יום שלישי, 16.04.2024 שעה 11:57
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
80%1650-190820הפועל ת"א
71%1696-177721עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 82 - 91
  • הפועל חולון
  • הפועל גליל עליון
  • 80 - 71
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 98 - 96
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • 65 - 67
  • הפועל עפולה
  • עירוני קריית אתא
  • 96 - 101
  • עירוני נס ציונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 16/04, 18:00
  • עירוני רמת גן

בדרך לדאבל? ירושלים מחצה 75:99 את ב"ש

מחזיקת הגביע האדומה של עודד קטש התעללה בדרומיים בדרך ל-0:2 בסדרת רבע הגמר והתקרבה לפיינל פור שביעי ברציפות. תומאס, סטודמאייר ופלדין הצטיינו

|
גריפין, סטודמאייר, פלדין וטימור חוגגים (אחמד מוררה)
גריפין, סטודמאייר, פלדין וטימור חוגגים (אחמד מוררה)

סבב המשחקים השני ברבע גמר פלייאוף ליגת ווינר סל יצא הערב (ראשון) לדרכו, כאשר מחזיקת גביע המדינה הפועל ירושלים עשתה צעד משמעותי בדרך להבטחת מקומה בפיינל פור בפעם השביעית ברציפות לאחר שגברה 75:99 על הפועל באר שבע ועלתה ליתרון 0:2 בסדרה.

75:99 להפועל י-ם על ב"ש ברבע הגמר

החבורה האדומה של עודד קטש, שסיימה את העונה הסדירה במקום השני בליגת ווינר סל, המשיכה במומנטום החיובי לאחר שגברה 68:85 על הדרומיים במשחק הראשון בארנה שבבירה ביום חמישי האחרון והכפילה את היתרון בסדרה, כאשר כעת היא רחוקה ניצחון אחד בלבד מהבטחת מקומה בפיינל פור.

מנגד, הדרומיים של רמי הדר, שהגיעו כאנדרדוג מובהק למפגש מול הירושלמים לאחר שסיימו את העונה במקום השביעי, זקוקים כעת לנס על מנת להפתיע ולחלוף על פני מחזיקת הגביע בדרך לפיינל פור היסטורי. עם זאת, לאחר שישה הפסדים בכל המסגרות אי פעם מול החבורה מהבירה, אפשר להגיד שהסיכויים לא לטובתה לקראת המשחק השלישי בסדרה ביום רביעי הקרוב.

רמי הדר (אחמד מוררה)רמי הדר (אחמד מוררה)

כבר מהפתיחה היתרון של האדומים מהבירה היה ברור, כאשר שחקניו של עודד קטש, עם מלקולם גריפין, שערך את הופעת הבכורה שלו מאז הגיע מא.א.ק אתונה, ברחו ליתרון דו ספרתי של 10 נקודות. ב”ש עוד הצליחה להתאושש וצימקה בשיא לשתי נקודות בלבד, אך מחזיקת הגביע הרימה הילוך בדרך ליתרון דו ספרתי נוסף, שרק המשיך וצמח עד לסיום.

ליאור אליהו אמר אחרי המשחק: "באנו למשחק כשמבחינתנו זה בגדר חובה לנצח, כמובן שהמטרה שלנו היא להגיע לפיינל פור וידענו שאנחנו באים למשחק חוץ שהוא לא פשוט אבל עשינו אותו פשוט, והוא לא קל. זאת קבוצה שמשחקת טוב בבית ואני שמח שידענו לנצח".

ליאור אליהו מול ג'ורדן סווינג וטאנר לייסנר (אחמד מוררה)ליאור אליהו מול ג'ורדן סווינג וטאנר לייסנר (אחמד מוררה)

העייפות: "הסדרה עדיין לא נגמרה, כשמגיעים אחרי סדרה קשה לפיינל פור ומפסידים אז אומרים שבאים עייפים מדי וכשמנצחים אומרים שבאו מוכנים. לא משנה מה יקרה בסדרה הזו, אם נגיע לפיינל פור זה לא משנה מה קרה, כי לפיינל פור חיים משלו. קודם כל נגיע לשם ואז נדבר על זה".

עוד הוסיף הפורוורד: “בסך הכל הם היו די דומים, אני חושב שבכמה דקות טובות שלנו ידענו לברוח. אלו לא משחקים קלים, אני חושב שאנחנו יודעים לעשות אותם כאלו. באר שבע קבוצה קשוחה, אנחנו מכירים רמי ואת הקבוצות שלו, הן לא מוותרות. אנחנו נבוא מוכנים למשחק הבא ואני מקווה שננצח בו".

ליאור אליהו (אחמד מוררה)ליאור אליהו (אחמד מוררה)

המאמן עודד קטש אמר: "במשחק הראשון עשינו את ההגנה הטובה שלנו בחצי הראשון, הפעם עשינו את ההגנה הטובה בחצי השני. דיברנו על למנוע מהם נקודות קלות במתפרצות וריבאונד התקפי, במחצית הם קלעו 45 נקודות, זה הרבה יותר מדי ממה שאנחנו אמורים לקבל. אני באמת חושב שהם בעונה טובה ואם לא כל הפציעות שלהם הם היו עושים תוצאות הרבה יותר טובות ומסיימים את הליגה הסדירה במקום הרבה יותר טוב. זאת קבוצה מאוד מאומנת, שיטתית ואגרסיבית, ידענו שהם ירצו. אמרתי לשחקנים שהם לא ירצו להפסיד במובן האגרסיבי. בחצי השני עצרנו אותם עם 30 נקודות, סגרנו לריבאונד וזה מה שהיה. הסדרה לא נגמרה, צריך להיות מרוכזים, לעשות את העבודה במשחק השלישי".

האם העונה תיחשב ככישלון במקרה של אי זכייה באליפות: "אני לא קובע כישלון או לא, למדתי מניסיון ומגדולים ממני לא ליפול במקומות האלה. לא אני קובע מהו כישלון, אני אחראי על הדרך שבה הקבוצה הזו משחקת. יש מטרה אחת ברורה והיא להגיע לפיינל פור. הייתה לנו את המטרה באירופה ונכשלנו בה, עשינו עונה מדהימה באירופה, אבל בשני משחקים לא הצלחנו. המטרה החד משמעית והברורה היא להגיע לפיינל פור. כולנו יודעים וראינו את הפיינל פור של היורוליג: פייבוריטים או לא, זה לא באמת רלוונטי. אני אחראי על הדרך, ואני מקווה שכשאתה מתרכז בדרך התוצאות מגיעות. ביום נתון, כל קבוצה היא מסוכנת. בסוף אתה צריך להכניס את הכדור לסל, אתה תלוי בהרבה מאוד דברים, המטרה שלנו היא קודם כל להגיע לפיינל פור. שם, מה שיהיה – יהיה, אנחנו למודי ניסיון".

עודד קטש (אחמד מוררה)עודד קטש (אחמד מוררה)

על גריפין: "אהבתי אותו. בעיקר באנרגיות. זה בכלל לא משנה אם הוא קלע את הכדור או לא. הוא הגיע לסיטואציה מאוד לא פשוטה, כשהוא יודע שהוא יכול להיות שחקן מוביל ומצד שני הוא יכול גם לא לשחק. הוא היה מוכן, הוא חבר מדהים, הוא מתאמן ברצינות. למרות שהוא לא משחק הוא עושה הכל כדי להיות בכושר כדי להיות מוכן ברגע המתאים. אני חושב לקבוצה הנהדרת שנבנתה אצלנו השנה מאוד חשוב קודם כל אופי – ואת זה הוא מראה. זה הרבה יותר חשוב”.

על כריס ג'ונסון: "זה רפואי, מנסים להכשיר אותו כמה שיותר, הוא חזר ומסתבר שזה היה קצת מהר מדי. אני מאוד מקווה שזה רק מהר מדי וזה לא נזק שימשוך אותו להרבה זמן. זה נוגע בי במקומות הכי עמוקים כי זה אותה הפציעה, הוא גם נפצע בסחוס, אפילו אותו גודל של סחוס. אצלי זה היה יותר קשה, לו יש עוד סיכוי להינצל. בכל פעם שהוא סבל במשחק, הרגשתי את זה בסחוס שלי. אנחנו כל כך אוהבים את כריס וחסרים את האנרגיות שלו. אני ממש מקווה שהוא יוכל לחזור מהר וליהנות מזה השנה, אבל הקריירה שלו יותר חשובה. אני יודע את זה, הוא יודע את זה, אנחנו ממש אוהבים אותו"  

אוהדי הפועל ירושלים (אחמד מוררה)אוהדי הפועל ירושלים (אחמד מוררה)

קלעו להפועל באר שבע: ג’ורדן סווינג 29 נקודות, עשרה ריבאונדים ושישה אסיסטים, ג’אקים דונלדסון 12 נק’ ותשעה ריבאונדים, קרון ג’ונסון 10 נק’, חמישה ריבאונדים וארבעה אסיסטים, טאנר לייסנר 6 נק’ ושישה ריבאונדים, עמית גרשון 6, חנן קולמן וטראוויס ווריק 4 נקודות כל אחד ויאיר קרביץ ועמית זיס 2 נקודות כ”א. 

ג'ורדן סווינג מול אמארה סטודמאייר (אחמד מוררה)ג'ורדן סווינג מול אמארה סטודמאייר (אחמד מוררה)

קלעו להפועל ירושלים: טיישון תומאס 14 נקודות ועשרה ריבאונדים, אמארה סטודמאייר וג’יימס פלדין 14 נקודות כל אחד, ג’וש אוונס 12 נק’ ועשרה ריבאונדים, בר טימור 12, תמיר בלאט 10 נק’ ועשרה אסיסטים, ליאור אליהו 8 נק’, שבעה אסיסטים ושישה ריבאונדים, מלקולם גריפין 7, דשון באטלר 6 ויוגב אוחיון 2 נק’ וארבעה אסיסטים. 

טיישון תומאס מטביע (אחמד מוררה)טיישון תומאס מטביע (אחמד מוררה)

רבע ראשון: 22:27 להפועל ירושלים

חמישיית הפועל באר שבע: ג’ורדן סווינג, חנן קולמן, טראוויס ווריק, טאנר לייסנר וג’אקים דונלדסון.

חמישיית הפועל ירושלים: תמיר בלאט, ג’יימס פלדין, דשון באטלר, ליאור אליהו וג’וש אוונס.

תמיר בלאט פתח את המשחק בשלשה גדולה, כאשר דשון באטלר קבר שלשה נוספת משלו והגדיל ל-6. ג’ורדן סווינג צימק בשתי קליעות עונשין מדויקות, ליאור אליהו הגיב בגויאבה אופיינית, טאנר לייסנר ענה, אך ג’וש אוונס ופלדין ענו והגדילו ל-8. לייסנר צימק בליי אפ קליל, אך אליהו ענה בגויאבה נוספת ופלדין הוסיף שתי קליעות עונשין מדויקות והגדיל ל-10. ג’אקים דונלדסון, סווינג וקרון ג’ונסון צימקו ל-4 בריצת 0:6, אך בלאט ענה בשלשה והגדיל ל-7 ואמארה סטודמאייר הגדיל ל-9. דונלדסון צימק בשתי קליעות עונשין מדויקות, טיישון תומאס ענה, דונלדסון צימק פעם נוספת, אך הפעם סטודמאייר הגיב. חנן קולמן הקטין ל-8 בקליעת עונשין בודדת וסווינג הוסיף שלשה וליי אפ וצימק ל-3 בלבד בריצת 0:6 של הדרומיים. פלדין הגדיל ל-5 בסיום הרבע הראשון.

ג'יימס פלדין מול ג'יימס אייזנהארט (אחמד מוררה)ג'יימס פלדין מול ג'יימס אייזנהארט (אחמד מוררה)
תמיר בלאט מול חנן קולמן (אחמד מוררה)תמיר בלאט מול חנן קולמן (אחמד מוררה)

רבע שני: 45:54 להפועל ירושלים

ג’ונסון קבר שלשה גדולה וצימק ל-2 בלבד, בר טימור הגדיל ל-3 בקליעת עונשין בודדת וסטודמאייר הגדיל ל-5 בדאנק. דונלדסון צימק ל-3, אך סטודמאייר הגיב בדאנק נוסף ופלדין קבר שלשה גדולה והגדיל ל-8. סווינג צימק ל-6, אך בלאט ענה במהלך אדיר של ארבע נקודות עם שלשה ועבירה ובאטלר קבר שלשה נוספת משלו ואוונס השלים ריצת 0:9 בשתי קליעות עונשין והגדיל ל-15. דונלדסון צימק, אך פלדין קבר שלשה נוספת והגדיל ל-16. סווינג צימק בשתי קליעות עונשין מדויקות, אך אליהו ענה בשתי קליעות עונשין משלו. סווינג צימק פעם נוספת, אך הפעם אוונס ענה מהקו והגדיל שוב ל-16. ג’ונסון צימק בשלשה וסווינג הקטין ל-11. טימור דייק פעמיים מקו העונשין, עמית גרשון קבר שלשה גדולה וצימק ל-10. סטודמאייר דייק בקליעת עונשין בודדת, אך ווריק צימק ל-9 בליי אפ עם הבאזר.

סטודמאייר, טימור, תומאס ופלדין חוגגים (אחמד מוררה)סטודמאייר, טימור, תומאס ופלדין חוגגים (אחמד מוררה)
ג'וש אוונס (אחמד מוררה)ג'וש אוונס (אחמד מוררה)

רבע שלישי: 57:78 להפועל ירושלים

תומאס הגדיל ל-11, ג’ונסון צימק, אך תומאס הגיב בליי אפ. ווריק צימק שוב ל-9, אוונס הגיב בשתי קליעות עונשין, סווינג הגיב, אך תומאס ענה פעם נוספת ואוחיון הגדיל ל-13. תומאס השלים ריצת 0:6 והגדיל ל-15, סווינג צימק בקליעת עונשין בודדת, אך פלדין ענה בשתי קליעות עונשין משלו ומלקולם גריפין קלע נקודות ראשונות במדי הפועל ירושלים והגדיל ל-18. סווינג צימק במהלך של שלוש נקודות עם סל ועבירה, אך תומאס הגיב בארבע נקודות רצופות ואמארה סטודמאייר הגדיל ל-21 בשתי קליעות עונשין מדויקות. לייסנר צימק בשתי קליעות עונשין מדויקות, אך סטודמאייר וטימור ענו בשתי קליעות עונשין והגדילו ל-21 בסיום הרבע.

טיישון תומאס מול ג'אקים דונלדסון (אחמד מוררה)טיישון תומאס מול ג'אקים דונלדסון (אחמד מוררה)
טיישון תומאס חוסם את עמית גרשון (אחמד מוררה)טיישון תומאס חוסם את עמית גרשון (אחמד מוררה)
ג'ורדן סווינג (אחמד מוררה)ג'ורדן סווינג (אחמד מוררה)

רבע רביעי: 75:99 להפועל ירושלים

סטודמאייר הגדיל ל-23, קולמן צימק בשלשה, אך גריפין הגיב מיד מנגד בשלשה משלו והוסיף שתי קליעות עונשין שהגדילו ל-25. דונלדסון צימק, אך אוונס ושתי שלשות רצופות של טימור הגדילו ל-31. סווינג צימק בארבע נקודות רצופות, אך אליהו ענה. גרשון צימק ל-26 בשלשה. טימור הגדיל ל-28. סווינג הקטין בשתי קליעות עונשין מדויקות, אוונס הגדיל, ויאיר קרביץ’ ועמית זיס צימקו ל-24 בסיום.

אמארה סטודמאייר (אחמד מוררה)אמארה סטודמאייר (אחמד מוררה)
חנן קולמן וקרון ג'ונסון (אחמד מוררה)חנן קולמן וקרון ג'ונסון (אחמד מוררה)
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */