יום חמישי, 18.04.2024 שעה 06:59
לאומית גברים 23-24
411915-198224אליצור נתניה
391816-195223מכבי רחובות
391996-209624עירוני נהריה
372022-209524מכבי ראשל"צ
371863-186124גלבוע/גליל
362018-203524עירוני רעננה
341861-189723אליצור אשקלון
341944-192322אליצור שומרון
341953-190324מ.ס צפת
341996-194424הפועל בני כפר קאסם
331974-187124מכבי מעלה אדומים
331970-184024א.ס. רמה"ש
312058-198724מכבי חיפה
לוח משחקים
  • אליצור אשקלון
  • 72 - 56
  • מכבי רחובות
  • עירוני נהריה
  • 81 - 88
  • מכבי מעלה אדומים
  • גלבוע/גליל
  • 81 - 97
  • מכבי ראשל"צ
  • הפועל בני כפר קאסם
  • 90 - 79
  • אליצור נתניה
  • מכבי חיפה
  • 79 - 90
  • אליצור שומרון
  • עירוני רעננה
  • 91 - 78
  • מ.ס צפת

הפועל חיפה קבוצת העונה, רז אדם פריצת העונה

האדומים מהכרמל היו דומיננטיים, הכוכב של נתניה עם עתי מזהיר לפניו, סגלוביץ' מאמן העונה, וגם: מי איכזב? ומהו משחק העונה? סיכום העונה בלאומית

|
רועי הובר, שי סגלוביץ', רז אדם וג'ייסון סיגרס (איציק בלניצקי)
רועי הובר, שי סגלוביץ', רז אדם וג'ייסון סיגרס (איציק בלניצקי)

בטרם עת, מבלי שיש הכרעה, הליגה הלאומית בכדורסל הגיעה לסיומה מוקדם מהצפוי. נגיף הקורונה שינה את סדר היום והביא לכך שהליגה לא תשוחק ויתרה מכך, אף שעונת 2019/20 תגיע לסיומה עם ההכרזה על כך שבני הרצליה והפועל חיפה הן העולות לליגת ווינר סל.

אז אפילו שלא ציפינו לעשות את זה כבר בחודש מרץ, ONE מביא לכם את המצטיינים, המאכזבים, הפריצות, המשחק הגדול של העונה החולפת. רק 22 מחזורים שוחקו, אבל איך אומרים “זה מה יש ועם זה נעבוד”.

החיים של לברון עכשיו: כושר וטיק טוק

הקבוצה המצטיינת: הפועל חיפה

אחרי עונה לא טובה ב-2018/19 שהסתיימה במקום מחוץ לשמינייה הראשונה והישארות בליגה במקום ה-9, החבורה האדומה מהכרמל עבדה הקיץ נכון, החתימה את השחקנים הכי טובים שיכולים היו להגיע ובראשם איגור נסטרנקו שרשם עונה פשוט נפלא ושלט מתחת לסלים, שיתף פעולה היטב עם ניב ברקוביץ’ הישן והטוב ושני הזרים ג’ייסון סיגרס וראקים באקלס היו פשוט בלתי עצירים והרכיבו סגל מאוזן ואיכותי. עם מאזן של 7:15, היא סיימה את העונה בשל הקורונה במקום השני כשהיד עוד נטויה והייתה אמורה להגיע לפלייאוף בצורה אופטימלית כמי שיכולה להעפיל בלי הפרעות לליגת ווינר סל. 

ראויה לציון: בני הרצליה: אחרי הירידה הכואבת בתום העונה שעברה מליגת ווינר סל, אלדד אקוניס לא חסך ודאג לבנות סגל חזק מאוד, אמנם באיחור גדול לאחר שקיווה להתפרקות של מספר קבוצות, מה שלא קרה, אבל כזה שרשם תצוגות נהדרות במהלך העונה והוביל את הטבלה בתום 22 מחזורים גם כן עם מאזן של 7:15. החיזוק של אלישי כדיר והחזרה המרגשת של אבירם זליקוביץ’ לקראת הפלייאוף היו אמורים לתת למיקי גורקה סגל עמוק מאוד לפלייאוף, אבל הקורונה קיצרה את התהליכים עבור השרוניים שהוכרזו כאלופי העונה.

שחקני בני הרצליה חוגגים עם האוהדים (חגי מיכאלי)שחקני בני הרצליה חוגגים עם האוהדים (חגי מיכאלי)

הקבוצה המאכזבת: אליצור אשקלון

הקבוצה הדרומית ניסתה לעשות הכל שונה מהעונה שעברה. זה התחיל בכך שלא המשיכה עם אבי סוכר שהוציא ממנה את המקסימום בעונה שעברה עם תקציב זעום והימרה על סגל שכלל הרבה שמות נוצצים לעומת סגל אלמוני בעונה שעברה. התוצאה? מקום 12 אחרי 22 מחזורים ואם לא ההכרזה על הקפאת היורדות, הרי שהיא מועמדת בכירה מאוד לנשור לליגה הארצית. רועי חגאי התחיל את העונה והוחלף במתן חרוש, כשהאחרון כלל לא הצליח יותר מקודמו ואולי אפילו פחות. פול דילייני, אריזונה ריד, דאור פישר, אור קורנליוס, דודו שמריז, רוברט רות’בארט (שנפצע בשלב מוקדם ולא חזר העונה) חיזוק של יובל נעימי פשוט לא הספיקו לדרומיים.

זר העונה: ג’ייסון סיגרס וראקים באקלס

לא אחד, שניים. הפועל חיפה לא הייתה מצליחה להגיע לאן שהגיעה אלמלא פגעה בול בשני הזרים שבחרה לה. ג’ייסון סיגרס ששמו הולך לפניו עוד מהימים בליגת ווינר  סל עם הפועל גלבוע/גליל ומכבי ראשון לציון, יחד עם ראקים באקלס שהתגלה כסנטר דומיננטי וקטלני במיוחד, הובילו את הקבוצה של אלעד חסין רחוק מאוד ובכל פעם שהם היו טובים, זה הסתיים בניצחון גדול. כשאחד מהם לא שיחק, זה הורגש, הקבוצה מהכרמל נשענה עליהם, אבל הם ידעו לתת את התמיכה הנכונה. בינגו של הפועל חיפה, לא פחות מזה.

ראקים באקלס (צילום: אלעד נבו)ראקים באקלס (צילום: אלעד נבו)

הישראלי של העונה: רועי הובר

הייתה התלבטות אם לשים את אור לאומי, יכול להיות שבאמת הגיע לו, אבל אי אפשר להתעלם מהעונה האדירה שרשם הגארד של הפועל גליל עליון. נכון שהקבוצה שלו לא הכי הרשימה, בניגוד לעונה שעברה, אבל הוא עצמו היה פשוט מצוין. אחרי הרבה שנים שלא בלט באף קבוצה בה שיחק, רשם 22 משחקים נפלאים עבור אבישי גורדון והחזיר לו על האמון בפרקט עם 17.2 נקודות (הישראלי המוביל בליגה), 5.5 אסיסטים ו-4.1 כדורים חוזרים. בעונה הבאה עתיד לחזור לליגת ווינר סל ואין ספק שהוא הרוויח את זה ביושר.

פריצת העונה: רז אדם

בנתניה מתפארים בכך שהשילוב עם “שחקן אמיתי” עשה את העבודה. יודעים מה? אולי הם צודקים. הקבוצה שסומנה לפני כולן כיורדת ודאית לליגה הארצית, עם קיץ קשה מבחינה פינססית בו כמעט לא הצליחה הקבוצה לפתוח עונה, פתחה חלש והייתה עמוק בתחתית, אבל בסיבוב השני הדברים התחברו והקבוצה נכנסה לשמינייה הראשונה. מי אחד הגורמים העיקריים? רז אדם. שחקן נבחרת העתודה הוביל את חבריו למאזן 11:11 כשהוא אפילו לא שחקן חמישייה קבוע, עם מספרים נהדרים של 13.5 נקודות, 3.6 אסיסטים ו-3.4 כדורים חוזרים. ישראלי שצריך לפרוץ מאוד בקרוב ובגיל 20 ברור שיש לו עוד הרבה לאן לשאוף. גם חברו לקבוצה איתי מושקוביץ ראוי לכל המחמאות.

מיכאל מושקוביץ (FIBA) (מערכת ONE)מיכאל מושקוביץ (FIBA) (מערכת ONE)

משחק העונה: בני הרצליה – הפועל חיפה 107:99 אחרי הארכה

המשחק ב-5 בפברואר שהראה שהקבוצה של אלעד חסין היא באמת קבוצה חזקה וקונטנדרית אמיתית לעלייה.  אם לומר את האמת, הרצליה הייתה טובה יותר במשך שלושה רבעים ואפילו קצת יותר, אבל שתי דקות לסיום, אחרי שהמקומיים עוד הוליכו ב-7 נקודות, אופק אביטל וראקים באקלס כפו 91:91 בסיום הזמן החוקי. ההארכה הייתה במעמד צד אחד. בחמש דקות בלבד האורחים רשמו 16 נקודות כאשר סיגרס שיחק בטירוף והוביל את חבריו לניצחון, כשסיים עם 34 נקודות. מבינים למה הוא אחד משני זרי העונה?

ראוי לציון: הפועל אשקלון – הפועל חבל מודיעין 126:132 לאחר ארבע הארכות: דרמה מטורפת סיפקו שתי הקבוצות בהיכל המטופח באשקלון ב-7.1, שנמשכה לא פחות מ-60 דקות. אחרי 40 דקות ללא הכרעה בהן פול דילייני השתולל במדי המארחת ודיאנדרה פארקס בצד השני, המשחק נכנס להארכה עם 78:78. פול דילייני ואלירן חדד העניקו יתרון למארחת, אבל עמית ביר כץ השווה ל-89:89 ודודו שמריז פספס הזדמנות להכריע את המשחק, שנכנס להארכה נוספת. האורחים לא שמרו על 95:98 פחות מדקה לסיום. אוראל לב נשלח לקו פעם אחר פעם ודייק בדרך ל-100:100 ולהארכה שלישית. דילייני התגבר על כך שארבעה מחבריו יצאו כבר בארבע עבירות – אריזונה ריד, דאור פישר, קורנליוס ואלירן חדד, המשיך בשלו והצליח להביא את חבריו לעמדת יתרון, אבל אורי גרמיזו קלע שלשה דרמטית ושלח את המשחק להארכה רביעית, וואו. הפעם דילייני כבר לא עצר ולהט בחמש הדקות הנוספות בדרך ל-48 נקודות במשחק ולניצחון ענק.

מאמן העונה: שי סגלוביץ’

רוצים דוגמא מצוינת ל-”מקסימום ממינימום”? שאלו את שי סגלוביץ’ איך הוא הצליח לעשות את מה שהצליח לעשות העונה עם אליצור יבנה. הסגל שלו בכלל לא היה נוצץ – אפיק ניסים הישיש, יחד עם שני זרים שלא נחשבים לטובים ביותר שנחתו כאן – דניאל מולינגס ובילי מקשפרד – אך בהחלט יעילים ומוצלחים, זה הספיק למקום שלישי אחרי 22 משחקים ומאזן נהדר של 8:14. המאמן היה חתום על לא מעט ניצחונות במשחקים צמודים ומול יריבות חזקות מקבוצתו שלו, אבל נראה שהוא השתפשף מספיק כדי לצבור את הניסיון הדרוש בליגה הלאומית כדי לשרוד מותחנים כאלו. סך הכל, מדובר במאמן עם המניות הכי עולות בכדורסל הישראלי בשנה האחרונה והוא בהחלט ראויה לכל מחמאה. מי כמעט זכה בתואר? אין ספק שגם נתי כהן עשה עונה נהדרת עם מכבי הוד השרון וגם הוא ראוי למילים טובות, כנ”ל גם לגבי אלעד חסין בהפועל חיפה שעשה עבודה יוצאת מן הכלל .

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */