יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:12

ההצגה חייבת להימשך: 'רסלמניה 36' ללא קהל

ב-WWE החליטו בצעד תקדימי שהאירוע הגדול של הארגון יתקיים במתחם האימונים במשך יומיים. הקרבות, הכסף והקשר לאסון התאומים - מה הוביל להחלטה?

|
ספורט (מערכת ONE)
ספורט (מערכת ONE)

עם שלל כוכבי עבר אגדיים ובצעד חסר תקדים, ב-WWE לא הלכו במסלול של יתר ארועי הספורט הגדולים ברחבי העולם, שבוטלו או נדחו בשל מגפת הקורונה, והחליטו לקיים את ‘רסלמניה 36’ ללא קהל במתחם האימונים, כשהקרבות יפוצלו ליומיים. ONE עם ההסבר לאיך השפיע הקורונה על ענף הספורט הבידורי הגדול בעולם ולמה החליטו שם שההצגה חייבת להמשיך.

ארגון ה-WWE,  נערך לעיתים אפילו שנה מראש לאירוע הכי גדול של הענף וכזה שנחשב לאחד מעשרת אירועי הספורט הפופולאריים בעולם מבחינת הכנסות, מרצ'נדייז וצפיות בכל רחבי תבל. אירוע ‘רסלמניה’ שמתקיים מדי שנה בארצות הברית מהווה קרנבל של ממש עם שלל הופעות, מפגשי מעריצים, מתחמים ייעודים לקהל שמגיע מכל היבשות וטקס היכל התהילה המסורתי. לא בכדי, ערים רבות ברחבי ארצות הברית נאבקות מדי שנה לארח את האירוע הנחשק. 

מסדר האלכוג'ל של כריסטיאנו רונאלדו

‘רסלמניה’ מושכת עניין בקרב קהל אירופי רב וגם כאן בישראל ישנה קהילה לא קטנה שמכורה לדבר. נכון, יש כאלה שיצקצקו ויאמרו כי הכל מבוים ומתוסרט, אך לשם השוואה, הרווח של אירועי ‘רלסמניה’ לא רחוק מטורנירי כדורגל בינלאומיים ומאירועי ספורט אחרים בעולם ומדורג בין חמשת אירועי הספורט הרווחים של השנה הקלנדרית. לפני שנתיים, כשהאירוע התקיים בניו אורלינס, לואיזיאנה, הוא סיפק רווח של לא פחות מ-175 מיליון דולר לאזור. 

מדי שנה ‘רסלמניה’ מתקיימת באצטדיוני ענק שרבים מהם שימשו כגמרים למשחקי הסופרבול וקרוב למאה אלף איש גודשים את היציעים והופכים את האירוע להצגה בינלאומית.

נוכח משבר הקורונה, גם ב-WWE לא נשארו אדישים. תחילה הכריזו שהאירוע יתקיים כרגיל אחרי שהמגפה לא ממש פשטה על העיר טמפה שבפלורידה, המארחת את האירוע, אך אחרי גל הביטולים המאסיבי של אירועי ספורט בכל העולם, לקברניטי הארגון לא נותרה ברירה אלא להתייחס למשבר, ובתור התחלה החליטו שכל ההופעות והתוכניות הקודמות ל’רסלמניה’ ישודרו ללא קהל.

בימים האחרונים, החליטו שגם את ‘רסלמניה’ יקיימו בדרך הזו, ללא קהל כשהיא מפוצלת ליומיים (בכל יום קרבות שונים מהקארד המתוכנן). למרות הקמת התפאורה המפוארת באצטדיון "הריימונד ג'יימס" בטמפה, האירוע יתקיים במתחם האימונים של הארגון באורלנדו. לשם השוואה, זה כמו לקיים את גמר ליגת האלופות במתחם האימונים של ברצלונה.

אל מול ההחלטה נשמעו גם לא מעט ביקורות שיש לדחות את האירוע לקיץ ו-״שאין טעם לקיימו ללא קהל״. למרות זאת, ב-WWE מתעקשים לפי שעה להמשיך את ההצגה ולהשאיר בפעולה את אחת התוכניות הוותיקות והיחידות בהיסטוריה האמריקאית, שלעולם לא ביטלה אף תוכנית שלה בשלושת העשורים האחרונים. לשם השוואה, הארגון לא ביטל אירוע שלו גם יום אחרי אסון התאומים ב-2001.

לצד הביקורת, אפשר להבין גם את הבוס הגדול, וינס מקמהן, שרוצה להמשיך לגרום לקהל הרב ליהנות מהמוצר גם בלי קהל, והאמת היא שנדמה שלפי התוכניות האחרונות, בהחלט ניתן ליהנות מרסלינג איכותי גם בלי שאגות הקהל.

כך או כך, למי שיישאר ער ליומיים המצפים לכם בימי שבת וראשון (4-5 באפריל), מצפים קרבות מרתקים ואייקונים במיוחד. האנדרטייקר האגדי, עדיין מתאבק והוא יחזור בפעם ה-27 שלו לאירוע הגדול, בו הוא מחזיק בשיא של 24 ניצחונות אל מול שני הפסדים. מארק קאלאווי בן ה-54, המגלם את דמותו של הקברן, ממשיך להיות הדמות הנצחית של הארגון גם אחרי שנים שכולם בטוחים שהנה הגיע הקרב האחרון שלו . "הדד מן" יפגוש אתה איי ג'יי סטיילס, אחד המתאבקים המוכשרים והמוערכים בענף וכזה שנדמה שמסוגל להוציא גם מטייקר, בגילו המתקדם, קרב שיתעלה על קרבות עבר שלו.

המתאבק היהודי, גולדברג, כן הוא גם עדיין איתנו, יפגוש את רומן ריינס שמחזיק בלא פחות מתואר האלוף האוניברסלי של הארגון.  אחרי שנים של הפסקה, המתאבק הקירח בן ה-53 חזר לפני ארבע שנים לארגון ומאז מופיע במספר קרבות מצומצמים מדי שנה.

גם ג׳ון סינה, הכוכב הוותיק של הארגון, צפוי לקחת חלק, אחרי שכבר הפך בשנים האחרונות לכוכב בסרטי הוליווד, והוא יפגוש את בריי וויאט בדמות "השד". באירוע המרכזי ברוק לסנר, אלוף ה-UFC  לשעבר וכזה שבלי ששמנו לב סוגר כבר 8 שנים ברציפות בקדנציה המחודשת שלו ב-WWE אחרי שעזב את ענף אמנויות הלחימה המשולבות, יפגוש את דרו מקנטייר בקרב על אליפות הארגון.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */