יום שישי, 29.03.2024 שעה 07:45
לוח משחקים
  • צרפת
  • 79 - 89
  • ישראל

בפעם השנייה ברציפות: ישראל אלופת אירופה

אבדיה (23 נק'), מדר (17) וחבריהם שמרו על התואר לנבחרות עתודה עם 84:92 ענק על ספרד, שחתם שבוע מהאגדות עבור הכדורסל בכחול-לבן. העתיד כבר כאן

|
שחקני נבחרת העתודה של ישראל חוגגים (איציק בלניצקי)
שחקני נבחרת העתודה של ישראל חוגגים (איציק בלניצקי)

האגדה של נבחרת העתודה הישראלית זכתה הערב (ראשון) לפרק נוסף, שהסתיים בצורה הכי מתוקה ומשמחת שיש, כששחקניו של אריאל בית הלחמי המשיכו למצב את מעמדם בספרי ההיסטוריה של הכדורסל הישראלי, עם 84:92 ענק על ספרד בגמר אליפות אירופה עד גיל 20 בהיכל קבוצת שלמה המלא והגועש. המאמן הוותיק ושחקניו, חתמו שבוע חלומי והשלימו זכייה שנייה ברציפות בתואר היבשתי, הפעם אל מול הקהל הביתי, ושוב הוכיחו לאוהד הכדורסל הישראלי שאם רק יתנו להם את ההזדמנות, אז יש על מי לבנות כאן לקראת השנים הבאות.   

דווקא אחרי סופ”ש שבו השחקן הישראלי נאלץ להילחם נגד יוזמות לגידול במספר הזרים וביטול החוק הרוסי, השחקנים של בית הלחמי נתנו את התשובה הניצחת שלהם על הפרקט והפכו לנבחרת השנייה בהיסטוריה (יחד עם סרביה) שזוכה בתואר לנבחרות עתודה פעמיים ברצף.

שחקני נבחרת העתודה חוגגים עם האוהדים

בניגוד למשחקים מול ליטא וצרפת, את הגמר דני אבדיה, ים מדר ושות’ דווקא פתחו בצורה טובה ונעזרו בדחיפה של הקהל בדרך ליתרון 10:18, אך ספרד מיהרה להגיב עם ריצת 0:10 שהחזירה אותה לעניינים. מכאן והילך, הקהל המתוח בתל אביב קיבל קרב צמוד בקצב גבוה וכדורסל נהדר, כשאף אחת מהנבחרות לא נתנה ליריבתה לברוח, אבל רק עד סוף הרבע השלישי.

שחקני נבחרת העתודה של ישראל חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני נבחרת העתודה של ישראל חוגגים (איציק בלניצקי)

מאותה נקודה, בדומה למשחקים ברבע ובחצי, החבורה בכחול-לבן ידעה להרים את הקצב וייצרה מיני בריחה שנתנה לה 59:66 עם העלייה לרבע המכריע. 10 הדקות האחרונות כבר הפכו לקונצרט של ממש, כשאבדיה (23 נקודות ו-7 אסיסטים) ומדר (17 נק’ ו-8 אס’) יחד עם תומר פורת (11), עידן אלבר ורז אדם (10 כ”א) שקלעו גם הם בדאבל פיגרס, העלו את היתרון ל-15 נקודות והכניסו את הקהל לאקסטזה מוחלטת. הספרדים עוד ניסו להלחיץ וצימקו את ההפרש ל-7 נקודות עם הכניסה לדקה האחרונה, אך מהלך של סל ועבירה מצידו של, מי אם לא, אבדיה, חתם את הטקס והוציא את החגיגות על הפרקט לדרך.

יותם חנוכי (חגי מיכאלי)יותם חנוכי (חגי מיכאלי)

הטורניר שהחל עם הסיסמה – “משאירים את הגביע בבית” נגמר בדיוק כמו שכל אחד מהאוהדים שהגיעו להיכל קבוצת שלמה חלם, והם, כמו כל אוהדי הכדורסל בישראל, יקוו לראות את השחקנים, שחיממו להם את הלב בשמונת הימים האחרונים, מככבים גם על הפרקטים בליגת ווינר סל בעונת 2019/2020.   

עידן אלבר חוגג (איציק בלניצקי)עידן אלבר חוגג (איציק בלניצקי)

קלעו לישראל: אבדיה 23 נק’, מדר 17, פורת 11, אלבר ואדם 10 כ”א, יותםמ חנוכי ועמית זיס 7 כ”א, נועם אביבי 3 ויאיר קרביץ ותומר לוינסון 2 כ”א. 

קלעו לספרד: מיגל גונסאלס 14 נק’, ג’וזף פוארטו וארנאו קלאבריה 13 כ”א, סרג’י מרטינס וקרלוס אלוסן 10 כ”א, איגנסיו רוקה 9, אדאמס סולה 4 ובוסקטס קוסטה ודידאק סימארו 2 כ”א.

תומר פורת (איציק בלניצקי)תומר פורת (איציק בלניצקי)

רבע ראשון: שוויון 24:24

חמישיית ישראל: ים מדר, יאיר קרביץ, דני אבדיה, עמית זיס ונועם אביבי.

חמישיית ספרד: מיגל גונסאלס, קרלוס אלוסן, איגנאסיו רוסה, סרג’י מרטינס ואוסאס אייגיטור.

קהל ישראל (איציק בלניצקי)קהל ישראל (איציק בלניצקי)
חואקין פראדו ואריאל בית הלחמי (חגי מיכאלי)חואקין פראדו ואריאל בית הלחמי (חגי מיכאלי)

בניגוד למשחקים הקודמים, הפעם האווירה המחשמלת השפיעה לטובה על שחקניו של בית הלחמי שפתחו עם מהלך של סל ועבירה מצידו של מדר, 2 חסימות של דני אבדיה בהגנה ועוד שלשה של שחקן מכבי, שקבע 2:6 אחרי 2:30 דקות. הבליץ המקומי לא עצר וישראל המשיכה להכתיב את הקצב, ולאחר שלשות מצידם של נועם אביבי ועמית זיס, אבדיה הוסיף עוד 2 מתחת לסל וקבע 10:18. דווקא בנקודה הזו הספרדים הגיבו עם ריצת 0:10 ועלו ליתרון ראשון, אך מדר מיהר להחזיר עם שלשה משלו וקבע 20:21 דקה וחצי לתום הרבע. אבדיה העלה ל-22:24 10 שניות לסוף 10 הדקות הראשונות, אך שתיים של היריבה מהקו קבעו שוויון (24:24).

ים מדר עם הכדור (איציק בלניצקי)ים מדר עם הכדור (איציק בלניצקי)
עמית זיס (חגי מיכאלי)עמית זיס (חגי מיכאלי)

רבע שני: שוויון 42:42

האורחת ניצלה רפיון הגנתי מצד חניכיו של בית הלחמי בפתיחת הרבע יחד עם חוסר ריכוז בהתקפה שכלל שני איבודי כדור מיותרים, ועלתה ליתרון 29:34 כשהרבע התקרב לנקודת האמצע שלו. אבדיה, שהרגיש את הירידה ביכולת של חבריו, תפר שלשה בדיוק ברגע הנכון והלהיב את ההיכל מחדש, אך אחרי איבוד כדור מיותר במתפרצת, בית הלחמי הזעיק את שחקניו לפסק זמן. עד לתום המחצית שתי הקבוצות העלו את רמת האגרסיביות בהגנות שלהן, אבל תומר פורת הצליח לייצר קליעה מחצי מרחק 5 שניות לסוף והוריד את הקבוצות להפסקה בשוויון 42:42. יותר צמוד ומותח מזה  – אין.

יאיר קרביץ (איציק בלניצקי)יאיר קרביץ (איציק בלניצקי)
דני אבדיה (חגי מיכאלי)דני אבדיה (חגי מיכאלי)

רבע שלישי: 59:66 לישראל

המחצית השנייה החלה עם רגע יוצא דופן, שפורת סיפק ערמומי עם זריקה שיצאה מאחורי הקרש ומצאה את דרכה על הטבעת, אבל בצד השני ספרד הגיבה עם נקודות קלות משלה. בית הלחמי, שאולי הרגיש מעט הירדמות מצידו של הקהל, טען לחסימה בלתי חוקית על מדר שלא נשרקה וקיבל טכנית, שלשמחתו הדליקה מחדש את האוהדים בכחול-לבן. אבדיה ומדר הגיבו לטירוף מהיציע עם שיתוף פעולה נהדר, אך יכולת נהדרת של הספרדים מחוץ לקשת, שהובילה אותם לקליעת ארבע שלשות רצופות, עזרה להם להפוך ל-56:58 והובילה את בית הלחמי לבקש פסק זמן. אחרי מספר זריקות נוראיות של הנבחרת שלנו מחוץ לקשת, אבדיה, עם חדירה מרשימה ומדר, עם קליעה מחצי מרחק, הפכו את התוצאה ונתנו לבית הלחמי יתרון 58:60. המומנטום הלבן נמשך ושלשה של אלבר מטווח NBA השלימה ריצת 0:8 שהעלתה את ישראל ל-58:64 והרימה את ההיכל באוויר. עד לתום הרבע ההפרש עלה בעוד נקודה ואל הרבע האחרון עלו הקבוצות האחרונות עם 59:66 ישראל.

ים מדר שומר (חגי מיכאלי)ים מדר שומר (חגי מיכאלי)
קרלוס אלוסן מול יאיר קרביץ (חגי מיכאלי)קרלוס אלוסן מול יאיר קרביץ (חגי מיכאלי)

רבע רביעי: 84:92 לישראל

אבדיה ומדר המשיכו בדיוק מאיפה שהפסיקו גם בתחילת הרבע המכריע ואסיסט ענק של שחקן מכבי ת”א לחברו מהפועל, העלה את ישראל ליתרון שיא של תשע נקודות (59:68). היתרון המקומי כבר צמח לדו-ספרתי (60:71) אך דווקא ברגע הזה מיגל גונסאלס צינן את ההתלהבות עם מהלך של שלשה ועבירה. ישראל לא נלחצה והמשיכה בלשה עם חמש נקודות רצופות שהעלו את היתרון ל-12 נקודות, וגרמו למאמן הספרדי להזעיק פסק זמן כדי לנסות להציל את המשחק. היתרון המקומי כבר צמח ל-15, אבל ספרד לא ויתרה ועם חמש נקודות רצופות צימקה ל-89:79 והלחיצה את ההיכל. ההפרש המשיך להתקזז ו-45 שניות לסיום ירד ל-7 בלבד (89:82), אבל סל ועבירה של אבדיה סגר את הסיפור והוציא לדרך את החגיגות. 

עידן אלבר חוגג (איציק בלניצקי)עידן אלבר חוגג (איציק בלניצקי)
דני אבדיה ותומר פורת (חגי מיכאלי)דני אבדיה ותומר פורת (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */