יום חמישי, 18.04.2024 שעה 08:09
ליגה גרמנית 23-24
7919-7429באייר לברקוזן1
6336-8229באיירן מינכן2
6334-6729שטוטגרט3
5633-6729לייפציג4
5634-5729דורטמונד5
4239-4329איינטרכט פרנקפורט6
3946-4729אוגסבורג7
3952-4129פרייבורג8
3657-4929הופנהיים9
3450-4229היידנהיים10
3156-5029בורוסיה מנשנגלדבאך11
3149-3629ורדר ברמן12
2945-2529אוניון ברלין13
2850-3429וולפסבורג14
2759-3429בוכום15
2647-3029מיינץ16
2251-2329פ.צ. קלן17
1472-2829דרמשטאט18
לוח משחקים
  • איינטרכט פרנקפורט
  • שישי, 19/04, 21:30
  • אוגסבורג
  • פ.צ. קלן
  • שבת, 20/04, 16:30
  • דרמשטאט
  • היידנהיים
  • שבת, 20/04, 16:30
  • לייפציג
  • הופנהיים
  • שבת, 20/04, 16:30
  • בורוסיה מנשנגלדבאך
  • וולפסבורג
  • שבת, 20/04, 16:30
  • בוכום
  • אוניון ברלין
  • שבת, 20/04, 19:30
  • באיירן מינכן
  • ורדר ברמן
  • ראשון, 21/04, 16:30
  • שטוטגרט
  • דורטמונד
  • ראשון, 21/04, 18:30
  • באייר לברקוזן
  • פרייבורג
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • מיינץ

רוצים פלייאוף: הליגיונרים עם העיניים לסקוטלנד

משבר הקורונה שפגע בזהבי וסבע, דסה ודאבור בכושר, היציבות של וייסמן, פציעת סולומון והקרב על השער. יותר מחודש למפגש הגורלי של ישראל - תמונת מצב

|
ליגיונרים (גרפיקה, קרולינה אריכמן) (מערכת ONE)
ליגיונרים (גרפיקה, קרולינה אריכמן) (מערכת ONE)

ליגת הבורסה לניירות ערך כבר הולכת ונכנסת לרגעי ההכרעה עם מחזורי הסיום של הליגה הסדירה, אבל במקביל, מעבר לאופק, ביום אביב בהיר, כבר אפשר להריח את פלייאוף העלייה ליורו 2020 ממשמש ובא. קצת יותר מחודש נותר עד שתישמע ברחבי ההאמפדן פארק שריקת הפתיחה למשחק הכי גורלי ומשמעותי של נבחרת ישראל במילניום הנוכחי, מול סקוטלנד, ואנדי הרצוג וצוותו כבר החלו בהכנות שכוללות בינתיים אימונים עם סגל רחב וראשוני בבית הנבחרות בשפיים. 

אז כשלוח הזמנים הולך ומתהדק, הגיע הזמן לבדוק מהי תמונת המצב בגזרת מי, שכמו תמיד, יהוו חלק נכבד מאוד בסגל הכחול-לבן – הליגיונרים.  פציעות, מחסור בדקות וכן, גם השפעות הקורונה, את כל אלה יצטרך לקחת בחשבון המאמן האוסטרי כשיזמן את הסגל הסופי שייצא לגלזגו, ולכבוד כך החלטנו ב-ONE להביא לכם תמונת מצב של נציגנו בגולה, קצת יותר מחודש לרגע האמת. 

אנדי הרצוג עם שחקני נבחרת ישראל באימון (נעם מורנו)אנדי הרצוג עם שחקני נבחרת ישראל באימון (נעם מורנו)

שוערים: כאב ראש חיובי  

אריאל הרוש – אחרי שראה את אופיר מרציאנו מקבל את מרבית הקרדיט בקמפיין הנוכחי, השוער שהשתלט על המקום הפותח בשער של ספרטה רוטרדם יקווה להמשכיות מהמשחק האחרון בשלב הבתים, בו פתח מול מקדוניה הצפונית (1:0). מאז ערך את הבכורה שלו בליגה בהולנד בסוף אוקטובר, הרוש מפגין יכולת טובה ולמרות טעות קצת מוזרה במשחק האחרון מול כרונינגן, הוא יגיע למשחק בסקוטלנד כשהוא נמצא בסיטואציה ומעמד שונים לחלוטין בקבוצה שלו ומשחק באופן קבוע. 

אריאל הרוש. שוער בראשון ברוטרדם (רדאד ג'בארה)אריאל הרוש. שוער בראשון ברוטרדם (רדאד ג'בארה)

אופיר מרציאנו – בניגוד להרוש, מרציאנו פתח את העונה עם מקום של קבע בשער היברניאן, אך אז, קצת אחרי ההופעה החלשה שלו בשער הנבחרת בהפסד 3:1 לאוסטריה, הוא איבד אותו לתקופה מסוימת וישב על הספסל 11 משחקי ליגה רצופים. לשמחתו של הרצוג השוער ידע להרוויח את מקומו בחזרה ומאז תחילת דצמבר 2019 הוא משחק באופן קבוע וגם מציג יכולת גבוהה בליגה הסקוטית הבכירה. 

אופיר מרציאנו. הרוויח מקום ב-11 בחזרה (רדאד ג'בארה)אופיר מרציאנו. הרוויח מקום ב-11 בחזרה (רדאד ג'בארה)

בוריס קליימן – "אם ישלחו מישהו מהנבחרת לראות אותי בקפריסין אני גם אקבל את הזימון", הצהיר שוער פראלימני בראיון ל-ONE בתחילת החודש. אם נתייחס לזימונים קודמים קשה לראות את קליימן מקבל פתאום את ההזדמנות, אך הוא בהחלט מהווה אופציה ריאלית לתפוס את המקום של השוער השלישי בסגל, שהיה שייך עד כה ליואב ג'ראפי. בחמשת משחקיו האחרונים בקבוצת התחתית באי השכן לא ספג יותר משער למשחק ובאחרון גם רשם הצלת פנדל נאה. 

בוריס קליימן (אינסטגרם)בוריס קליימן (אינסטגרם)

הגנה: דסה כבר בעניינים, אלחמיד פחות 

אלי דסה – הבשורות הטובות עבור הרצוג מגיעות מהאגף הימני של העורף, אחרי שמהגן התאושש מפציעה שהשביתה אותו למעלה מחודשיים. במשחק הליגה האחרון מול הירנביין הוא פתח ב-11 של ויטסה ארנהם, השלים 90 דקות וגם הוסיף בישול, שעזר לקבוצתו לרשום 2:4 מרשים. עד למשחק בגלזגו צפויים לקבוצתו עוד חמישה משחקים והרצוג יקווה שאחד מהבנקרים שלו עד כה בקמפיין, ימשיך לשחק באופן קבוע בכולם.  

אלי דסה באימון הנבחרת (איציק בלניצקי)אלי דסה באימון הנבחרת (איציק בלניצקי)

חאתם עבד אלחמיד – הכלבויניק של הרצוג בחלק האחורי פצוע מאז תחילת נובמבר ובצוות המקצועי מקווים שישוב לפעילות סדירה במדי סלטיק עד למשחק. במפגש של אלופת סקוטלנד מול קופנהאגן בשלב 32 האחרונות אלחמיד לא נכלל בסגל, אך עד לפגרת הנבחרות יש לירוקים-לבנים עוד שבעה משחקים בכל המסגרות והתקווה היא שהבלם/מגן ישוב להתלבש ויצבור דקות משחק בחודש הקרוב. 

חאתם עבד אלחמיד. הרצוג מקווה שיחזור עד סקוטלנד (שחר גרוס)חאתם עבד אלחמיד. הרצוג מקווה שיחזור עד סקוטלנד (שחר גרוס)

טאלב טוואטחה – בניגוד לדסה, המצב של המגן המועדף על הרצוג באגף שמאל פחות מעודד, כשהוא לא כל כך נספר על ידי מאמנו בלודוגורץ. במשחק הליגה האירופית מול אינטר, טוואטחה השלים עוד 90 דקות על הספסל ובכלל, לא שיחק במשחק רשמי של אלופת בולגריה בחודשיים האחרונים. 

טאלב טוואטחה עם הכדור. מאמנו בלודוגורץ לא סופר אותו (שחר גרוס)טאלב טוואטחה עם הכדור. מאמנו בלודוגורץ לא סופר אותו (שחר גרוס)

עומרי בן הרוש – אם הסטטוס קוו של טוואטחה בבולגריה יימשך, מי שיקווה לקבל את ההצבה באגף שמאל הוא מגנה של לוקרן, שגם הוא לא מרבה לשחק יותר מדי בליגה הבלגית השנייה בתקופה האחרונה. למעשה, בן הרוש שיחק פעם אחת בלבד בארבעת המחזורים האחרונים כשפתח בהרכב קבוצתו שנכנעה 2:1 ללובן, וגם אז, שיחק בעמדת הבלם. 

עומרי בן הרוש (עמרי שטיין)עומרי בן הרוש (עמרי שטיין)

טל כחילה – הבלם משחק לפרקים במדי אטרומיטוס בליגה היוונית  לאחר ששב מפציעה לא פשוטה, אך בהתייחס לזימונים עד כה בקמפיין קשה לראות אותו מקבל הזדמנות הפעם. רשם ארבע הופעות מאז ינואר. 

טל כחילה במדי אטרומיטוס (אינסטגרם)טל כחילה במדי אטרומיטוס (אינסטגרם)

קישור: היציבות של נאתכו, התקווה לגבי סולומון 

ביברס נאתכו – נכון לכושר בו נמצאים דן גלזר ואייל גולסה, לא יהיה מופרך להמר שהקפטן יהיה הליגיונר היחיד במרכז המגרש של הרצוג. הקשר שחגג השבוע 32 ממשיך להציג יכולת גבוהה בפרטיזן בלגרד ובמשחק הרשמי הראשון שלו מאז שבה הליגה הסרבית לפעילות אחרי הפגרה, הוא פתח בהרכב, השלים 90 דקות וחגג צמד גדול שבוודאי העלה חיוך רחב על פניו של הרצוג, שיצפה לראות אותו שומר על הכושר שאפיין אותו עד כה העונה, גם בשבעת המשחקים שמצפים לקבוצתו בחודש הקרוב. 

ביברס נאתכו עם הכדור. גרם להרצוג לחייך (שחר גרוס)ביברס נאתכו עם הכדור. גרם להרצוג לחייך (שחר גרוס)

מנור סולומון – לקראת סוף חודש ינואר הכישרון העולה של שחטאר דונייצק הודיע שיחמיץ את החודשים הקרובים בשל הפציעה בשריר הירך האחורי והנחית מכה לא פשוטה על הצוות המקצועי בנבחרת. למרות זאת, כפי שפורסם ב-ONE בשבועיים האחרונים החלה לצוץ אופטימיות לגבי חזרתו של הקשר לפעילות. סולומון עובר את השיקום בגרמניה אצל אחראי הכושר הגופני של הנבחרת, יאן בנג'מין קוגל, שמשגיח עליו מקרוב ועוזר לו לחזור כמה שיותר מהר. ההערכות האופטימיות מדברות על חזרה לפעילות בעוד כשלושה שבועות, ובנבחרת בהחלט מקווים שסולומון יעמוד בהן וכך גם יעמוד לרשותו של הרצוג במשחק בסקוטלנד. 

מנור סולומון באימון (רדאד ג'בארה)מנור סולומון באימון (רדאד ג'בארה)

ניר ביטון – קשר סלטיק, שבכלל משחק כבלם אצל הרצוג, חזר במהלך השבוע מפציעה שהשביתה אותו למשך שלושה שבועות, וכבר הספיק לרשום 90 דקות בליגה מול אברדין ולהיכנס כמחליף בדקה ה-73 בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית מול קופנהאגן. מדובר בחדשות מעודדות עבור המאמן הלאומי, שיכול להשתמש בביטון גם בחלק האחורי וגם בקישור, בתקווה שהבלם/קשר יצבור כמה שיותר דקות משחק בשבעת המשחקים שנותרו לאלופת סקוטלנד עד לפגרה הבינלאומית. 

ניר ביטון עם ביברס נאתכו (רדאד ג'בארה)ניר ביטון עם ביברס נאתכו (רדאד ג'בארה)

עילאי אלמקייס – הקשר הצעיר שפתח במשחק האחרון וחסר החשיבות מול מקדוניה הצפונית, טרם הספיק לרשום דקות ליגה במדי הופנהיים מאז חתם על החוזה בקבוצה הראשונה של המועדון, אבל כמו שראינו בשלבים מוקדמים יותר של הקמפיין, זה ממש לא הפריע להרצוג, שעוקב אחריו באדיקות, לתת לו הזדמנויות. בכל זאת, שחקן שמתאמן באופן קבוע עם קבוצת בונדסליגה זה לא דבר של מה בכך עבור מאמן הנבחרת. את הדקות שלו עד למשחק מול סקוטלנד, הוא עשוי לצבור בקבוצת המילואים של הופנהיים. 

עילאי אלמקייס. ממתין לדקות בהופנהיים (רדאד ג'בארה)עילאי אלמקייס. ממתין לדקות בהופנהיים (רדאד ג'בארה)

בירם כיאל – הקשר שחזר לברייטון מהשאלה בת חצי עונה אצל צ'רלטון במהלך חלון ההעברות של ינואר, שב לא מזמן מפציעה אך בינתיים לא זוכה לדקות ואפילו לא נכלל בסגל. קשה לראות אותו חוזר לשחק באופן קבוע, או בכלל, עד למשחק בסקוטלנד ויהיה מעניין לראות האם הוא יזכה לאמון מהרצוג למרות זאת. 

בירם כיאל (רויטרס)בירם כיאל (רויטרס)

ליאור רפאלוב – הליגיונר הכי לוהט ופעיל בתקופה האחרונה הוא דווקא זה שכלל לא נספר אצל הרצוג עד כה בקמפיין. בגיל 33 קשר אנטוורפן משחק באופן קבוע ורציף בליגה הבלגית, שלא יצאה לפגרת חורף, וגם מספק מספרים מצוינים, עם 11 שערים ו-4 בישולים. כשנשאל בראיון ל-ONE בחודש שעבר על הסיטואציה בנבחרת הקשר הוותיק סיכם בנחרצות שהוא "מעדיף לשתוק", אבל הוא בוודאי יקווה לשינוי במצבת הזימונים של האוסטרי לקראת סוף מרץ.

ליאור רפאלוב. יקבל זימון סוף כל סוף? (רדאד ג'בארה)ליאור רפאלוב. יקבל זימון סוף כל סוף? (רדאד ג'בארה)

גדי קינדה – הקשר שעזב את בית"ר ירושלים לטובת קנזס סיטי מה-MLS לא שיחק מאז תחילת חודש ינואר, אבל הוא יקווה לצבור כמה שיותר דקות בליגה האמריקאית שתיפתח בתחילת מרץ, כאשר עד למשחק הנבחרת יהיו לקבוצה שלו ארבעה משחקי ליגה. 

גדי קינדה. עבר ל-MLS (חגי מיכאלי)גדי קינדה. עבר ל-MLS (חגי מיכאלי)

דן ביטון – גם כששיחק יותר דקות במדי לודוגורץ בתחילת העונה הקשר לא זכה להזדמנות מהרצוג. במשחק הליגה הראשון מאז החזרה של הליגה הבולגרית מפגרת החורף הוא לא היה בסגל ומול אינטר בליגה האירופית נכנס למשחק רק בתוספת הזמן. 

דן ביטון ומאוויס צ'יבוטה מוצגים בלודוגורץ (האתר הרשמי של לודוגורץ)דן ביטון ומאוויס צ'יבוטה מוצגים בלודוגורץ (האתר הרשמי של לודוגורץ)

עדן שמיר – הקשר שעבר בחלון ההעברות של ינואר לסטנדרד ליאז' הספיק מאז לרשום הופעת ליגה אחת והוא ינסה להמשיך לצבור דקות בחודש שנותר כדי להפוך את עצמו לאופציה לגיטימית לזימון עבור המאמן האוסטרי, למרות שבשני משחקי הליגה האחרונים הוא השלים 90 דקות על הספסל. 

אדם קידן וגלעד קצב עם עדן שמיר שמוצג בסטנדרד ליאז' (מערכת ONE)אדם קידן וגלעד קצב עם עדן שמיר שמוצג בסטנדרד ליאז' (מערכת ONE)

התקפה: הכנות בצל הקורונה 

ערן זהבי – הסוגייה שאולי העסיקה יותר מכל את אנשי הנבחרת בחודש האחרון היא מצבו של המוציא לפועל העיקרי שלה, שיגיע למשחק בסקוטלנד לאחר שישלים כמעט ארבעה חודשים ללא משחק רשמי, בשל דחיית פתיחת הליגה הסינית בעקבות מגפת הקורונה. בינתיים, החלוץ שסחב את הנבחרת על גבו בשלב הבתים עם לא פחות מ-11 שערים, נמצא בישראל ושומר על כושר באימוני מכבי ת"א, הנבחרת ואפילו בית"ר נורדיה, הכל כדי להגיע למשחק בגלזגו באופן האופטימלי בצל המצב הבעייתי שנוצר, כשגם מחנה האימונים של גוואנגז'ו ר.פ שתוכנן לצאת לדרך בתחילת מרץ בדובאי, עדיין נמצא בסימן שאלה. 

ערן זהבי באימון נבחרת ישראל (נעם מורנו)ערן זהבי באימון נבחרת ישראל (נעם מורנו)

דיא סבע – גם חברו של זהבי לגוונאגז'ו ר.פ מחפש פתרונות ומחכה להתפתחויות בשל משבר הקורונה ובינתיים שומר על כושר במדי האקסית, מכבי נתניה, ובאימוני הנבחרת בשפיים. 

דיא סבע. ממתין להתפתחויות בכל הנוגע לנגיף הקורונה (שחר גרוס)דיא סבע. ממתין להתפתחויות בכל הנוגע לנגיף הקורונה (שחר גרוס)

מונס דאבור – אחרי חצי עונה קשה בסביליה, החלוץ עבר להופנהיים וזוכה למעמד אחר, ולראשונה בקמפיין הוא יגיע למשחק בראש נקי מבלי לעסוק בשאלת דקות המשחק והמעמד שלו במועדון בו הוא משחק. מאז חתם דאבור כבר הספיק לרשום 6 הופעות ולמרות שטרם מצא את הרשת בליגה, החלוץ שנמצא בתהליך השבת הביטחון לחיקו, הרשית פעמיים מול באיירן מינכן באליאנץ ארנה בגביע. גם במהלך התקופה הקשה בספרד הרצוג האמין בו ולכן סביר להניח שגם מול סקוטלנד הוא יילקח בחשבון ל-11.  

מונס דאבור. זוכה למעמד אחר בהופנהיים (חגי מיכאלי)מונס דאבור. זוכה למעמד אחר בהופנהיים (חגי מיכאלי)

שון וייסמן – חלוץ וולפסברגר ממשיך בשלו וכאילו לא יצא לפגרה של חודשיים כבר במשחק החזרה של הליגה האוסטרית הרשית פעמיים בניצחון 0:3 של קבוצתו והעלה את מאזנו ל-26 שערי ליגה בכל המסגרות העונה. עד למשחק בסקוטלנד בנבחרת ירצו לראות אותו ממשיך לצבור שערים וביטחון בשלושת משחקי העונה הסדירה ובפלייאוף. 

שון וייסמן ודן גלזר (נעם מורנו)שון וייסמן ודן גלזר (נעם מורנו)

תומר חמד – חלוץ צ'רלטון חזר לפעילות אחרי הפציעה שהשביתה אותו למשך יותר מחודשיים. חמד אומנם לא מצא את הרשת מאז שחזר אך הוא הספיק לערוך 7 הופעות בצ'מפיונשיפ ובגביע ויהיה מעניין לראות האם הוא יקבל מהרצוג את ההזדמנות לתקן את אותה החטאה זכורה משלב הבתים בליגת האומות ב-3:2 לסקוטים באותו האצטדיון. 

תומר חמד. יתקן אחרי ההחמצה הזכורה? (רדאד ג'בארה)תומר חמד. יתקן אחרי ההחמצה הזכורה? (רדאד ג'בארה)

אלון תורג’מן –  החלוץ הגיע לוויסלה קראקוב מתחתית הליגה הפולנית והשתלב בצורה נהדרת, אך שוב חוסר מזל פקד אותו עם פציעה נוספת, הפעם בכף רגלו (ייעדר לשלושה שבועות) והדבר כמובן יימנע מהחלוץ להיות בתמונת הרוטציה של אנדי הרצוג לקראת ההתמודדות הגורלית.

אלון תורג'מן באימון הנבחרת (איתי כהן)אלון תורג'מן באימון הנבחרת (איתי כהן)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */