יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

עונש קשה: פרדי פלומין הורחק משלושה משחקים

שחקן בית"ר ("הוא קילל את אמא שלי - נקודה רגישה") לא ישחק מול ריינה, נתניה ונס ציונה. בקבוצה הגיבו: "מגנים את המעשה, אך העונש חסר פרופורציה"

|
פרדי פלומין, אנתוני וארן ודובר בית
פרדי פלומין, אנתוני וארן ודובר בית"ר ירושלים אסף נחום (ירדן בלחסן)

לאחר שעלה ליציע על מנת להתעמת עם אוהד מכבי תל אביב אשר הקניט אותו ונבלם על ידי כוחות האבטחה, שחקן הכנף של בית״ר ירושלים, פרדי פלומין, ספג הערב (רביעי) עונש קשה מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל – הורחק משלושה משחקים ויחמיץ את המפגשים מול בני ריינה בגביע, מכבי נתניה ונס ציונה.

בבית”ר התייחסו להרחקה: ״מדובר בעונש חסר פרופורציה לשחקן שמגיע בפעם הראשונה בקריירה לבית הדין. חבל שבמקום לתת עונש מקובל והוגן, בחר הדיין להעניש בחומרה את פלומיין”.

“כמובן שאנו מגנים את הדרך בה בחר פרדי להגיב והנושא מטופל במסגרת המועדון אך מכאן ועד הרחקה משלושה משחקים יש מרחב שלם של ענישה שלא נוצל ונדמה כי ההחלטה התקבלה בקלות הדעת. צר לנו כי זוהי הדרך בה בחר בית הדין לנהוג״.

הקיצוני הגיע מלווה בחברו לקבוצה אנתוני וארן ששימש כמתרגם עבורו לשפה הצרפתית, כמו גם עם אסף נחום דובר הקבוצה. כזכור, האירוע עצמו התרחש מיד בסיום ה-0:0 בין הקבוצות בסמי עופר, כשעם ירידת השחקנים לחדר ההלבשה שמע השחקן קללות לעברו מכיוון היציע שאיכלס את אוהדי האלופה וכאמור בחר לעלות לכיוון היציע ונעצר על ידי האבטחה. הדבר נרשם כמובן בדוח השיפוט של אלי חכמון וכעת הגיע פלומין לביה״ד.

האם בית״ר יכולה להסתדר בלי קינדה?

בנימוק ההחלטה כתב הדיין נעם ליובין: “איני מקבל את תשובתו וגרסתו של הנאשם לשאלת ביה”ד בעניין הסיטואציה בה במקרה ולא היו מאבטחים אשר היו עוצרים את הנאשם בדרכו לאותו אוהד ומה היה אז קורה? דו”ח המשקיף, כמו גם צילומי הטלוויזיה מדברים בעד עצמם ונראה כי הנאשם היה בדרכו לכיוון אותו אוהד שלא בכדי לנהל איתו שיחה “תרבותית” בשפה הצרפתית, אלא למטרה אחרת ואלימה הרבה יותר. במקרה זה צריך הנאשם להודות לאותם מאבטחים כי ככל הנראה אם לא היו שוהים במקום וממהרים לעצור אותו הרי שהוא היה נמצא כיום בסיטואציה קשה הרבה יותר הן במישור המשמעתי, אולם חשוב וחמור מכך – במישור הפלילי”. 

עוד קודם לכן, פלומין סיפר בדיון: ״בסיום המשחק בירידה לחדר ההלבשה אוהד אחד בלבד קילל אותי בצרפתית בקללות מאוד קשות. בהתחלה הוא דיבר בעברית ואז בצרפתית וזרק קללות על אמא שלי וזה פגע בי כי גדלתי רק איתה ובלי אבא. מלבד הנקודה הרגישה הזו הייתי במצב סוער גם אחרי משחק שהאמוציות חמות. החלטתי להגיע ליציע ולדבר איתו והייתי עצבני, רציתי לדעת מה רוצה אותו בן אדם. זה היה נראה שהבן אדם מולי וכולם שמעו את זה, זה פגע בי ובגלל זה נפגעתי. אם זה היה במהלך משחק לא הייתי מתעצבן. אני יודע שלא הייתי צריך להתנהג ככה, זה לא קרה לי בקריירה, אני מתנצל וזה לא יקרה שוב. כשזה מגיע לנקודה הרגישה הזו על אמא שלי, אני רגיש מאוד״. 

פרדי פלומין, אנתוני וארן ודובר בית"ר ירושלים אסף נחום (ירדן בלחסן)פרדי פלומין, אנתוני וארן ודובר בית"ר ירושלים אסף נחום (ירדן בלחסן)

הדיין, נעם לובין, הקריא מתוך דוח המשקיף: ״הבחנתי בהתרחשות חריגה על הכניסה הסוערת למתחם חדר ההלבשה מצידו של פלומין, תוך שניכר שהוא כעוס במיוחד ושחקני ביתר ניסו להרגיעו. מבירור שעשיתי עם השופט הרביעי איתן שמואלביץ׳, עולה כי במהלך ירידתו לחדר ההלבשה נזרקו לעבר פלומין הערות בצרפתית מצד 2-3 אוהדי מכבי. פלומין התפרץ לעבר היציע במטרה להגיע למי שהיו אחראיים להערות, אבל נבלם על ידי אנשי האבטחה. לפי דובר האירוע לא היו הערות גזעניות, הערות נאמרו בצרפתית. לא עלתה טענה מצד בית״ר כי ההערות היו על אופי גזעני״.

לאחר מכן, אסף נחום אמר את גרסת הקבוצה הירושלמית: ״פרדי התנצל בפני אנשים לאחר מכן, מבקשים להתייחס לעניין מסיבות מקלות כיוון שבמבחן התוצאה לא היה עימות פיזי מבין הצדדים״. הדיין לובין: ״בזכות אנשי אבטחה נמנע עימות פיזי״. נחום הוסיף: ״זו פעם ראשונה שפרדי מגיע לבית הדין, מעולם לא הורחק ומעולם לא התנהג בצורה לא נאותה. מבחינתנו מבקשים מבית הדין את מידת הרחמים ולהסתפק בעונש כספי במידת האפשר״. ליובין שאל את פלומין מה היה קורה ללא המאבטחים: ״רציתי לדעת מה אמא שלי עשתה לבן אדם הזה, רציתי לדבר איתו בצרפתית. הייתי עצבני וסוער. לא התכוונתי להרביץ. אני יודע שאם הייתי מכה מישהו ביציע הייתי בבעיה גדולה״

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */