יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:35
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

זה הרגע וזאת השעה: עונת הריאליטי של בוזגלו

פרויקט פתיחת העונה של ONE: השם, ההייפ התקשורתי וההבטחה המקצועית יעמדו במבחן המציאות כשהקשר ינסה להשיב את הפועל ת"א לצמרת. וגם: אפקט בלומפילד

|
מאור בוזגלו (רדאד ג'בארה, גרפיקה: קרולינה אריכמן)
מאור בוזגלו (רדאד ג'בארה, גרפיקה: קרולינה אריכמן)

אחרי עונת חזרה לליגת העל שהסתיימה בפלייאוף התחתון ללא מאבקי ירידה, בהפועל תל אביב רוצים לעשות צעד נוסף בעונה הנוכחית ולהתקדם לעבר הפלייאוף העליון, לשם בטוחים האנשים במועדון שהם שייכים. אז רגע לפני שעונת 2019/20 נפתחת, זה הזמן לעשות סדר אצל האדומים, מההגעה של מאור בוזגלו, דרך החזרה לבלומפילד ועד לשינויים בסגל, התקציב והצוות המקצועי.

המניה הבטוחה: מאור בוזגלו

אוראל דגני נושל מתפקיד הקפטן, עומר דמארי שוחרר, יואב ג'רפי הוא שוער סגל נבחרת ישראל ושוער העתיד שלה, קלאודמיר פריירה מנוסה ומחויב ומעל כולם יש את מאור בוזגלו.

מאור בוזגלו. המניה הבטוחה של האדומים (רדאד ג'בארה)מאור בוזגלו. המניה הבטוחה של האדומים (רדאד ג'בארה)

הרבה זמן שבהפועל ת"א לא היה פרנצ'ייז פלייר כמו בוזגלו; כזה שמצופה ממנו להוביל מקצועית, אבל בעיקר זה שמשדרג את המועדון גם מחוץ למגרש ושאפשר לבנות עליו וסביבו פרויקט לכמה שנים. בוזגלו הוא ללא ספק המניה הבטוחה של הפועל ת"א ובכלל, יש לו הרבה מניות בוולפסון.

הוא דואג לגיבוש, לערוך שיחות עם הצוות המקצועי, להעיר ולהאיר, להנחות את הצעירים, ולא פחות מכל אלה יאפשר לשחקנים להיות משוחררים כשימשוך את רוב תשומת הלב וכן את הלחץ התקשורתי וציפיות האוהדים.

"יש לו כבר הרבה השפעה בהפועל", אמרו במועדון. "אם מאור יישאר בריא ושמח בעזרת השם אנחנו יודעים כולנו שאפשר לחלום על הכל. כשמאור עושה גליץ' אז אף אחד לא חושב לרגע לא לעשות, אלא יעשה ארבעה. הוא חי מאנרגיות, ממשחקים גדולים, כשהעיניים והאחריות עליו הוא טוב יותר ורק מחפש שיהיה יותר טוב כל הזמן. הרווחנו אותו מכל הבחינות. מאוד תלויים בו". 

מאור בוזגלו (חגי מיכאלי)מאור בוזגלו (חגי מיכאלי)

מעבר לכך, הגעתו של בוזגלו להפועל ת"א תרמה למועדון שיווקית ותדמיתית, לא פחות מאשר מקצועית. מעבר לעובדה שהוא בחר להגיע לקבוצה למרות הצעות כספיות גבוהות יותר - שהיא כשלעצמה ניצחון – בוזגלו שדרג את המועדון בהרבה מובנים. לדוגמה ביצירת שיתופי פעולה עם ספונסרים קיימים ופוטנציאליים, הוא נותן ממד חדש של סלב לכל דבר, לא פחות מאשר כדורגלן, ועשוי לפתוח להפועל לא מעט דלתות. מבחינת המנויים המכירה נעצרה על כ-6,000 לפני החתמתו ועלתה בכ-2,000 מאז, בפחות מחודש – קצב גבוה ביחס לשלב הזה של המכירה לאחר שהבסיס הרחב כבר הבטיח את מקומו ביציעי בלומפילד בעונה הבאה.

למרות זאת, עד כה במשחקי גביע הטוטו בוזגלו היה רחוק מלספק את הסחורה. הוא אמנם משתדל להיות פעיל ככל האפשר במשחקים ואף הראה פה ושם ניצוצות במשחקים הראשונים, אך בשורה התחתונה הוא מתקשה לדבר במספרים להם ציפו ממנו, ויהיה מעניין לראות האם יצליח לחזור ליכולת שאנחנו מכירים ושאפיינו אותו בעבר, בהמשך העונה.

אוהדי הפועל ת"א. חוזרים לבלומפילד (נעם מורנו)אוהדי הפועל ת"א. חוזרים לבלומפילד (נעם מורנו)

בעוד אביטן העניק את סרט הקפטן לו ולניר לקס ברוטציה, הרי ששחקן הבית מקבל בינתיים את הסרט למרות שבוזגלו על המגרש. מעניין יהיה לראות האם בהמשך הוא יקבל את האחריות והמעמד, בכפוף כמובן לביצועים על כר הדשא שלא מזכירים את בוזגלו הישן והטוב שכולם במתחם חודורוב מחכים לו.

מה עשיתם בקיץ האחרון

הנדנדה של קובי רפואה בוולפסון נעצרה מיד לאחר סיום העונה שעברה והפועל ת"א יצאה לדרך חדשה תחת שרביטו של אביטן, שחקן העבר של הקבוצה ומי שפרץ בגדול עם הפועל חדרה, העלה אותה לליגת העל, לאחר מכן לפלייאוף העליון ועשה צעד קדימה. אל מתחם חודורוב הוא נקרא כדי לבצע מהפכה של ממש בסגל השחקנים ובמטרה, סוף כל סוף, להחזיר את האדומים לצמרת הכדורגל הישראלי.

ניסו אביטן. "בינגו"? (איציק בלניצקי)ניסו אביטן. "בינגו"? (איציק בלניצקי)

לאחר כמה ימים מתוחים, במסגרתם הוא פוטר מהפועל חדרה בטענה שלא עדכן את ההנהלה אודות הפגישה עם בעלי הפועל ת"א, הוא מונה רשמית ובמסיבת העיתונאים כבר הוכרז על ידי הבעלים כ"בינגו". שיתוף הפעולה בין המאמן הבעלים, שעוד מצויים בבוררות מול רפואה על הפיצויים שמגיעים לו לכאורה, עוברים קיץ לא פשוט בעסקיהם האישיים וגם בהפועל, כשהגרעון התקציבי של המועדון עומד על כ-7.5 מיליון שקלים, כפי שנחשף ב-ONE, אך שכר השחקנים עלה משמעותית.

כמו כן, אחרי הרצון לשחררם והתקופה כמנודים, אחמד עאבד ועבאדי פרחאת חזרו להתאמן עם חבריהם, כאשר האחרון הספיק לחזור לסגל ובוולפסון משוחחים עם עאבד על אפשרות שיישאר תמורת קיצוץ, כשאביטן מרוצה ממנו.

אחמד עאבד (רדאד ג'בארה)אחמד עאבד (רדאד ג'בארה)

התקווה הגדולה של האדומים מגיעה כמובן מכיוון יפו. הפועל ת"א נרגשת, נלהבת ובונה על החזרה לאצטדיון בלומפילד, כמקפצה מקצועית, שיווקית וכלכלית, כאשר ההכנסות ממפרסמים, כרטיסים ומינויים גדלו ועוד יגדלו. הקהל בטירוף, הציפייה היא שהאצטדיון יהווה מבצר עבור האדומים כמו בעבר ובכלל יעניק רוח גבית בדרך לעונה שתזכיר לפחות אותם ימים טובים. את סערת השחרור של עומר דמארי הבעלים פתרו די מהר, כשהאוהדים הביעו את דעתם ולאחר שלושה ימים המהלך, שספג אש וביקורות, בוטל.

הציפיות

המטרה המוצהרת של הפועל תל אביב היא פלייאוף עליון. לאור היכולת החלשה מפתיחת גביע הטוטו עם חמישה הפסדים רצופים והמקום האחרון מבין כל קבוצות ליגת העל, הניסיון של אביטן לשחזר את הצלחתו בחדרה גם בהפועל ת"א הפך למאתגר יותר והוא ייבחן בזכוכית מגדלת משריקת הפתיחה של העונה בליגה, לא לפני שישלים את הסגל החסר שלו בצורה משמעותית. כמוהו גם בוזגלו, שבינתיים לא מצדיק את כל הכתוב עליו הנ"ל ואת הרעש מסביב, עומרי אלטמן ועומר דמארי שרוצים לחזור לעצמם לאחר פציעות קשות ואור אינברום שרוצה להתרכז בכדורגל ולהזכיר לכולם כמה הוא מוכשר.

ניסו אביטן (חגי מיכאלי)ניסו אביטן (חגי מיכאלי)

מה ייחשב להישג

מקומות 3-4.

מה ייחשב לכישלון

עונה נוספת שתסתיים בפלייאוף התחתון תהווה דריכה במקום למרות ההשקעה הגדולה ברכש ולפיכך תיחשב כישלון. בפועל, בגביע הטוטו הקבוצה של אביטן עדיין לא נראתה מחוברת עד כה ורחוקה מלהצדיק את הציפיות הגבוהות, אולם הרוטציה ולוח המשחקים הצפוף גרמו לכך שבמועדון לא ייחסו חשיבות למפעל ותיארו אותו כחלק מתקופת ההכנה. לראייה, הסגל של אביטן עדיין מתהווה והמאמן משנה אותו תוך כדי תנועה, כאשר על הפרק שחרורים נוספים כמו גם צירוף של לפחות חלוץ זר ובלם.

קלאודמיר פריירה. איך תסתיים העונה? (רדאד ג'בארה)קלאודמיר פריירה. איך תסתיים העונה? (רדאד ג'בארה)

תקציב

האחים שרון ואיציק ניסנוב, בועז תושב וזאב גרינברג צפויים להעמיד תקציב שמוערך כעת בכ-36 מיליון שקלים, כולל מחלקת הנוער שתקציבה ינוע בין 4 ל-5 מיליון שקלים. תקציב הקבוצה הבוגרת מוערך בכ-31 מיליון שקלים, כאשר כ-3 מיליון שקלים נכנסו ממכירתם של ספורי וגוטליב, כ-8.5 מיליון שקלים יגיעו ממנהלת הליגות, כ-12 מיליון ממכירת מינויים וכרטיסים, כ-4 מיליון מספונסרים והבעלים יזרימו כ-3.5 מיליון שקלים.

שרון ניסנוב וזאב גרינברג. קיץ לא פשוט (נעם מורנו)שרון ניסנוב וזאב גרינברג. קיץ לא פשוט (נעם מורנו)

אצטדיון ומחירי מנויים

המחירים עצמם עדיין לא סגורים לפני הכניסה לאצטדיון בלומפילד. מחירי הכרטיסים ליציעים המסומנים, שהם שער 2 ו-7, יהיו גבוהים יחסית. לא יהיו מחירים אחידים והפועל למעשה הולכת עם המנויים שלה שישלמו מחיר מוזל פר משחק. שער 5 כנראה לא ייפתח למכירת כרטיסים. זאת, כאשר נרשמה ירידה במחירי המנויים. המחיר לשער 10-14 היה 1090 ש"ח ו-850 ש"ח  למחדש, כעת העלות היא 680 ש"ח לשער 5 בבלומפילד, ללא קשר למבוגר/נוער/אישה כדי לאחד מחדש את האוהדים ולצור גרעין מחדשים. ביציע הפלטינום המחיר ירד מ-15,000 ל-13,500. בתא הכסף במושבה, שיהיה תא הזהב בבלומפילד, התווסף כיבוד ויש הוזלה של 1,100 ש"ח מ-6,000 ל-4,900 אחיד למחדשים ולחדשים.

אצטדיון בלומפילד מלא - הדמיה (משה חרמון)אצטדיון בלומפילד מלא - הדמיה (משה חרמון)

הסגל

שוערים: יואב ג’רפי, אריק ינקו, עדי טבצ’ניק.

הגנה: אוראל דגני, עידן כהן, רז שלמה, מרווין פירסמן, אופק בלס, ירין פרץ ועבאדי פרחאת.

קישור: מאור בוזגלו, עומרי אלטמן, קלאודמיר פריירה, דני גרופר, ניר לקס, אור אינברום, שי אליאס, מוטי ברשצקי, רז כהן.

התקפה: פרנסיס קיירמה, שחר הירש, אושר דוידה, עומר דמארי ואחמד עאבד.

עומר דמארי, מאור בוזגלו ושי אליאס (חגי מיכאלי)עומר דמארי, מאור בוזגלו ושי אליאס (חגי מיכאלי)

הצוות המקצועי

מאמן: ניסו אביטן.

עוזר מאמן: דן רומן.

מאמן שוערים: עמי גניש.

מאמני כושר: עופר דורון וג'ורדן סעדה.

רופא: ד”ר רן טיין.

פיזיותרפיסט: תומר טביב.

מעסה: גילי פוטרמן.

אנליסט: אדם דייויד.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראל כדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */