יום שישי, 19.04.2024 שעה 06:23
יניב קטן

אסור למכבי חיפה להסתנוור מאירופה

יניב קטן בטור אישי ל-ONE: הכרטיס שהשיגו הירוקים רשום על בלבול, אך המבחן יהיה בעונה הבאה. בלי שדרוג מסיבי, הירוקים לא יקראו תיגר על מכבי ת"א

מכבי חיפה הגיעה לנתניה למשחק על עונה שלמה, עמדה במשימה וזכתה בכרטיס לאירופה לאחר שלוש שנים. לא קבלנו משחק גדול מהירוקים, קיבלנו אף קבוצה לחוצה שמלבד כמה דקות טובות בפתיחת המחצית השנייה, כמעט לא ראינו ממנה הנעת כדור ולא משחק לחץ. ראינו קבוצה שבאה לבזבז זמן, אך בסופו של דבר השיגה את מה שהייתה צריכה. היו רגעים שראינו רק את ירדן שועה מול כל הגנת נתניה. החלוץ בשער ענק ומרהיב נתן לירוקים ניצחון חשוב שמסיים את העונה בצורה מתוקה.

מכבי חיפה מסיימת את אחת העונות הקשות שלה בצורה טובה בזכות קאמבק מרשים שרשום מבחינתי כולו על מרקו בלבול. חיפה נבנתה העונה שוב בצורה לא נכונה, נעשו בה טעויות ניהוליות ומקצועיות גדולות והמועדון עבר טלטלות לא פשוטות. המנהל המקצועי, מוחמד אלאך התגלה כפלופ אחד גדול ואחריו המאמן פרד רוטן גם עזב, ההולנדים התגלו ככישלון גדול של המועדון.

מרקו בלבול (חגי מיכאלי)מרקו בלבול (חגי מיכאלי)

הבחירה בהם והמחשבה לתת לאנשים שלא מכירים את הכדורגל הישראלי את המועדון הענק ולשים את סל הביצים אצלם ביד, התגלתה כטעות ענקית וקריטית. כאשר ההולנדים עזבו הגיע אלי גוטמן וגם הוא עזב לאחר שלושה שבועות מסיבות בריאותיות. לאחריהם מרקו בלבול קיבל מועדון במצב אנוש, היו כאלה שדיברו ופחדו אף מירידת ליגה. 

נכון, אפשר וצריך לבקר את מרקו לאחר משחקים לטוב ולרע. אך בלבול קיבל סגל שלא הוא בחר, סגל שחקנים שאף אחד לא האמין בו, אך הוא הוביל אותם לאירופה. על כך מגיע לו שאפו אחד גדול. ביום שבלבול הגיע, אף אחד במכבי חיפה לא האמין לסיום עונה שכזה. בעונה הבאה עומדים בפני המאמן רגעים מקצועיים לא פשוטים.

שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (חגי מיכאלי)שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (חגי מיכאלי)

בניית הסגל ללא שדרוג מסיבי כמעט בכל חלקי המגרש, תהווה לבלבול בעיה גדולה מאוד בעונה הבאה. הסגל של היום לא מספיק טוב להתמודד על האליפות, לקרוא תיגר על מכבי תל אביב, ובטח שלא לשלבים גבוהים באירופה. הסגל נחמד ובינוני, אבל במועדון כמו מכבי חיפה אי אפשר להיות נחמדים ובינוניים, צריך להיות הכי טובים.

מכבי חיפה מוצאת את עצמה בשנים האחרונות כל שנה במצב לא פשוט אחר, ממש חודשים ספורים מפתיחת כל עונה. מעבר לעניינים מקצועיים, בלבול יצטרך לטפל בבעיות ניהוליות שקיימות סביבו ביום יום. מרקו צריך סביבה שקט ונקייה, ופה הוא יימדד, הכוח שלו מול יעקב שחר כדי לשנות את הדברים הלא פשוטים.

ירדן שועה חוגג (נעם מורנו)ירדן שועה חוגג (נעם מורנו)

עקב ההעפלה לאירופה, הזמן קצר מאוד מבחינת מכבי חיפה שאמורה לשנות לא מעט דברים. בתחילת יולי, הקבוצה צריכה להיות מוכנה, הזמן קצר והמלאה מרובה. בעונה הבאה בלבול ייבחן בזכוכית מגדלת על כל דבר ותוצאה, זו תהיה קבוצה שלו שהוא בחר ובנה. כל דבר מלבד מאבק על האליפות יחשב לאכזבה.

אסור למועדון ענק להסתנוור ממקום לאירופה, מליגה כל כך חלשה כאשר הפער מהאלופה עומד על 31 נקודות. מכבי חיפה חייבת להעמיד קבוצה שתוכל להוות יריבה לאלופה מכבי ת"א. אני גדלתי במועדון מגיל 9, תמיד חונכתי למצוינות ושאיפה לתארים ומקום ראשון. מעולם לא חינכו אותנו למקום שני, בינוניות ונחמדות. כל דבר מלבד מקום ראשון לא מתקבל.

לסיום, היה שווה לחכות כל העונה כדי לראות סוף סוף את יענק'לה שחר מחייך, קופץ ביציע ומאושר. אני מאחל לי ולכל אוהדי מכבי חיפה לראות עוד הרבה תמונות של שחר מאושר ביציע.  

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים