יום שבת, 20.04.2024 שעה 03:09

סלאח, מאנה וגם אוגו: הכול על אליפות אפריקה

המארחת מצרים והכוכב פייבוריטים מובהקים לזכייה, אך חברו של חלוץ ליברפול בסנגל ינסה לעצור אותו. ניגריה עם אקס ב"ש וגאנה אורבים. ענו: מי תניף?

|
אוגו, מאנה, סלאח ואיו (רויטרס)
אוגו, מאנה, סלאח ואיו (רויטרס)

אחד מהטורנירים המעניינים והצמודים שיש לכדורגל הבינלאומי להציע ייצא לדרך לקראת מחר (שישי), קרוב מאוד כאן אלינו בארץ הקודש, אצל השכנה מצרים. לא, לא מדובר רק בקופה אמריקה, כיוון שבשנים האחרונות הנבחרות שביבשת אפריקה ממש לא נופלות ברמתן מאלו של הטופ העולמי. לראשונה אי פעם עם 24 קבוצות ולא 16, אליפות היבשת השחורה שחלה אחת לשנתיים, יוצאת לדרך בכל הכוח.

קמרון, שזכתה בטורניר האחרון ב-2017, תנסה להגן על התואר והיא בהחלט מועמדת ריאלית לזכייה, אבל מצרים שתארח את הטורניר מוגדרת כפייבוריטית המובהקת להניף את הגביע, בעיקר בשל העובדה שי ש לה את מוחמד סלאח. אליפות אפריקה תכלול שישה בתים וארבע נבחרות בכל אחד מהם, כשהשתיים שתסיימנה ראשונות תעלנה לשמינית הגמר יחד עם ארבע הנבחרות שתסיימנה במקום השלישי במאזן הטוב ביותר.

שופטים שימו לב: איך למתוח שחקן כדורגל

ישמרו על הבית? סלאח ומצרים מסתערים על הגביע

המארחת של חאבייר אגירה איכזבה במונדיאל אחרי שלושה הפסדים, אבל בכל אחד מהם לא נפלה ביכולתה מהנבחרות שעמדו מולה. אחרי שתיקן את הגמר מהעונה שעברה בצ’מפיונס עם זכייה העונה ביחד עם ליברפול, מוחמד סלאח רוצה לעשות את אותו הדבר גם בזירה הבין לאומית. מצרים היא שיאנית הזכיות בטורניר עם שבע כאלו, כאשר האחרונה הגיעה ב-2010. ב-2006 הפרעונים לקחו את התואר על אדמתם, כאשר ב-2017 הגיעו עד לגמר אך נכנעו לקמרון.

שחקני מצרים חוגגים (רויטרס)שחקני מצרים חוגגים (רויטרס)

יקלקל לסלאח? מאנה וסנגל – מהמלהיבים ביבשת השחורה

הנבחרת האפריקאית שהכי הלהיבה במונדיאל ברוסיה והודחה ממנו בצורה הכי אכזרית שיש (כרטיס צהוב אחד יותר מיפן, עמה סיימה במאזן זהה לחלוטין), יודעת שהטורניר הנוכחי יכול להוות את התיקון אותו היא מחפשת. סאדיו מאנה, שגם העונה במדי ליברפול היה לא פחות טוב מסלאח, רוצה להוכיח סופית שהוא יכול להיות הכוכב של הקבוצה וההתחלה היא סחיבת נבחרתו לגביע. שווה לשים לב גם לקייטה באלדה מאינטר ולקאלידו קוליבאלי מנאפולי, שמוגדר על ידי רבים כאחד הבלמים הטובים בעולם.

סאדיו מאנה. סנגל תגנוב את התואר? (רויטרס)סאדיו מאנה. סנגל תגנוב את התואר? (רויטרס)

תקווה להרוויח מהווינריות של סיידורף: קמרון רוצה גביע שני ברצף

שחקן העבר האגדי קלרנס סיידורף מונה למאמנה של קמרון באוגוסט 2018 וזה יהיה הטורניר הראשון שלו עם האריות. אלופת היבשת תרצה לזכות שוב בתואר, כאשר היא הנבחרת שרשמה את המספר השני הכי גבוה של זכיות בטורניר עם חמש כאלו. ג’ורג’ מנדז’ק ממכבי חיפה נכלל בסגל של המאמן ההולנדי, שמקווה להשיג תואר יוקרתי גם כדמות על הקווים, כאשר אריק צ’ופו-מוטינג מפאריס סן ז’רמן יוביל את ההתקפה. בין הקורות צפוי לעמוד השוער הנפלא של אייאקס, אנדרה אונאנה, שמגיע אחרי עונת שיא מבחינתו בקבוצה ההולנדית. 

ג'ורג' מנדז'ק (רדאד ג'בארה)ג'ורג' מנדז'ק (רדאד ג'בארה)

מגיעה לבאר אך לא שותה ממנו: זו השנה של גאנה?

גם הגנאים רשמו הישגים נפלאים בטורניר הזה בעבר כאשר זכו בו ארבע פעמים, אבל הפעם האחרונה הייתה רק ב-1982. בתחרויות האחרונות הנבחרת הזו הייתה קרובה מאוד לתואר כשהגיעה עד לחצי הגמר לפחות בכל אחד מששת הטורנירים האחרונים (פעמיים תחת אברהם גרנט, כולל גמר ב-2015 בו נכנעו לחוף השנהב בפנדלים), והפעם גאנה מקווה שהיא סוף סוף תוכל גם לזכות. תומאס פארטה מאתלטיקו מדריד וקוואדוו אסמואה מאינטר צפויים לקחת את המושכות בקישור הברזל של הגנאים, כשבחוד האחים אנדרה וג’ורדן איו אמורים להיות אחראים על מרבית השערים.

תומאס פארטה. השם הבולט של גאנה (La Liga)תומאס פארטה. השם הבולט של גאנה (La Liga)

אסור לשכוח את ניגריה ואוגו 

הנשרים, שעפו משלב הבתים של המונדיאל האחרון מול ארגנטינה בדקות הסיום, יודעים שהם מהפייבוריטים לזכייה, שכן הסגל שלהם מלא באיכות ובניסיון. את ג’ון אוגו מהפועל באר שבע כולכם מכירים, אבל אליו יצטרפו גם איקוום אוטו אוטין, הרכש של מכבי חיפה, אחמד מוסא הקפטן, מוסס סימון מלבאנטה וכמובן אלכס איוובי מארסנל. בהגנה, קנת’ אומרו מלגאנס ואולה איינה הקשוח מטורינו ינסו לסייע לנשרים להגיע רחוק ככל שאפשר בטורניר, ואולי אף לזכות בו.

ג'ון אוגו ואלכס איוובי. לאן תגיע ניגריה בטורניר? (רדאד ג'בארה)ג'ון אוגו ואלכס איוובי. לאן תגיע ניגריה בטורניר? (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */