מה לא עשו העונה בבית"ר ירושלים כדי לנסות לקרב את הקהל וכדי לגרום לו להגיע למשחקי הבית של הקבוצה. נראה שאפילו לפעמים בקבוצה מהבירה יותר מדי מתרפסים בפני הקהל שלהם, מה שגורם לאוהדים להתנהג בצורה הפוכה. בשורה התחתונה, גם הערב (שני, 20:15) במשחק המסקרן מול מכבי חיפה בטדי, הקהל של הצהובים-שחורים לא צפוי להגיע בהמוניו.
בקבוצה מכרו רק 700 חבילות טריפל (משחקי הבית מול מכבי חיפה, הפועל ת"א ומ.ס. אשדוד) לקראת המשחק, ועוד קצת מעל כ-1,900 כרטיסים. לקבוצה יש כ-8,800 מנויים, אך רק כ-40% מהם מגיעים למשחקי הבית. מנגד, למרות הקור שאמור לשרור הערב בטדי בשעת המשחק, מעלה אחת מתחת לאפס, קרוב ל-7,000 אוהדים אמורים ללוות את מכבי חיפה במשחק בבירה ועד כה נמכרו 5,750 כרטיסים.
בתוך כך, בבית"ר שוברים את הראש תקופה ארוכה כיצד לפתור את בעיית הקהל במשחקי הקבוצה, ואין לקבוצה פתרון לכך. בסקר פנימי שערכה הקבוצה לאחרונה, כדי לבדוק מדוע האוהדים לא מגיעים, התשובות התחלקו לשלושה חלקים - שליש ענו בגלל דרכי ההגעה, שליש השיב בגלל הקור ועוד שליש בגלל איכות הכדורגל.
בבית"ר לא קונים את התשובות האלה. מבחינתם אלו רק תירוצים. הסקר נערך עוד לפני כשבועיים כאשר הקבוצה רשמה רצף של 11 משחקים ללא הפסד, אז קשה לתרץ שזה בגלל איכות הכדורגל. גם מבחינת הקור, הרי אם הקהל של מכבי חיפה מגיע בהמוניו, להם לא יהיה קר בטדי?
בסקר שערכו בבית"ר עולה גם כי רק 14% מהקהל שלה מתגורר בירושלים. אגב, גם כ-70% ומעלה מהקהל של מכבי חיפה לא מתגורר בחיפה, אך לכל משחק בית מגיעים לפחות כ-20 אלף אוהדים.
בבית"ר יש ויכוחים גדולים בתוך המועדון לגבי ההגדרה מה זה “אוהד”. הבעלים משה חוגג הגדיר זאת מבחינתו לאנשי המועדון כי אוהד הוא מי שצופה במשחק בית של הקבוצה שלו באצטדיון עצמו. משמע – מגיע לאצטדיון לצפות מקרוב בשחקני הקבוצה אותה הוא אוהד. כמו אוהד של ברצלונה שמגיע לפחות פעם בעונה לקאמפ נואו ולא נשאר אוהד על הנייר או על כורסת הטלוויזיה בבית.
לקראת המשחק הערב הייתה דרישה ממכבי חיפה שבבית"ר ימכרו כרטיסים לטובת האוהדים שלה ליציע הצפוני. בבית”ר מספרים שחוגג שקל זאת, אך לבסוף קיבל החלטה שלא ונאלץ לוותר על הכנסה נוספת, זאת כפי שהגדירו במועדון: "למנוע ביזיון הכי גדול שיש, שבמשחק בית של בית"ר ירושלים יהיה למכבי חיפה רוב גדול מבחינת האוהדים. זה היה נכנס לספרי ההיסטוריה כהיסטוריה ביזיונית, ביזיון לדורות אותו מנע חוגג".
בבית"ר מגדירים את הקהל כ"הכי מפונק במדינה". עד לסוף העונה מספרים כי חוגג יבחן את כמות האוהדים של בית"ר: "כרגע יש לנו קהל במשחקי הבית כמו הקהל של מכבי נתניה". חוגג אמר לאנשי הקבוצה כי "אם זה לא ישתנה, בעונה הבאה גודל התקציב יהיה בהתאם. אומרים שיש לנו את הקהל הגדול בארץ, אך בפועל אין לנו קהל יותר גדול ממכבי נתניה". אז אין טעם שחוגג יפסיד כל שנה כ-50 מיליון ש”ח, והוא צפוי בהתאם לכך להוריד בשנה הבאה את תקציב הקבוצה אם הוא לא יראה שהקהל מתחיל להגיע למשחקי הבית.
מבין הקבוצות הגדולות בית"ר מייצרת הכי מעט הכנסות מבחינת מנויים, קהל, ספונסרים וכו', כ-32 מיליון ש”ח, כשהפועל ב"ש מכניסה כ-45 מיליון ש”ח, מכבי חיפה יודעת לייצר כ-60 מיליון ש”ח, ומכבי ת"א גם יודעת להכניס בסביבות ה-60-70 מיליון ש”ח בעונה.
ברור לכל שאם בית"ר הייתה עורכת את משחקי הבית שלה מחוץ לת"א, באצטדיון בלומפילד למשל, אז היא הייתה מביאה יותר קהל. אך מבחינת חוגג זה להפוך את הקבוצה ל”בית"ר ת"א”, לנתק את הזהות הירושלמית שלה. עד לאחרונה כאשר עיריית ירושלים לא הראתה סימני מאמץ לעזור לקבוצה, אז גורמים שונים לא היו פוסלים את עזיבת טדי, אך כאשר העירייה מנסה לעזור, חוגג לא יכול לנתק את הקבוצה מהעיר. דבר כזה אולי יכול לקרות בעתיד.
בינתיים, הקהל של בית"ר, שהפעם האחרונה שמילא את טדי הייתה במשחק החגיגי מול אתלטיקו מדריד, וכאשר אלי טביב שיחק מול הפועל ת"א כבעלים של בית"ר, רחוק מלהצדיק את התואר “הקבוצה עם הכי הרבה אוהדים”.