יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:01

בליגות שלא יסתיימו: העפלה לאירופה לפי הישגים

אופ"א החליטה: עדיפות לסיום הליגות, נכונות לשינוי פורמט במקרה הצורך, ובלית ברירה  אושרו קווי יסוד אם הליגות יופסקו. "יורו 2020" ישמור על שמו

|
הגרלת פלייאוף ליגת האלופות (רויטרס)
הגרלת פלייאוף ליגת האלופות (רויטרס)

ראשי אופ”א ערכו היום (חמישי) פעם נוספת שיחות וידאו עם 55 ההתאחדויות האירופאיות והפעם יצאו מהשיחה הזו כמה החלטות שלא נשמעו עד כה. במרכזן: נכונות אופ”א לקבל את סיום המפעלים המקומיים בפורמט שונה מהפורמט המקורי, או במקרה של חוסר ברירה – אישור קווי יסוד לעקרונות שיאפשרו העפלה למפעלי אופ”א בעונת 2020/21 על בסיס הישגים ספורטיביים, גם במקרה שהמפעלים המקומיים לא יגיעו לסיומם.

תחילה, באופ”א ציינו כי המטרה היא אכן עדיין שהליגות יגיעו לסיומן, גם אם בתאריך מאוחר, וזו האופציה הראשונה והעדיפה. בעניין זה, שתי קבוצות עבודה שהקימה אופ”א ושעסקו בלוחות הזמנים לחידוש הכדורגל האירופי הציעו שהליגות המקומיות יתחילו לפני המפעלים האירופאים. אחת מקבוצות העבודה הללו הציעה שהליגות יגיעו לסיומן ורק אז יתחילו המשחקים במפעלי אופ”א, ואילו השנייה הציעה שהמפעלים האירופאים ישוחקו במקביל לליגות.

כך או כך, ובהתאם לעובדה שהתרחיש האידיאלי הוא עדיין לסיים את העונה, אם המגפה תאפשר זאת, באופ”א ביקשו מכל ההתאחדויות והליגות למצות את כל האפשרויות הקיימות כדי שהליגות העליונות ישוחקו במלואן. כך, למפעלי אופ”א בעונה הבאה יעפילו הקבוצות שיסיימו במקומות המתאימים לפי הפורמט המקורי, וההעפלה תהיה על בסיס הישגים ספורטיביים.

הבלתי נשכחים: 2:2 דרמטי בקלאסיקו

עם זאת באופ”א הכירו בכך שהבריאות של השחקנים, הצופים, וכל מי שמעורב בכדורגל וכן הציבור בכללותו הוא הדאגה העיקרית כרגע והודיעו כי אם הדבר לא יתאפשר, בעיקר מטעמי לוחות זמנים, קיימת אופציה שנייה, לפיה “עדיף שליגה מקומית שהופסקה תחודש בפורמט אחר שיאפשר למועדונים להעפיל על בסיס הישגים ספורטיביים”, נכתב.

האופציה השלישית, והכי גרועה מבחינת אופ”א, היא סיום מיידי של העונה. עם זאת, באופ”א ציינו כי הם מודעים לכך שישנן התאחדויות או ליגות שיהיו להן סיבות לגיטימיות לסיים את העונה, בעיקר במקרים של חקיקה שמונעת את המשכן של תחרויות ספורט בקרוב, כך שלא ניתן יהיה להשלים את העונה הנוכחית מספיק זמן לפני תחילת העונה הבאה; או במקרים של בעיות כלכליות קשות שבעטיין התעקשות על סיום העונה הנוכחית תשים בסכנה את היציבות הכלכלית של הליגות או המועדונים לטווח הארוך.

אם מפעל מקומי (ליגה או גביע) יסתיים בהתאם לאחד מהתנאים הללו, אופ”א תדרוש שההתאחדות המקומית תבחר קבוצות להשתתפות במפעלי אופ”א לעונה הבאה לפי הישגים ספורטיביים בעונה הנוכחית (19/20), בהתאם לשני תנאים: הפרוצדורה לבחירת הקבוצות צריכה להיות אובייקטיבית ולהיעשות בשקיפות וללא הפליות; וההחלטה הסופית לגבי זכאות להעפלה לתחרויות אופ”א תצטרך לקבל את אישור הגופים המוסמכים בכל מדינה.

אופ”א הודיעה גם שהיא שומרת לעצמה את הזכות לפסול העפלה של קבוצות שיוצעו על-ידי התאחדות מקומית שהתחרויות שלה לא הגיעו לסיומן, במיוחד במקרים בהם הוחלט על סיום התחרות שלא בהתאם לקווי היסוד של אופ”א, או שלא בהתאם לסיבות לגיטימיות אחרות שקשורות לבריאות הציבור, או שבחירת המועדון התבצעה בהליך שלא היה אובייקטיבי, בשקיפות מלאה וללא הפליה, ואף במקרים בהם יש תפיסה ציבורית של חוסר הוגנות בשל העפלת המועדון.

למרות הניסוח המעורפל, נראה כי במקרה של אי השלמת ליגה הקבוצות יעפילו לאירופה על פי כמות הנקודות שהשיגו בטבלה. המשמעות: ליגת העל השלימה שני סיבובים מלאים ולכן במצב כזה מכבי תל אביב תעפיל למוקדמות ליגת האלופות ומכבי חיפה, בית”ר ירושלים והפועל באר שבע יהיו במוקדמות הליגה האירופית, ללא התחשבות בגביע המדינה לעונת 2019/20.

בליגות בהן מספר המשחקים בין הקבוצות לא שווה ועדיין זקוקים להשלמות, יתבצעו שינויים בנקודות לפני ממוצע של נקודות למשחק. לדוגמה, בפרמייר ליג ארסנל תעלה לדוגמה מהמקום התשיעי למקום השמיני. ליברפול תישאר ראשונה בכל מקרה.

הפגישה הבאה בווידאו מתוכננת ל-27 במאי, בעוד יותר מחודש ועד אז מקווים באופ”א כי הליגות יתחדשו או יעמדו בפני חידוש. עוד הוחלט כי יורו 2020, שייערך בקיץ 2021, ימשיך להיקרא “יורו 2020”. בנוסף, אופ”א הודיעה כי אליפות אירופה לנשים, שתוכננה לקיץ, נדחתה באופן רשמי ל-2022 ותיערך בין 6 ל-31 ביולי באנגליה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */