יום חמישי, 28.03.2024 שעה 11:21
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל עפולה
  • 64 - 65
  • בני הרצליה
  • עירוני קריית אתא
  • 74 - 76
  • הפועל ירושלים
  • עירוני נס ציונה
  • 91 - 87
  • הפועל גליל עליון
  • הפועל ת"א
  • 68 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל אילת
  • 85 - 70
  • מכבי ת"א
  • הפועל חולון
  • שישי, 05/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

מחפש שקט: ג'ונסון בא להנהיג ברוגע את אשדוד

לא רוצה להיות מרכז העניינים ("מחפש כיף"), לא מפחד מטילים ("גדלתי בשכונות של שיקגו") ומרוצה מהבית על החוף ("התאהבתי"). הגארד בראיון ל-ONE

|
אלייז'ה ג'ונסון ולה דונטיי האנטון (רדאד ג'בארה)
אלייז'ה ג'ונסון ולה דונטיי האנטון (רדאד ג'בארה)

החווייה הראשונה הייתה קשה ולא נעימה, הנחיתה בארץ חזרה לקדנצייה שנייה הייתה הרבה יותר קלה והייתה נעימה ועכשיו, בקדנציה השלישית שלו, הוא פשוט בא להעביר עונה בנחת, “לעשות כיף”, כפי שהוא רוצה. אלייז’ה ג’ונסון פותח עונה חדשה בישראל, כשחקן מכבי אשדוד ובראיון מיוחד ל-ONE הוא לא מתבייש להגיד שהוא לא מחפש להיות הכוכב הגדול.

לג’ונסון (29, 1.93) ניבאו עתיד גדול ב-NBA, אבל הוא לא הצליח לעמוד בלחץ הגדול ולמרות קריירת מכללות מרשימה לא הצליח להגיע לליגה הטובה בעולם. אחרי שהגיע להפועל ת”א ב-2016 לניסיון הראשון בישראל, אך שוחרר אחרי 5 שבועות בתום האשמות הדדיות, כולל טענות שלו כי האדומים נהגו בו באופן שלא מתקבל על הדעת, הוא הגיע בעונה שעברה להפועל גלבוע/גליל והתאהב שוב בישראל.

אליהו: תחושה נפלאה, אשדוד קבוצה מדהימה

כעת, בביקור השלישי שלו בארץ, הוא מקווה לשחק עונה מלאה עם אשדוד, שעדיין לא פתחה רשמית את העונה בגלל שמשחקה מול מכבי חיפה נדחה בגין מסעם של הירוקים בארצות הברית מול קבוצות NBA. בראיון הוא חושף את המחשבות שלו על המועדון החדש, הציפיות שאותן הוא לא כל כך סופר וגם הזיכרונות מהביקור הראשון והחיים בשיקגו לעומת אשדוד.

איך הייתה העונה שעברה בגלבוע/גליל? היא זו שגרמה לך לחזור?
”זה היה בשנה שעברה, אבל נהניתי מאוד. הם הראו לי הרבה אהבה, היו לנו יחסים טובים והם נתנו לי לעזוב כדי לעבור למקום שייתן לי יותר כסף כמו המועדון בטורקיה וזה לא עבד, אז חזרתי הביתה והם התקשרו אליי לפני הפלייאוף כדי לחזור ולעזור. תמיד היה לי וייב טוב מישראל חוץ מההתנסות הראשונית שלי בישראל כמו שכולם מכירים, אבל אני אוהב את המדינה הזו”.

אלייז'ה ג'ונסון (רויטרס)אלייז'ה ג'ונסון (רויטרס)

אתה זוכר את הניסיון הראשון שלך בישראל? התקופה הקצרה בהפועל ת”א?
“זה לא משהו שאפשר לשכוח כל כך מהר, אני מרגיש שזה כאילו קרה היום. היום זה כבר לא מרגיז אותי, הדבר היחיד הוא שאני יכול ללמוד הוא שלא כל הישראלים כאלה. כשזה קרה, התקשרו אליי מאמנים ושחקנים אחרים ואמרו לי שזו לא ישראל האמיתית וזה לא קורה ככה בכל מקום, שלא אדאג וזה לא ייקרה בכל מקום שאלך. האמנתי להם ולכן שחזרתי לישראל הגעתי לגלבוע/גליל וראיתי שזה באמת אחרת”. 

אתה חושב שבאשדוד זה באמת יהיה אחרת?
”כשהמאמן בראד גרינברג התקשר אליי ואמר לי שהוא רוצה שאשחק אצלו, ידעתי שזה משהו שאני רוצה כי הוא מישהו שרציתי לשחק אצלו גם כששיחקתי מולו. זה שהייתי הראשון שהוחתם בקבוצה, זה מרגיע מאוד. האנשים פה מבינים אותי מאוד, האנשים כאן דומים לי, יש הרבה דברים במשותף וזה חשוב להגיע למקום כזה שהוא טוב לקריירה שלך, שבו מבינים אותך וטוב לך, באופן כללי אני אוהב את ישראל”.

בראד גרינברג (שחר גרוס)בראד גרינברג (שחר גרוס)

מה ההבדל בין המגורים בצפון, שבו אין הרבה מקומות בילוי למעבר לאשדוד, שהיא עיר במרכז וקרובה לים?
“קיבלתי דירה נחמדה מאוד ממש על קו המים והיה לי משהו כזה רק כשהייתי באנדולו אפס ובמועדון ששיחקתי ביוון בעונה שעברה, רת’ימנו, זה מאוד נחמד שהים מולך ואני מתאהב בסגנון מגורים הזה. אם היה לך יום קשה, אתה בא ומביט במים ונרגע. עדיין לא היה לי יום רע פה, אבל זה כיף”.

אתה לא חושב שיהיו לך פה ימים רעים?
“הזמן הכי קשה לפחות לדעתי, הוא הרגע שאתה מגיע לפה, רגע אחרי שעזבת את הבית ואת כל המשפחה שלך, אתה מגיע למחנות האימונים והמאמנים הורגים אותך, הכל צריך לקרות עכשיו ומיד, אין סבלנות. זה החלק הקשה מבחינתי, אבל זה עוד לא קרה לי”.

האם המשפחה אוהבת את העובדה שאתה משחק בישראל, לנוכח החדשות על מלחמות והטילים שנורים אליה כל כמה חודשים מעזה?
”גדלתי בשכונות המצוקה של שיקגו, שם אנשים נהרגים בכל רגע. אני מכיר הרבה אנשים שמתו או נורו, מוחות התפוצצו מכדורים, איבדתי חבר לא מזמן רק בגלל דברים כאלו. זה קורה בכל מקום, אני לא מפחד מזה ולא חושב על זה. בישראל אני חושב על מסעדות, על דברים טובים, דברים כאלו, השמש שזורחת כל יום”.

סוללת כיפת ברזל (רויטרס)סוללת כיפת ברזל (רויטרס)

האם היית בישראל הקיץ שנורו הטילים?
”בטח שאני מכיר את זה, הייתי מחוץ לבית בפעם האחרונה שנורה טיל לכאן. גדלתי באיזור קשה, אז הדבר האחרון שאפחד ממנו זה משהו כמו טילים. שום דבר לא יזיז אותי מהכסף שאני מרוויח או מההזדמנות שאני מקבל”.

מה הציפיות שלך העונה מעצמך?
”היא להיות ‘איזי ג’ונסון’. אני רק רוצה ליהנות, לא שום דבר אחר. אין לי ציפיות ולא אכפת לי מהציפיות שיהיו מאיתנו. לדעתי אנחנו מאוד נהנה כאן העונה, יש לנו סגל טוב ואנשים מגניבים וזה גדול יותר מכדורסל. אנחנו אוהבים פה אחד את השני, אנחנו אחד לצד השני וזה מקל על העבודה, זה נותן לימים לעבור יותר בקלות”.

מה ההתרשמות שלך מהסגל שישחק לצידך העונה?
“לא ראיתי פה מישהו שיש לו בעיות או מחפש אותן וזה מה שלא קורה בכל מקום, תמיד יש בכל קבוצה שני אנשים שלא סובלים אחד את השני, תמיד. כולם פה מגניבים, יש פה שחקנים צעירים, אבל כאלו שמשקיעים ומשחקים חזק, לא חושבים שהם יודעים הכל כי הם באו מהקולג’ים, הם רוצים ללמוד ולעבוד, כי הם מבינים שאנחנו אנדרדוגים”.

שחקני מכבי אשדוד (שחר גרוס)שחקני מכבי אשדוד (שחר גרוס)

מה דעתך על הישראלים הוותיקים כמו ליאור אליהו וסטו דגלאס?
”אני חושב שליאור הוא איש של מעשים ולא של דיבורים. הוא לא מדבר בלי לגבות את זה. הוא נותן דוגמא בכל פעם שהוא על הפרקט ולא מעניין אותו אם זה שחקן צעיר או וותיק, הוא ינסה לקרוע לך את הצורה. אנחנו צריכים שחקן קשוח כזה שייתן דוגמא לצעירים, שיילמדו גם לשחק בקשיחות”.

חלק מהצעירים שלכם בקבוצה הם דור העתיד של ישראל, הם מסוגלים להצליח לידכם?
“יש לצעירים אפשרות טובה לגדול לידנו, יש להם אפשרות לפתח את המשחק שלהם. יש קבוצות שאתה מגיע אליהן והוותיקים בולמים את הצעירים, כי הם חושבים שהכל סובב סביבם. אני לא רוצה שזה יהיה פה ככה ובטח לא ליאור, שזה לא יהיה רק סביבנו. אני רוצה שהם ירגישו טוב לגבי עצמם, שאם הם התאמנו כל העונה על הקליעה, שלא יפחדו לזרוק. אם תשאל שחקנים בקבוצה, הם יגידו לך שאני תומך ועוזר כמה שאני יכול”.

מה דעתך על המאמן שלך בראד גרינברג?
”הוא מאוד מכובד, זו הסיבה שרציתי לשחק אצלו. אני רק רוצה לעבוד. לא הייתה שום בעיה כשחתמתי פה, לא ידעתי על שום בעיות כלכליות שיש ולכן נוח לי כאן מאוד”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */