יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:45
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

בניון: לא מפחד מכישלון, הכי גרוע - לא נצליח

בית"ר תפתח את הליגה מול ב"ש, המנהל המקצועי: "אף אחד לא מושלם, אעשה טעויות. מאמין שבסוף זה יצליח". רוני לוי: "אליפות? מוקדם מדי להגיד את זה"

|
רוני לוי ויוסי בניון, היום במסע
רוני לוי ויוסי בניון, היום במסע"ת (נעם מורנו)

בית”ר ירושלים, שחוותה הכנה מצוינת לעונה עם חמישה ניצחונות בחמישה משחקים בגביע הטוטו שהביאו אותה עד לגמר המפעל, תחל ביום ראשון הקרוב (20:15) את הדבר האמיתי במשחק הליגה מול הפועל באר שבע באצטדיון טדי. היום (חמישי) ערכה הקבוצה מסיבת עיתונאים לקראת המפגש השני בתוך שבוע עם ברק בכר ושחקניו, בנוכחות המאמן רוני לוי, המנהל המקצועי יוסי בניון והקפטן דן איינבינדר. המסע”ת הועברה בשידור חי בערוץ ONE ובאתר.

בניון, שבאופן מובן מיקד את מרבית תשומת הלב, דיבר על התפקיד החדש אליו נכנס בתחילת הקיץ: “באופן אישי נכנסתי לאתגר גדול ואני מבין שזה לא פשוט. אני מאוד נהנה ולקחתי את זה בשתי ידיים. אני עושה הכל כדי להחזיר למועדון על מה שנתן לי. אני צריך לחשוב שונה ממה שהייתי כשחקן ואני נהנה מכל רגע ומקווה שתוצאות ידברו בעד עצמן”.

רוני לוי: הקבוצה מוכנה לליגה

המנהל המקצועי דיבר על הציפיות מהסגל הנוצץ שנבנה בבירה והסביר: “יש לי את הציפיות שלי ואני חושב שאני ורוני לוי תואמים את אותה המחשבה. יש פה קבוצה מאוד חזקה אבל אנשים שוכחים מה עברנו בעונה שעברה וכמה שינויים עברנו ושלפעמים לוקח זמן להתחבר. אני רוצה שנמצה את הכישרון שלנו ושנגרום הנאה לקהל. להגיד אליפות זה מקודם מדי. כדי להיאבק על אליפות צריכים לקרות הרבה דברים. אני מקווה שנוכל להיאבק על כל התארים אבל זה לוקח זמן”.

שיתוף הפעולה עם רוני לוי: “אנחנו בתחילת הדרך ואי אפשר לדעת איך דברים יתחברו. אני ורוני לוי באותו ראש ורוצים את אותן תוצאות. אנחנו מבינים אחד את השני ואני לא צריך להגיד מי זה רוני. יש לו המון ניסיון והוא עוזר לי בתפקיד שלי. אנחנו משלימים אחד את השני. אני חושב יום יום מה צריך כדי להשתפר ויש המון עבודה מסביב. יש צוות ניהול ושיווקי שעושים עבודה מצוינת ועוזרים לנו להתרכז רק בקטע המקצועי. כל זה בעזרת משה חוגג שנותן הכל מהרגע הראשון כדי להצליח. אני, אלי אוחנה ורוני עושים הכל כדי להצליח”.

רוני לוי (נעם מורנו)רוני לוי (נעם מורנו)

ההליכה ‘על בטוח’ שמתבטאת בהבאת שחקנים מוכרים מהליגה: “אני לא יודע מה זה ללכת על בטוח. אני הולך על שחקנים טובים ולא מעניין אותי איפה הם שיחקו. מי שהגיע זה בדיוק מי שרציתי כי אני מאמין שהם יובילו אותנו קדימה. אני לא פוחד ואני מאושר שנתנו לי את המשוכות. מי שמפחד מכישלון לא יכול להצליח. במקרה הכי גרוע – לא נצליח”.

מצב הסגל אחרי הפציעה של מיכאל אוחנה: “אנחנו כרגע מתמקדים בסגל שיש פה כי יש משחק חשוב ביום ראשון אז לא נתעסק עכשיו במחליף לאוחנה. אני מאחל למיכאל החלמה מהירה ושיחזור כמה שיותר מהר. אנחנו נעזור לו לעשות את השיקום הטוב ביותר. אחרי המשחק מול ב”ש נבחן את הדברים ונחליט אם צריך מחליף”.

מיכאל אוחנה על הדשא (רדאד ג'בארה)מיכאל אוחנה על הדשא (רדאד ג'בארה)

ההחתמה של בלם הרכש החדש דיוגו ורדשקה: “זה לא פשוט להביא שחקנים לישראל, יש הרבה דברים וגורמים שצריכים להתאים כדי לגרום לזה לקרות. אני שמח שהחתמנו את דיוגו כי יש לו פוטנציאל וזה מה שאנחנו מה מחפשים. כל אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה ברשתות ולבקר אבל אני יודע מה מצופה ממנו ואנחנו שמחים שהוא פה. חיפשנו בלם חופשי ובסכומים שלנו. אנחנו לא יכולים להציע סכומים שקבוצות בליגות אחרות מציעות, אז זה לוקח זמן. ורדשקה הוצע כמה פעמים בחודש האחרון והסכומים לא היו בכיוון שלנו. ברגע שהצלחתי להגיע לסכומים הגיוניים במו”מ אז חוגג נתן אור ירוק והעסקה נסגרה”.

האם ורדשקה ישחק נגד ב”ש ואיפה עומדת הבאה של זר נוסף: “עדיין מוקדם לדעת האם הוא ישחק מול ב”ש, אם הוא יגיע בזמן והכל ייסגר כדי שיוכל להתאמן אז רוני יקבל החלטה לגבי יום ראשון. אנחנו מנסים לפנות מקום לזר. יש את ז’אורז’יניו ואפונסו טיירה שמנסים למצוא להם קבוצה ולהגיע להסדר מולם. כרגע זה עומד במקום”.

ההחתמה של עלי מוחמד: “מבחינתי אני מתרכז בהבאת שחקנים שישדרגו אותנו מקצועית ומהרגע הראשון רציתי את עלי כי בתפקיד שלו אין זר טוב יותר בישראל. אני לא מתעסק בעניינים מסביב. עזרתי לו להבין שיהיה לו פה טוב ואני שמחר שהוא מאושר”.

מה למד מג’ורדי קרויף? “כשהייתי במכבי ת”א ועד היום יש לי יחסים טובים עם ג’ורדי. עבדתי לאורך השנים עם כמה מנהלים מקצועיים ולמדתי מהם. הייתה לי את הזכות ללמוד מג’ורדי אבל אף אחד לא מושלם ואני בטוח אעשה טעויות”.

שחקני הבית ושחרורו של דוד קלטינס: “אני וחושב שכל מועדון צריך לשאוף לכמה שיותר שחקני בית אבל אני מסתכל על מי שטוב והוא מגיע. אין מישהו שהוכיח את עצמו ו-ויתרנו עליו. יש פה כמה שחקני בית עם המון שחקנים צעירים שהבאנו. בנינו את הסגל גם בראייה לעתיד ובתקווה ששחקנים ישארו פה שנים ארוכות. קלטינס? אני אוהב אותו מאוד אבל יש החלטות כשלוקחים שיקולים מקצועיים וכלכליים ביחד וז הייתה ההחלטה הכי טובה לשני הצדדים”.

רוני לוי: “אגיד אליפות אם הקבוצה תראה שהיא בכיוון הנכון”

המאמן רוני לוי התייחס גם הוא למצב בעקבות פציעת אוחנה: “הסגל שלנו אפשר להגיד כמעט מלא, אולי נחתים עוד שחקן אחד אבל לא צריך להיות במרדף כי יש לנו 22 שחקנים. הסגל שלנו ברובו מלא. כרגע זה הסגל. יש לנו כמה אפשרויות להחליף את אוחנה, כמובן שמיכאל היה שחקן מרכזי וחשוב מאוד אבל יש לנו פתרונות מתוך הסגל”.

השינוי שעבר המועדון משנה שעברה: “אני מסכים שבשנה האחרונה זה הלך פחות טוב ולעשות תהליך זה קשה מאוד ולוקח זמן. אנשים לא אוהבים את המילה תהליך אבל זו עובדה. בתוך התהליך בנינו קבוצה טובה מאוד. הדברים מתחברים בצורה טובה ומבטיחה אבל עונה היא ארוכה ויש המון עליות וירידות. אנחנו מאמינים שאפשר לעשות דברים טובים ביחד. אני אגיד ‘אליפות’ אם הקבוצה תראה שהיא בכיוון הנכון. אני מאמין שזו קבוצה חזקה מאוד אבל עכשיו זה טיפה מוקדם להצהיר וכשיהיה הזמן להגיד דברים כאלה נגיד”.

רוני לוי (נעם מורנו)רוני לוי (נעם מורנו)

העבר שלו בבית”ר והעבודה לצד יוסי בניון: “הגעתי בשתי קדנציות לפה שבית”ר נלחמה על החיים ורצתה לשרוד. עכשיו התמונה אחרת ואני מתחיל מההתחלה. יש הרבה שאיפות ורצונות והרבה יותר כיף לבנות את הקבוצה. אני מאוד נהנה מהעבודה עם יוסי. לא פעם ראשונה שאני עובד עם מנהלים מקצועיים וזה כיף גדול. כיף שיש איש מקצוע שעבר כל כך הרבה ושיכול לתת עוד דעה. הכל נעשה בשיתוף פעולה מלא ויש רצון גדול להצליח. התחושה שאפשר להגיע רחוק ולעשות דברים גדולים ביחד. אנחנו רוצים להתחיל בצורה טובה כדי לייצר בסיס טוב”.

מי שישב לצידו של המאמן היה איינבינדר שהוסיף: “צריך לצפות למה שעשינו עד עכשיו בגביע הטוטו. ראינו קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה, עובדת קשה ומאוד איכותית. אחרי מה שעברנו בעונה שעברה אנחנו נצטרך לדבר פחות ולהוכיח על המגרש ואני מקווה שנעשה את זה ביום ראשון. אני לא חושב שיש מחסום פסיכולוגי מול ב”ש. בגביע הטוטו ראו שאנחנו בטוחים בעצמינו ולא חוששים מאף קבוצה. אני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי גם בראשון. אנחנו לא מתעסקים בב”ש אלא בעצמינו כדי להגיע בצורה הטובה ביותר. חווינו חוסר מזל עם כמה שחקנים חשובים שחסרים. נלמד את היריבה ואני מאמין שרוני יעביר לנו כל מה שצריך לדעת כדי לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר”. 

דן איינבינדר (נעם מורנו)דן איינבינדר (נעם מורנו)

חדר ההלבשה לעומת עונה שעברה: “אני חושב שחלק מהבניה של הקבוצה נבעה מזה שמי שהגיע לא רק איכותי על המגרש אלא גם איכותי בחדר הלבשה. זה חשוב לכל קבוצה מצליחה. אתמול התגבשנו באופן ספונטני אבל במהלך העונה נחווה משברים ונצטרך להראות שאנחנו חזקים גם ברגעים האלה”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */