יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:41

קראוס פרש מנבחרת האומנים: תישאר בליבי

מאמן הנבחרת, שעברה לשרביטו של רופ, שלקח את מונדיאל האומנים בטקס הפרידה: "אולי אמשיך להיות מעורב בספורט". הנגבי: "רוצה להיות שר הספורט החדש"

|
עובד קראוס (חגי מיכאלי)
עובד קראוס (חגי מיכאלי)

אירוע ההוקרה לפרישתו של עובד קראוס מנבחרת האמנים של ישראל נערך היום (שלישי) במגרש השקמה המחודש ברמת גן, שמהיום יקרא על שמו של אבי כהן ז״ל בעקבות החלטת עיריית העיר. במשחק עצמו הביסה הנבחרת של קראוס 0:5 משערים של איתי, עומרי רון עם צמד, תומר טליאס ואלירן אביטל.

האירוע נפתח בטקס מכובד בהנחייתו של החזאי דני רופ, שבעצמו משחק בנבחרת האומנים המקבילה כבר שש שנים, והמשיך עם נאומים של ח״כ גדעון סער, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, ויושב ראש נבחרת האמנים היוצא, רפי גינת. בנוסף אליהם הגיעו לאירוע יושב ראש הסוכנות היהודית כיום יצחק בוז׳י הרצוג, השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, ושר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, מהליכוד. 

משחק פרידה מעובד קראוס עם מיטב האמנים
עובד קראוס ומשפחתו (חגי מיכאלי)עובד קראוס ומשפחתו (חגי מיכאלי)
בוז'י הרצוג (חגי מיכאלי)בוז'י הרצוג (חגי מיכאלי)
רפי גינת מחבק את עובד קראוס (חגי מיכאלי)רפי גינת מחבק את עובד קראוס (חגי מיכאלי)

מיד לאחר הטקס התקיים משחק ראווה בין שתי נבחרות האמנים הקיימות כיום בארץ. האחת בניצוחו של רופ המורכבת מדמויות בתעשייה בדמותם של השחקן אקי אבני, המגיש גיא לרר ועוד רבים, שמטרתה העיקרית היא תרומה לקהילה. השנייה היא קבוצתו התחרותית של קראוס, המורכבת רובה משחקני עבר ואנשי תעשייה גם כן, העומדים בתקן ההתאחדות הרוסית להצטרפות לקבוצה (80 שעות אימון בימתיות).

המשחק סימל את פירוקה של הנבחרת של קראוס והעברת השרביט לחברו רופ, אשר ישמש כיו״ר הקבוצה החדש, ויחליט את מי לצרף אליה. מי שבטוח יכנס לנבחרת הוא מיודענו המדליסט האולימפי לשעבר, אריק זאבי, העומד בתקן החדש בו מותר לצרף לקבוצה ספורטאי צמרת אחד שאינו כדורגלן. 

גלנט וקראוס (חגי מיכאלי)גלנט וקראוס (חגי מיכאלי)
אופיר אקוניס ואריק זאבי (חגי מיכאלי)אופיר אקוניס ואריק זאבי (חגי מיכאלי)

קראוס שיתף בטקס: ”יום מרגש מאוד, דרך של 10 שנים שמסתיימת. אני מתחיל אתגרים חדשים ומאחל לנבחרת האמנים בהצלחה בהמשך. אחרי שזכיתי כמאמן באליפות העולם ולאחריה באליפות אירופה, יגידו שאין יותר פסגות לשאוף, אבל תמיד יש. גם במובן הפעילות החברתית של הקבוצה וגם מקצועית לבנות עוד קבוצות ולהשתפר. אני סומך על הצוות שנשאר לנהל את הנבחרת שיעמדו בזה. אולי כן אמשיך להיות מעורב בספורט אבל כרגע פניי הם לעסקים אחרים, הנבחרת תמיד תישאר בליבי”. 

צחי הנגבי ועובד קראוס (חגי מיכאלי)צחי הנגבי ועובד קראוס (חגי מיכאלי)

יו״ר הנבחרת הנכנס, רופ, אמר: “צריך לעשות סדר. עד עכשיו היה מצב אבסורדי שיש שתי נבחרות אמנים בישראל, בעקבות סכסוכים ושטויות שלנו, זה לא יכול לקרות. סיימנו עם העניין הזה של שתי הקבוצות ועובד החליט לפרוש. הוא עשה הישגים מדהימים, בלי הרוח והנתינה שלו לא היה דבר כזה בכלל נבחרת אמנים, אבל הוא החליט ללכת לדרכו בתחומים אחרים”.

דני רופ (חגי מיכאלי)דני רופ (חגי מיכאלי)
עובד קראוס (חגי מיכאלי)עובד קראוס (חגי מיכאלי)

על הסכסוך בינו לבין קראוס: “חשוב לי להגיד שביני ובין עובד לא היה ריב, נכון שהיו ויכוחים ואי הסכמות אבל אנחנו בקשר תמידי. גם אם היו חילוקי דעות מקצועיים בינינו על דברים שהוא ואני עשיתי, תמיד נשארנו חברים טובים. עובד עשה את הדבר הנכון, הוא הבין שאי אפשר להמשיך ככה. הוא פירק את הנבחרת שלו ופרש, ואנחנו נקבל את האנשים שלו אלינו בשמחה ואהבה. מבחינתי רציתי שימשיך אצלנו אבל הוא רצה כבר לפרוש לגמרי”.

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, אמר: “יש מנהיגים שיותר מנהיגים מבני אדם, עובד הוא גם מנהיג וגם חבר יקר ובן אדם נהדר. הוא הקים קבוצה שהגשימה את חלומו של כל ישראלי, להגיע למונדיאל, ואפילו לזכות בו. אני מלווה אותו בהרבה אהבה”. 

שחקני נבחרת האומנים (חגי מיכאלי)שחקני נבחרת האומנים (חגי מיכאלי)
משחק לכבודו של עובד קראוס (חגי מיכאלי)משחק לכבודו של עובד קראוס (חגי מיכאלי)
משחק לכבודו של עובד קראוס (חגי מיכאלי)משחק לכבודו של עובד קראוס (חגי מיכאלי)

רצונו לקבלת תיק התרבות והספורט: “השרה רגב מעוניינת מאוד לסיים את תפקידה כשרת התרבות והספורט והרגישה שמיצתה. אני אשמח מאוד להיות שר התרבות והספורט החדש. זה אחד המשרדים הבודדים שעדיין לא הייתי בהם, הרי הייתי בשבעה, להיות במשרד שמתחבר גם לנושא התרבות החשוב לי וגם לנושא הספורט הקרוב לליבי, הלוואי. קודם כל בשביל זה יש את ה-17 בספטמבר, קורא לעם ישראל בהמוניו ללכת להצביע לשר הספורט החדש”. 

המשחק של מכבי ת”א מחר נגד קלוז׳: “המילה קלוז׳ יותר מדי מזכירה את המילה קלושים, אז אני מקווה שהסיכויים לא יהיו באמת קלושים ושנצליח לעבור אותם. אם נעבור אותם מחכה לנו אתגר קשה מאוד בדמות סלטיק. אני חוויתי כבר חוויות בתור אוהד מכבי ת”א מול באיירן מינכן, יובנטוס ואייאקס ונשאר רק לקוות ולהתגעגע”.

עובד קראוס עם הגביע (חגי מיכאלי)עובד קראוס עם הגביע (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */