יום חמישי, 28.03.2024 שעה 23:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

ראשי הקבוצות פועלים לעצירת הכדורגל הישראלי

מספר בעלים בליגת העל מצפים ממשרד הבריאות להורות על עצירת הפעילות. אלון: "מדובר בעשרות אלפי אנשים שעוסקים במגע פיזי". ב"ש וכפ"ס מתנגדות לכך

|
סמי עופר שומם (עמרי שטיין)
סמי עופר שומם (עמרי שטיין)

ראשי קבוצות בליגת העל פועלים לעצירת הכדורגל באופן מיידי, כאשר מצפים שמשרד הבריאות יורה על עצירת הליגה, מחשש לבריאות השחקנים וכל מי שבא במגע עם אנשי הכדורגל. ראשי הקבוצות פועלים בשעות האחרונות כדי להוציא את העצירה אל הפועל. כרגע רק הפועל כפר סבא והפועל באר שבע מחוץ ליוזמה הזו בעוד כל השאר יהיו בפנים. יש מגעים מול כל קבוצות ליגת העל לדבוק ביוזמה.

בעלי הפועל באר שבע, אלונה ברקת, מסרה: "בימים אלו בהם השגרה שלנו מופרת ורבים נמצאים בבידוד, הכדורגל חייב להמשיך למרות הכל. זה הזמן שלנו לגלות מנהיגות, להוות דוגמה, לנקוט בזהירות ולהישמע להנחיות של משרד הבריאות. בתקופה שאלפי אוהדים מסוגרים בבתיהם ומחפשים קשר לקהילה, קיום המשחקים הוא ערך ספורטיבי ממדרגה ראשונה. כל עוד יתאפשר לשחק כדורגל בתוך המגבלות ותוך היצמדות להנחיות משרד הבריאות – חובה לעשות זאת".

רונאלדו בבידוד: השלכות הקורונה על הספורט

אחד הבעלים אשר מתנגד הוא אשר אלון שאמר ל-ONE: “משרד הבריאות חייב לעצור את הכדורגל הישראלי בכלל. ראש הממשלה נתן הוראה לא ללחוץ ידיים ואיך לפעול לשמירת היגיינה וזה לא הגיוני שממשיכים את המשחקים כאשר בליגת העל יש לך 14 קבוצות, ליגה לאומית 16 וכיוצא בזה בליגה א’, נוער, ילדים – מדובר בעשרות אלפי אנשים שאתה שולח לחזית וראש הממשלה עוד אומר לשמור על הסבא והסבתא שלכם. צריכים לשמור על מי שמתעסק בכדורגל. זהו לא קונצרט. יש פה זיעה, יש פה ריר, יש מגע פיזי וזו סכנת הידבקות גדולה. קורא למשרד הבריאות לעצור מיד את הכדורגל הישראלי”. 

גם בעלי בית”ר ירושלים משה חוגג בעד ביטול המשחקים: “יש לעצור הכל גם מסיבה בריאותית וגם בשל החוסר בקהל. שחקנים ישחקו בלי חשק, לא תהיה אווירה. צריך לפנות למשרד הבריאות וזהו. אין טעם לליגה. צריך לחכות חודש ימים ולראות האם הצעדים הדרסטיים אשר נעשים יעצרו את המגפה”. 

שרון תמם, יעקב שחר, אשר אלון: "קורא למשרד הבריאות לעצור את הכדורגל" (איציק בלניצקי)שרון תמם, יעקב שחר, אשר אלון: "קורא למשרד הבריאות לעצור את הכדורגל" (איציק בלניצקי)

מנכ”ל מכבי נתניה, ניב גולדשטיין: “כל ענף ספורט מבוסס על אנרגיות ושמחה ואווירה ובסופו של יום אתה רוצה לנצח ולרוץ לקהל לקבל אהבה.כל אלו לא מתקיימים בסיטואציה שנוצרה. גם השחקנים הם בני אדם וגם ההנהלה וכולנו בתור בני אדם חוששים וחרדים לבריאות שלנו ולבני משפחתנו וזה בהחלט לא נעים שמכריחים אותנו להסתכן ולקחת חלק באירוע שברור שיכול לסכן את שלומי. אני לא בעלים אבל אני חושב שבאווירה שנוצרה אנחנו לא מוכיחים כלום לאף אחד בהתעקשות שלנו להמשיך לשחק”.

מנכ”ל נס ציונה, רונן זייגרמן: “בתקופה כזאת רק הבריאות חשובה. כל השחקנים מעודכנים וגם הזרים שאנו נוהגים לפי הנחיות משרד הבריאות ומקווים לטוב. לדעתי צריך להפסיק את המשחקים ויפה שעה אחת קודם”.

משה חוגג. קורא לעצירה של חודש ימים (אורן בן חקון)משה חוגג. קורא לעצירה של חודש ימים (אורן בן חקון)

עוד קודם לכן השבוע, בעלי הפועל חיפה יואב כץ הודיע כי ללא קהל אין טעם להמשיך את הליגה. מנכ"ל הפועל חיפה אורן שטרלינג יוזם פעולה עם קבוצות בליגת העל לפיה לאחר מחזור הפתיחה בפלייאוף העליון, במידה וההנחיות יישארו, יעשו הכל על מנת להקפיא את הליגה ולעצור את הכדורגל: "אין כדורגל ללא קהל. לדעתי עד אשר תתאפשר כניסת קהל למגרשים וללא הגבלה אין טעם לשחק”.

אורן שטרלינג. אין טעם למשחקים ללא קהל (אחמד מוררה)אורן שטרלינג. אין טעם למשחקים ללא קהל (אחמד מוררה)

בעלי הפועל כפר סבא, יצחק שום: "לא צריך להקפיא את הליגה. מזה נותן להקפיא את הליגה. כל אחד עושה את החשבון שלו. יש הנחיות ויש לפעול לפי ההנחיות כי אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד חודש".

המנהל המקצועי של הפועל חדרה, אורן גולן: ״בגדול אני חושב שהליגה צריכה להמשיך להיערך גם ללא קהל.אני חושב שהכדורגל הוא ספורט, הוא תרבות ואם אנשים נמצאים המון שעות בבית, לא יוצאים ולא מתקהלים בכלל בשל כל ההנחיות של משרד הבריאות אז לפחות שיוכלו לשבת ולראות כדורגל בליגה הישראלית דרך הטלוויזיה. אני חושב שזה מה שצריך לעשות וזה טוב מאוד שהליגה ממשיכה גם אם זה בלי קהל בעקבות המצב העצוב שיש. יש גם השלכות מבחינה ספורטיבית אם הליגה תיעצר, יהיו השלכות לעונה הבאה, הכושר של השחקנים, הכל יפגע וצריך לקחת הכל בחשבון לכן טוב עושים שממשיכים עם המשחקים״.

אורן גולן (איציק בלניצקי)אורן גולן (איציק בלניצקי)

ממכבי תל אביב נמסר: “מועדון הכדורגל מכבי תל אביב ימשיך לפעול בתיאום ועל פי הנחיות משרד הבריאות ומנהלת הליגות כשבמקביל נמשיך לעקוב אחר הערכות המצב העדכניות. מחזור הפלייאוף הבא מתוכנן לעוד מספר שבועות כשעד אז ובשלב זה עוד מוקדם לקבל החלטות בנושא כה מורכב”.

“לא לשחק כדורגל בלי קהל, הכדורגל שייך לקהל”, אמר ל-ONE בועז תושב, נציגו של מאיר תושב, אחד מבעלי הפועל ת”א. “צריך להקפיא את המצב עד שהעניינים יתבהרו, אפשר לדחות הכל בכמה זמן שצריך. אצלנו הקהל הוא שחקן ובלי שחקן זו פגיעה ספורטיבית. העונה הגענו לאן שהגענו בזכות הקהל ובלעדיו זו פגיעה חמורה. לא קשור לפן הכלכלי בכלל, זה ספורטיבי נטו. לקהל שלנו יש חשיבות אדירה, אנחנו רוצים לשחק אך ורק מולו”.

השתתפו בהכנת הידיעה: רז אמיר, דורון בן דור, איציק כלפי ועמית קרקו.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */