יום שלישי, 19.03.2024 שעה 12:02

המכביה ה-21 נדחתה בשנה, תתקיים בקיץ 2022

כפי שפורסם ב-ONE: לאחר דיון רחב הוחלט על דחייה בשנה של אירוע הספורט, שיתקיים בין התאריכים 12.7 עד 26.7.22. הסיבה המרכזית - דחיית האולימפיאדה

|
טקס הנעילה של המכביה (אורן בן חקון)
טקס הנעילה של המכביה (אורן בן חקון)

הנהלת מכבי תנועה עולמית בראשות אמיר פלד והוועד המארגן של המכביה בראשותו של אילן פרנקו קיימו היום (חמישי) דיון רחב בהשתתפות עשרות ראשי קהילות מכבי השונות בעולם אשר בסופו קיבלו את ההחלטה על דחייה בשנה של המכביה ה-21, שתוכננה להיערך בקיץ 2021, אך תתקיים בין התאריכים 12 ביולי- 26 ביולי, 2022. 

הסיבה המרכזית להחלטה לדחות את המכביה בשנה הינה דחיית האולימפיאדה לקיץ 2021 במקביל לתאריכים המקורים של המכביה. הרצון המובהק הוא להביא ארצה את הספורטאים היהודים המובילים, כפי שנעשה במכביות האחרונות, שיתחרו לצד הספורטאים האולימפיים הישראליים, דבר שהיה נמנע אם המשחקים היו מתקיימים בקיץ הבא.

שחקני מכבי ת"א מחלקים חבילות מזון

המכביה הראשונה התקיימה בשנת 1932 באצטדיון המכביה בתל אביב ולמעט תקופת מלחמת העולם השנייה לא בוטלה ותמיד התקיימה כשנה לאחר האולימפיאדה. 

דחיית המכביה בשנה תסייע לראשי הקהילות היהודיות בעולם כמו גם לוועד המארגן בישראל להתאושש ממשבר הקורונה ולהמשיך ולגייס מספר שיא של ספורטאים אשר יגיעו להתחרות באירוע הספורט המרכזי של העולם היהודי. 

רואי הסינג, מנכ"ל המכביה: "אנו שלמים עם ההחלטה שהתקבלה ביחד עם ראשי קהילות מכבי בעולם לדחות את המכביה בשנה על אף שזה לא קרה בעבר. אנו נמשיך בהכנות ביחד עם השותפים הרבים שלנו, בארץ ובעולם, על מנת לקיים את המכביה ה-21 בקיץ 2022 בצורה הטובה ביותר".  

אסור לפספס
נגןהצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
הצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
נגןהסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
הסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
נגןספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
ספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
נגןחלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
חלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
/* LAST / NEXT ROUNDs */