יום שישי, 19.04.2024 שעה 00:45
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

סיני: זו לא סטירה, אנחנו לא בסדר גודל של מכבי

נציג הבעלים של הפועל ת"א הבהיר לאחר ה-3:0 בדרבי, בקבוצה מודים: "לא באמת היה לנו מה למכור". כוננות לחדרה: "ההבדל בין עונה מוצלחת לגרועה"

|
אנדרה ז'ראלדש חוגג בפרצוף של אלטמן (רדאד ג'בארה)
אנדרה ז'ראלדש חוגג בפרצוף של אלטמן (רדאד ג'בארה)

הפועל תל אביב חטפה אמש (שני) סטירה מצלצלת נוספת העונה, כאשר הובסה 3:0 על ידי מכבי ת"א בדרבי שנערך באצטדיון בלומפילד והעבירה בעל כורחה את ההכרעה במאבק על הפלייאוף העליון למשחק האחרון של העונה הסדירה בליגת העל מול הפועל חדרה בשבת (19:50). יתרה מזאת, ההפסד השישי בעידן ניר קלינגר הוליד מאזן שערים ללא שער זכות, של 17:0, וסימן שוב על התופעה המדאיגה אצל האדומים – כשהם מפסידים, לרוב הם גם מתפרקים ולעתים מושפלים.

מעבר ליוקרה של היריבות העירונית, לעובדה שהיא בדרך לשבע שנים רעות במסגרת הדרבי, ולשלל המשמעויות – השחקנים של ניר קלינגר כשלו בניסיון להוכיח שמקומם הוא בפלייאוף העליון, או שיש להם מה למכור בסיבוב האליפות כאחת משש הקבוצות הטובות בישראל לעונה. למעשה, הם רק הוכיחו עד כמה הפערים בינם לבין האלופה גדולים, כך היה כבר ידוע וברור, אבל הודגש בענק ביפו.

למרות זאת, המחצית הראשונה בבלומפילד הייתה די מאוזנת. הפועל הבינה שהשד לא כל כך נורא ויצאה קדימה, אך לא הייתה חדה ולא בעטה ולו פעם אחת לשער במשך כל המשחק. האנמיות של האדומים בהתקפה היא עובדה מוגמרת לגבי הדרבי, אבל גם במצבים הנייחים, ברגעים היחידים שהאורחת הייתה יכולה לגנוב שער למארחת כיוון שפערי האיכויות הם גדולים מדי לאורך משחק שלם, היא ביצעה תרגילים מוזרים שלא עבדו בכלל ושחקניה לא הצליחו לדייק אפילו בהם.

איביץ': מתנצל על מה ששרו השחקנים אתמול

לבסוף, מי שכבשה ראשונה במצב נייח הייתה מכבי ת"א, בעוד האדומים בכלל מלינים על כך שהשער לא חוקי בשל החוק החדש שמורה כי שחקן נוסף שעומד בזמן כדור חופשי במרחק של פחות ממטר מהחומה הבעיטה צריכה להיפסל. זאת, רגע לפני ששי אייזן הורחק בכרטיס אדום בדרבי הראשון שלו, מה שגמר לחלוטין את המשחק. 

בעוד הפועל ת"א ירדה למחצית בפיגור של 1:0, כאשר קלינגר מלווה את לירן ליאני למנהרת חדרי ההלבשה ומלין בפניו על השער הלא מוצדק ועל הרחקתו של אייזן בעזרת מערכת ה-VAR ולאחר עבירה גסה על איתי שכטר, במחצית השנייה היא התפרקה וצריכה להודות לצמד הבלמים שלה – אוראל דגני ורז שלמה – שהתוצאה לא הייתה מביכה הרבה יותר. 

במחצית, קלינגר עוד ניסה לעודד את שחקניו כשאמר להם: "זה קשה לחזור למשחק עם עשרה שחקנים, אבל זה אפשרי. תבואו יותר לכדור ותרצו אותו", אבל עד מהרה הוא התבדה והבין שזה פשוט בלתי אפשרי, בטח לא בערב שכזה. בסיום, הוא רק ביקש מהם להרים את עצמם לקראת חדרה אחרי שהובסו. לאחר מכן, הם יצאו שפופים בזה אחר זה ועלו לאוטובוס הקבוצתי.

ולדימיר איביץ' וניר קלינגר בחיבוק ג'נטלמני (נעם מורנו)ולדימיר איביץ' וניר קלינגר בחיבוק ג'נטלמני (נעם מורנו)

"לא קיבלנו סטירות, אנחנו הגענו מהמקום הכי נמוך למקום גבוה וחזק וטוב", אמר משה סיני ל-ONE בסיום המשחק בהתייחס לתבוסה הנוספת שספגו האדומים בעידן שלו ושל קלינגר. "עכשיו אנחנו צריכים להתעשת. פעם אמר לי מישהו שתמיד משחקים עם 11 שחקנים, גם אם אלה שמקבלים אדומים וגם עם המורחקים, אז המשחק הזה נגמר ואין מה לעשות. אנחנו נתעשת ונעשה את זה כמו שצריך".

"בכל מקרה אנחנו לא בסדר גודל של מכבי ת"א", הוסיף נציג הבעלים. "לא בתקציבים, לא ביכולות ובשחקני הספסל שלהם. יש להם סגל עמוק ולכן גם הם נראים ככה. אבל אנחנו נהיה מחויבים בהמשך וכמובן במשחק מול חדרה. זה המשחק שמעניין אותנו כרגע. מה שראינו מהקהל – נהיה חייבים בעתיד להחזיר לו כי זה דבר שלא מובן מאליו. לקהל הזה מגיע קבוצה טובה וחזקה ואנחנו נעשה כזאת".

"קשה להתמודד מול מכבי ת"א ב-11 שחקנים אז ב-10 כבר לא היה סיכוי", אמרו בקבוצה. "אלה הבדלי הרמות ואין מה לעשות. זו לא הליגה שלנו. זה לא תירוץ כי זו המציאות. לא היה לנו באמת מה למכור מול מכבי אם נודה על האמת. נראה מה אנחנו שווים מול חדרה וננסה להוכיח את עצמנו בשבת. העונה תהיה מוצלחת או גרועה אם ננצח את חדרה או שלא. צריך להרים את השחקנים, להתכונן וזהו, אין זמן לחשוב על הדרבי".

עומרי דמארי מאוכזב (רדאד ג'בארה)עומרי דמארי מאוכזב (רדאד ג'בארה)

"ריסקו אותנו ולא בפעם הראשונה העונה, לצערנו אנחנו כבר מכירים את ההרגשה", הוסיפו בהפועל ת"א. "אין אצלנו דרמות או הפסדים במהפכים. או שאנחנו מפסידים בענק או שעושים ניצחון דחוק. יש לנו בעיה מנטלית, אין ספק, כי אנחנו לא יודעים להתמודד עם סיטואציות מלחיצות כמו דרבי. במשחקים כאלה הצעירים שלנו עדיין מתבלבלים ולא מנוסים. אבל הכל יהיה בסדר. אחרי כל סטירה שקיבלנו העונה חזרנו חזקים יותר, ככה נעשה עוד פעם".

"כואב לנו כי באמת חשבנו שנוציא יותר מהמשחק הזה", אמרו שחקני הפועל ת"א המאוכזבים. "קיבלנו שער שהוא ספק חוקי, אחר כך ספגנו אדום שלקח אותנו עוד יותר אחורה וזה טבעי כשאתה בחיסרון מספרי. כולם מבואסים, אבל יודעים שצריך להתכונן כבר לחדרה. אם ננצח ונעפיל לפלייאוף העליון אז הכל טוב וזאת עונה מוצלחת. אם לא, כבר נדבר אחרת. בעונה שעברה נשארנו בליגה מחזור לסיום העונה, רוצים הפעם לעשות סיום אחר לעונה ופלייאוף העליון יהיה קפיצת מדרגה משמעותית בשביל המועדון".

בהפועל ת"א, שם נראה שמעולם לא חוו דרבי אותו רצו לשכוח כל כך מהר כדי להתרכז בחדרה, כבר מישירים מבט למשחק שיקבע את גורל העונה שלהם. למעשה, כבר ביציאה מהאצטדיון נשמעו שחקני הפועל מדברים כבר על חדרה בינם לבין עצמם, כאשר השחקנים הזרים קיבלו את המסר לקראת השבוע הבא: "זה המשחק הכי חשוב שלנו העונה, חייבים להתאבד עליו. אין דבר כזה שלא מנצחים ועולים".

לירן ליאני שולף כרטיס אדום לשי אייזן (רדאד ג'בארה)לירן ליאני שולף כרטיס אדום לשי אייזן (רדאד ג'בארה)

בתוך כך, הפועל ת"א עלולה לעמוד לדין משמעתי, כמו גם מכבי ת"א זאת לאור זריקת החפצים למגרש של אוהדיה, כאשר הדבר קרה מספר פעמים במהלך המשחק ואף כלל קרב זריקת חפצים מול אוהדי מכבי ת"א משער 5 לשער 7.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */