יום חמישי, 18.04.2024 שעה 11:40

"התנהלות משרד הספורט גורמת לאפליה מגדרית"

קבוצות כדורגל הנשים הגישו תגובה לבג"צ במסגרת העתירה נגד ועדת התמיכות, הטוטו ומשרד הספורט: "התנהלות שמאיימת להדיר נשים מענף הכדורגל בישראל"

|
שחקניות רמה
שחקניות רמה"ש וקריית גת. לא יפתחו עונה? (שחר גרוס)

קבוצות הנשים בענף הכדורגל הגישו אתמול (שני) את תגובתן לבית המשפט במסגרת עתירה בבג"ץ 2640/19 מימון נ' ועדת התמיכות המשותפת, שעניינה תקצוב והכרה של הליגה השלישית בענף. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אורי קידר וחן שופן ממשרד עורכי הדין כבירי-נבו-קידר-בלום ושות', המתמחים במשפט ציבורי מגדרי בתחום הספורט.

בתגובתן ציינו קבוצות הליגה הראשונה כי בשל הסתמכותן על התקציבים שהובטחו להן על ידי משרד הספורט, הן במסגרת הליך קודם בבג"ץ והן במספר הסכמות מאז, נקלעו קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל לסחרור כלכלי קשה. מדובר במצב חמור עד כדי כך שאין ביכולתן של הקבוצות לפתוח את עונת המשחקים הקרובה, עונת 2019/20, שמועד תחילתה קבוע לחודש ספטמבר.

בתגובת הקבוצות נכתב: "התנהלותו של משרד הספורט בעניין זה (במודע או שלא במודע) גורמת לאפליה מגדרית קשה ומאיימת להדיר נשים לחלוטין מענף הכדורגל בישראל, המבוסס על קריטריונים אשר מפלים באופן ישר וחד משמעי, ‘שחור על גבי לבן’, נשים, כאשר קריטריונים אלה קובעים כי נשים (ורק נשים) נדרשות להפעיל לפחות שלוש ליגות כדי לזכות בתקצוב מלא לליגה הראשונה".

שחקניות רמה"ש עם הגביע (שחר גרוס)שחקניות רמה"ש עם הגביע (שחר גרוס)

כך, מן התגובה עולה כי משרד הספורט התבסס על קריטריונים מפלים, אשר נקבעו על ידו, ובניגוד גמור לכל התחייבויות קודמות שלו להעביר תקציבים נרחבים תוך יצירת ודאות כלכלית לקבוצות הנשים. כמו כן, טוענות הקבוצות כי המשרד פועל אף בחוסר סמכות תוך ניסיון להתערב בכללי המשחק, שנמצאים באחריותה הבלעדית של ההתאחדות לכדורגל.

עו"ד קידר התייחס לפניה לבג"צ: "משרד הספורט התחייב להעביר סכומים נכבדים לכדורגל הנשים, אך כאשר הגיע הזמן להעביר את הכסף, חזר בו וקיזז מאות אלפי שקלים מהסכום. דווקא בענף הספורט הזה, אשר סבל מאפליה היסטורית קשה, ועל כן נדרשת העדפה מתקנת של ספורט הנשים, משרד הספורט ממשיך להנציח את האפליה המשוועת של הספורטאיות בענף, והביא את הקבוצות למצב בו הן מתקשות לפתוח את העונה".

ראש תחום כדורגל הנשים בהתאחדות לכדורגל מר שמעון מימון מסר: "ההתאחדות לכדורגל בישראל והעומד בראש ענף כדורגל הנשים רואים בחומרה רבה את ההפליה והקיפוח המתמשך של משרדי הממשלה ומנהל הספורט, אשר מונעים מענף כדורגל הנשים את ההקצבות המגיעות לו, בהתאם לאמות המידה. אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי למנוע את פירוקו של הענף, אשר הוכיח רק לפני כשבוע ימים, במשחק גמר המונדיאל בין ארצות הברית להולנד, את הפוטנציאל הטמון בו, כאשר למעלה מ-850 מילון איש ואישה צפו במשחק. כולנו תקווה ששרת הספורט תעשה מעשה ותנחה את פקידי המשרד לקיים את הבטחותיה".

ממשרד התרבות והספורט נמסר: “משרד התרבות והספורט רואה חשיבות רבה לפיתוח וקידום ספורט הנשים בישראל ובכלל זה במסגרת ענף כדורגל. המשרד פועל בדרכים שונות לקידום ענף הכדורגל בכללותו וכדורגל הנשים בפרט, ובכלל זה מעביר תמיכות מוגדלות לקבוצות הנשים המקצועניות. התמיכות התקציביות המגיעות לאגודות כדורגל הנשים שולמו בהתאם לקריטריונים ומבחני התמיכה של המשרד במלואן. יש להוסיף ולהדגיש כי בכדורגל נשים לא מתקיימות נכון להיום שלוש ליגות מוכרות ולפיכך אין בסיס לטענות המובאות.  לאור העובדה שבנושא זה הוגשה עתירה לבג"ץ, המשרד יציג את עמדתו ויביא את העובדות בפני בית המשפט ולא ינהל את המחלוקת באמצעות התקשורת”.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */