יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

רשמית: ז'וסוואה פשקיירה חתם לשנתיים בב"ש

הקשר מפורטוגל הצטרף סופית והפך לזר החמישי בסגל של ברק בכר: "מאוד מתרגש להתחיל דרך חדשה עם מטרות גדולות". האדומים עדיין מנסים לצרף חלוץ

|
ז'וסוואה פשקיירה ואסי רחמים (דוברות הפועל ב
ז'וסוואה פשקיירה ואסי רחמים (דוברות הפועל ב"ש)

אחרי ניצחון הליגה הראשון על הפועל חדרה, הפועל באר שבע קיוותה להמשיך את המומנטום לקראת שני משחקי בית רצופים באצטדיון טוטו טרנר, אבל נעצרה כשסיימה אמש (ראשון) ב-2:2 מול מ.ס אשדוד, תוך שהיא הציגה יכולת לא טובה. בכך, החבורה של ברק בכר רשמה חלוקת נקודות שנייה מתוך שלושה משחקים, כאשר במאזנה 5 נקודות מתוך 9 אפשריות, כשבעוד שבוע בדיוק, היא תנסה לחזור למסלול הניצחונות מול ניסו אביטן והפועל תל אביב.

מי שיוכל לעזור לה מול האדומים מת”א, הוא הקשר הפורטוגלי, ז'וסוואה פשקיירה, שהגיע לאשדוד וצפה בחבריו יחד עם סוכנו וטניה, רעייתו של מיגל ויטור, חתם רשמית לשנתיים בחוזה שמן שאמור להגיע לכ-400 אלף אירו בעונה כולל בונוסים. “אני שמח לחתום במועדון גדול כמו הפועל ב״ש. ראיתי את המועדון והאצטדיון בימים האחרונים ואני מאוד מתרגש להתחיל דרך חדשה עם מטרות גדולות, אמר הפורטוגלי, שזכה לברכה מהבעלים אלונה ברקת: “אני מברכת את ז'וסוואה על הצטרפותו למשפחתנו ומאחלת לו הצלחה גדולה".

בכר: ""צריכים להיות יותר דומיננטים"

בבאר שבע לא ציפו בקיץ לצרף זר בשכר כזה ועל כך משבחים את ברקת שפותחת שוב את הכיס. "אלונה שואפת גבוה. שחקן ברמה של ז'וסואה לא מגיע לפה כל יום. נעשה הכל כדי שהוא יתחבר לקבוצה ולעיר כי אם זה יקרה נרוויח שחקן שישדרג אותנו ואת אלו שלידו" אמר גורם בבאר שבע. בצוות המקצועי מכינים תוכנית אימונים מיוחדת לפורטוגלי, שיצטרך כמה שבועות כדי להסיר חלודה, מאחר ולא שיחק במשחק רשמי מאז חודש מרץ, בו הושעה מכל פעילות בשל עבירת משמעת בקבוצתו האחרונה, אקהיסרספור.

ז'וסוואה פשקיירה במדי ספורטינג בראגה (רויטרס)ז'וסוואה פשקיירה במדי ספורטינג בראגה (רויטרס)

בחזרה למשחק בי”א. בגלל היכולת ההגנתית החלשה לאורך המשחק, התחושות בקרב אנשי באר שבע היו מעורבות. "עד שהצלחנו להפוך את התוצאה, קיבלנו שער שטותי. זה היה קל מדי", אמרו בקבוצה. כובש השער הראשון, נייג'ל האסלביינק, שדווקא סיפק משחק טוב, ספג ביקורת על איבוד הכדור שגרם לשער השוויון של שלומי אזולאי. ההולנדי יכול היה להרחיק את הכדור, אבל עשה דריבל אחד יותר מדי על סף הרחבה, כזה שהזכיר את הטעות הקריטית של בירם כיאל במדי הנבחרת נגד סלובניה.

גורמים בבאר שבע הודו בסיום המשחק בפני אנשי אשדוד כי הם היו צריכים לנצח את המשחק: "הייתם יותר טובים הגיע לכם לנצח". בב”ש חששו בצדק ממשחק החוץ באשדוד זכר לשנים האחרונות, והחסירו פעימה עם השער הדרמטי של שובל גוזלן, שנפסל בסופו של דבר בהתערבות ה-VAR ומנע הפסד כואב במיוחד. "לא היינו טובים", אמרו בבירת הנגב, "אשדוד פתחו את המשחק ונתנו לשחק. אנחנו לא ידענו לנצל את זה והגולים שקיבלנו היו קלים מדי. קבוצה שרוצה לרוץ בצמרת הגבוהה לא יכולה להיות רכה ולקבל שערים כאלו".

הבשורה המעודדת ביותר מהמשחק נגד הקבוצה מעיר הנמל, היא שבירת הבצורת של בן שהר מפתיחת העונה. מלך השערים של העונה החולפת, חיכה זמן רב לשער הבכורה שלו, שבא לבכר בול בזמן, כי גם המאמן יודע שמדובר בחלוץ הטבעי היחידי בסגל לאחר השחרור של חוסה אנחל קאריו. "משחק מאכזב", סיכם שהר והסביר: "אני חושב שבמיוחד שעשינו את ה-2:1, בטח במגרש כזה קשה נגד קבוצה מצוינת, ידענו שלא יהיה קל. עשינו מהפך ומהר ספגנו, אבל לא צריך להאשים שחקן אחד אלא להאשים את כל הקבוצה. אנחנו צריכים להיות יותר מחויבים, בטח כשמובילים במגרש קשה, חבל. ניקח את הדברים הטובים ואת הדברים הפחות טובים נשפר במשחק הבא זה בטוח".

בן שהר מאוכזב (איציק בלניצקי)בן שהר מאוכזב (איציק בלניצקי)

שער הבכורה לעונה וההחמצה בתוספת הזמן: "אני מרגיש יותר טוב ויותר חד ממשחק למשחק, אני מקווה שגם הגולים ימשיכו לבוא ושיבואו יותר, אבל אני מצפה מעצמי תמיד לכבוש יותר שערים. אנחנו קבוצה ואנחנו צריכים להשתפר גם מבחינת ניצול מצבים וגם מבחינה הגנתית, כדורגל לא משחק שחקן אחד. אני אמשיך להשתפר ולעבוד על זה מבחינה אישית. ההחמצה שלי? זה לא היה כדור פשוט, אבל כמובן שהייתי יכול לכבוש".

יחד עם הדאגה מהיכולת ההגנתית שלא אפיינה את באר שבע עד המשחק באשדוד, פציעתו של השוער ארנסטס שטקוס מטרידה את הצוות המקצועי. הליטאי ספג מכה חזקה לאחר תיקול חריף של חלוץ אשדוד דין דוד ועם הירידה למחצית אותת לצוות הרפואי כי המכה מגבילה אותו במגע עם הכדור. בדקות האחרונות של המחצית, בהן שטקוס החזיק מעמד, התקשה לבעוט וזה גרם לו לבקש להתחלף. לפי הבדיקה הראשונית מדובר במכה יבשה, אבל במהלך היום השוער ייבדק שוב. הקשר עדן שמיר התלונן בבוקר המשחק על מחלה ולכן לא נכלל בסגל.

ארנסטס שטקוס (איציק בלניצקי)ארנסטס שטקוס (איציק בלניצקי)

בעוד יומיים חלון ההעברות ייסגר עד פתיחתו מחדש בינואר ובבאר שבע עדיין לא אמרו נואש לגבי צירוף חלוץ זר. מנכ"ל המועדון, אסי רחמים, מנהל מגעים מול מספר מצומצם של שחקנים שלטענת הצוות המקצועי ומערך הסקאוטינג יכולים לשדרג את הקבוצה. במידה ולא תושג פריצת דרך, בבאר שבע יסתפקו רק בז'וסואה וישאירו משבצת אחת פנויה לקראת החלון הקרוב. במקביל, אופציית הגעתו של קייס גאנם עדיין לא ירדה מהפרק. במידה והבעלים של רעננה, אשר אלון, יפחית מדרישותיו, בבאר שבע עשויים ללכת על המהלך בסמוך לסגירת החלון כשתנאיו של גאנם כלל לא אמורים להוות מכשול. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */