יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

רק 4 שחקני ספסל בהפועל ת"א, ינקו ולקס ב-11

הרכב חסר מאוד לאדומים לקראת מ.ס אשדוד ב-19:30: רק 15 נרשמו למשחק, ספירובסקי, קמארה ואינברום יפתחו, טבצ'ניק, בואטנג, דוידה וברשצקי בחילופים

|
ניר לקס (שחר גרוס)
ניר לקס (שחר גרוס)

לאחר שגברה 0:2 על הפועל קטמון והעפילה לשמינית גמר גביע המדינה, הפועל תל אביב תקווה לשכוח מה-4:0 למכבי נתניה במחזור הקודם בליגה כשהיא תפגוש הערב (רביעי, 19:30) את מ.ס אשדוד בבלומפילד במסגרת המחזור ה-15 בליגת העל.

האדומים סובלים מסגר חסר מאוד ורק ארבעה שחקנים יישבו על ספסל הקבוצה במשחק, בניהם אושר דוידה ששוחרר מהטירונות על מנת להיות זמין בהתמודדות. יחד איתו יהיו על ספסל המחליפים עדי טבצ’ניק, עמנואל בואטנג ומוטי ברשצקי.

הרכב הפועל ת”א: אריק ינקו, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, דני גרופר, שי אייזן, רז כהן, סטפן ספירובסקי, ניר לקס, אור אינברום ודמבה קמארה. 

הרכב מ.ס אשדוד: רועי משפתי, יצחק אספה, ניר ברדע, מונטרי קמהאני, טימותי אוואני, סמואל אלאבי, מוחמד כנעאן, פיראס אבו עקל, לאונרדו אווסו, שלומי אזולאי ודין דוד.

לקראת ההתמודדות, ניר קלינגר דיבר במסע”ת והתייחס לרשימת הנעדרים הארוכה: “לא נתקלתי עדיין בדבר כזה בקריירה, הגעתי מוקדם כדי לקבל עדכונים מהשחקנים”, אמר המאמן. “כרגע רשימת החולים, פצועים וכאלה שבצבא עומדת על 13 שחקנים חסרים. נחכה עד המשחק אם מישהו יצליח להתאושש למרות שלא נראה לי. זה מאתגר, מעניין ומצער אבל יש ליגה ומשחק על החיים, מי שיהיה כשיר יצטרך לעשות אלתורים ולהגיע עם עוצמה”.

קלינגר: ראיתי שיפור מקצועי ומנטלי

בשלב הזה מאמן האדומים הקריא את רשימת החסרים: “עומרי אלטמן, עומר דמארי, מאור בוזגלו, פרנסיס קיירמה חולים, עבאדי פרחאת, עלי כנאנה, שחר הירש וירין פרץ פצועים, מרווין פירסמן עם כרטיסים צהובים ושלושת שחקני הנוער בטירונות, אנחנו מנסים לשחרר אותם למשחק, כי כרגע אנחנו עם שחקן אחד על הספסל. מקווה שנצליח להיות עם שלושה מחליפים כדי שיהיה משהו הגיוני אבל ניתן את הכול”.

הקושי בסגל החסר: “עמדתי בפני צמתים שהכול נראה בלתי אפשרי, לספורטאים יש כוח אדיר וצריך להוציא אותו. עייפות או משחק לפני 48 שעות זה לא מעניין. צריכים להגיע, עם כל הקשיים והבעיות, צריכים להיות ביחד עם הקהל כמשפחה אחת כי יש קשיים בספורט וכדי לנצח אותם צריך להיות ביחד, אני מקווה שזה מה שיהיה. זה נראה מאוד קשה כרגע אבל אני מאמין בדברים האלה”.

שחקני הפועל ת"א באימון (שחר גרוס)שחקני הפועל ת"א באימון (שחר גרוס)

כמות הקהל הדלה מול קטמון: “אני חדש פה, אני חושב שזה מועדון ענק שחייב להתחבר ולהרים את עצמו. זה מתחיל בזה שנהיה ביחד. אני לא יודע מה המחלוקות, אני מאמן כדורגל וזה פחות ענייני אבל ברמה הבסיסית בכל משפחה יש מריבות וצריך לשים את הדברים בצד. זה מה שאני מבקש, אני אשמח מאוד אם זה יקרה, השחקנים הרימו את עצמם ביום ראשון, הייתי במקומות עם אווירה שלילית וזה לא פשוט. כל הכבוד לאלו ששיחקו והתעלו, הייתה מוטיבציה, עשו את העבודה ועלינו לשלב הבא. אנחנו לפני משחק על החיים שלנו.

“לפעמים קשה אבל זה הספורט, זה מאתגר. מהיום שבו עשיתי את צעדיי הראשונים כשחקן כדורגל הבנתי שאם אתה רוצה הישגים אתה צריך לעבור סבל בדרך ולהתמודד עם קשיים. לא רק שאני לא מצטער, אני שמח שהגעתי לפה, זה מאתגר אותי. מקווה שהרוח תנשב פה בלי פחד. ללכת עם הקשיים והבעיות, מודעים לזה שזה יהיה קשה עד הסוף”.

שחקני הפועל ת"א (חגי מיכאלי)שחקני הפועל ת"א (חגי מיכאלי)

קלינגר הוסיף: “במסגרת המגבלות, נשים דגש על אשדוד. אני מכיר את היריבה, ראינו אותה במשחקים האחרונים, היא קבוצה התקפית ומאוד מוכשרת. היא גם סופגת הרבה, זה משחק מורכב. נצטרך להיות מוכנים לכל תרחיש מקצועי במשחק. בהתאם למגבלות והשחקנים שיהיו כשירים. היום קיבלנו שני חולים חדשים, אני מקווה שכולם יהיו בסדר עד המשחק ונוכל לעלות עם הרכב שייתן פייט על המגרש”.

המאמן הוסיף לגבי הפציעות: “שאלתי את השחקנים ‘למה רונאלדו ומסי אף פעם לא חולים?’ אני שואל את עצמי כל הזמן. אני חושב שספורטאי צריך לכבד את הגוף שלו, זה לא רק אצלנו אבל ספורטאים צריכים לדעת לשמור את עצמם ולהכין את עצמם. לפעמים זה חוסר מזל. אם יש וירוס ונדבקים זה קורה ואי אפשר להאשים אף אחד. צריכים להדק יותר את הנושא של שמירה על הגוף והבריאות כדי שלא נגיע למצב כזה ש-13 שחקנים חסרים”.

אוהדי הפועל ת"א (ניסן עייש)אוהדי הפועל ת"א (ניסן עייש)

המשחק מול נתניה: “המשחק בנתניה היה חריג מכל חמשת המשחקים האחרים שאימנתי את הקבוצה, זה משחק שממנו נלמד איך לא לשחק. חוץ מהמשחק הזה, השחקנים הבינו שצריך לתת את החיים שלהם על המגרש. זו הדרך היחידה. האוהדים יבינו ויקבלו את זה”.

איאד אבו עביד הוסיף וסיפר על תחושותיו לאחר הניצחון בגביע והשער שכבש: “אני עושה מה שדורשים ממני. היה לי גול חשוב מול קטמון ואני שמח שלא הגענו לפנדלים, זה מאחורינו. צריכים לקחת אחריות תמיד. כמו שאנחנו לא מאשימים רק את ההגנה כשסופגים, ככה בהתאם להתקפה, זה לא רק החלוצים אלא משחק ההתקפה שלנו שעלינו לשפר אותו. אי אפשר לזלזל באף יריבה וקטמון באה כדי לקבל כותרות ואנחנו שיחקנו טוב, אני שמח שעברנו”.

איאד אבו עביד וניר קלינגר (מערכת ONE)איאד אבו עביד וניר קלינגר (מערכת ONE)

המשחק מול נתניה: “זו הייתה סטירה מצלצלת אבל זה מאחורינו. הניצחון בגביע עזר לביטחון. מחכים לאשדוד. הפציעות? פעם ראשונה שאני נתקל בדבר כזה, אבל יעלו 11 שחקנים זה בטוח”.

הקשר עם הקהל: “זה חלק מהעניין של להיות במועדון גדול, להתמודד עם לחצים כאלו, זה דבר לא נעים אבל אנחנו משתדלים להתרכז רק בכדורגל. בהזדמנות זו אני קורא לקהל לבוא ולתמוך. הפועל ת”א זה מועדון משפחתי והביחד שלנו זה מה שמנצח”.

לאחר מסיבת העיתונאים, קלינגר תרגל כמה אפשרויות להרכב, מבין אלו שנותרו לו, כשבמועדון שלחו מכתב לצה”ל בבקשה לשחרר את אושר דוידה, אופק עובדיה וטום אחי מרדכי כדי שיוכלו להיכלל בסגל למשחק. בהפועל ת”א מקווים שעד המשחק מצבם של החולים ישתפר, ובעיקר שרשימת החסרים לא תתארך, והם יעבו את הספסל. מעבר להגנה, אליה יצטרף דני גרופר כמגן שמאלי במקום פירסמן המוצהב, קלינגר ממתין לראות האם דוידה ישוחרר מהטירונות כדי שיוכל לפתוח בהרכב ואם לא – דמבה קמארה יעלה ב-11.

שי אייזן חוגג עם סטפן ספירובסקי (שחר גרוס)שי אייזן חוגג עם סטפן ספירובסקי (שחר גרוס)

בקישור המאמן מתלבט בין חמישה שחקנים – סטפן ספירובסקי, ניר לקס, עמנואל בואטנג, רז כהן ומוטי ברשצקי – כשהוא יכריע לפני שעת המשחק בעיקר בהתחשב בעייפות ובכשירות השחקנים, שחלקם שיחקו 120 דקות מול הפועל קטמון בסיבוב ח’ של גביע המדינה ביום ראשון האחרון. לפי האימון המסכם נראה ששי אייזן, ממנו מרוצים מאוד בהפועל ת”א ויאריכו את חוזהו כפי שפורסם ב-ONE, יפתח שוב בהרכב.

בנושא אחר, תובע ההתאחדות לכדורגל, עו”ד ניר רשף, החליט להעמיד את האדומים לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים, על כך שזרקו כוסות משקה לעברו של שוער הפועל קטמון בן ויצמן מכיוון שער 5. הדיון יתקיים לפני המשחק מול אשדוד (19:00).

הרכב משוער: יואב ג’ראפי, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, דני גרופר, שי אייזן, עמנואל בואטנג (ניר לקס), רז כהן (סטפן ספירובסקי), מוטי ברשצקי, אור אינברום ודמבה קמארה (אושר דוידה).

באשדוד דרוכים: “משחק על החיים”

ללא שגיב יחזקאל ורועי גורדנה המוצהבים ועם לא מעט אכזבה לאור התוצאות האחרונות, באשדוד רוצים לחזור אל מסלול הניצחונות בכדי לא להסתבך בחלק התחתון של הטבלה במשחק בו הגדירו במועדון – ״משחק על החיים״. יעקב בריהון ויאקוב סילבסטר יישארו מחוץ לסגל. 

״זה משחק מאוד חשוב מבחינתנו״, הצהיר המאמן רוני אוואט בדריכות, ״אנחנו צריכים לבוא במלוא הכוח וחייבים להשיג תוצאה טובה, שזה אומר ניצחון. זה הולך להיות משחק אחר מול יריבה אחרת עם משחק הגנה דיי יציב, קבוצה שפחות לוקחת סיכויים. משחק שמי שתעשה בו פחות טעויות, היא שתיקח את כל הקופה ואנחנו חייבים להיות אלו שייקחו, אין אופציה אחרת. גם אם נעשה 0:1 הכי קטן, הכי פחות יפה אבל הכי חשוב. חיסורים? לא נשתמש בזה כתירוץ, זה משחק של 11 נגד 11 וגם שחקנים שלא קיבלו את ההזדמנות עד עכשיו, יקבלו צ׳אנס להוכיח שהם ראויים לו״.

רוני אוואט (שחר גרוס)רוני אוואט (שחר גרוס)

בנוסף אל יחזקאל וגורדנה, אוואט יחסר גם את גיל כהן וזוהר זסנו, שנמצאים בטירונות, וכן את בנצי מושל שעדיין לא התאושש מהפציעה ממנה הוא סובל. על כן, המאמן יאלץ לבצע שינויים בהרכב שפתח בגביע מול הפועל באר שבע, בעוד טימותי אוואני ישוב מהרחקה ויפתח לצידו של ניר ברדע, פיראס אבו עקל יקבל את הקרדיט במרכז במקומו של גורדנה ואילו מוחמד כנעאן יוצב בכנף על חשבונו של דין דוד שיוסת חזרה אל החוד. 

הרכב משוער: רועי משפתי, יצחק אספה, טימותי אוואני, ניר ברדע, קמאהני מונטרי, לאונרד אווסו, פיראס אבו עקל, שלומי אזולאי, סמואל אלאבי, מוחמד כנעאן ודין דוד.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */