא אפשרו לנו להגיע עם אף אחד, לא מסכים עם זה. ואז כשהשחקנים מדברים על לקחת חלק בפעילויות שמותרות לכל שאר האנשים במדינה, מובן שאנחנו נמצאים בתחום עיסוק שונה, אני פשוט מרגיש שהרבה מהשחקנים פשוט היו נשארים בבית. ידענו שאנחנו לא נוכל לעשות דבר במשך שבועיים וחצי, עכשיו אומרים לנו שייקנסו אותנו על השמעת קולנו בנוגע למצב שכולנו מבולבלים לגביו ולא מבינים במאת האחוזים."

חשוב להבין כי המאבק כאן הוא במספר רבדים, בין שחקני הקבוצות למנהלת, בין הדירקטורים לבין "השחקנים המצייצים" שגם השמיעו את קולם במטרה לפייס את כולם ברשתות החברתיות ומסתבר שבין השחקנים עצמם, זרים ומתאזרחים אל מול ישראלים, ובנושא הזה נראה כי ישנו פילוג של ממש כפי שעלה מדבריו של שחקן מכבי חיפה גיל אמתי, שיצא נגד הדרישות של כלל השחקנים אשר מבקשים להיבדק לקורונה.

חוליית הציוצים של שחקני הליגה בראשותם של מכבי תל אביב שתפסו את עיקר אור הזרקורים הגיעה לשיאה בחילופי האשמות עם מנהלת הליגה ששוב איימה בקנס הפעם על עומרי כספי שיצא כנגד הבידוד למשך שארית הליגה כאשר הוא לא מחויב לשהות בו שכן הוא לא אמור להיות חלק מהסגל להמשך העונה והאימונים המלאים עם הקבוצה.

השחקנים דורשים שיינתן להם חופש ביטוי ומנגד המנהלת לא מוכנה לסבול פגיעה בתדמית, מה שכבר עלול להיות מאוחר מדי, היות ובאירופה עוקבים באדיקות אחרי המתרחש בישראל וזאת עוד מהרגע בו התחילו לעלות הקולות על חזרת הליגה. התהיות אשר העלו רק הלכו והתעצמו בצל העלייה במקרי הקורונה ובמיוחד לצד איומי הליגה על השחקנים שמבקשים לומר את דעתם ואת אשר על ליבם בקנסות. בשל כל אלו הליגה אינה מצטיירת באור חיובי בלשון המעטה.

תאריך חזרת הליגה מתקרב בצעדי ענק, אך ככל שמתקרבים לכך, נראה דווקא כאילו החזרה מתרחקת. סוגיית הבדיקות כמו גם הקלות הבידוד אותן מובילים שחקני מכבי תל אביב, יוצרות פערים שעדיין לא ברור אם הם ניתנים לגישור. מלחמת הציוצים שנמשכת לה כבר שלושה שבועות נרגעה לפי שעה, לפחות עד הציוץ הבא.

שידורי לה ליגה והסרייה א' חוזרים!
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */