יום שבת, 20.04.2024 שעה 09:27

כרמי: המטרה שלנו היא להשיג 3 מדליות לפחות

יו"ר הוועד האולימפי לפני משחקי אירופה במינסק: "הורדנו את הציפיות בגלל היעדרות חלק מנציגי הג'ודו, מכבדים אותם". מדבדב: "כבוד גדול לקחת חלק"

|
יגאל כרמי (חגי מיכאלי)
יגאל כרמי (חגי מיכאלי)

לרגל פתיחת משחקי אירופה במינסק בסוף השבוע הקרוב, הוועד האולימפי בישראל קיים היום (ראשון) בשיתוף שגרירות בלארוס מסיבת עיתונאים מיוחדת בתל אביב. מדובר בפעם השנייה שהאירוע הזה מתקיים, כשנה לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, והפעם הולכים לייצג את ישראל 32 ספורטאים. 

כרמי: ״המטרה במינסק - 3 מדליות״

עיר הבירה מינסק תארח את המשחקים ומעל 4,000 ספורטאים מ-50 מדינות יתחרו שם על 200 מדליות ב-15 ענפים שונים, כאשר חלק מהתחרויות הן אליפויות אירופה ועשויות להשפיע על הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו באופן ישיר. מבחינת המשלחת הישראלית, המטרה היא להשיג בין שלוש לארבע מדליות ולהופיע בחמישה עד שבעה גמרים.  

שגריר בלארוס בישראל, ולדימיר סקוורטסוב, אמר: “אנחנו מאוד שמחים לארח את משחקי אירופה ה-2. כל המתקנים בבלארוס מוכנים לקבל את הספורטאים והאוהדים. אנחנו מצפים לאירוע הזה ומקווים להצלחה גם של הנבחרת הישראלית למשחקים הללו, הרי שלמדינת ישראל יש קשרים היסטוריים עמוקים איתנו”.

יגאל כרמי, ולדימיר סקוורטסוב ויעל ארד (חגי מיכאלי)יגאל כרמי, ולדימיר סקוורטסוב ויעל ארד (חגי מיכאלי)

יו”ר הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי, הודיע רשמית על שינוי את הציפיות מהמשלחת, בעקבות העבודה שכמות הספורטאים המשתתפים ירדה, בין היתר כתוצאה מהחלטת איגוד הג’ודו שלא לשלוח את בכירי הספורטאים לאליפות אירופה שתערך במינסק. “מבחינתנו, המטרות שלנו הן לחזור עם שלוש מדליות לפחות ולהופיע בחמישה עד שבעה גמרים”, אמר כרמי.

“הורדנו את הציפיות בהתאם, לפי הערכה מקצועית”, הוסיף היו”ר. “ברגע שהג’ודו ויתר על השתתפות של כמה מהנציגים שלו אז הורדנו גם את הציפיות שלנו כמובן. אני לא מאוכזב מההחלטה של ענף הג’ודו, זו החלטה מקצועית עניינית ואני מכבד אותה. התחרויות בזירה האירופאית מאוד חשובות לנו, גם כי זו הכנה ראויה למה שיהיה באולימפיאדת טוקיו. אנחנו מאוד מתרגשים לקראת התחרויות הללו”.

מישה זילברמן ואנדריי מדבדב (חגי מיכאלי)מישה זילברמן ואנדריי מדבדב (חגי מיכאלי)

שחקן הבדמינטון האולימפי, מישה זילברמן, שיישא את דגל ישראל בטקס הפתיחה, סיפר: “מבחינתי, זה הולך להיות אחד מהרגעים המיוחדים בכל הקריירה שלי. במינסק אתחרה למעשה באליפות אירופה שתהיה כחלק ממשחקי אירופה, כך שכל האתלטים הטובים אמורים להיות שם ולכן חשוב לי להתחרות בבלארוס ולהשיג תוצאה טובה. אעשה את המקסימום שלי. אם אעשה תוצאה טובה במינסק, אפשר לומר שאני אהיה ב-90 אחוז בטוקיו 2020 כי התחרות הזו משפיעה על הדירוג האולימפי. היא אחת משלוש החשובות ביותר בענף שלי”.

המתעמל אנדריי מדבדב הוסיף: “זה כבוד גדול להיות חלק מאירוע כזה. זה אירוע גדול עבורי וגם עבור התנועה האולימפית. אני מאוד מתרגש להיות שם כי זו הזדמנות טובה עבורי להרגיש מה זה כפר אולימפי ואיך המשחקים האולימפיים הולכים להיראות, בזמן שאני מנסה להגיע לטוקיו בעתיד. זו תחרות שיכולה לבנות אותי להמשך, הטופ של הספורטאים באירופה יהיו שם וזה יהיה מאוד מאתגר ומעניין. אני מרגיש מצויין. אם אעשה את מה שאני צריך לעשות, אני מאמין שאגיע לפודיום. מדליה תהיה משמעותית עבורי כי היא תקדם אותי הלאה. מבחינתי, המשחקים האולימפיים בטוקיו הם מטרת חיי ומשחקי אירופה זו עוד תחנה בדרך”.

ולדימיר סקוורטסוב, יגאל כרמי, מישה זילברמן ואנדריי מדבדב (חגי מיכאלי)ולדימיר סקוורטסוב, יגאל כרמי, מישה זילברמן ואנדריי מדבדב (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */