יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:30

תורג'מן: עם יותר אחריות, אפשר לנצח באוסטריה

שחקן אוסטריה וינה, שיעודד מהיציע, על החזרה לכושר וההצלחה של החלוצים מישראל בליגה המקומית. וגם: נאתכו והרגע הגדול של סולומון. מדור הליגיונרים

|
אלון תורג'מן (האתר הרשמי של אוסטריה וינה)
אלון תורג'מן (האתר הרשמי של אוסטריה וינה)

עם פרסום הסגל של אנדי הרצוג למשחקי מוקדמות יורו 2020 של נבחרת ישראל מול אוסטריה בחוץ ביום חמישי (10.10) ולטביה בבית ביום שלישי (15.10), גילו הלגיונרים שלנו מי מהם ימריא לווינה, לקראת המשימה החשובה של הנבחרת.

בצל חשיפת הסגל על ידי המאמן האוסטרי, סגל שכולל 13 מנציגינו בגולה, גם אלו שנכנסו אליו וגם אלו שלא התרכזו בפעילות שלהם במועדונים ברחבי תבל וכמו בכל שבוע, אנחנו ב"מהדקים חגורות" בחרנו עבורכם את הנוסע המתמיד, זה ששודרג למחלקה הראשונה וגם את מי שסבל מעיכוב בהמראה. אבל לפני שנחשוף את הבחירות, כהרגלנו בקודש יש לנו שיחה מהצוות עבורכם והפעם – אלון תורג'מן.

הרצוג: "ניצחון מול אוסטריה ישאיר סיכוי"

חלוץ אוסטריה וינה אומנם לא יזכה לשחק עם הנבחרת בעיר מגוריו ביום חמישי, אך הוא ממשיך להתמקד בחזרה לכושר לאחר ששב לפעילות מפציעה, וכבר במשחק הליגה הראשון בו פתח בהרכב העונה - כבש. החלוץ, שעזב את ישראל אחרי ההצלחה הגדולה בהפועל חיפה, דיבר על החזרה לכושר בליגה האוסטרית, שהפכה לכר פורה עבור חלוצים ישראלים, וכמובן על משחקה של נבחרת ישראל.

חזרת מפציעה וכבר במשחק הראשון שבו פתחת גם הבקעת, אתה חושב שאם תימנע מפציעות במהלך העונה תצליח לעשות את קפיצת המדרגה ולהגיע לספרות כפולות בעמודת השערים?
”כמות דו ספרתית של שערים היא תמיד השאיפה שלי. מעבר לזה, אני חושב שגם בשנה שעברה, עם כל הפציעות שאני לא רגיל אליהן כי במשך הקריירה שלי זה כמעט לא קרה לי, סיימתי עם שבעה שערים ושיחקתי רק 770 דקות. אני מאמין שהייתי מגיע לדו ספרתי אם לא כל הבלאגן, אבל בכל מקרה לא בוכים על חלב שנשפך. גם השנה פספסתי שמונה מחזורים בהתחלה ועכשיו אני חוזר לעניינים. אין כמו להבקיע במשחק הראשון כשאתה פותח, צריך המשכיות שזה שם המשחק ולשמור על זה”.

בתור מי ששיחק במכבי חיפה והפועל ת”א, איך אתה משווה את התנאים במועדון שלך למועדונים הגדולים בישראל?
“שאלו אותי את זה הרבה, אתן לך את הדוגמה הכי יפה - ברק אברמוב היה פה בביקור בווינה, יצרנו קשר ולקחתי אותו למתקן האימונים. הוא אמר לי ‘רק עכשיו אני מבין למה ליגיונרים שחוזרים לארץ נכנסים לדאון’. לא רואים בכל יום חדרי טיפולים כאלה, הם נראים כמו בית מרקחת וגם רמת האינטנסיביות גבוהה מבארץ”.

אלון תורג'מן וגלעד קצב באיצטדיון של אוסטריה וינה (מערכת ONE)אלון תורג'מן וגלעד קצב באיצטדיון של אוסטריה וינה (מערכת ONE)

איך אתה מסביר את ההצלחה של החלוצים הישראלים בליגה האוסטרית?
“וואו. אני חושב שכשאתה מגיע לאירופה אתה מבין שאתה שחקן זר ויש פה יותר שטחים לשחק - כי משחקים פה יותר פתוח. התוצאות פה יותר גבוהות, יש גולים. אני שמח על כך שחלוצים ישראלים מצליחים פה ואני חושב שאם לא הייתי נפצע אז גם אני הייתי עושה את קפיצת המדרגה, אבל כל דבר בזמנו”. 

בהסתכלות לעבר העתיד, המטרה היא להמשיך לליגה גדולה יותר באירופה?
”כמובן שהייתי רוצה אבל הפציעה בעונה שעברה קצת הפריעה לי. בכל מקרה אעשה הכל כדי להמשיך קדימה והמטרה להתקדם מפה. ברגע שאתה שחקן מוביל וכובש שערים אז הדרך יותר פשוטה לעלות למעלה. הלוואי ואצליח להגשים את עצמי פה כמו בארץ ואפילו יותר”.

תורג'מן (האתר הרשמי של אוסטריה וינה)תורג'מן (האתר הרשמי של אוסטריה וינה)

ביום חמישי נבחרת ישראל תעלה על הדשא בעיר מגוריך. אתה תגיע למשחק? והאם לדעתך יש סיכוי לחזור עם ניצחון?
“ברור שאהיה במשחק, אין שאלה. אני גם מתכנן ללכת למלון כדי לאחל לשחקנים בהצלחה. אני חושב שאם הנבחרת תמשיך באינטנסיביות שהיא מראה במשחקים האחרונים, עם קצת יותר אחריות, היא תוכל לעשות תוצאות טובות יותר. למרות שאמרו שבדקות הראשונות במשחק בסמי עופר אוסטריה הייתה יכולה לכבוש, כדורגל משחקים 90 דקות ומסתכלים על התוצאה בסוף. אם עשינו את זה בארץ, אפשר גם פה באוסטריה ועוד פעם – כמובן עם אחריות, אני מאמין בנבחרת”.

השחקנים האוסטרים שמשחקים איתך שינו את דעתם על הנבחרת אחרי ה-2:4? 
“אם לפני המשחק בסמי עופר היה צחוקים וקצת לעג על ישראל, בקטע טוב, אז עכשיו פחות. מכירים את הנבחרת שלנו, רוב השחקנים מכירים את השם ערן זהבי, זה לא סוד, מפרגנים לו ממש. מה שמגיע מגיע וייקחו אותנו יותר ברצינות, זה בטוח”. 

אתה רואה את עצמך חוזר לסגל הלאומי, אולי עוד בקמפיין הנוכחי?
“אני חושב שאם אמשיך במומנטום בחזרה שלי, כשפתחתי וכבשתי אחרי הרבה זמן, אז אין לי ספק שאחזור לסגל. הרצוג מדבר איתי הרבה מאז שאני פה והוא בקשר איתי. פציעות הן חלק מהמשחק וזה מה שמנע ממני להיות בסגל”.

אלון תורג'מן בתקופה בה היה חלק מהסגל הלאומי (אחמד מוררה)אלון תורג'מן בתקופה בה היה חלק מהסגל הלאומי (אחמד מוררה)


הנוסע המתמיד

כנראה שהשער שהבקיע ביברס נאתכו ב-3:2 של ישראל מול סלובניה היה רק הסנונית הראשונה, כי מאותו משחק, הקשר בן ה-31, שהמציא את עצמו מחדש בבירת סרביה אחרי עונה מאכזבת באולימפיאקוס, כבש שלושה שערים ובישל כמות דומה במהלך חמישה משחקים במדי פרטיזן בלגרד בליגה ובליגה האירופית. עם מאזן כזה, הקשר פשוט לא יכול להישאר מחוץ למועדון היוקרתי שלנו אבל מי שבוודאי שמח יותר הוא הרצוג, שנתן לו את הקרדיט גם לפני החזרה לכושר גבוה בסרביה. קפטן הנבחרת יקווה להמשיך במומנטום כדי לעזור לנבחרת להציל את הקמפיין ביום חמישי, לפני שיחזור למשימות שעומדות בפניו בסרביה, כשאחרי הפגרה הבינלאומית ממתין לו מעבר לפינה מפגש מסקרן במיוחד מול מנצ'סטר יונייטד.

ביברס נאתכו חוגג עם בויאן אוסטויץ' וזוראן אוסיץ' (רויטרס)ביברס נאתכו חוגג עם בויאן אוסטויץ' וזוראן אוסיץ' (רויטרס)


מחלקה ראשונה

מנור סולומון כבר שודרג אצלנו במדור העונה אחרי שכבש את שער הבכורה שלו במדי שחטאר דונייצק בליגה, כשהשכיב את שוער היריבה על הדשא וכבש מול שער חשוף. בדיוק חודש לאחר מכן, הכישרון הצעיר עשה זאת שוב, רק הפעם על הבמה הכי גדולה באירופה – ליגת האלופות. מנור אומנם לא פתח במשחק החוץ במחזור השני מול אטאלנטה בסן סירו, אך לאחר שהמתין בסבלנות במשך 69 דקות על הספסל, הוא קיבל את ההזדמנות, ולקח אותה בשתי ידיים, או יותר נכון רגליים.

מנור סולומון חוגג את שער הניצחון (רויטרס)מנור סולומון חוגג את שער הניצחון (רויטרס)

בדקה ה-95, במצב של 1:1, הגיע הרגע הכי גדול עד כה בקריירה הקצרה של השחקן שרק לפני שנה עוד לבש את המדים של מכבי פתח תקווה. בדיוק כמו בשער הבכורה שלו בליגה, סולומון קיבל את הכדור בתוך הרחבה וכהרגלו לא הסתפק בבעיטה בנאלית לרשת, אלא העדיף לנער מעליו את השוער פלוס שחקן הגנה, וממש עם הבאזר גלגל באלגנטיות לרשת את שער הניצחון היקר עבור אלופת אוקראינה בהיכל הכדורגל האיטלקי. עם הכיבוש הדרמטי, הקשר הצטרף פעם נוספת למחלקה המכובדת שלנו, אבל חשוב מכך, חבר ליוסי בניון כישראלי השני בלבד שכובש שער ניצחון באלופות עבור קבוצה לא ישראלית. להזכירכם – הוא רק בן 20.

עיכוב בהמראה

אם בשבוע שעבר סיפרנו לכם על הספסול של אופיר מרציאנו בהיברניאן (שנמשך גם השבוע) אז עבור מי שמשמש לו שוער שני אצל אנדי הרצוג, אריאל הרוש, לא נראה שמדובר בעיכוב בהמראה אלא בקרקוע של ממש. השוער, שחתם בתחילת העונה אצל ספרטה רוטרדם מהליגה ההולנדית הבכירה, עדיין מחכה לקבל את ההזדמנות הראשונה שלו בליגה ונראה שאם הרצוג לא מכין הפתעת ענק ב-11 שלו, או לחילופין ייאלץ (חלילה) להחליף את מרציאנו במהלך המשחק, הוא ירשום עוד 90 דקות על הספסל גם במפגש בווינה.

אריאל הרוש באימון הנבחרת (רדאד ג'בארה)אריאל הרוש באימון הנבחרת (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */