יום שבת, 20.04.2024 שעה 16:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מאחורי הקלעים: בין עלי מוחמד לקהל של בית"ר

השיחה בין הקשר ללה פמיליה, האהבה שקיבל על הדשא, השהייה בחדר ההלבשה, הקללות של 100 אוהדים, השש-בש ואיבוד הפרופורציות של חוגג. סיכום יום סוער

|
אוהדי בית
אוהדי בית"ר (איציק בלניצקי)

אחרי היום הסוער שעבר על בית”ר ירושלים ל-ONE הגיעו הערב (רביעי) כל הפרטים מאירועי אימון פתיחת העונה של הקבוצה מהבירה. על השיחה בין הלה פמיליה לעלי מוחמד, האהבה שקיבל הקשר על כר הדשא לפני סיום האימון, הרגעים בהם היה בחדר ההלבשה בזמן שהשחקנים חגגו בחוץ עם האוהדים. וגם על איבוד הפרופורציות של משה חוגג ועל שחקן כדורגל שכל המהומה סביבו לא ברורה לו, הוא בסך הכל רוצה לשחק כדורגל עבור הצהובים-שחורים.

בית וגן, השעה 17:30, את רוני לוי בכלל לא מעניין שבעוד 20 דקות אוהדי בית”ר פורצים לכר הדשא ומסיימים את האימון שלו. המאמן מתעקש לבצע משחקון פנימי עם שערים קטנים, שולח את השחקנים למתיחות וכל זה כש-500 אוהדים כבר על הגדרות ושבמקביל יש עוד 3,500 אוהדים שהחלו בתהלוכה לכיוון בית וגן והם כבר בדרך. 

צפו באימון הפתיחה הסוער של בית״ר ירושלים

האימון מסתיים וזה נותן את האות לקבוצה הראשונה של האוהדים לפרוץ למגרש, בנקודה הזו נתמקד במוחמד. השחקן כמו כל שאר השחקנים רץ לכיוון חדר ההלבשה, אבל כמו כולם הוא לא הספיק, לקחו לו את החולצה, הצטלמו איתו, חיבקו אותו ולאחר כמה דקות הוא הצליח בסבך האנשים לחמוק לחדר ההלבשה ביחד עם כל שאר השחקנים. 

בשלב הזה כבר הגיעו עוד 3,500 אוהדים שבאו בצעדה ממתחם הקניות בבית הכרם, מרחק של 200 מטר מבית וגן והצטרפו לכר הדשא עם דגלים, אבוקות ורימוני עשן. עכשיו על הדשא בבית וגן 4,000 אוהדים ירושלים משולהבים ומאושרים. בינתיים השחקנים בחדר ההלבשה, בלי בגדים יוצאים בזה אחר זה על הכתפיים של האוהדים ששרים ומריעים להם: אנתוני וארן, שי קונסטנטין, איתמר ניצן, אופיר קריאף, דן איינבינדר, גדי קינדה, מיכאל אוחנה, אנטואן קונטה, פרדי פלומין, אור זהבי ועוד עולים על כתפי האוהדים בזה אחר זה וחוגגים עם הקהל. 

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים למתחם האימונים (איציק בלניצקי)אוהדי בית"ר ירושלים פורצים למתחם האימונים (איציק בלניצקי)

מוחמד יושב ברגעים אלה בחדר ההלבשה ומחכה לתורו לצאת לאוהדים, אבל אז זה קורה, קומץ של כ-100 אוהדים (מתוך 4,000), מתחיל לקלל את הקשר ושרים גם שירים גזעניים, כשמנגד קריאות בוז של אלפי האוהדים שמשתיקים את אותם אוהדים. מי הם אותם אוהדים שקיללו? על פי הבדיקה שערכנו לא מדובר באוהדים מארגון לה פמיליה, אלה בקבוצת ילדים, שאפילו הארגון לא מצליח להשתלט עליהם. 

בשלב הזה מחליטים בתוך חדר ההלבשה לא להוציא את מוחמד לכר הדשא, כלומר לאוהדים, למרות שמבחינת השחקן לא הייתה לו בעיה לצאת. ״חששנו שאיזה ילד טיפש ינסה לפגוע בו״, סיפרו במועדון. בשלב הזה אפילו מספר אוהדים המובילים בארגון האוהדים נמצאים לצידו של מוחמד בחדר ההלבשה בלי שום בעיה וגם לא מגלים אנטי כלפיו. 

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים למתחם האימונים (איציק בלניצקי)אוהדי בית"ר ירושלים פורצים למתחם האימונים (איציק בלניצקי)

מוחמד מבין שהוא לא יוצא לאוהדים ונכנס להתקלח ולאחר מכן ישב לשחק שש-בש. המהומה בחוץ לא ממש עניינה אותו, כששחקנים ניגשו אליו ושאלו אותו אם הכל בסדר. ״אני מאה אחוז, הכל טוב. אני בסדר גמור״, דאג הקשר שהגיע ממכבי נתניה להרגיע את כולם. ״עלי בכלל לא התייחס למה שקרה, הוא חייך כל הזמן ובמקום שנרגיע אותו הוא הרגיע אותנו״, מספר שחקן בקבוצה ל-ONE. 

אחרי שרוב האוהדים התפזרו, מוחמד יצא לרכב שלו, הוא נתקל בעשרות אוהדים שביקשו להצטלם איתו, הוא גם זכה לקריאות עידוד ואפילו ניהל סמול-טוק עם נציגי ארגון לה פמיליה ששאלו אותו לשלומו ומשם נסע הביתה - החשש שמוחמד יבקש לעזוב הוסר ובבית״ר נשמו לרווחה. כמו כן, השחקנים חלקם פרסמו פוסטים שתומכים במוחמד - טל בן חיים, קונטה ופלומין למשל. 

אוהדי בית"ר ירושלים בבית וגן (איציק בלניצקי)אוהדי בית"ר ירושלים בבית וגן (איציק בלניצקי)

אבל לצד הסיפור הזה יש גם את הצד של חוגג. כנראה שהבעלים נסחף בתגובה שלו, אם 50-100 אוהדים גורמים לו לאבד עשתונות הוא לא יחזיק מעמד לאורך זמן במועדון. הטענה כלפי חוגג אף באה מתוך המועדון: ״חוגג בתגובה שלו נתן נפח למה שהתרחש על הדשא. במקום שיתייחס לקריאות הבוז, הוא הפך את האוהדים המעטים שקיללו לחזות הכול וחבל״, אומרים בבית וגן. 

אור זהבי עם אוהדי בית"ר ירושלים באימון (איציק בלניצקי)אור זהבי עם אוהדי בית"ר ירושלים באימון (איציק בלניצקי)

גם האוהדים חלקם מאוכזבים שחוגג נכנע למאה ילדים. ״אם על כל דבר שיקרה חוגג יאיים עלינו שיעזוב את הקבוצה אז איפה החוסן שהוא דיבר עליו? איפה הסבלנות? איפה המלחמה האוהדים הגזעניים והתביעות שהבטיח? הילדים שקיללו מצולמים, אז שיתבע אותם, הם לא אמורים לנצח אותו״, סיכמו אוהדי בית״ר. ״חוגג נסחף, הוא יצא מפרופורציות בתגובה״, הוסיפו דווקא האוהדים השפויים של המועדון. כעת, נותר לראות האם חוגג יעמוד במילה שלו ובאמת יעזוב או שיודיע כי התגובה שלו הייתה בשעת כעס. אוהדי בית״ר כל כך אוהבים את הבעלים ולא רוצים לראות אותו מרים ידיים מול כמה ילדים שלא מייצגים את אוהדי הצהובים-שחורים הפזורים בכל רחבי הארץ.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */