יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:15
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

היום שאחרי הנגיף: מאגר השחקנים של מכבי ת"א

התקופה אחר הקורונה תגרור בור כלכלי, אך לאלופה שורה של מושאלים וחלקם מבטיחים במיוחד. הרשימה המלאה בפנים, וגם: בעלי בית"ר ת"א מדבר ואוזן מנתח

|
אלטמן, קארצב ובלטקסה. המאגר הצהוב (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
אלטמן, קארצב ובלטקסה. המאגר הצהוב (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

התקופה שאחרי מגפת הקורונה תהיה מלווה בהמון סימני שאלה וחוסר ודאות כלכלי. קבוצות יפסידו כספים רבים, אחוזי הפרסום ירדו משמעותית וגם המענקים לא יהיו כבעבר. תוסיפו לכך את הכדורגל שיהיה בשלב הראשוני ללא קהל ותקבלו גם מנויים שלא יימכרו וכסף עצום שלא יגיע לקבוצות הגדולות. בעקבות כך, לא מעט מהן יצטרכו לחשב מסלול מחדש ולחשוב על היום שאחרי. אחת הקבוצות שיהיה מעניין מאוד לעקוב אחריה בהקשר הזה היא מכבי תל אביב, לה מאגר שחקנים גדול שמושאל, משחק בנוער או נמצא בית”ר ת”א/בת ים שכבר זכתה לכינוי בכדורגל הישראלי כמכבי ב’.

לאלופת המדינה יש מאגר שחקנים גדול וזה מקנה לה את האפשרות להעמיק את הסגל מבלי להוציא סכומים גדולים על רכש. צעד שכזה יכול להוציא את מכבי ת”א בהרבה צרות שיהיו לקבוצות אחרות, זאת גם בשל העובדה כי הרוב המוחלט של השחקנים שברשותה, במיוחד בליגה הלאומית, עדיין חיילים ולכן המשכורות אינן גבוהות במקרה שהם יחליפו שחקנים אחרים אשר ישוחררו או לא ימשיכו במועדון או גם אם רק יעמיקו את הסגל. 

מיץ' גולדהאר. יכול לחסוך משמעותית (נעם מורנו)מיץ' גולדהאר. יכול לחסוך משמעותית (נעם מורנו)

אחד הפרויקטים המוצלחים של הצהובים העונה שעברה היה פרויקט המושאלים" אותם שחקנים שחזרו הביתה, חלקם אחרי כמה שנים מחוץ לקריית שלום, וניצלו את הזדמנותם עד תום. דן גלזר, שחר פיבן, יונתן כהן, אילון אלמוג ורוסלן ברסקי הפכו לשותפים של ממש, חלקם אף שותפים בכירים, במערך של ולדימיר איביץ'. לפניכם השחקנים דופקים על הדלת ומבקשים להיות העתיד בצהוב.

החממה: שחקני מכבי ת”א שפורחים בליגה הלאומית

הקמת קבוצת בת היא מעשה נפוץ בקרב המועדונים הגדולים ברחבי העולם, בעוד אצלנו בארץ מי שלקחה את המודל שלב אחד קדימה היא מכבי תל אביב, שאת התוצר שלה במחלקת הנוער מעבירה בהשאלה לבית”ר ת”א/בת ים מהליגה הלאומית על מנת שיתבשלו ויוכלו בעתיד לסייע לקבוצת המיליונים בצהוב. אולם שני המועדונים לא קוראים לזה “קבוצה ב’”, כי הדבר אינו מאושר עדיין מבחינת התקנון, אלא מדברות על שיתוף פעולה בין המועדונים שמן הסתם עוזר לאחת להשביח את שחקניה ולשנייה להתקיים בכבוד בליגה הלאומית. 

בקיץ האחרון נפרדה בית”ר ת”א מהחיבור עם רמלה והחלה באיחוד עם בת ים, אך החיבור החשוב ביותר שלה נותר ואף משגשג מעונה לעונה – שיתוף הפעולה עם מכבי ת”א. להיות שחקן נוער בקריית שלום, מוכשר ככל שתהיה, לא מקנה לך כמובן את הקרדיט בקבוצה הבוגרת ולא מעט שחקנים צעירים מצאו את עצמם במהלך השנים נודדים בקבוצות מליגות נמוכות, עד שג’ורדי קרויף החל לפני מספר שנים בפרויקט השאלת שחקני הנוער לקבוצה העירונית מהלאומית ואת התוצאות של אותה פעולה מרגישים היטב.

שחקני בית"ר ת"א/בת ים (חגי מיכאלי)שחקני בית"ר ת"א/בת ים (חגי מיכאלי)

האחרון שחזר למכבי ת”א מהדלת הראשית הוא אילון אלמוג, שבעונה שעברה השתייך לבית”ר ת”א בטרם הושאל להפועל חדרה ומשם הגיע חזרה בקיץ הנוכחי לקבוצת נעוריו כשחקן לגיטימי. לפניו, היה זה שחר פיבן שזכה לקידום מקבוצת הלאומית למ.ס. אשדוד ומשם לאלופת המדינה, כשגם דן גלזר, רוסלן ברסקי, מתן חוזז ויונתן כהן היו חלק מהשחקנים אשר עשו מסלולים דומים בעונות האחרונות.

אמנם אין לה קהל גדול, והטענות על חוסר בשחקני בית ותוצר מקומי אולי נכונות, אך בשקט-בשקט בית”ר ת”א/בת, עם 16 השחקנים מהנוער הצהוב, הצליחה במהלך העונה הנוכחית להתברג גבוה מאוד בצמרת הטבלה, אך כמה תוצאות פחות חיוביות הותירו אותה במקום השביעי, 12 נקודות ממקום המוביל לליגת העל, רגע לפני שהקורונה עצרה את עולם הספורט.

אילון אלמוג חוגג. גם הוא עבר את המסלול (נעם מורנו)אילון אלמוג חוגג. גם הוא עבר את המסלול (נעם מורנו)

22 שחקנים נמצאים בסגל של בית”ר ת”א/רמלה, מתוכם כאמור לא פחות מ-16 שחקני נוער של מכבי ת”א שהיו בעונה שעברה במחלקה הצהובה ויצאו הקיץ בהשאלה ללאומית. את העונה פתחה הקבוצה בצורה מופלאה והייתה קרובה מאוד למוליכות הודות לכדורגל התקפי ותוסס. טווח הגילאים הצעיר באופן יוצא דופן של הקבוצה נע מ-18 ועד 24.

את משחקיה הביתיים מארחת בית”ר ת”א/בת ים באצטדיון בנס ציונה, ובאחד מהם מול הפועל רמת השרון, חגגה עם 1:4 גדול. הדבר המדהים ביותר שהיה במשחק הוא שלא פחות מ-10 שחקנים שפתחו בהרכב משתייכים למכבי ת”א. כולם מלבד מלך השערים יאהב אל עביד בן ה-19, מהבודדים שלא הגיעו מקריית שלום, וספר שבעה שערים ושני בישולים עד פרוץ המשבר.

יהאב אל עביד (חגי מיכאלי)יהאב אל עביד (חגי מיכאלי)

לא רק שחקנים מכבי ת”א מעבירה לקבוצת הבת שלה – מי שמונה בקיץ האחרון למאמן הקבוצה מהלאומית הוא ריימונד אטוולד ההולנדי, אשר ששימש עד העונה האחרונה כעוזרו של פטריק ואן לוון, המנהל הביצועי של מחלקת הנוער הצהובה. יחד עם המאמן, השחקנים הצעירים הם המובילים בקבוצה ולא משמשים כ”כינור שני”, כשמקבלים דקות משחק וצוברים ניסיון שלא יכולים היו לקבל במקומות אחרים.

עם התקפה שהיא אחת המשובחות בליגה השנייה בישראל ושחקנים צעירים ומוכשרים שרעבים להוכיח, אולי כדאי למכבי ת”א לתת מבט לאלו שמככבים בלאומית ועשויים לשמש כדור העתיד במועדון של מיץ’ גולדהאר. כעת, לאור המצב הכלכלי שנוצר, לא מן הנמנע כי זה המהלך הבא של הבעלים הקנדי בצהוב.

ריימונד אטוולד (חגי מיכאלי)ריימונד אטוולד (חגי מיכאלי)

שחטר: “אנחנו קבוצה עצמאית, השחקנים באים לפה כדי ללמוד”. אוזן: “תתנו לילדים לשחק”

מי שמשמש כיו”ר בית”ר ת”א בשנים האחרונות והחל בשיתוף הפעולה עם הצהובים הוא ליאור שחטר, שסיפר בשיחה עם ONE על תחילת הקשר בין הצדדים: "אני קיבלתי לידיי את הקבוצה ב-2013/14. אנחנו קבוצה צנועה כלכלית. חיפשתי איזשהו שיתוף פעולה עם קבוצות שיש להן מחלקת נוער בכירה יותר מליגות ראשונות, כדי לייצר פעילות ספורטיבית מאתגרת. להיות מועדון שהוא למעשה פיתוח לשחקנים צעירים. את שיתוף הפעולה התחלתי דווקא עם הפועל ת"א בזמנו, בשנה הראשונה שסלובודאן דראפיץ' ושי ברדה אימנו כאן לקחנו המון שחקנים מהפועל ת"א וחיפשנו גם אחרים מקבוצות אחרות”.

“אחרי שנתיים או שלוש היה לנו משחק נגד מכבי ת"א ונוצר הקשר עמה, וכתוצאה מזה התחלנו גם לקבל שחקנים ממנה. מכבי ראתה את זה ככלי טוב והתחילה להעביר אלינו שחקנים שמסיימים נוער לפיתוח, בכדורגל הישראלי הקפיצה הזו מליגת הנוער לבוגרת צריכה להיות מתונה ולא בבת אחת. ב-7 השנים שאני יו"ר יש מעל 35 שחקנים שמשחקים בליגת העל". 

שחקני בית"ר ת"א/בת ים חוגגים עם עידו שחר (חגי מיכאלי)שחקני בית"ר ת"א/בת ים חוגגים עם עידו שחר (חגי מיכאלי)

המודל של קבוצת בת: "אנחנו לא קבוצת בת, אנחנו קבוצה עצמאית עם מחלקת נוער משלנו, השנה קצת יותר קשה לנו כי עברנו לבת ים, אבל אנחנו מקבלים את ההחלטות. יש לנו שיתוף פעולה פורה עם מכבי אבל בהגדרה אנחנו לא קבוצת בת. מי שמקבל בסופו של דבר את ההחלטות זה בית"ר ת"א וההנהלה ולא מכבי ת"א. כמובן שבגלל שהקשר טוב כל כך אז הרבה דברים אנחנו עושים בדעה משותפת". 

הכדורגל הנהדר של הקבוצה והרצון של השחקנים להגיע למכבי: "בספורט בכלל, גיל 18 עד 20 זה הגיל לפרוץ. יש מוטיבציה אצל שחקנים צעירים שפחות מסתכלים על הצ'ק בסוף החודש ויותר מסתכלים על איך הם מקבעים את עצמם. לאורך כל 6-7 השנים האחרונות בית"ר ת"א תמיד הייתה הקבוצה הכי אטרקטיבית בלאומית. שחקנים צעירים שמה שמעניין אותם זה רק ההצלחה ולא שום דבר אחר הם באים ללמוד ורעבים, הם מבינים שקבוצה בליגה שנייה היא מתכון להצלחה עבורם". 

עידן שחר. אחד מאלו שהגיעו מקריית שלום (חגי מיכאלי)עידן שחר. אחד מאלו שהגיעו מקריית שלום (חגי מיכאלי)

האם המודל והשת"פ עם מכבי יכול להמשיך גם במידה שהקבוצה תעלה ליגה: "הלוואי שנעלה, אני מאוד רוצה כמובן. אני לא יודע אם כלכלית אני יכול להחזיק קבוצה בליגת העל, אבל אנחנו יודעים לעבוד ויודעים לייצר מועדון, נסתדר גם בליגה ראשונה גם בלי שמכבי ת"א תתן לנו גב. גם הפועל חדרה, הפועל חיפה ובני יהודה הן קבוצות שקיבלו שחקנים ממכבי ת"א ולא היו ניגודי עניינים, אני לא חושב שיש דבר כזה במקרה הזה. התרומה של בית"ר ת"א לכדורגל הישראלי בשנים האחרונות היא תרומה נהדרת, אנחנו רואים כמה שחקנים יצאו מפה והם מצליחים בליגת העל. אם ניקח את נס ציונה, 5-6 שחקנים בהרכב שלה זה שחקנים שלנו, גם בחדרה ובבית"ר ירושלים יש שחקנים ששיחקו אצלנו. עלי מוחמד הגיע מבית"ר ת"א, אנחנו הבאנו אותו לארץ. הגדולה שלנו כמועדון וזה הכי חשוב - אנחנו נותנים בית חם לשחקנים, מלטפים ואוהבים אותם. כל שחקן ששיחק אצלנו יודע את זה. בגלל שאנו מועדון קטן אנחנו מטפלים בשחקנים כמו באפרוחים כדי שיגיעו לתוצאות”.

על מנת לקבל סקירה מעמיקה של המועדון הזה והחיבור בין מכבי לקבוצה מהלאומית, שוחחנו עם שחקן העבר שכיום מאמן את קבוצת הנוער של הפועל ת”א, אורי אוזן, שלא מעט שחקנים צעירים עברו תחתיו כשהיה בנערים של מכבי: "השנה לקחו את המודל הזה כמה צעדים קדימה בבית"ר ת"א/בת ים ואני חושב שכל מה שקורה שם זו קריאה דחופה ובהולה להתאחדות להתעורר ולאפשר לקבוצות לעשות את זה כמו שצריך. מכבי עושה את זה בצורה הכי נכונה, ככה נרוויח הרבה יותר שחקנים והם ייכנסו יותר לעניינים. ההתאחדות חייבת להסתכל על הדבר הזה ולהבין שאם היא לא תעשה את זה אנחנו נהיה תקועים מאחור, היא חייבת להתעורר וכמה שיותר מהר. גם לקבוצות כמו מכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי פתח תקווה וכל קבוצה שרוצה כמובן ושיש לה מחלקת נוער מספיק טובה צריכה שתהיה לה אפשרות לעשות פרויקטים דומים, כל הכבוד למכבי על זה". 

אורי אוזן (רדאד ג'בארה)אורי אוזן (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיף: "את כל השנתון הזה שהושאל לבית"ר ת"א/רמלה אני אימנתי בנערים במכבי והם היו אצלי וזכו באליפות, מהשוער דניאל פרץ, דרך התאומים גלזר, מופלח שלאעטה ואחרים, אני מכיר את כולם באופן אישי. זה כל כך כיף שהם מקבלים את הבמה הזו בבוגרים וזה פשוט נהדר". 

הכדורגל הסוחף שמציגה הקבוצה בלאומית: "למה לא? זה יותר עניין של פחד מהקבוצות, נוצר מצב אבסורדי במדינה שהרמה מעט יורדת והליגה גם נהיית מבוגרת יותר, יש פחות שערים. הפחד הוא זה שמוליך את קבלת ההחלטות וזה מאוד בעייתי. אני לא הייתי צריך הוכחה לזה, הם שחקנים ברמה הנוכחית של הליגה, רק תתנו לילדים האלה לשחק. זה לא קורה מספיק אפילו לא במכבי ת"א, יונתן כהן ודן גלזר כבר לא צעירים, אצלינו בארץ צעירים צריכים להתחיל לשחק בגיל 18-19 וכמה שיותר מהר לצאת לשחק בחו"ל כמו מנור סולומון. אני מקווה שאילון אלמוג יקבל יותר הזדמנויות כי אם אנחנו רוצים שהרמה של הכדורגל ושל הנבחרת תתקדם אז זה חובה. זה פרויקט יוצא מן הכלל". 

מייקל צ'ילאקה ועידן שחר מנסים לקחת מלידור כהן את הכדור (חגי מיכאלי)מייקל צ'ילאקה ועידן שחר מנסים לקחת מלידור כהן את הכדור (חגי מיכאלי)

הרצון של הצעירים להוכיח למכבי: "אני לא חושב שזה העניין, השחקנים האלה הם קודם כל שחקנים טובים, גם בדרבי בנוער ראינו שיש עוד המון שחקנים טובים. הם מקבלים את הבמה לשחק בבוגרים והם פשוט טובים ללא קשר ללהוכיח. סביר להניח שרובם לא ישחקו במכבי תל אביב, אבל הם ישפרו את הליגה וזה דבר נהדר. יונתן כהן עשה כמה סיבובי השאלות ולא רק בבית"ר ת"א, גם בבני יהודה, וגם דן גלזר עבר סיבובי השאלות אבל ההתחלה של כולם משותפת - מהנוער של מכבי, דרך בית"ר ת"א/רמלה דאז ות"א/רמלה היום. זה מוכיח את עצמו, רק חבל שבהתאחדות באופן הזוי עוצרים את זה ולא נותנים את האפשרות לקבוצות לשלוח את שחקני הנוער כמה שיותר מהר לשחק בבוגרים. זה חלק מהחלם שלנו". 

העובדה שקבוצות לא יעלו ליגה במקרה של קבוצות בת: "אז לא יעלו, גם אייאקס לא עולה ליגה. אין בעיה עם זה. ברצלונה ירדה לליגה שלישית בספרד וזה לא משנה. יש שלושה מעברים קריטיים בגילאי הילדים. 1 זה מהשמיניות ל-11 שמקלים על זה עכשיו סוף סוף עם התשיעיות, אחר כך מנערים לנוער ומהנוער לבוגרים שזה המעבר הכי קשה והוא הכי בעייתי כי אין שום מדרגה באמצע. אני חושב שזה זועק לשמיים, בספרד והולנד עושים את זה שנים. אני לא מצליח להבין למה בארץ עושים חיים קשים לילדים, זה כל כך כואב לי כי אני רוצה לראות את הילדים האלה מצליחים. אני מקווה שכבר בשנה הבאה תהיה אפשרות לעוד קבוצות לעשות פרויקטים דומים. אפשרות לנייד שחקנים בין הקבוצות לפי תקנונים מאוד ברורים שקיימים בהולנד וספרד ואפשר להעתיק אותם. הכדורגל הישראלי ירוויח מזה בענק".

ואלה שמות – 16 המושאלים ממכבי תל אביב לבית”ר ת”א

דניאל פרץ: השוער בן ה-19 נחשב לדבר הבא בעמדתו לאחר שעשה חיל בקבוצת הנוער. העונה שותף ב-23 משחקים, ספג 30 שערים ושמר חמש פעמים על רשת נקייה. כמו כן, עמד בשער של נבחרות ישראל עד גיל 17, 18 ו-19. בונוס – כבש העונה גם שני שערים עבור הקבוצה, מעמדת הפנדל.

פאדי נג’אר: הבלם בן ה-21 נרכש לפני 4 שנים על ידי מכבי ת”א מהפועל העירונית והושאל לקבוצה מהלאומית. לאחר ששיחק בבית”ר ת”א גם בעונה שעברה, חזר לקבוצת האם בקיץ אך בינואר האחרון שב בחזרה ללאומית והספיק לרשום שתי הופעות לפני שעולם הספורט נעצר.

דניאל פרץ מזנק (אורן בן חקון)דניאל פרץ מזנק (אורן בן חקון)

האחים גלזר: דן גלזר כבר הפך לכוכב במכבי לאחר שעשה בדיוק את אותו המסלול אצל הקבוצה מהלאומית, ומי שהלכו בדרכו הם שני אחיו התאומים שמשחקים יחדיו בבית”ר ת”א. עמית הבלם שותף ב-26 משחקים ובישל שער אחד, כשבנוסף הורחק פעם אחת במשחק מול נוף הגליל. אחיו תמיר, בדיוק כמו דן, קשר אחורי ובמאזנו 22 הופעת ובישול אחד גם כן. שני האחים בני ה-19 שיחקו גם בנבחרות הצעירות של ישראל.

אלון שטרוזברג: הבלם השני במערך לצידו של עמית גלזר, שגם הוא מחזיק בבישול אחד לאחר 13 הופעות ליגה בהרכב של קבוצתו. לאחר שישב בתחילת העונה בעיקר על הספסל כמחליף, קיבל השחקן בן ה-19 את הקרדיט ובישורת האחרונה הפך לקבוע בהרכב הפותח.

תמיר גלזר (אורן בן חקון)תמיר גלזר (אורן בן חקון)

רן ואתורי: הבלם/מגן שמאלי בן ה-22 נמצא בעונתו השנייה בבית”ר ת”א, לאחר שיצא להשאלה גם בעונה שעברה. בסך הכול בשתי העונות האחרונות עד כה רשם 36 הופעות, מתוכן 10 בזו הנוכחית, כאשר ב-14 המחזורים האחרונים לא נכלל כל בסגל.

תומר מכלוף: המגן בן ה-19 שמשתייך לסגל הנבחרת עד גיל 19 שותף ב-18 משחקים עד כה העונה ותרם בישול אחד. בתחילת העונה ישב בעיקר על הספסל, אך ככל שהיא התקדמה זכה ליותר ויותר קרדיט.

עידו שחר לצד חבריו (אורן בן חקון)עידו שחר לצד חבריו (אורן בן חקון)

עידו שחר: הקשר בן ה-18 שהוא הצעיר ביותר בקבוצה, שיחק בכל נבחרות הנוער של ישראל ונמנה על הסגל עד 19, הוא דמות מפתח בבית”ר ת”א ורשם 23 הופעות, בכולן פתח בהרכב ותרם ארבעה שערים ושני בישולים לזכות הקבוצה.

מייקל צ’ילאקה: המגן הישראלי-ניגרי בן ה-20 חתם לפני שנתיים במכבי ת”א לאחר שהיה במכבי קביליו יפו וצורף לקבוצת הנוער הצהובה, כשהעונה נשלח להשאלה בלאומית. העונה שותף ב-11 משחקים תוך שבעיקר נמצא על הספסל.

מייקל צ'ילאקה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)מייקל צ'ילאקה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

עומר ברמי: הקשר בן ה-19 הינו שחקן ספסל בקבוצה ורשם העונה 6 הופעות בלבד, מתוכן רק פעם אחת השלים 90 דקות מלאות, מול הפועל אום אל פאחם.

בר כהן: הקשר שנמנה על סגל נבחרת ישראל עד גיל 19 וכבר סומן כאחד מכישרונות העתיד של הכדורגל הישראלי, רשם 18 הופעות בליגה הלאומית העונה, כבש שני שערים ובישל פעם אחת. ככל שהתקדמה העונה קיבל עוד ועוד קרדיט בהרכב והפך לבורג משמעותי בקבוצה.

אמיר ברקוביץ’: הקשר בן ה-19 חתם במכבי תל אביב בקיץ האחרון, לאחר שהגיע מבארנסלי האנגלית בהעברה חופשית, כשבאנגליה שיחק בקבוצת המילואים עד גיל 23. מיד עם הגעתו, הושאל לבית”ר ת”א והפך לאחד מהשחקנים המובילים בקבוצה עם 21 הופעות בהן כבש שישה שערים ובישל ארבעה נוספים. מסוג השחקנים שלבטח עוד נשמע עליהם.

אמיר ברקוביץ' (אורן בן חקון)אמיר ברקוביץ' (אורן בן חקון)

מופלח שלעאטה: הקיצוני ימני בן ה-19 שנולד בסכנין והרשים בנוער של מכבי ת”א, הושאל בתחילת העונה ללאומית ולמעט שני משחקים, שיחק בכל יתר 26 המחזורים בקבוצה ובמאזנו שער אחד ושני בישולים. שווה לעקוב אחריו.

מופאלח שלאעטה (חגי מיכאלי)מופאלח שלאעטה (חגי מיכאלי)

איל חן: עוד אחד מכישרונות העתיד של האלופה בצהוב. לאחר שהיה מעמודי התווך בנוער ואפילו ישב על הספסל במשחק אחד בבוגרת (בניצחון 0:4 על הפועל באר שבע בטרנר), הקיצוני בן ה-20 הגיע בתחילת העונה לבית”ר ת”א וב-22 משחקיו בליגה כבש שער אחד ובישל עוד חמישה.

איל חן (אורן בן חקון)איל חן (אורן בן חקון)

אדוארדו גררו: השחקן מפנמה (20) סומן כעתיד של מכבי ת”א. החלוץ הצטרף לפני למעלה משנה לקבוצת הנוער הצהובה לאחר שהגיע מקבוצת אוניברסיטאריו מפנמה, כשבנבחרתו הוא שיחק פעם אחת בקבוצה הבוגרת, ב-0:5 על גרנדה במשחק ידידות. גררו שהגיע העונה לבית”ר ת”א הפך לשחקן הרכב קבוע כששיחק בכל משחקי הקבוצה, כבש שישה שערים ובישל ארבעה נוספים.

אל השמות האלה צריך להוסיף את ניל גולדברג, אחד מהאחים של שון, שהושאל קצת לפני פרוץ המגפה לבית”ר ת”א/בת ים אך לא הצליח לרשום דקות משחק עד אשר הכדורגל נעצר.

מפוזרים: שחקנים נוספים שעשויים לשוב למכבי ת”א

לא רק בבית”ר ת”א ישנם שחקנים צהובים שיכולים לחזור ולהעמיק את הסגל, אלא לרשות האלופה ישנם עוד מספר כאלו שיצאו להשאלות בקבוצות שונות, גם בליגת העל, ובנוסף מחזיקה בשחקני בית איכותיים בנוער.

מתן בלטקסה: המגן השמאלי שגדל בהפועל פ”ת, שייך למכבי ת”א מ-2016 ומושאל זו השנה השנייה לבני יהודה. עד כה רשם 70 משחקים בכתום, כבש שלושה שערים ובישל שמונה נוספים. לא מן הנמנע כי ישוב לקריית שלום בקיץ הקרוב.

מתן בלטקסה חוגג (עמרי שטיין)מתן בלטקסה חוגג (עמרי שטיין)

עדן קארצב: כישרון נוסף שכבר זכה לשחק במדי מכבי ת”א ולאחר ששיחק בביתר ת”א גם הוא, הושאל להפועל חדרה בעונה שעברה (16 הופעות, שני שערים ובישול אחד) ובזו הנוכחית עבר בהשאלה לעירוני קריית שמונה (20 הופעות, שער אחד). קארצב נמנה בסגל של נבחרת ישראל הצעירה וסביר בהחלט שנראה אותו במדים הצהובים בעתיד.

עדן קארצב חוגג (רדאד ג'בארה)עדן קארצב חוגג (רדאד ג'בארה)

תומר אלטמן: שחקן שכבר עשה קפיצת מדרגה. מי שהיה הקפטן של בית”ר ת”א/בת ים, שאף זכה לרשום בעברו הופעה אחת בקבוצה הבוגרת של מכבי ת”א, מול בני ממב”ע בגביע המדינה, הושאל להפועל חיפה ועתיד לשוב בקיץ לצהובים.

תומר אלטמן עם הכדור (חגי מיכאלי)תומר אלטמן עם הכדור (חגי מיכאלי)

נעם כהן: המגן הימני בן ה-21 היה חלק ממכבי ת”א בקיץ ובלא מעט שלבים ניסה להילחם על מקומו בסגל של ולדימיר איביץ’ עד שהגיע אנדרה ז’ראלדש והוביל לכך שהשחקן הושאל לנס ציונה, שם הוא רשם עונה ראשונה לא רעה בכלל בליגה הבכירה. 

נעם כהן (האתר הרשמי של מכבי ת"א)נעם כהן (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

יונס ג’אברין: השחקן הצעיר חווה עונה נהדרת בהפועל אום אל פאחם ואף כבש חמישה שערים בליגה הלאומית עד שהעונה נעצרה. הוא סומן עוד מראש כאחד השחקנים המבטיחים ששייכים למועדון הצהוב. 

ספואן חילו מול יונס ג'בארין (עמרי שטיין)ספואן חילו מול יונס ג'בארין (עמרי שטיין)

גייאגון פארפה: מחסור בשחקנים זרים? אלופת המדינה מגדלת במחלקת הנוער אולי את היהלום הבא. הקשר ההתקפי שגדל בחוף השנהב הגיע בקיץ האחרון לקריית שלום ומככב בקבוצת הנוער. השחקן בן ה-19 שותף ב-22 משחקים העונה וכבש 6 שערים, תוך שהוא מציג יכולת גבוהה והוא בהחלט יכול להוסיף עומק לקבוצה הבוגרת.

גייאגון פארפה (רדאד ג'בארה)גייאגון פארפה (רדאד ג'בארה)

נדב נידם: כישרון נוסף תוצרת מחלקת הנוער הצהובה. הקשר האחורי בן ה-19 כבר זכה להיות בסגל של הקבוצה הבוגרת, כאשר בשנה שעברה ישב על הספסל במשך שלושה משחקים ונכנס כמחליף מול מכבי נתניה במסגרת הפלייאוף העליון. 

נדב נידם במעמד החתימה (מכבי תל אביב)נדב נידם במעמד החתימה (מכבי תל אביב)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */