יום רביעי, 17.04.2024 שעה 00:03
ליגה ספרדית 23-24
7820-6731ריאל מדריד1
7034-6231ברצלונה2
6539-6331ג'ירונה3
6136-5931אתלטיקו מדריד4
5729-5131אתלטיק בילבאו5
5033-4531ריאל סוסיאדד6
4732-3431ולנסיה7
4537-3831בטיס8
3954-4931ויאריאל9
3943-3731חטאפה10
3944-3631אוססונה11
3735-2931לאס פלמאס12
3444-3931סביליה13
3238-2631אלאבס14
3136-2531מיורקה15
3138-2531ראיו וייקאנו16
2846-3331סלטה ויגו17
2541-2131קאדיס18
1760-3231גרנאדה19
1462-3031אלמריה20
לוח משחקים
  • אתלטיק בילבאו
  • שישי, 19/04, 22:00
  • גרנאדה
  • סלטה ויגו
  • שבת, 20/04, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ראיו וייקאנו
  • שבת, 20/04, 17:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 20/04, 19:30
  • בטיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 20/04, 22:00
  • קאדיס
  • חטאפה
  • ראשון, 21/04, 15:00
  • ריאל סוסיאדד
  • אלמריה
  • ראשון, 21/04, 17:15
  • ויאריאל
  • אלאבס
  • ראשון, 21/04, 19:30
  • אתלטיקו מדריד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 21/04, 22:00
  • ברצלונה
  • סביליה
  • שני, 22/04, 22:00
  • מיורקה

פלסטר, ווינר ובשלן: ברצלונה חייבת את רודריגו

המצוקה מקדימה עקב היעדרות סוארס מצריכה מהקטאלונים רכש, וחלוץ ולנסיה הוא הפתרון. לפני המשחק ב-17:00 (חי בערוץ ONE) - כל הסיבות לכך, וגם: הסקר

|
רודריגו חוגג (רויטרס)
רודריגו חוגג (רויטרס)

אין ספק שעם איך שהדברים נראים כרגע מבחינת ברצלונה, היא בצרות. נכון, יש לה את ליאו מסי, ארנסטו ואלוורדה פוטר ובמקומו הגיע מאמן שכבר הספיק אחרי משחק אחד להפוך את הכדורגל של הקבוצה לקצת יותר יפה לעין, ובכל זאת – הקטאלונים חטפו מכה פשוט אדירה אחרי ההודעה שלואיס סוארס סיים את העונה, ואפשר היה לראות את זה בבכורה של המאמן החדש בקאמפ נואו, בה היה ניכר כי חסרה לאלופה רגל מסיימת. לשמחתם של הבלאוגרנה, עדיין לא מאוחר, ובשונה מהעונה הקודמת בה החיזוק שהגיע בינואר התברר כפלופ, הפעם יכול לנחות במועדון בינגו.

בטווח הרחוק, אין ספק שלאוטרו מרטינס הוא השחקן המועדף אצל אנשי בארסה (ואולי גם על מסי), אבל הבאתו פשוט אינה ריאלית כרגע. מי שיכול להתברר כאלטרנטיבה לא פחות טובה ממנו הוא רודריגו מורנו, חלוצה של ולנסיה, שכבר יודע דבר או שניים על להבקיע ולנצח את הקטאלונים, את ריאל מדריד ואת אתלטיקו. לספרדי בן ה-28 הרבה ניסיון בלה ליגה, ובשלב הזה של העונה עדיף לסטיין למלא את החלל העצום שהותיר סוארס בעמדת החלוץ עם שחקן שמכיר את הזירה המקומית ושלא ייקח לו זמן רב מדי כדי להתאקלם, מאשר שחקנים כדוגמת טימו ורנר או פייר אמריק אובמיאנג, כישרוניים לא פחות אבל כאלו שיעלו למועדון סכומי עתק ושייקח להם לא מעט זמן להבין מי נגד מי.

רודריגו לאן? ולנסיה מול ברצלונה

הצורך הגדול של ברצלונה

מאמן בארסה תחילה שלל בהצגתו צירוף של חלוץ '9' חרף חסרונו של האורוגוואי, אבל כבר אחרי משחק אחד משהו אצלו השתנה, הוא הבין את הקושי שיהיה לקבוצתו לסחוב ככה את המשך העונה בלי השחקן שרשם עד כה מעורבות ישירה ב-25 שערים במחציתה וכבר הצהיר שראשי המועדון יחשבו מסלול מחדש בנוגע לרכש לחלק הקדמי. אותו רודריגו שגם כבש את גול הניצחון של העטלפים בגמר הגביע המפורסם נגד האלופה המרוסקת אשתקד הוא האיש המתאים, יש שיגדירו אותו אף כמועמד המוביל, ורגע לפני שעסקה כזאת עשויה לצאת אל הפועל (והיא בהחלט יכולה), שווה שתכירו את מי שבתסריט מסוים יכול למצוא את עצמו משתף פעולה עם מסי ואנטואן גריזמן בהתקפה הטובה בלה ליגה.

ראשית, וזה משהו שחלק לא קטן מאוהדי בארסה לא יאהבו לשמוע, מדובר בשחקן שמיוצג על ידי סוכן העל ז'ורז'ה מנדש הפורטוגלי. למרות שכבש העונה שני שערי ליגה בלבד (ובישל שישה), העטלפים צפויים לדרוש עבורו סכום לא קטן בכלל שמגיע לאזור ה-50 מיליון אירו. ג'אנלוקה די מארציו האיטלקי, "גורו" של העברות, מאמין שהסוכן הגיע לספרד כדי לנהל משא ומתן לגבי החלוץ עם ראשי ברצלונה, כשהמכשול כרגע הוא שהאלופה מחפשת אופציה לעסקת חליפין אך אין אצל הקטאלונים שחקן שמעורר עניין בוולנסיה (מסי מחוץ לתחום כמובן). בבארסה לא רוצים שמקרה קווין פרינס בואטנג מהעונה שעברה יחזור על עצמו (הגיע בהשאלה ולא כבש) ומוכנים הפעם לפתוח את הכיס כדי לקבל מישהו שיספק תפוקה מיידית.

האם העסקה אפשרית?

חשוב מאוד לזכור שבין הקבוצות יתקיים משחק כבר היום (שבת, 17:00), ואין ספק שמעבר לפן המקצועי נשיאי שתי הקבוצות ישוחחו ביניהם גם על מעבר אפשרי של החלוץ, שמצידו ינסה להרשים אם ישחק (סובל מפציעה בברך שגם גרמה לו להחמיץ את הסופר קאפ הספרדי אך כבר חזר להתאמן עם שאר הקבוצה). פרט נוסף שיכול לרמז על הגעתו האפשרית של רודריגו לבארסה הוא שבשבוע האחרון התפרסמו לא מעט דיווחים על משא ומתן בין ולנסיה לדורטמונד לגבי החזרתו של פאקו אלקאסר, שמחפש את הדרך החוצה מגרמניה. עושה רושם שחלוץ ולנסיה לו סעיף שחרור לא מציאותי של 120 מיליון אירו תלוי מאוד באקס הקטאלונים. אחרי שניימאר נמכר עבור 222 מיליון אירו לפ.ס.ז' כבר למדנו שהכול יכול לקרות בשוק ההעברות, אז אל תתפלאו אם אלקאסר יהיה גורם משמעותי בעסקת רודריגו לבארסה. 

נכון לכרגע, המצב מאוד פשוט (או שלא כל כך). לקטאלונים אין די כסף ובספרד בטוחים שכבר הוגשה הצעה להשאלה ותשלום של 40 מיליון אירו בקיץ, כשהשחקן אף מעוניין שיתקיים משא ומתן על העברתו בין הקבוצות, אבל מצד שני ולנסיה שגם מכירה היטב בצורך של בארסה לחיזוק מקדימה לא רוצה לוותר בקלות ומקווה להשיג כמה שיותר. מדובר בפלונטר לא קטן, אבל אם האלופה תרצה מספיק והשחקן יפעיל לחץ מכיוונו דברים בהחלט יכולים לקרות והוא יוכל להפוך לרכש חדש ודי נוצץ מבחינתו של סטיין.

מי אתה בעצם, רודריגו?

אז מי הוא בעצם רודריגו ולמה הוא כל כך מושך את ברצלונה? לחלוץ מוצא ברזילאי (נולד לשחקן העבר אדאלברטו), אך מהר מאוד הוא מצא את עצמו בספרד אחרי שאביו הקים ביחד עם מאזיניו בית ספר לכדורגל בוויגו, שם הילד הצעיר התפתח ביחד עם תיאגו וראפיניה אלקנטרה. ריאל מדריד זיהתה פוטנציאל ושמה עליו את ידיה, כשהוא שיחק בקבוצה השלישית ובהמשך גם בקבוצת המילואים של הלבנים בין 2009 ל-2010. לצערו, בשנים האלה הסגל הלבן עבר מתיחת פנים רצינית וצ'אנס בקבוצה הראשונה הוא לא באמת קיבל, כאשר נמכר לבנפיקה עבור שישה מיליון אירו ואופציית רכישה בחזרה שנמשכה שנתיים אך מעולם לא מומשה.

באימפריה הפורטוגלית רודריגו התפתח ועשה לעצמו שם של סקורר לא קטן בכדורגל האירופאי, כשבעונתו האחרונה אף זכה בטרבל מקומי – אליפות, גביע, וגביע הליגה, בו הוא גם כבש את השער הראשון של קבוצתו בגמר. לוולנסיה זה הספיק בשביל להמר עליו, וחרף המספרים הדלים העונה בכל הקשור לכיבושים מדובר בשחקן ההתקפה המוביל של הקבוצה וחשוב מכך – בווינר לא קטן. מעבר לשער נגד בארסה בגמר הגביע, רודריגו רשם בעונה החולפת הופעה שרבים בספרד הגדירו כטובה ביותר בקריירה שלו.

סחב את קבוצתו על הגב, ווינר גדול

העטלפים אירחו את חטאפה בגביע כשהם בפיגור מהמשחק הראשון וראו אותה עולה ל-0:1 במסטאייה בהתקפה הראשונה שלה אחרי פחות מדקה, הספרדי הפגין קור רוח והצליח לאזן, אבל לתוספת הזמן קבוצתו נכנסה כשהיא עדיין זקוקה לשני שערים. מה הוא עשה? גול בדקה ה-92, גול בדקה ה-93 והענקת המקום בחצי הגמר לוולנסיה עם שלושער מחשמל. בסיום המשחק הוא אף אמר בדמעות: "זה החומר ממנו אנו עשויים, זה לא משנה שכבשתי שלושער אלא שהעפלנו. לא ויתרנו העונה לא בליגה ולא בגביע". בכל הקשור לצניעותו ולאופי – מתאים לבארסה ככפפה ליד.

אם ההצגה ההיא בגביע לא מרשימה אתכם, אולי כדאי שנתמקד גם בליגת האלופות. אמנם יש לרודריגו רק שני שערים במפעל, אבל וואו – כמה שהם היו מכריעים. אף אחד לא נתן לוולנסיה יותר מדי סיכוי להעפיל מהבית שכלל את צ'לסי ואייאקס, ובזכות החלוץ היא עשתה זאת בענק ומהמקום הראשון. במחזור הפתיחה של שלב הבתים כבש רודריגו את שער הניצחון ב-0:1 על הבלוז בסטמפורד ברידג', כשלמשחק האחרון העטלפים הגיעו לאמסטרדם ארנה, נגד הקבוצה שהייתה בעונה שעברה במרחק של דקה מהגמר, בידיעה שהם חייבים ניצחון כדי לעלות. יודעים מי כבש את שער הניצחון של הספרדים ושלח אותם לשמינית על חשבון אלופת הולנד? ניחשתם נכון.

בשל היותו שחקן בין-לאומי, רודריגו כבר שיתף פעולה עם חלק משחקני ברצלונה בלה רוחה, כשבקמפיין מוקדמות היורו האחרון מצא את הרשת ארבע פעמים ובסך הכול רשם שמונה שערים ב-22 הופעות בנבחרת הבוגרת. זה נכון שהחלק הקדמי של האדומים עמוס בכישרונות, אבל מספרי '9' קלאסיים אין להם יותר מדי והמאמן לואיס אנריקה בהחלט צפוי להסתמך עליו להוביל את החוד לצידו של אלברו מוראטה. אגב, החלוץ הספיק לכבוש גם נגד יריבות בסדר גודל אדיר כמו גרמניה (שער בודד ב-1:1 במשחק ידידות) ואנגליה (גול ניצחון ב-1:2 בוומבלי במסגרת ליגת האומות). 

בדומה למסי וגריזמן, גם רודריגו שמאלי, ועם השורשים הברזילאים שלו וריבוי הבישולים לחבריו, דבר שגם סוארס בהחלט נוהג לעשות (לראיה – האורוגוואי מוביל את הקטגוריה הזו העונה בליגה) נראה שההשתלבות שלו בבארסה תהיה המהירה ביותר מכל המועמדים האחרים. רגע לפני שהמשחק בינו לבין מי שיכולה להיות קבוצתו העתידית יוצא לדרך, הכריעו בסוגיה – האם רודריגו הוא החלוץ שהאלופה צריכה, או שאולי יש מועמד אחר שעדיף לה להנחית בקאמפ נואו? המשחק, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי yes ,HOT סלקום TV ופרטנר TV. 

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */