יום חמישי, 18.04.2024 שעה 17:28
אייל ברקוביץ'

מכבי פייבוריטית, בית"ר תתמודד על אליפות

אייל ברקוביץ' בטור אישי ל-ONE לקראת פתיחת העונה: איביץ' איבד את האוטוריטה, פחות מאליפות - כישלון של בית"ר, מכבי חיפה וב"ש לא איום על התואר

ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו, קווין דה בראונה, סרחיו אגוארו, חלקם התחילו את העונה לפני כשבוע וחלקם מתחילים השבוע, אבל עם כל אהבה שלנו לכדורגל האירופי, הלחם החמאה והנשמה של כל אוהדי הכדורגל בישראל נמצאת בליגה שלנו, הליגה שאנחנו הכי אוהבים.

כל שנה לפני פתיחת העונה, כל האוהדים עם ציפיות גבוהות מהקבוצות שלהם. במשך כל חודש האחרון של ההכנה, הקבוצות הכינו “חמין” וביום שבת הקרוב נתחיל לדעת מה התוצאות שיש בתוך הסיר הזה. אומנם זו רק תחילת העונה והקבוצות עדיין לא בכושר משחק, אבל ההתרגשות תמיד בעיצומה. אני בתור ילד, הייתי אוהד של מכבי נתניה. אני זוכר שתחילת הליגה זה היה יום חג בשבילי. לראות את הקבוצה שלי עולה למגרש בפעם הראשונה לאחר הפגרה.

שחקני מכבי ת"א עם צלחת האליפות (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א עם צלחת האליפות (רדאד ג'בארה)

לראות מאמנים חדשים, שחקנים חדשים על המגרש, אצטדיונים חדשים וכל האווירה מסביב גורמות לאוהדים להבין שהכדורגל הנמצא בדמנו, זה כמו סם. הקבוצות התכוננו, מי יותר טוב ומי פחות טוב, את זה ראינו בגביע הטוטו. אבל חברים, שום דבר לא באמת משקף, קבוצה שהייתה חלשה והפסידה בגביע הטוטו עם יכולת גרועה בטרום העונה, יכולה להפתיע ומשם לפרוח. מנגד, קבוצות שהצליחו והראו יכולת טובה, יכולות לבוא למחזור הראשון ולעשות במכנסיים במאני טיים.

הליגה הישראלית תמיד מעניינת, אנחנו רק בציפייה שהעונה הזו בניגוד לעונה שעברה תהיה יותר תחרותיות עד הרגע האחרון. אנחנו אוהבים דרמות ומהפכים עד למחזור הסיום. לפני שנה היה משעמם כאשר מכבי ת"א הוכתרה כבר בינואר כאלופה, אבל השנה יש לי הרגשה שיש לנו ליגה הרבה יותר שוויונית כי גם מכבי ת"א נחלשה ולא עשתה את ההכנה הראויה לעונה. בית"ר ירושלים התחזקה משמעותית ותרוץ חזק בצמרת, יש לי הרגשה שגם מכבי חיפה והפועל באר שבע, שלא בנו קבוצות גדולות ואטרקטיביות, שינו פאזה ומחשבה ולכן נראה אותן הפעם למעלה בטבלה ולא בעוד עונת שפל. כולי ציפייה שהקבוצות הגדולות יתנו השנה פייט למכבי ת"א ויהוו כדורגל תחרותי ומעניין עד הסוף.

ברק בכר (רדאד ג'בארה)ברק בכר (רדאד ג'בארה)

לגבי התחתית, קשה לאמוד מי תרד ליגה, אבל ללא ספק יש לנו המון קבוצות פלייאוף תחתון באותה רמה, גם שם הלוואי ויהיו לנו מאבקי תחתית עד לסיום. יש הרבה נקודות לכל קבוצה, אבל אי אפשר לפרט את כולן. לכן ניקח רק את הקבוצות הגדולות. אז נתחיל באלופה מכבי ת"א.

הקבוצה נראית בבלאגן והמאמן ולדימיר איביץ' איבד את האוטוריטה שהייתה לו עד היום. בקבוצה לא עשו רכש מספיק טוב, איבדו את השוער פרדראג ריאקוביץ' ואת המגן הוותיק אלי דסה, בנוסף לכך שרן ייני כרגע בחוץ. הכי חשוב, יש אף מלחמות בין המאמן איביץ' לכוכבים שפוגעים במרקם הקבוצתי, כל זה לא נותן תקוות טובות.

ראיקוביץ'' מרגיע (רדאד ג'בארה)ראיקוביץ'' מרגיע (רדאד ג'בארה)

בית"ר ירושלים התחזקה בכל המובנים, נראית מאומנת מאוד בתחילת העונה. רוני לוי האיש החדש על הקווים במבחן לאחר כמה שנים שלא אימן בליגת העל, יוסי בניון בעונה ראשונה כמנהל מקצועי ורכש נהדר שחוגג עשה בקיץ. בית"ר נראתה מצוין בפתיחת העונה, פחות מאליפות יהווה כישלון, אבל גם מקום שני וריצה עד הסוף יתקבלו על הדעת.

מכבי חיפה והפועל ב"ש לא נראות כקבוצות שמאיימות על התואר, אבל אין לי ספק שמרקו בלבול אחרי עונה מצוינת ירצה להוכיח שזה לא היה מקרי, וברק בכר אחרי עונת כישלון ירצה לשחזר את עונת האליפות. נראה ששניהם בנו תלכידים טובים, אך לא אטרקטיביים בשביל לסכן את מכבי ת"א ובית"ר.

מרקו בלבול (עמרי שטיין)מרקו בלבול (עמרי שטיין)

ההימור? אלו יהיו ארבע הקבוצות הראשונות בסיום העונה. מכבי ת"א האלופה תמיד פייבוריטית לעוד אליפות, בואו נראה האם איביץ' מאמן כזה גדול כמו שחשבנו. לגבי התחתית, אין לי הימור, יש הרבה קבוצות שוות ערך מבחינת הירידה, ככה שהכל יכול לקרות. 

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים