יום שלישי, 16.04.2024 שעה 12:38
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

איביץ' החמיא לריקן, מכבי ביקשה: המתינו לחוזים

המאמן ציין את הקשר בדרבי: "הופעה טקטית מושלמת". הצהובים ביקשו ממסיימי החוזים לחכות עם המו"מ. גלזר: "איביץ' נזף בנו עוד לפני שאמר בוקר טוב"

|
אבי ריקן ודן גלזר בסיום (נעם מורנו)
אבי ריקן ודן גלזר בסיום (נעם מורנו)

מכבי תל אביב החזירה את הפער בצמרת ליגת העל לשש נקודות ותסיים את העונה הסדירה במקום הראשון, כך נקבע אחרי שהיא ניצחה אמש (שני) את הפועל תל אביב 0:3 בדרבי, בפעם השנייה העונה. כעת, לקבוצה של ולדימיר איביץ' תהיה הזדמנות אף להגדיל זמנית את הפער לתשע נקודות, אם תנצח ביום שבת את מכבי נתניה ואולי הצהובים יוכלו להלחיץ כך את מכבי חיפה שתשחק יום לאחר מכן מול הפועל באר שבע. 

הצהובים היו מרוצים מהתוצאה שהושגה במשחק, כאשר המאמן ולדימיר איביץ' שבדרך כלל אינו נוהג לדבר על שחקנים באופן אישי, חרג ממנהגו וציין את אבי ריקן על ההופעה שלו. הקשר אומנם לא כבש או בישל, אך הוכיח שוב שהוא שחקן של מאמן וכזה שרוצה בהצלחת הקבוצה לפני הכל. "אני לא אוהב לדבר על שחקנים, הקבוצה תמיד מנצחת כקבוצה, אבל אם אני צריך להגיד משהו למישהו, זה לאבי ריקן. הוא היה פנטסטי", החמיא המאמן. "הוא היה פשוט נהדר, זה משחק מושלם שלו מבחינה טקטית". 

איביץ': מתנצל על מה ששרו השחקנים אתמול

ריקן הוא חלק מרשימת מסיימי החוזים של הצהובים. כמוהו גם אייל גולסה, איתי שכטר, שרן ייני, צ'יקו אופואדו ואנדרה ז'ראלדש. לקבוצה יש אופציות אצל חלק מהם להאריך את ההתקשרות באופן אוטומטי, כמו אצל ריקן, שכטר וייני, או אופציית רכישה במקרה של הפורטוגלי, כאשר רק בחוזים של גולסה ושל אופואדו אין סעיף אך יחד עם זאת, במכבי ת"א ביקשו מכל השחקנים - להמתין. הצהובים מעוניינים כי ענייני החוזים לא ידונו בתקופה הזו של העונה, אלא רק לקראת הסיום שלה, וכל עוד אין החלטה אחרת מצד מיץ' גולדהאר - אין שום משאים ומתנים פעילים. 

השחקנים מצידם החליטו לקבל את הבקשה, לא יעסקו בענייני החוזים שלהם, וימתינו לסיום העונה. אחת ההנחות במכבי ת"א היא כי כל השחקנים שלה, ירצו להישאר ויעדיפו לקבל חוזה חדש בסיום העונה, על פני ניהול מו"מ עם קבוצות אחרות בשלב הזה. יחד עם זאת, צריך לציין כי מבחינה חוקית - כל אחד מהם רשאי לחתום כעת באיזו קבוצה שירצה. אולם נראה כי בשלב הזה, אף אחד מהם לא עוסק בכך, וכפי שהבהיר אייל גולסה, השחקנים מרגישים שזה הדבר הנכון לעשות וכי את ענייני החוזה יש להשאיר להמשך, בטח כאשר מאבק האליפות כה צמוד. 

שחקני מכבי ת"א חוגגים עם אייל גולסה (נעם מורנו)שחקני מכבי ת"א חוגגים עם אייל גולסה (נעם מורנו)

אסור לשכוח כי מכבי ת"א מתנהלת תחת הסדר הפייר פליי הפיננסי וצריכה לדאוג כי בעונה הבאה היא לא מייצרת לעצמה חריגות תקציביות שיסבכו אותה מחדש עם אופ"א, כך שאפשר להבין את בקשת הצהובים להמתין עד שהם יידעו בדיוק מה מצבם אל מול ההסדר הפיננסי כמו גם מסגרת שכר השחקנים בעקבות השינויים שבוצעו בינואר ובהתאם להסכמים חדשים מול השחקנים שהוזכרו למעלה. 

בחזרה לדרבי. לצד המחמאות, היו גם נזיפות. לאחר המשחק סיפר דן גלזר כי בבוקר המשחק כאשר השחקנים פגשו את ולדימיר איביץ', הוא אפילו לא בירך אותם לשלום ומיד נזף בהם על אירועי הסרטון שהסעיר את הרשת כולה. "כבר כשזה קרה באותו הרגע לא הרגשנו בנוח עם עצמנו. הלהט השתלט עלינו. זה מעשה לא מכובד ולא ראוי. אנחנו צריכים לכבד כל קולגה וכספורטאים של מכבי ת"א אנחנו חייבים להפגין ערכים ומקצועיות. מפה אני רוצה להגיד שאנחנו מצטערים ולוקחים את המעשה הזה בחזרה". 

גלזר, טיבי וריקן חוגגים בסיום עם אצילי (נעם מורנו)גלזר, טיבי וריקן חוגגים בסיום עם אצילי (נעם מורנו)

כאשר האוהדים החלו לשיר את אותו שיר המדובר והמקניט בסיום המשחק, החליטו השחקנים לרדת מהדשא, אך השירה פסקה מידית והם שבו לחגוג עם הקהל. "כן, הבנו שזה לא מעשה ראוי ואנחנו לא נחזור עליו", המשיך גלזר וסיפר על התחושות בבוקר המשחק: "הפריע לנו איך שזה יצא ושזה באמת מעשה לא ראוי. זה לא השפיע על המשחק. המאמן לפני שאמר לנו בוקר טוב אמר שהוא כועס עלינו ושאנחנו צריכים לכבד את הקולגות שלנו ואנחנו הבנו את זה". 

עוד אמר בנושא הזה: "אני כבר באותו רגע הרגשתי לא נעים. זה לא הערכים שאני מביא לכדורגל או הדוגמה שאני רוצה לשמש לצעירים שמסתכלים עלינו. הדברים קצת יצאו מפרופורציה בתקשורת וקצת ניסו להלהיט עוד יותר את הרגע הזה. לא אמרנו אמירות גזעניות או קריאות חסרות תקדים. המעשה שלנו לא ראוי, אבל יחד עם זאת, לא צריך לצאת מפרופורציה וזה לא יחזור על עצמו". 

דן גלזר עולה חם לבלומפילד (רדאד ג'בארה)דן גלזר עולה חם לבלומפילד (רדאד ג'בארה)

במכבי ת"א ציינו כי השער הראשון של עומר אצילי הוא חוקי, חרף תמונות כאלה ואחרות שצולמו במהלך המשחק, לפיהן אפשר להסיק כי אנריק סבוריט מפריע לחומה של הפועל ת"א. הצהובים קיבלו על כך גיבוי מצוות השיפוט במשחק, שהסביר כי האדומים למעשה הציבו "שתי חומות", ולמעשה סבוריט עמד מאחורי "החומה השנייה", מה שבעצם גורם לכך שהוא בכלל לא חלק מהחומה וכדומה ועל כן מדובר בשער חוקי. זוהי הייתה גם הטענה של לירן ליאני לאחר המשחק. 

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */