יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

סיכום ביניים לחודש ראשון בחלון העברות המטורף

חודש בדיוק אחרי תום עונת 18/19 ולאחר יום עמוס בהחתמות, ONE עושה סיכום ביניים של ההחתמות המשמעותיות ביותר בליגת העל. וגם: כל הסכומים בפנים

|
סכומי ההעברות האחרונות (מערכת ONE)
סכומי ההעברות האחרונות (מערכת ONE)

חלון ההעברות של קיץ 2019 נכנס היום (שלישי) באופן רשמי להילוך גבוה כאשר שלוש מההחתמות המצופות ביותר עד כה הפכו לרשמיות. מכבי נתניה הודיעה על החתמתו של אלמוג כהן, שחוזר לאקסית אחרי תשע שנים ארוכות בכדורגל הגרמני. מי שעזב את נתניה וחתם בבית”ר ירושלים הוא הקשר הניז’רי הנהדר עלי מוחמד, שעוזב את הצהוב-שחור שלבש בשלוש בשנים האחרונות לצהוב-שחור מבושם באוויר הרים צלול כיין, ואליו מצטרף גם שי קונסטנטין שמגיע מבני יהודה.. ואילו את אותו אוויר עזב דוד קלטינס, שיורד מההר אל המדבר עם חתימה בבאר שבע ל-5 שנים. בנוסף, הפועל באר שבע הודיעה שרמזי ספורי סיכם את תנאיו ואילו בית”ר ירושלים הודיע ששי קונסטנטין סיכם את תנאיו.

ההעברות הללו מגיעות ב-25 ביוני, חודש בדיוק אחרי שהסתיימה עונת 2018/19 בליגת העל בכדורגל, ב-25 במאי. אחרי 31 ימים עמוסים לעייפה בעסקאות שנסגרו (וכן, גם בשמועות, אבל בהן לא נעסוק כאן), החלטנו ב-ONE לעשות סדר בהעברות הבולטות עד כה הקיץ.

מכבי ת”א

נתחיל עם האלופה, שלא שינתה יותר מדי את פניה אך עשתה שינוי אחד מאוד משמעותי. אנדראס יאיניוטיס היווני הגיע לעמוד בשער הקבוצה והחליף את פרדראג ראיקוביץ’, שעזב אחרי 4 שנים ועבר לריימס. מבחינה כלכלית ברור שמדובר בעסקה נהדרת עבור הצהובים, שכן על ראיקו קיבלה הקבוצה כ-4.5 מיליון יורו בעוד יאניוטיס הגיע מאולימפיאקוס בהעברה חופשית. השוער שמתנשא לגובה 1.90 מ’ חתם לשלוש שנים בהן הוא ירוויח 350,000 יורו לעונה (סכום שיחד עם בונוסים עשוי להאמיר) ובמכבי מקווים שפרט לפן הכלכלי, ההעברה תוכיח את עצמה גם מבחינה מקצועית. מאמן מכבי ת”א ולדימיר איביץ’ שמכיר את השוער מתקופתו ביוון מחזיק ממנו מאוד, אך עולה השאלה עד כמה הוא יכול לשדרג את הצהובים, אותם עזב שוער שב-31 משחקי ליגה בעונה האחרונה ספג רק 13 שערים.

אנדראס יואניוטיס ובן מנספורד (האתר הרשמי של מכבי ת"א)אנדראס יואניוטיס ובן מנספורד (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

מכבי חיפה

בדומה למכבי ת”א, גם מכבי חיפה לא השתוללה בגזרת הרכש בחודש הראשון של חלון ההעברות. יחד עם זאת, גם במקרה של הירוקים נעשתה עסקה אחת משמעותית מאוד - העסקה במסגרתה הגיעו יובל אשכנזי ודולב חזיזה מבני יהודה בעבור עמית זנטי, השאלת איתן וולבלום וכן סכום של 1.5 מיליון ש”ח. מדובר בחיזוק משמעותי לחלק הקדמי של מכבי חיפה בעוד עזיבת זנטי, שגם כך היה מושאל לקבוצה מהשכונה, לא פוגעת בקבוצה.

יובל אשכנזי יחד עם סוכנו בעז גורן במעמד החתימה (אלודי קלימי)יובל אשכנזי יחד עם סוכנו בעז גורן במעמד החתימה (אלודי קלימי)

אשכנזי עשה קפיצה פשוט אדירה לפני שנתיים בלבד מליגה א’ לליגת העל והוכיח את עצמו בענק בשתי העונות האחרונות, עם תפקיד של קבע במרכז הקישור של יוסי אבוקסיס. בעונה החולפת הוא כבש ארבעה שערים ובסופה הוא תיבל את היכולת הטובה עם ווינריות גדולה, כשכבש בחצי גמר הגביע שער גדול שהדיח את מכבי ת”א, והוסיף את הפנדל המכריע בגמר, שנתן לבני יהודה את התואר. את הפרס הוא קיבל עם חוזה לשלוש שנים ו-130 אלף דולר לעונה. חזיזה, שיחגוג רק בשבוע הבא יום הולדת 24, חתם לשלוש שנים והוא ירוויח כ-150 אלף דולר לעונה. שחקן ההתקפה הצעיר רשם עונה משמעותית ראשונה בליגת העל והציג יכולת נהדרת שנתנה לו מקום בהרכב ושיתוף פעולה פורה עם מאוויס צ’יבוטה, כולל שלושה כיבושים ושבעה בישולים.
עוד צורפו: גיל יצחק (שהעברתו נסגרה כבר בינואר) ואיקוום אוטין.

יובל אשכנזי ודולב חזיזה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)יובל אשכנזי ודולב חזיזה (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

בית”ר ירושלים

מי שנראית כמנצחת הגדולה של החודש הראשון של הקיץ היא הקבוצה של משה חוגג. עלי מוחמד הוא אולי הקשר האחורי הטוב בארץ כשמשכללים את שלוש העונות האחרונות ביחד והגעתו לקבוצה של רוני לוי תיתן למאמן החדש-ישן את העוגן שהוא צריך במרכז המגרש. מוחמד עלה לחוגג 2.5 מיליון דולר (סעיף השחרור שלו) וירוויח 250 אלף דולר לעונה, ובהתחשב בכך שבעלי בית”ר יודע בדיוק מה הוא מקבל, קשר בן 23 עם כל העתיד לפניו, הוא כנראה מרגיש שהוא עשה עסקה טובה.

יוסי בניון, עלי מוחמד ואבי ציוני (מתוך עמוד הפייסבוק של אבי ציוני)יוסי בניון, עלי מוחמד ואבי ציוני (מתוך עמוד הפייסבוק של אבי ציוני)

אבל זו לא העסקה הגדולה היחידה שעשתה בית”ר, וחוגג הביא לבירה גם את מיכאל אוחנה מהפועל באר שבע בעבור 8 מיליון ש”ח על חצי מהכרטיס. גם אוחנה רק בן 23, אבל את הופעתו הראשונה בליגת העל הוא עשה לפני 6 שנים וחצי. את העונה האחרונה הוא בילה בהתאוששות מפציעה קשה וחזר למגרשים רק בחודש מרץ, אחרי כמעט שנה של טיפולים, אבל בארבע העונות שלפני כן הוא הראה שוב ושוב כמה כדורגל יש לו ברגליים, גם באשדוד וגם בב”ש, וכעת הוא ינסה לעשות זאת גם בבירה, שם נותנים לו 250 אלף דולר לעונה.

מיכאל אוחנה והמדים החדשים (אורן בן חקון)מיכאל אוחנה והמדים החדשים (אורן בן חקון)

גם בזה לא מסתכם הרכש של בית”ר, שהצעירה מאוד את הסגל והביאה גם את לוי גרסיה בן ה-21 בכ-1.2 מיליון יורו כאשר לשחקן יש אחוזים ממכירה עתידית, כדי לחזק את החלק ההתקפי. גרסיה מקבל סכום מכובד של 350 אלף דולר לעונה, אך בשכר זה מגולם גם חלק מהתשלום על כרטיס השחקן, כך שנטו שכר מדובר בסכום פחות. אל גרסיה, שהרשים בקריית שמונה בעונתו הראשונה בישראל וכבש 3 שערים ליגה ב-20 הופעות, מצטרף גם כאמור שי קונסטנטין, מגנה הימני של בני יהודה, שבדומה למוחמד ואוחנה גם הוא בן 23, ויהווה חיפוי לאנטואן קונטה. קונסטנטין מגיע עבור 300 אלף שקל והעברתו של אבישי כהן לשכונת התקווה. הוא ירוויח כ-110 אלף יורו לעונה. יש לציין שחוגג הספיק כבר להחתים בקבוצתו גם את שלומי אזולאי מבני סכנין, מקס גרצ’קין שעזב את מכבי ת”א אחרי עונת השאלה בחדרה ולירן רוטמן ממכבי פ”ת.

הפועל באר שבע

עוד קבוצה שהייתה עסוקה מאוד בחודש האחרון היא זו של אלונה ברקת, שכאמור סגרה היום את החתמתו של דוד קלטינס בקבוצה. הקשר שיכול לשחק גם כמגן ימני חתם לחמש שנים עבור 1.5 מיליון יורו על 50% מכרטיסו, וירוויח 220 אלף דולר. לצד קלטינס, מי שסיכם היום את תנאיו הוא רמזי ספורי, שיעזוב את הפועל תל אביב ויחתום גם הוא בבאר שבע עבור כ-2 מיליון שקלים ויקבל 200 אלף דולר לעונה.

ברקת, נמני וענבר עם קלטינס (אינסטגרם)ברקת, נמני וענבר עם קלטינס (אינסטגרם)

עוד לפני כן מי שכבר חתם בקבוצה הוא שוערה של הפועל חיפה בשתי העונות האחרונות, ארנסטס שטקוס, שיחליף את אריאל הרוש ובנגב מקווים שיהווה חיזוק בעמדת השוער, אותה אייש בחצי השנה האחרונה בעיקר אוהד לויטה. שטקוס חתם על חוזה שיכניס לו 250 אלף יורו לעונה. החתמה מעניינת נוספת היא זו של עדן שמיר, קפטן עירוני קריית שמונה בן ה-24, אותו מכיר ברק בכר היטב עוד מימיו במועדון הצפוני. מדובר בארבע העברות חשובות, במיוחד לאור העובדה שלפניהן הוחתמו חמישה שחקנים בעלי שמות פחות “מפוצצים”, שון גולדברג מהפועל חיפה, נאור סבג וגל לוי שהגיעו מהליגה הלאומית וכן שני הזרים החדשים, ג’ימי מרין וחוסה אנחל קאריו.

ארנסטס שטקוס ואסי רחמים במעמד החתימה (הפועל ב"ש)ארנסטס שטקוס ואסי רחמים במעמד החתימה (הפועל ב"ש)

מכבי נתניה: השיבה הביתה

בגזרת ההעברה המרגשת של החודש הראשון של חלון הקיץ, אלמוג כהן חזר הביתה למכבי נתניה, אחרי 9 שנים בגולה. כהן בן ה-30, שעשה חיל בגרמניה במדי נירנברג ואינגולשטאט, הגיע כדי לתפוס את מקומו של עלי מוחמד ולנסות להוביל את הספינה של דראפיץ’ וברדה. הוא מגיע בהעברה חופשית מאינגולשטאט שירדה לליגה השלישית, וירוויח 300 אלף יורו לעונה בחוזה ל-4 שנים. לצידו מי שעוד הגיע כדי לחזק את הקישור של הקבוצה הוא רועי קהת, שהצטרף ממכבי חיפה, בשורותיה לא קיבל יותר מדי קרדיט. קהת מקבל 170 אלף דולר לעונה, כאשר מכבי חיפה הסכימה להשלים שלוש משכורות נוספות של 90 אלף דולר.
עוד צורפו: שני שחקנים מהלאומית – יובל שדה ורון אשכנזי.

אלמוג כהן עם האוהדים (חגי מיכאלי)אלמוג כהן עם האוהדים (חגי מיכאלי)

הפועל ת”א: 

ההעברה המשמעותית בצד האדום של ת”א היא זו של יואב ג’רפי, שהעברתו לאדומים הושלמה לאחר שהוא חתם על חוזה ל-5 שנים ב-מ.ס. אשדוד והועבר בהשאלה ארוכת טווח. ג’רפי, שיקבל 55 אלף שקל ברוטו בחודש, מגיע במקומו של רובי לבקוביץ’ וייכנס היישר לעמדת השוער הראשון במקום רובי לבקוביץ’, שעזב להונבד ההונגרית, במה שאמור להיות שדרוג לעמדת השוער אצל האדומים. בנוסף, הפועל תל אביב הביאה גם את אור אינברום, שיושאל בשנה הקרובה מגנט, עם אופציית רכישה ויקבל 72 אלף שקל ברוטו בחודש.
עוד צורפו: מייקל אולהה, רונאלדו ואסקס, איבריהים אימורו, וכן שני שחקנים מהלאומית – עלי כנעאנה ודני גרופר.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */