יום שישי, 26.04.2024 שעה 09:18
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
74%1891-216923הפועל ת"א
74%1846-194623עירוני רמת גן
64%1731-182022הפועל ירושלים
57%1829-190423הפועל חולון
52%1932-190923עירוני קריית אתא
48%1922-189123בני הרצליה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
27%1889-167922הפועל אילת
26%2055-188523הפועל גליל עליון
22%2044-188623הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 77 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • 102 - 63
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • 73 - 90
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 18:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל אילת
  • רביעי, 01/05, 18:45
  • הפועל חולון

10 שנים אחרי: מנהל העיזבון של פנאן יורה

עו"ד משה זינגל פותח את תיבת הפנדורה: "נרצח ע"י אדם זר ששלח שחקן עבר במכבי ת"א". וגם: היקף החובות, הנפגעים וחשיפת התביעה שעומדת כיום בביהמ"ש

|
מוני פנאן (יעל מרגלית)
מוני פנאן (יעל מרגלית)

בשבת הבאה, 19 באוקטובר, זה התאריך בו יצוינו 10 שנים למותו של מוני פנאן ז”ל, מי ששימש במשך כ-16 שנה מנהל קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב ומצא את מותו בנסיבות טרגיות כאשר התאבד בתלייה בביתו שברמת אביב.

לאחר מותו, התפוצצה פרשה שעסקה בפנאן, כאשר נודע שהוא עסק בהשקעות כספים. רבים מלקוחותיו היו מתחום הכדורסל, כאשר  ההערכה הייתה שפנאן השאיר שחקנים ואנשי כדורסל רבים, ביניהם גם דייויד בלאט, ניקולה וויציץ' ואחרים עם חוב מצטבר של עשרות מיליוני שקלים, מה שזכה לכינוי "בנק פנאן”.

ראיון עם עו"ד משה זינגל

כעת, לאחר עשור, עו"ד משה זינגל, ששימש כמנהל העיזבון של פנאן, יוצא בהאשמות קשות בראיון מיוחד ל-ONE וטוען: “מוני פנאן לא התאבד, הוא נרצח על ידי אדם זר, שליח של שחקן של מכבי תל אביב בעבר".

זינגל מרחיב ואומר על כך: “10 שנים אחרי מותו של הסמל של מכבי תל אביב, שהייתה לא רק מכבי תל אביב, אלא הייתה הקבוצה של המדינה. זו הקבוצה היחידה שאחרי ניצחונות רקדו שם בכיכר רבין בתוך הבריכה. לאף קבוצה לא קרה את זה. זה היה בניהול הקפדני של מוני פנאן. אחרי מוני פנאן אני לא זוכר שהיה פסטיבל כזה. הוא מבחינה מקצועית היה מספר 1. אני לא יודע אם עד היום יש מנהל קבוצה בסדר גודל של מוני פנאן. לכן הטרגדיה שלו היא טרגדיה איומה. זה לא סתם שבן אדם מת, הוא לא התאבד, רצחו אותו".

עו"ד משה זינגל (שחר גרוס)עו"ד משה זינגל (שחר גרוס)

למה אתה חושב שהוא לא התאבד?
”למה אני אומר את זה? כי אדם שהולך להתאבד לא מסדר את הבגדים שלו לפי הסדר. החולצות לחוד, המכנסיים לחוד, הנעליים לחוד, הגרביים לחוד, הגופייה לחוד, התחתונים לחוד, כל דבר מסודר. מוני היה קפדן מטורף”.

אז יכול להיות שהוא רצה שיזכרו אותו כזה?
”לא, זה לא עלה על דעתו. לפני דעתי היה שחקן שראה שהוא לא מחזיר לו את הכסף. היה מטלפן למוני. הוא העריץ את מוני הערצה עיוורת. לא רק הוא, כל השחקנים העריצו אותו. לא רק בגלל מה שהוא עשה להם, עבורם, אלא בגלל זה שהאמינו שהוא איש עסקים מובהק”.

ואתה טוען שהוא נרצח?
”כן, אני טוען שהוא נרצח”.

מוני פנאן. "היה קפדן מטורף" (ניר בוקסנבאום)מוני פנאן. "היה קפדן מטורף" (ניר בוקסנבאום)

אז איך המשטרה לא הגיעה למסקנה הזאת? קראתי ראיון עם אלמנתו שרון שטענה שהוא התאבד.
”יכול להיות שהיא טענה כיום שהוא התאבד. בשעתו אני חושב שהיא טענה שהוא נרצח. מוני לא היה תולה את עצמו עם חוט חשמל. מוני היה איש של סטייל. היה תמיד לבוש הכי יפה, תמיד מסודר הכי יפה. הוא ילך להמית את עצמו בשירותים של קומה שנייה? זו הדרך שמוני היה בוחר למות? הוא ניסה למות יומיים-שלושה קודם, כשהיה טקס ומסיבת הפתעה ליום ההולדת של שמעון מזרחי והוא לא הוזמן. זה פגע בו פגיעה איומה, הוא לקח כדורים. שכב על מיטה לקח כדורים, באו והצילו אותו. זה מה שמוני היה בוחר. הוא לא היה בוחר לתלות את עצמו עם חוט חשמל. זה בכלל לא מתאים לו. ועוד בשירותים? זה לא מוני”.

“מוני, מבחינת האופי שלו היה איש של קצוות. לא היה אצלו אפור. או שחור או לבן. או שהוא אהב את האנשים או שהוא שנא אותם. הוא היה טיפוס מיוחד שיגידו עליו מה שרוצים. מוני היה טיפוס מיוחד, וטיפוס מיוחד גם לחיוב וגם לשלילה. הוא במשך עשרות שנים חי לחיוב. אנשים על כל צעד ושעל אהבו אותו אהבת נפש. לא היה אחד שהיה רואה אותו ולא מחבק אותו. הוא מחבק את מוני, מוני מחבק את השני. היה לו ביטוי קבוע – ‘בובל’ה אל תדאג, בובל’ה אל תדאג, אל תשאל, הכול יהיה בסדר בובל’ה’”.

עו"ד משה זינגל (שחר גרוס)עו"ד משה זינגל (שחר גרוס)

אתה עומד על זה עד היום?
”אני עומד על זה עד היום. הייתה לו פגישה ב-10 או ב-11. אז מה הוא התאבד לפני הפגישה? הכין את הבגדים שלו לפגישה והתאבד לפני הפגישה?”.

אז איך המשטרה לא מצאה כלום?
”לגבי המשטרה אני לא רוצה להגיד, זה יכול לפגוע. טילפן אליו בן אדם לפי דעתי או שהוא הכיר אותו. מוני היה די תמים מבחינת יחסי הציבור שלו. האמין לכולם, אהב את כולם. טילפן אליו מישהו באינטרקום אמר לו ‘אני, קוראים לי (השם שמור במערכת, ג.ל) אני חבר של השחקן הזה. הוא ביקש ממני לבוא אליך ולשוחח אתך. תכניס אותי. פתח לו את הדלת. פתח לו את הדלת של הדירה. הוא נכנס, כנראה אמר לו ‘מוני, אין יותר זמן. או שאתה משלם הרגע או שלא תהיה יותר. הוא נתן את ההוראות. זה הגיוני שמוני החליט שהוא התאבד באמצעות חוט חשמל? זה בכלל לא מתאים לאישיות שלו”.

בן אדם במצוקה עושה הכול. לא חושב על כלום.
”בן אדם במצוקה לא חושב על כלום, אבל אני לא מאמין שהוא היה עושה את זה בצורה הזאת. או שהיה דוחה את זה ב-24 שעות או שהיה עושה איזה מעשה אחר, או שהיה מטלפן לשחקן הזה בחוץ לארץ. הוא לא היה עושה את זה”.

מצבתו של מוני פנאן ז"ל (דרור עינב)מצבתו של מוני פנאן ז"ל (דרור עינב)

40 מיליון דולר

אתה אומר שמוני היה תמים, אבל הוא השאיר 40 מיליון דולר חובות, אז הוא לא כזה תמים.
הוא היה תמים ביחסיו לאנשים. לא ביחסים אחרים. ביחסיו עם אנשים הוא האמין לכל אחד ונתן לכל אחד. חסר לך – קח, הוא היה מאוד רחב ידיים. תמיד הוא היה משלם. בקבוצה כשהם נתקעו במסעדה פתאום אין כסף – ‘אני משלם!’. למכבי נותנים, לא לוקחים למכבי. ככה אמר לי דייויד פדרמן. באלו המילים. אני לא רוצה. לא לוקחים ממכבי”.

אתה חקרת בזמנו, היית אמור למצוא אם יש כספים שנשארו ופנו אליך כל בעלי החוב.
”אני לקחתי את חברת עידן חקירות, שהיום זה חברה שעובדת עם גופים גדולים. זה בחור משכמו ומעלה, בחור יסודי, קצין מבריק. אנחנו סרקנו את כל העולם שמוני הסתובב בו. אין מקום שלא היינו בו. זה היה מקאו, זה היה הונג קונג, זה היה לונדון, זה היה ציריך. זה היה כל מקום אחר שקבוצת מכבי תל אביב הייתה מבקרת בו. מוני פנאן יצר קשרים עם כל הראשים של כל חטיבות הספורט בעולם. הוא היה איש שיחה, אהבו אותו אהבת נפש בכל מקום".

מקאו. גם שם חקרו (רויטרס)מקאו. גם שם חקרו (רויטרס)

בדקתם בכל העולם, מה השורה התחתונה?
”בדקנו בכל העולם, קיבלנו טלפונים גם מכל מיני אנשים. כל מיני אנשים אמיתיים וכל מיני מתחזים. כשקורה מקרה כזה אז כל אחד רוצה להיות בתמונה. אז קיבלנו גם טלפונים ממכרים שלו וידידים שלו ככה הציגו את עצמם או כל מיני אנשים מהסוג הזה שאמרו ‘אנחנו יודעים איפה יש למוני כסף’. כל המקומות שהם הזכירו אנחנו עשינו חריש עמוק. בארץ, אני עשיתי את החריש, עברתי דרך כל חברות הביטוח, דרך כל הבנקים, דרך כל השמאים, דרך כל מי שקשור לעסקים. לא גיליתי אגורה שחוקה אחת. אז פניתי לעידן, אמרתי תשמע עידן, פה אין כלום, בוא נלך לחוץ לארץ. אמרתי לו אני לא יכול לשלם לך עכשיו. אני מניח שיש למוני הרבה כסף. זו אחת הסיבות שמוניתי למנהל עיזבון למצוא כסף עבורם. ואז הוא עשה את החקירות האלה. במקאו אמרו לו שיש שותף, בהונג קונג אמרו שיש לו חבורה אחרת שלא רצו לנקוב בשמו. בכל מקום שנתקלנו אמרו לנו ‘אדוני, אין, אין גם חברות על שמו, אל תחפש ואל תבלבל לנו את המוח. זאת אומרת המסקנה היחידה היא שהוא בזבז את כל הכסף".

מתי יצא לך לפגוש אותו בפעם האחרונה?
“שבועיים לפני שהוא מת. אמרתי לו ‘מוני’. הייתי איתו לבד בבית. הוא גר לבד במגדלים ליד הקניון של עופר. קומת הפנטהאוז. הייתה לו דירה מהממת. זה היה דופלקס פנטהאוז,  עם מדרגות מזכוכית ירוקה. זכוכית של בקבוקים, זכוכית עבה. ועל הגג עמדו שני אריות מפוסלים וצמחייה. הוא חי חיים מטורפים. נסע בסאב, זו מכונית שבארץ לא הכירו כמעט. הוא לקח את הכול בליסינג. כשאני רציתי לקחת את זה אמרו לי ‘אדוני, לקחנו את המכוניות, על מה אתה מדבר’. שולם פה הרבה כסף. לא נשאר שום דבר מכל הדברים האלה. מה שכן הוא דיבר איתי בשעתו, שאשתו רוצה לעבור לדירה אחרת. אמרתי לו ‘על איזה דירה אחרת אתה מדבר?’. אז הוא אמר בגימל, בונים חדש. וזהו. אמרתי מוני מאיפה יהיה לך את הכסף. הוא אמר ‘עזוב אותי, עזוב אותי’. אז שאלתי אותו ‘מוני, אם אנחנו מדברים על כסף, אז מה יקרה אם חס וחלילה יקרה משהו? אתה לא הודעת לאף אחד איפה הכסף שלך. אתה מסתובב עם סטיפות של דולרים בתוך הגרביים. כאלה סטיפות. היה משלם בדולרים כי לא היה לו צ’קים ולא היה לו כרטיסי אשראי. שום דבר לא היה לו. הוא עבד עם בנק מרכנתיל בן יהודה. שום דבר לא היה שמה. זה מזכיר לי שהיה אדם אחד שמכר את הבית שלו ורדף אחריו בשדה התעופה עם צ’ק בנקאי. אמר לו ‘תיקח את הצ’ק אני רוצה להשקיע יחד אתך’. מוני אמר לו ‘עזוב אותי, אני לא רוצה’. ‘תיקח את זה אני עכשיו מכרתי את הבית, תן לי צ’ק שלך’. אז נתן לו צ’ק שלו בלי תאריך וכמובן שההוא הפסיד את הבית. היו מקרים מאוד קשים. היו מקרים קשים של אנשים שעבדו איתו”.

מה מוני אמר לך כשאמרת לו ‘מה יקרה אם יקרה לך משהו’?
”אני ישבתי אצלו ושתיתי ויסקי, הוויסקי הכי טוב בעולם כמובן. אין אצלו משהו פחות מהכי טוב בעולם. גם במסיבות שלו הוא היה מחלק סיגרים של קוהיבה, כשכל סיגר כזה עולה 150-200 דולר. היה מחלק את זה גם לאנשים שלא עישנו. היה פותח קופסאות ומחלק. הייתי אומר לו ‘תשמע, אני רואה שיש לך הרבה מאוד כסף. אבל מה יקרה, אתה לא מספר לאף אחד. סגור כמו כספת של בנק’. הוא אמר ‘שרון, היא יודעת את הכול’ ובזה הוא שיקר אותי כי שרון לא ידעה שום דבר. אתה צריך להבין שמוני רצה להיראות בעיני שרון כאיש העולם, כאיש מיוחד במינו. כל מה ששרון רצתה בחייו היא קיבלה. הוא לא מנע ממנה שום דבר.  אמרתי לו ‘אדוני, אז איפה הכסף’. הוא צחק, הוא תמיד חייך. הוא אמר ‘שרון יודעת הכול’. אמרתי לו ‘אז אפשר להירגע’. אמר ‘אל תדאג, שרון יודעת’. מסתבר שהוא שיקר. כי שרון לא ידעה על שום דבר”.

שרון פנאן (משה חרמון)שרון פנאן (משה חרמון)

כשמוני מת, פונים אליך וממנים אותך כמנהל עיזבון.
“ממנים אותי כמנהל עיזבון זמני כדי למהר ולתפוס את הרכוש לפני שיבואו אנשים שטוענים שהם הנושים שלו. מוניתי על ידי השופטת, על ידי הנשיאה טובה סיון,  סגנית נשיאת בית המשפט לענייני משפחה זיכרונה לברכה. ואז התחלנו להילחם על הדירה. כרגיל רצנו לחפש את הכספים. לא השארנו את הברים ככה פתוחים. התברר, שהדירה הייתה רשומה על שם חבר שלו שקוראים לו אבניר (יעקב אבניר, ג.ל). ואבניר יושב באמריקה. ואז אמר לי מוני ‘זה הכול פיקציה’. זה שלי. אני לא רושם על עצמי שום דבר. אני תמיד רושם את זה על שם אחרים. חברים שלי. זה לא הולך לאיבוד. ואז פתאום מופיע אבניר, שכר את עורך הדין חיים סמו. גם כן מכיכר המדינה. חיים סמו אומר לי ‘על מה אתה מדבר’. הנה הנסח (נסח טאבו, ג.ל). הנסח מוכיח שאבניר הוא הבעלים של הדירה. מה אתה נלחם מלחמות ברוח. אמרתי לו ‘תשמע, הוא אומר שהוא הבעלים והוא שילם תשלומים’. אמרו לו כן, הוא שילם תשלומי שכר דירה. הוא שילם נדמה לי 2,500 דולר לחודש אז. זהב סכום אגדתי. זה שכר דירה. הנה תראה. קיצורו של דבר, אני נלחמתי על הדירה. נלחמתי קשה מאוד אבל השופטת סיון הורידה אותי מזה. ואז הלכה שרון לעורכי דין אחרים. היא טענה שזו הדירה של מוני. לפחות חצי. יש לו חלק בה. אני ירדתי מהעניין ברגע שראיתי את הנסח.  דיברתי עם אבניר בטלפון. אבניר אמר לי ‘תשמע, זו דירה שלי. אני קניתי אותה, מוני חבר נפש שלי. אני נותן לו לגור בדירה בתנאים שלנו. כל ה-2,500 דולר שהבאתי עם קבלות מהבנק התברר שזה היה שכר דירה’. זה משהו שאף אחד לא ידע על כך. מוני לא היה מספר לאף אחד על שום דבר”.

פונים אליך אז הרבה בעלי חוב.
“באים אליי בעלי חוב".

דייויד בלאט היה אחד מהם.
“היה הרומני הזה, איך קראו לו, צ’צקס, היה רומני שמן כזה שהפסיד אצלו. דייויד בלאט הפסיד אצלו. זה שהיום הוא המנהל, וויצ’יץ’ הפסיד אצלו”.

דייויד בלאט (איציק בלניצקי)דייויד בלאט (איציק בלניצקי)

כמה וויצ’יץ’ הפסיד?
”אני כבר לא זוכר, אבל סכום נכבד”.

ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)

יש לך רשימה עד היום של מי שחייבים לו?
”אני תכף אתן לך את הסקופ של הסיפור הזה. מוני פנאן עדיין לא מת, מקרה מוני פנאן עדיין לא נסגר אחרי 10 שנים. פרשת מוני פנאן נמצאת עדיין בבית המשפט. בבית המשפט לענייני משפחה. ומי תובע אותו? ומפסיד. מי מקבל על הראש? ציון נתן, אתה יודע מי זה ציון נתן?”.

מנהל הכספים.
”כן, שהוא אדם שיודע לא להתבלט. אני לא הכרתי אותו עד המקרה של מוני. הביאו לי אותו. שרון הביאה לי אותו למשרד ברגע שקיבלתי מינוי ואמרה ‘זה החבר הכי טוב של מוני, זה החבר’. אף אחד לא שמע עליו. אני לא יודע אם פדרמן או מזרחי ידעו שהוא חבר. ידעו שהוא עובד שם במכבי תל אביב, אבל לא ידעו אם הוא חבר שלו. ציון נתן היה המוח. מוני פנאן היה השלט. אין לו את הכישורים האלה שמייחסים לו. כאילו איש השוק, שוק ההון, והוא מתמצא בהשקעות, והוא מרוויח, והוא נותן לכל שחקן שהשקיע אצלו מעטפה בסוף כל חודש עם 10-20 אלף דולר. בובל’ה אל תדבר. היה נותן לו את המעטפה. לכן הוא הצליח להחזיק מעמד תקופה של לפי דעתי קרוב ל-20 שנה. הוא בא מכלום. הוא בא מכלום. גם אמרו שהוא שותף של שאול אחד (שאול שרבני, ג.ל). הוא עבד אצל שאול. לא היה לו כלום אצל שאול”.

בוא נחזור לציון נתן. מה אתה טוען?
”ציון נתן היה איש מסתורין. אני אישית, מהרגע הראשון הלך בינינו חתול שחור. למה? כשהוא ישב כשהביאה אותו שרון אליי, הוא חייך אליי חיוך ממזרי. ככה אני מפרש את זה. לא רצה להגיד לי מילה. הזמנתי אותו. לא רצה להגיד לי שום דבר. סיפר על דברים שאינם קשורים בו. על אחרים הוא סיפר. על עצמו שום דבר. מה שהסתבר, שאחרי שמוני שוחרר ממכבי תל אביב השניים הקימו חברה. חברה שקוראים לה על שם מוני פנאן. למה, כי מוני פנאן היה מקושר. זו הייתה חברה להבאת… לתיווך שחקנים. שחקני כדורסל. החברה הזאת ישבה במשרד מפואר ביותר ברמת גן. אבל זה היה כמו שמוני אוהב, זה היה משרד מפואר ביותר. ומי היו השותפים? מוני פנאן וציון נתן”.

עו"ד משה זינגל (שחר גרוס)עו"ד משה זינגל (שחר גרוס)

“ציון נתן בתקופה ההיא היה עם מוני בתקופה שהוא היה במכבי תל אביב. הם היו בלתי נפרדים. גם שרון ראתה אותו כחבר הכי טוב. ואף אחד לא חושד בו. אני אומר לך שאני לא חושד בו שהיה קשור לכספים של מוני פנאן.  ציון נתן בא אליי כמנהל עיזבון. קודם כל רצה להחליף אותי. בהתחלה הוא בא אליי אחרי שהוא התחיל לשתף איתי פעולה כי אמרתי שאני הולך לבקש צווים להביא אותו. אז הוא בא אליי עם שני עורכי דין. לא אחד, עם שניים. ישבנו בחדר ישיבות. אני לא זוכר מה היו השיחות. כמובן שהשיחות על הנושא הזה של מוני פנאן. אחר כך הוא הגיע אליי לבד והראה לי צ’קים שמוני פנאן כתב לפקודתו. צ’קים נכבדים. בדקתי את החתימה. זו הייתה חתימה של מוני פנאן. לכן אישרתי לו בהוכחת חוב, אישרתי לו שמגיע לו כסף ממוני פנאן. את החתונה של מוני פנאן, של הבן שלו, אמר לי ציון נתן ‘זה מהכסף שלי. הוא לקח והלווה ממני כסף. אמר אני אעשה חתונה לבן שלי בהילטון’. הוא עשה את אחת החתונות הכי יפות בארץ. הופיעו שם כל הכוכבים. חתונה שעלתה לפי דעתי לפחות מיליון שקל. אם לא יותר. הכיבוד והמשקאות. מוני פנאן לא הסתפק בוויסקי של גרנט, היה מביא לך ויסקי בלאק לייבל. ויסקי יקר, שיבאס זה גם לא היה מספיק בשבילו. היה מביא לך את הבסט של הבסט”.

עו"ד משה זינגל (שחר גרוס)עו"ד משה זינגל (שחר גרוס)

“ופתאום להפתעתי ציון נתן, אנחנו מגיעים לתקופות האלה. לתקופה של שלוש השנים האחרונות. מגיש תביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אשתו, נגד בנו, נגד בתו של מוני וגם כרך אותי כמנהל עיזבון, מה זה מזיק. היה לו עוד שיקול, שאני כעורך דין יש לי חברת ביטוח. מי שהיה העד היחידי של אדון ציון נתן היה ציון נתן בכבודו ובעצמו. זה היה העד שלו. העדות שלו לא התקבלה על ידי בית המשפט בלשון המעטה. הוא הפסיד את התיק. הוא הגיש תביעה על מיליונים והפסיד את התיק. הוא חויב לשלם הוצאות בשיעור של עשרות אלפי שקלים. לי הוא חויב לשלם 15 אלף שקל, שלא גביתי עד היום.הם הפסידו את התיק בצורה צורמת ביותר. אמר ציון נתן ‘מה פתאום, אנחנו לא מסתפקים בזה, אנחנו הולכים למחוזי".

כל זה בבית המשפט המחוזי?
“העבירו את זה מבית המשפט לענייני משפחה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. והתיק תלוי ועומד הערעור שלו נגד בני משפחת פנאן ונגדי כמנהל עיזבון. אמרו שהשופט בבית הדין למשפחה טען שלא עשית שום דבר. כאילו סתם נטפלו אליי. זה נכון”.

ואיפה עומד היום התיק הזה?
”היום התיק עומד בבית משפט מחוזי בתל אביב בערעור שהגיש ציון נתן, ויש אם אני לא טועה ישיבה מקדמית בדצמבר השנה".

מוני פנאן (יעל מרגלית)מוני פנאן (יעל מרגלית)

“ששש… בובל’ה, קח מעטפה”

הייתה את המחברת המפורסמת. חלק טענו שאלו סתם תאריכים, חלק חובות.
“המחברת המפורסמת הייתה מן בלוק, לא של אנשי מקצוע אלא בלוק כזה של ילדים. שם בכתב ידו הלא רהוט של מוני היו כתובים שמות, תאריכים וסכומים. המחברת המפורסמת הזאת או שהיא בבית משפט או שהיא אצל רשויות המס. אגב, רשויות המס ביקרו במשרדי עם צו שאני אתן להם את כל החומר וסירבתי.. אמרו לי ‘אתה מסרב?’. אמרתי ‘כן. מה אתם נטפלים ללקוח שלי שנפטר?’. אמרו ‘לא, הוא עשה עבירות’, אמרתי ‘אני לא רוצה, אני לא נותן לכם כלום’. הלכו לבית משפט וקיבלו צו נגדי לתת להם את הזה. נתתי להם את הניירות תחת מחאה. את כל התיקים של מוני פנאן. קלסרים. ומה שנותר, הועבר לעורך דין של חברות הביטוח כדי שיטפל בתביעה. אבל אצלי במשרד לא נותר אף תיק. הם לקחו והוא לקח. אני נשארתי בלי שום מסמכים. הייתה מחברת כזאת בצורה של בלוק. לא מחברת גדולה כזאת עם אותיות שהוא כתב באותיות כאלה”.

מה אתה אומר על המחברת הזאת?
“היא של השחקנים, וזו מחשבה שלי, לא של אף אחד. שחקנים לא הגישו שום תביעה ושום הוכחת חוב, הנימוק  לפי דעתי, כולם זרים. הם לא רוצים שבארצות זרות יידעו מה קורה פה, מה הם מרוויחים, איפה הם עובדים וכיוצא בזה. בוא נוותר על מיליון, מיליון וחצי, ממילא אנחנו מרוויחים את זה בעונה, עונה וחצי. זה לא איזה אדם שהוא פקיד בממשלה”.

את ניקולה וויצ’יץ’ חקרת?
“כן”.

מה הוא אמר לך?
”הוא אמר שהוא הפסיד את הכסף. נתן למוני והאמין שהוא יחזיר לו את הכסף. אני לא זוכר בדיוק את השיחה עם וויצ’יץ’ אני אגיד לך את האמת. הייתה אחת השיחות הקצרות והמעורפלות. אני זוכר טוב את השיחות עם שמעון מזרחי ועם פדרמן”.

וויצ'יץ'. "אמר שהפסיד את הכסף" (איציק בלניצקי)וויצ'יץ'. "אמר שהפסיד את הכסף" (איציק בלניצקי)

מה היה עם שמעון מזרחי?
”שמעון מזרחי שאני מכיר אותו גם קודם מהמקצוע. אמר לי ‘אני בכלל לא קשור לזה’. אמרתי לו ‘שמעון אתה משחק איתו בחוץ לארץ כל פעם שש שעות שש-בש ומקדישים לזה שש שעות. אתה לא יודע על זה שום דבר? על מה מדברים שש שעות ריבון העולמים? זה לא שעתיים. אמר לי ‘תסלח לי. איתי הוא לא דיבר על שום דבר. אני לא יודע כלום. אם הייתי יודע הייתי פועל מיד’. ואותם הדברים אמר גם פדרמן. ‘אני בכלל לא הייתי מיודד במיוחד עם מוני. אני לא יודע שום דבר. הוא לא סיפר לי. אנחנו לא חברים. לא ידידים. אנחנו יודעים שהוא מילא את תפקידו במכבי תל אביב’. הוא אמר לי אפילו ‘תשמע, אני הייתי מוכן לתת למוני משכורת של 250 אלף דולר לשנה שלמה ומוני אמר לי מה? ממכבי מקבלים כסף? במכבי לא מקבלים כסף במכבי נותנים כסף. וסירב. זו הייתה הסיבה שהיא (שרון פנאן, ג.ל) הפסידה את המשפט. היא הגישה תביעה. היא גם לא עשתה טוב שהיא רבה איתם. היא לא הייתה צריכה לריב איתם. אישה עם כבוד עצמי מאוד גבוה. עם ביטחון עצמי רב. הייתה הולכת ונפגשת איתם יפה, זו דעתי. חבר’ה, אתם יודעים את האמת, אתם יודעים מה מוני עשה. מוני חי 24 שעות ביממה את מכבי וזה נכון. היו מעירים אותו בשתיים בלילה כשלילד נפל מוצץ, היה רץ לחפש בית מרקחת להביא לילד מוצץ. עד כדי כך הוא היה מסור. אם הייתה מעלה את זה בצורה הזאתי, בצורה של אנושיות, לפי דעתי לא היה משפט ולא שום דבר. הם אנשים טובים”.

איך התרשמת ממה ששמעון מזרחי אמר לך?
”אני התרשמתי משמעון מזרחי שהוא אומר את האמת. שמעון מזרחי הוא אדם ישר, הוא אדם הגון. הוא אדם עם כבוד. נכון שאחרים צחקו כשאמרתי להם את זה. אמרו ‘לא יכול להיות שהוא לא יודע’. אני אישית חושב שהוא לא יודע”.

שמעון מזרחי. "אדם עם כבוד" (רדאד ג'בארה)שמעון מזרחי. "אדם עם כבוד" (רדאד ג'בארה)

אף אחד לא ידע שם? זה היה במסתורים מיליוני דולרים שהוא לקח מאנשים?
”זה היה מעין חוזה סמוי בין מוני לשחקנים. הוא אמר להם ששש… כדי שזה לא ייצא החוצה. גם הם שמרו על האינטרסים שלהם. היו להם אינטרסים, היו להם נשים, היו להם חברות, היו להם את הדרכונים האמריקאים הזרים. עובדה שהם לא עשו מזה שום דבר, להיפך. בהלוויה ובשבעה כולם היו. כולם היו ונתנו כבוד למוני”.

ואז כולם נעלמו.
”ואז הם נעלמו כלא היו. היא נשארה בודדה. כשהוא היה, היא הייתה מוקפת. בנשות השחקנים ונשות החברה וכל מיני סלבריטאים שרצו להופיע עם מכבי. פתאום היא נשארה בודדה”.

מה להערכתך היקף החובות שהוא השאיר?
”40 מיליון דולר”.

זה סכום אסטרונומי.
”זה סכום גבוה, אבל אל תשכח שזה סכום שמתפרס על 10-20 שנה. הם היו נותנים לו כל פעם את המשכורת, חלק מהמשכורת. שחקנים שמרוויחים חצי מיליון דולר, מיליון דולר בשנה. זה מפחיד אותם כל כך? והיה נותן להם כל פעם מעטפות. ‘ששש… בובל’ה, קח מעטפה’. תמיד היה מזהיר אותם”.

דייויד בלאט פנה אליך בזמנו לגבי החובות.
”כן. דייויד בלאט פנה אליי עם עורך דין שאני לא זוכר את שמו. קיבלתי מכתב מדייויד בלאט. אני לא זוכר את שמו כי הוא לא שלח לי יותר ממכתב אחד או שניים. כנראה שבלאט הוריד אותו מזה. הוא גם לא דיבר איתי אף פעם. דייויד בלאט עשה כבר את שלו, הוא מיליונר בזכות עצמו. הוא לא עשה בטורקיה מיליון דולר? בצסק”א הוא לא עשה מיליון דולר? במקומות אחרים, בחייך. בטורקיה משלמים הון תועפות”.

דייוויד בלאט (איציק בלניצקי)דייוויד בלאט (איציק בלניצקי)

10 שנים אחרי, איך אתה מסכם?
”10 שנים אחרי אני מסכם את זה כטרגדיה איומה למשפחה וגם למכבי. כי מכבי מאוד נפגעו מהעניין הזה, מאוד נפגעו. ראו בה כקבוצה לא הגונה ולא ישרה וזה לא נכון. אני אומר לך את זה לא כאוהד אלא כמנהל עיזבון, שקיבל מחמאות על זה שהוא מנהל עיזבון. בדקתי אותם לאורך ולרוחב וההנהלה היא נקייה מכל חשד”.

כמה אנשים נפגעו לדעתך מהסיפור הזה מבחינה כספית?
”אם אתה שואל אותי, חלק שפנו וחלק שלא פנו, 50-60 איש. אם לא יותר אפילו. היו אגב גם לא שחקנים, היו גם יהלומנים שפנו אליי אפילו. יהלומנים מהבורסה שהיו חברים שלו ונתנו לו כסף. אל תשים את זה רק בשדה הכדורסל. זה גם שדה היהלומנים, אנשי עסקים. זה שדה נרחב מאוד של אנשים. אתה לא יכול להגיד, מוני לא היה אדם בודד. מוני היה חלק מקבוצה שהיא הקבוצה של המדינה".

הסיפור הזה עשה כתם גדול על מכבי תל אביב.
”הסיפור הזה עשה מכה איומה על מכבי תל אביב. מי שנפגע בעיקר אלו היו המנהלים. המנהלים נפגעו כי כל אחד אמר ‘איך הם לא ידעו’. פדרמן גם אמר ‘אם הייתי יודע באותו רגע הייתי מפטר אותו, באותו רגע’. גם שמעון אמר אותו דבר. מה זאת אומרת הוא עושה דברים כאלה. ולפי דעתי, אף אחד לא ידע. גם לא אשתו. לא ידעו על הבנק הסודי של מוני”.

פדרמן. "אמר שלא ידע" (משה חרמון)פדרמן. "אמר שלא ידע" (משה חרמון)

מה טיב היחסים שהיו לכם?
”איך הוא אמר ‘בובל’ה עזוב, זה הכול מסודר בובל’ה עזוב’. טיב היחסים? לא היינו חברי נפש ולא היינו חברים. היינו ידידים של קפה מפעם לפעם. כשפגשתי אותו במשך השנים הייתי פוגש אותו במלון אכדיה ביום שישי לשם באו אוהדי מכבי ושחקני מכבי. היו משחקים שם כדורעף. היו יושבים על המדשאות, שוחים בבריכות. אוכלים שם צהריים. הוא היה יושב רחוק מאיתנו, הוא והילדים שלו. ואז התחיל דיבור שיש שכנים למושב. הוא יושב פה, אני יושב שם. מה נשמע. היה מקלח את הבת שלו מתחת לברז. לא היינו ידידי נפש. היינו נפגשים מפעם לפעם לאיזה קפה. לא הייתה חברות נפש".

לסיום, אתה כמנהל עיזבון כשלת או שאתה חושב שהצלחת?
”אני כמנהל עיזבון קיבלתי מחמאות גם מסגנית הנשיאה וגם ממנהל מחלקת העיזבונות, יוסי זילברשץ של בית המשפט המחוזי, שאמר וכתב כעבור חודשים ספורים ‘אין צורך יותר במנהל העיזבון. מנהל העיזבון עשה את שלו ואין שום דבר. אין כספים”.

ציון נתן סירב להגיב לדברים והבהיר כי העניינים מתנהלים בביהמ”ש. גם במכבי תל אביב סירבו להגיב לדברים

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */