יום שישי, 29.03.2024 שעה 19:01
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

לימונד: כולם נופלים, למזלי אני שוב על הרגליים

הגארד של נס ציונה, שנחתך מהפועל ת"א בקיץ האחרון, בראיון פתיחת עונה ל-ONE: הקיץ הסוער שעבר עליו, העתודה, החוק הרוסי, והחלומות שנשארו להגשים

|
רביב לימונד (נעם מורנו)
רביב לימונד (נעם מורנו)

בגיל 35, אחרי שש עונות באדום של הפועל תל אביב בהן הפך לסמל בהיכל קבוצת שלמה, רביב לימונד, שקיבל בתחילת הקיץ הודעה שהוא לא בתוכניות של האדומים וכאשר הוא נמצא בעיצומו של מאבק משפטי מול הנהלת המועדון, פותח עונה חדשה עם צבע חדש בכתום של עירוני נס ציונה.

כעת, רגע לפני שהוא פותח עונה נוספת, הפעם כאמור בכתום, לימונד התפנה לראיון פתיחת עונה מיוחד ל-ONE, בו התייחס לסיום דרכו בהפועל תל אביב ולתקופה בקבוצה, למאבק המשפטי מול הנהלת האדומים, להחלטה להגיע לנס ציונה, למעמד השחקן הישראלי, לתקוות לשלום וכמו כן, גם למחשבות על ׳היום שאחרי׳ הפרישה.

לימונד: לרגע לא עבר לי בראש לפרוש

בגיל 35 אתה פותח עונה חדשה בצבע חדש אחרי שש שנים באדום, איך זה מרגיש?
״האמת שזה מרגש, כל עונה מביאה איתה התרגשות חדשה ועניין  ומן הסתם ציפיות ותקוות וכמובן שהעונה הזאת מביאה איתה גם את הדברים האלה ואת האמת שאני כבר לא יכול לחכות ולהתחיל את העונה כי אני מאוד מאוד נהנה מהסביבה שלי והקבוצה שסביבי אז נראה לי שיש פה את הבסיס לעונה מיוחדת״.

מה הציפיות שלך מהעונה הקרובה בנס ציונה?
״קודם כל באמת לתת את המאה אחוז שלנו ולהשאיר הכל על המגרש בכל משחק ולדעת שנתנו באמת את כל מה שאנחנו יכולים בכל משחק. לשבת בחדר ההלבשה אחרי משחק עם שריטות, חבולים ומזיעים ולהיות שלמים עם עצמנו ומן הסתם, לקוות שזה יוביל ללא מעט ניצחונות ושנצליח להתברג בפלייאוף. אני מאמין שברגע שנתברג בפלייאוף נגדיר מחדש את המטרות שלנו. בגדול אני מאמין שאם נהיה במחשבה של לתת הכול ולא להשאיר שום דבר אז התוצאות יהיו לטובתנו״.

ממה שאתה רואה בסגל, לאן נס ציונה צריכה ויכולה לכוון?
״אני חושב שיש לנו סגל מוכשר וטוב מאוד, כל השאלה היא בסופו של דבר איך נתחבר לתלכיד אחד שרוצה לשחק ביחד ומבין אחד את השני וכמה נהיה מוכנים לתת כל ערב את כל מה שיש לנו. על פניו, כרגע נראה שכולם באותו דף ורוצים ומבינים את העניין הזה. מה שמבדיל בין קבוצות זה ההמשכיות וההתמדה של לעשות את זה ערב אחרי ערב אחרי ערב״.

רביב לימונד (איציק בלניצקי)רביב לימונד (איציק בלניצקי)

בעונה שעברה נס ציונה הגיעה לשמינית הגמר ביורופקאפ, אתה חושב שאפשר להגיע רחוק יותר העונה?
״אנחנו מאמינים תמיד וגם רוצים, מהניסיון שלי זו טעות להשוות את עצמך למישהו אחר או לקבוצה אחרת משנים קודמות. אנחנו צריכים לראות את עצמנו ולהסתכל על היריבות שלנו ואני חושב שיש לנו את החומר לעשות את העונה הזאת עונה טובה גם באירופה. נצטרך לקחת כל משחק בזמנו ולעבוד קשה, אין קסמים. אני יכול לפזר הצהרות ולהגיד כל מיני משפטים מפוצצים, אבל אם בסופו של דבר לא עושים את הדברים במגרש עצמו אז זה לא שווה שום דבר״.

רביב לימונד (נעם מורנו)רביב לימונד (נעם מורנו)

מה גרם לך לבחור דווקא בנס ציונה? זו לא ירידת מדרגה מסוימת מבחינתך?
״עבורי נס ציונה היא ממש לא ירידת מדרגה, אני חושב שזה מועדון שדווקא מראה כל שנה שהוא מתקדם, גדל ומתפתח ולא לחינם הוא אחד המועדונים היחידים שמשחק בעונה שעברה והעונה במסגרת אירופאית, שזה גם מאוד דיבר אליי אחרי שש שנים שלא הייתי במסגרת אירופית. נס ציונה זה מועדון שמצד אחד הוא מאוד משפחתי, מודע לעצמו ושומר על הערכים שלו ומצד שני, מועדון מאוד שאפתן שרוצה להתקדם ולהתפתח ולי מאוד קסם להיות חלק מהדבר הזה. מבחינה אישית, נס ציונה זה מקום טוב עבורי, הילדים שלי גרים לא רחוק מכאן, כך שזה מאוד עוזר לי גם ברמה האישית מאשר אם הייתי משחק בצפון או בדרום איפה שהוא, אז גם מהבחינה הזאת זה מאוד חשוב לי. כשכל הדברים מתחברים אומרים שזה מה שצריך להיות, אז כנראה שזה באמת מה שהיה צריך להיות כי זה מתחבר לי גם מהצד המקצועי וגם מהצד האישי של החיים מחוץ לכדורסל”.

עברת קיץ סוער ומבחוץ נראה שגם קיץ לא פשוט ברמה האישית, מה קרה שם?
״קודם כל יש לנו נטייה לשפוט דברים, ׳קיץ קשה׳ או ׳קיץ רע׳, אבל אני השתדלתי בשלב די מוקדם לנטרל את כל השיפוטים שלי והביקורתיות שלי לגבי הסיטואציה הזאת ופשוט לראות איך הדברים בסופו של דבר יבשילו ומה יקרה. אני חושב שבסופו של דבר אני יכול להסתכל על הדברים בצורה אחרת ולראות את חצי הכוס המלאה, זה קיץ שלמדתי בו המון וגדלתי בו מבחינה אישית. אני חושב שמהתמודדויות קשות כאלה אנחנו גדלים ומתחזקים, אז אם יש לנו בחירה באיך לשפוט ולהגדיר את הסיטואציה אז אני מסתכל דווקא על הצד הטוב של הדבר. בסופו של דבר מה שהיה שם כבר ידוע, דובר ונאמר, היה לי חוזה בהפועל תל אביב שלא כובד מהצד שלהם והדברים כרגע נמצאים בבוררות, ואני מאמין שהדברים יתבהרו שם. כל מה שצריך להתגלות ולהתברר יתגלה בבוררות, אני יכול להגיד שמהצד שלי אני כבר ממש רחוק מהדבר הזה, לא מתעסק בדבר הזה או מתעכב על זה, יש לי עורכי דין שמטפלים בנושא הזה. מבחינתי אני כל כולי מתעסק בכדורסל, בנס ציונה ובמטרות לעונה הקרובה, כל הדברים שהיו מבחינתי נשטפו עם המים שעברו בנהר״.

רביב לימונד (נעם מורנו)רביב לימונד (נעם מורנו)

בכל זאת היית סמל במועדון, אז למה לדעתך רביב לימונד לא בהפועל תל אביב?
״אין לי מושג למה רביב לימונד לא בהפועל תל אביב ואת האמת, כמו שאמרתי, אני גם לא מתעסק בזה. אני חושב שללכת אחרי המחשבות האלה ולתת להן מקום בחיים שלי זה סתם להכניס את עצמי למערבולת שאין סיבה להיכנס אליה. אני מסתכל על מה שיש ומה שקורה עכשיו ומה שקורה עכשיו זה שאני שחקן של נס ציונה וטוב לי איפה שאני נמצא ויש לי המון מטרות, אמביציה ושאיפות לעונה הקרובה וזה מה שחשוב לי״.

אתה אומר שזה כבר אחריך, אבל ברגע שזה קרה היית פגוע מההתנהלות שלהם כלפיך?
״התגובה הראשונית מן הסתם היא להיפגע, להיות בהלם, לא להבין או כל דבר אחר, אבל אני באמת יכול להגיד שדי מהר התעשתי, למזלי. כולנו נופלים, השאלה כמה מהר אתה נעמד חזרה על הרגליים. למזלי, גם בזכות הסביבה שלי וגם בזכות עצמי, הצלחתי לעמוד על הרגליים והבנתי שהתרופה הכי טובה היא להמשיך קדימה, להתאמן חזק ולעבוד קשה ולהציב לעצמי מטרות חדשות וזה מה שעשיתי. אני יכול להגיד באמת שהדבר הזה הוא כבר מאחוריי ואני לא מתעסק בו״.

רביב לימונד מול ג'ון דיברתולומאו (רדאד ג'בארה)רביב לימונד מול ג'ון דיברתולומאו (רדאד ג'בארה)

דיברת עם אריאל בית הלחמי לפני שהודיעו לך שאתה לא בתוכניות? ההחלטה באה ממנו?
״אין לי מושג, הגרסאות בנושא הזה הן בלתי נגמרות, אבל אני אוהב את אריאל וראיתי אותו גם במשחק אימון שלנו ודיברנו והתחבקנו ואריאל זה הבן אדם האחרון שיהיה לי משהו נגדו. אני באופן אישי בטוח שאין לו שום עניין בדבר, הוא גם לא היה בכלל בכיוון כשזה קרה, אבל עוד פעם, זה לא רלוונטי כבר ואני באמת כבר לא שם״.

אריאל בית הלחמי (חגי מיכאלי)אריאל בית הלחמי (חגי מיכאלי)

הייתה מחשבה כלשהי לעבור עם דני פרנקו לנהריה?
״לא, החיים האישיים שלי הם פה במרכז והילדים שלי פה ולעבור לנהריה מבחינתי היה מבצע מורכב מדי. גם לא הגענו לדבר על זה בכלל, אני חושב שחתמתי בנס ציונה לפני שדני חתם בנהריה, אז גם לא הגענו לדבר על זה. אני שמח בשביל דני שגם הוא מצא מקום ישר ולא יצא מהלופ, מקום טוב כמו נהריה ואני בטוח שהוא יעשה שם עבודה טובה. אני מאחל לו הצלחה כי אני נהניתי ממנו ואני בטוח שעכשיו אחרים ייהנו ממנו״.

רביב לימונד (נעם מורנו)רביב לימונד (נעם מורנו)

ברגעים הראשונים אחרי שקיבלת את ההודעה שאתה לא בתוכניות, היו רגעים שחשבת על פרישה?
״לא, אני יכול להגיד חד משמעית שפרישה לא עברה לי לרגע בראש. הרעב לשחק כדורסל והתשוקה שלי למשחק עדיין גדולים מאוד ולרגע אחד לא חשבתי לפרוש. אני עוד מאוד אוהב לשחק ויש לי עוד הרבה מה לתרום, אז לרגע לא חשבתי לפרוש״.

ראית את עצמך מסיים את הקריירה כסמל בהפועל תל אביב?
״מן הסתם. אם היית שואל אותי באותה תקופה בעונה שעברה מן הסתם הייתי אומר שכן, אבל החיים לא צפויים ודברים קורים והכל מאוד דינמי. כמו שאמרתי, זה גם שיעור לראות איך כל דבר הוא בר חלוף, שום דבר לא קבוע למרות שלפעמים אנחנו חושבים שדברים קבועים ו׳סמל׳ וכל ההגדרות האלה, אין דבר אחד שהוא באמת קבוע, אבל אני לוקח את זה כשיעור כי כל החיים הם שיעור אחד גדול, אז גם את זה אני לוקח כשיעור״.

רביב לימונד (איציק בלניצקי)רביב לימונד (איציק בלניצקי)

הגשת למוסד לבוררות תביעה נגד הפועל תל אביב,  מה אתה דורש מהם?
״רק את מה שמגיע לי, את החוזה שלי ואת התנאים הנלווים אליו שאני אמור לקבל מהפועל תל אביב. זהו, לא משהו מעבר״.

מה דעתך על זה שהם קראו לך בתגובה לתביעה ׳סחטן׳ ועל כך שידידיה רפפורט הגיש נגדך תביעה נגדית?
״אני בוחר לא להגיב לזה, אני לא חושב שמבחינתי צריך לתת מקום לדבר הזה ולאנשים הללו שעשו מה שעשו. אין בי שום רצון להיכנס לזה או לתת לדברים האלה מקום״.

ידידיה רפפורט (חגי מיכאלי)ידידיה רפפורט (חגי מיכאלי)

במבט לאחור, יש חרטות מסוימות על התקופה שלך בהפועל ת”א, או משהו בהתנהלות שהיית משנה?
״לא, אני חושב שהתקופה שלי בהפועל תל אביב הייתה טובה, אני באמת בהודיה גדולה מאוד על מה שחוויתי שם. נורא נהניתי בהפועל ת״א, זכיתי לשחק מול קהל מדהים ולהכיר אנשים מדהימים, אני לא חושב שהייתי משנה משהו, פשוט אומר תודה על מה שהיה ועל התקופה וממשיך הלאה״.

רביב לימונד (נעם מורנו)רביב לימונד (נעם מורנו)

איך הרגשת לחזור לדרייב אין עם נס ציונה מול הפועל תל אביב במשחק ההכנה?
״האמת שאני מכיר את האולם הזה כל כך טוב שזה היה בשבילי כאילו נכנסתי חזרה לעוד אימון או משהו כזה. אתה יודע, אני בן 35, אז יש לי ניסיון, עברתי דברים כאלה של רגשות מעורבים ודברים מסובכים בקריירה שלי, אז אני מודע לזה שיש לי את הניסיון לשים את הדברים בצד ולהתרכז במה שאני צריך לעשות כרגע בשביל הקבוצה שלי, בשביל נס ציונה, וזה מה שעשיתי שם במשחק אימון הזה ואני מאמין שזה גם מה שאני אעשה במשחקי ליגה, אם זה בדרייב אין, בירושלים או בכל מקום אחר, אני אשתדל להיות מרוכז ומפוקס במטרות הקבוצתיות ולמעבר לזה הכל רעשי רקע״.

רביב לימונד מול הפועל תל אביב (חגי מיכאלי)רביב לימונד מול הפועל תל אביב (חגי מיכאלי)

חשבת כבר על המשחקים מול הפועל תל אביב? תהיה לך מוטיבציה גדולה יותר במשחקים מולה?
״מחשבות תמיד יש, השאלה אם אתה הולך אחרי המחשבות ונותן להן לנהל אותך או שאתה מנהל את המחשבות. מן הסתם מחשבות מופיעות, אבל אתה מבין שזה ענן שבא והולך ובסופו של דבר אתה יודע מה הדבר הנכון והחשוב שאתה צריך לעשות שזה לנצח במשחק, לעשות את מה שהמאמן אומר ואת הדברים שאתה צריך לעשות. האופציה השנייה היא ללכת אחרי ׳הוא עשה לי ככה׳, ׳זה אמר לי ככה׳, ׳אני ממש רוצה לעשות ככה׳, זה בחירה שלך לאיזה כיוון אתה הולך, אז אני כמובן בוחר באופציה הראשונה״.

בגיל 35 מה אתה חושב שאתה עוד יכול לתת?
״אני חושב שאני יכול לתת את כל הדברים שנתתי בקריירה שלי, אם זה להיות אגרסיבי בהגנה או שחקן פרודוקטיבי בהתקפה שיוצר הרבה בשביל אחרים וגם בשביל עצמו. אני מרגיש טוב מאוד גופנית. אני חושב שעם כל שנה שאתה מתבגר, אולי אתה מאבד קצת בגוף, אבל מקבל הרבה יותר בניסיון ובהבנה של המשחק וזה גם דברים מאוד חשובים שאני מרגיש בשנים האחרונות שאני מקבל ורוצה להעביר ומעביר לשחקנים שמסביבי ולקבוצה שאני נמצא בה, אז אני חושב שיש לי עוד הרבה לתת״.

רביב לימונד (נעם מורנו)רביב לימונד (נעם מורנו)

יש עוד שאיפות ו׳חלומות׳ בשלב הזה של הקריירה?
״תמיד. אני חושב שביום שזה נגמר אני אפרוש ולא אהיה פה יותר, אז תמיד יש שאיפות וחלומות ואני חושב שבאמת יש לנו קבוצה שיכולה לעשות את זה ולהגשים חלומות״.

פיזית, אתה מרגיש שאתה יכול למשוך עונה שלמה כשחקן מוביל בקבוצה?
״לגמרי, לגמרי. עבדתי מאוד חזק בפגרה האחרונה ואני מרגיש פיזית אולי הכי טוב שאני מרגיש בשנתיים-שלוש האחרונות וזה הרבה גם תודות לצוות אימון פה בנס ציונה, למאמני הכושר ולנדב זילברשטיין, שעשו לנו פגרה אמנם קשה, אבל מועילה. אני מרגיש שאני מגיע במצב גופני מצוין, מאוד חד, חזק ומהיר, אז ככה שאני מרגיש טוב. באמת, הכי אובייקטיבי, אני לא מרגיש בן 35, אולי אני לא מרגיש גם בן 25, אבל מרגיש טוב איפה שהוא שם באמצע״.

איך החיבור שלך עם המועדון עד עכשיו ומה דעתך על העבודה מול נדב זילברשטיין?
״החיבור טוב מאוד, העבודה עם נדב טובה מאוד. גיליתי מאמן מקצוען ופדנט ששם לב לפרטים הקטנים, אחד שמצד אחד לא מפחד להגיד את מה שיש לו ומצד שני מחבק, רוצה להסביר ולתת לך וגם בכלל, החיבור שלי עם המועדון מאוד טוב, עם השחקנים שרצים פה כבר כמה שנים ועוזרים לי להיטמע בתוך השיטה ובתוך הסביבה, כך שבינתיים אני מגדיר את החיבור הזה כהצלחה״.

נדב זילברשטיין (איציק בלניצקי)נדב זילברשטיין (איציק בלניצקי)

אתה כבר רואה באופק את היום שבו זה ייגמר או מעדיף לא לחשוב על זה בכלל?
״מן הסתם אני לא הולך ונהיה צעיר יותר, אז איפה שהוא זה יושב באחורה של הראש. אבל עוד פעם, אם כרגע אני משחק כדורסל אז אני לא חושב על היום בו אתלה את הנעליים, אלא חושב על האימון היום, המשחק מחר והעונה הקרובה ולא מעבר לזה יותר מדי. לפעמים זה כן צף ומגיע המחשבות האלה, אבל מהר מאוד אני חוזר לעונה הקרובה, מה אני צריך להיות ולעשות״.

אנחנו רואים פה אנשים כמו מאיר טפירו ויש עוד הרבה דוגמאות בכדורסל הישראלי, חשבת על מה יהיה ביום שאחרי? אתה רוצה את עצמך הולך לכיוון הזה של תפקיד מקצועי, תפקיד ניהולי או להיות מאמן?
״אני חושב שהכדורסל הישראלי משווע לאנשי מקצוע שהיו שחקני עבר באמת כמו מאיר או כמו עודד קטש שמאמן את הפועל ירושלים. אני חושב שבאמת חסר את הניסיון הזה של שחקן שהיה שם וחווה את הפרקט והזיעה ויודע את נפשו של השחקן באמת. אני אשמח מאוד מאוד לתרום מהניסיון והידע שלי בבוא הזמן ומקווה שהתנאים יהיו נכונים ויאפשרו את זה״.

מאיר טפירו (שחר גרוס)מאיר טפירו (שחר גרוס)

אני יודע שהמצב כרגע קצת מסובך, אבל גם אם לא כשחקן, יש לך איזה תקווה לחזור באיזה שהוא יום להפועל תל אביב?
״אני יכול להגיד את זה בצורה אחרת, כמו שאמרתי, אין לי חרטה על התקופה שלי בהפועל, להיפך. אני מאוד מודה על מה שחוויתי והתקופה שהייתה לי שם ועדיין מאוד אוהב את הקהל הזה שאני חושב שהוא קהל מדהים. מה יהיה בעתיד? אללה יודע, אני לא יודע״.

רביב לימונד (איציק בלניצקי)רביב לימונד (איציק בלניצקי)

מה דעתך על שינוי החוק הרוסי?
״האמת שאני לא כל כך יודע כבר מה החוק הנוכחי, אבל אני חושב שפשוט צריך לשים סוף לכל העניין הזה של חוקים או הגבלות כאלה או אחרות. צריך פשוט לעשות שינוי תפיסתי אצל העסקנים ומהעסקנים אני בטוח שזה יתקבל מהר מאוד אצל המאמנים ששחקן ישראלי הוא לא נחות, שצריך לתת לשחקן הישראלי את ההזדמנות ואיפה ששחקן זר טועה ומקבל את הקרדיט, אז לתת אולי לשחקן הישראלי אולי קצת יותר להתגלח על הזקן ולא ישר לשפוט ולהגיד ׳הוא חלש׳. צריך פשוט לתת ולעזור לשחקן הישראלי לפרוץ כי איך אומרים על טייסים? בלי שעות טיסה מספיקות גם הוא לא יכול להיות טייס, אז ככה זה גם שחקן כדורסל, בלי לרוץ על המגרש מספיק דקות ולעשות מספיק טעויות אתה לא יכול בסופו של דבר להיות שחקן שעושה דברים גדולים, אז אני חושב שזה הדבר העיקרי, כי עוד חוק ואז עוד שנתיים או שלוש, זה כמו מעגל כזה שכל פעם נחזור לאותה נקודה. פשוט צריך להיות איזה שהוא שינוי תפיסתי ואם זה יקרה לא נצטרך שום חוק כזה או אחר״.

אתה חושב שהשביתה של לפני שנה וחצי השיגה את המטרות שלה?
״אני לא חושב שזה השיג את המטרה, אנחנו רואים שבסופו של דבר אנחנו היום במצב שאני אפילו לא יודע מה הולך להיות, אבל יכול להבין מאיפה זה הגיע אצלנו השחקנים, אנשים מתוסכלים ובאמת משקיעים ולא כמו שאומרים שהשחקן הישראלי לא עובד או משקיע, יש המון שחקנים צעירים וגם יותר מנוסים שעובדים קשה שנה אחרי שנה ולא מצליחים לפרוץ את תקרת הזכוכית הזאת. זא אפילו לא שלא מגיע להם, הם טובים באימונים, אבל יושב שם איזה אמריקאי שתופס את העמדה והביאו אותו הרבה כסף והוא ׳צריך לשחק׳, אז יש הרבה תסכול ואפשר להבין את זה. מצד שני, אני יכול להגיד שלנו השחקנים יש אחריות כי כשאנחנו על המגרש צריך לקחת את ההזדמנויות ולטרוף את המגרש״.

כאחד שהיה חלק משמעותי בנבחרת העתודה שסיימה כסגנית אלופת אירופה ב-2004, מה דעתך על נבחרות העתודה של שלוש האליפויות האחרונות (שתי זכיות רצופות וסגנות אחת)?
״זה מטורף, אין מילה אחרת. גם אנחנו, שלקחנו את מדליית הכסף זה היה טורניר קשה והגענו בשיניים אחרי שניצחנו את סרביה ויוון בשתי נקודות לפה או לפה והם פשוט באים ומפרקים את האליפויות האלה ב-20-25 הפרש, אז אני חושב שזה מדהים. לא יודע, אולי משהו בשנתונים האלה קצת נחלש, אבל עדיין זה דברים מדהימים שלי לא זכור אף נבחרת ישראלית לפני השלוש שנים האלה שעשתה דברים כאלה. באותה נשימה, חשוב שיהיה לזה מינוף ושהם יהפכו לשחקנים מקצוענים טובים שיעשו הישגים כאלה, כי אליפות אירופה לעתודה זה יפה ונחמד וזו גאווה לאומית, אבל בסופו של דבר את הכסף סופרים בנבחרות הבוגרות ובקריירות האישיות שלהם כמקצוענים ואני מקווה שהם ידעו למנף את זה״.

שחקני נבחרת העתודה של ישראל חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני נבחרת העתודה של ישראל חוגגים (איציק בלניצקי)

אתה מאמין שיש סיכוי שהשחקנים האלה יובילו בהמשך את הנבחרת הבוגרת להישגים דומים?
״בצורה אובייקטיבית אני לא חושב שזה יהיה ככה, אבל אני חושב שהכיוון הוא טוב. יש לנו דור שהולך ונרקם לו שאני חושב שיעשה דברים יפים באליפויות אירופה הקרובות. אני מקווה שהם יצליחו להגיע אפילו למקומות שאנחנו רצינו ולא הצלחנו, לאליפות עולם, לאולימפיאדה אולי, מי יודע? אני חושב שזה יהיה הישג מדהים לנבחרת ישראל״.

אתה חושב שההסתמכות של הקבוצות הגדולות על שחקנים זרים פוגעת בהתפתחות של הכדורסל הישראלי?
״בסופו של דבר אני חושב שיש בזה משהו שעוצר שחקנים ישראלים, אבל עוד פעם, זה מתחיל מהמקום הזה שלא מאמינים בשחקן הישראלי, זה שאלת ׳הביצה והתרנגולת׳, מה בא קודם. אני חושב שאם היו מאמינים יותר בשחקנים הישראלים הם היו משחקים יותר ואז היה יותר ביטחון והם היו מתפתחים גם לרמות האלה, אבל אני חושב שבמכבי תל אביב והפועל ירושלים היה תמיד את הדבר הזה ששחקנים ישראלים אולי פחות מתבטאים שם, אבל אני חושב שהקבוצות שהיו מתחת נתנו לשחקנים ישראלים יותר במה ממה שהיום. אני אומר את זה בזהירות כי יש עדיין מקומות שכן נותנים במה, אבל אני חושב שקבוצות כמו נס ציונה, הפועל תל אביב וכל קבוצה אחרת בליגה שלא הולכת ליורוליג וחושבת שהיא צריכה שמונה, עשרה, לא יודע כמה זרים, פשוט תסתמך וכן תאמין בישראלים, אני חושב שזה גם יעשה טוב למועדונים האלה באופן אישי״.

אנחנו רואים כרגע ששחקנים צעירים משחקים בעיקר בליגה הלאומית, זה לדעתך צריך להיות הפתרון?
״אם זה צריך להיות הפתרון? בטוח שלא. יש לי הרבה כבוד לליגה השנייה, אבל אני לא חושב שזה ליגה שנייה כמו בספרד נגיד, שזה ליגה ברמה גבוהה מאוד כך שאם שחקן הולך לשם הוא משחק מול שחקנים ברמה גבוהה אירופאית אפילו. בתור אחד ששיחק בספרד אני יודע שפתאום בליגה השנייה משחקים שחקנים שמשחקים בנבחרות באליפויות אירופה אפילו. אז אני חושב שהליגה השנייה שלנו צריכה או להתחזק, או שהפתרון לא יוכל להיות לשים שחקנים צעירים שם שיעשו מספרים ועונות טובות, כי זה לא מדד לרמה הבאה שהם צריכים לקפוץ אליה. צריך אולי משהו יותר שוויוני בשביל השחקנים האלה כדי שהם יוכלו לבוא לידי ביטוי בליגת העל״.

רביב לימונד (עמרי שטיין)רביב לימונד (עמרי שטיין)

בחזרה לנס ציונה, אחרי שהפסדתם לה בחצי גמר גביע ווינר, איך אתם מתכוננים למחזור הפתיחה מול הפועל ירושלים?
״אנחנו בעיקר מתכוננים בלשים דגש על עצמנו, אנחנו עדיין קבוצה חדשה ויש לנו הרבה דברים שעדיין לא יושבים כמו שהם צריכים לשבת, אז מן הסתם אנחנו שמים המון דגש על הדברים שלנו ועל איך שאנחנו רוצים להיראות ולגבש את הזהות שלנו. אנחנו מן הסתם הולכים לשחק מול הקבוצה, כרגע, הכי טובה בליגה לפחות על פי גביע ווינר. כמובן שניתן להם את הכבוד שלהם ונתכונן אליהם ואל הנקודות החזקות שלהם ונחשוב מה אנחנו צריכים לעשות כדי להצר את הצעדים שלהם. זה לא יהיה משחק פשוט, בטח לא במשחק הראשון של העונה, עם זאת, זה משחק מאוד אטרקטיבי ומעניין ואני בטוח שיהי כיף לשחק אותו ותהיה אווירה טובה, אז אנחנו מחכים בקוצר רוח״.

אמרת שירושלים כרגע היא הקבוצה הטובה בליגה, אבל במבט לעתיד, מי לדעתך תזכה העונה באליפות?
״אין לי מושג, באמת שגם עם השיטה הזאת של הפיינל פור באמת אי אפשר לדעת, בכלל בכל השיטה הזאת, איזה מישהו פעם אמר לי ׳אתה יכול להתעורר רק בינואר-פברואר, מתחיל לשחק כמו שצריך ואז עושה סיבוב שלישי טוב, מגיע לפלייאוף, איך שהוא משתחל לפיינל פור ואלוהים יודע מה יהיה׳. הכל באמת פתוח בליגה שלנו, מן הסתם ׳החשודות המידיות׳ הן הפועל ירושלים ומכבי תל אביב. מי ידע שירושלים יפסידו בחצי גמר בעונה שעברה? אני לא חשבתי. אז אי אפשר לדעת באמת מה יהיה״.

לסיכום, מה אפשר לאחל לך לקראת העונה הקרובה?
״אני אאחל לכולם, שתהיה לנו שנה טובה לכל עם ישראל, שנהיה קצת יותר סבלניים ומכילים אחד את השני. נראה לי שאנחנו קצת לחוצים מדי כמדינה, אז באמת אני מאחל לנו שתהיה לנו שנה רגועה ושלווה ואינשאללה שיהיה שלום, זה הכי חשוב, לא?״.

רביב לימונד (נעם מורנו)רביב לימונד (נעם מורנו)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */