יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:44
לאומית גברים 23-24
321425-157718מכבי רחובות
321486-153919אליצור נתניה
301543-162119אליצור אשקלון
301570-161019עירוני רעננה
301594-163119עירוני נהריה
291599-155720מ.ס צפת
281600-164719מכבי ראשל"צ
271554-150819א.ס. רמה"ש
271514-145419גלבוע/גליל
261486-144018הפועל בני כפר קאסם
261562-146219מכבי מעלה אדומים
251520-146617אליצור שומרון
241636-157719מכבי חיפה
לוח משחקים
  • גלבוע/גליל
  • שישי, 29/03, 13:00
  • אליצור אשקלון
  • הפועל בני כפר קאסם
  • שישי, 29/03, 14:15
  • א.ס. רמה"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 30/03, 20:00
  • מכבי רחובות
  • מ.ס צפת
  • שבת, 30/03, 21:00
  • מכבי ראשל"צ
  • עירוני רעננה
  • שבת, 30/03, 21:15
  • מכבי מעלה אדומים
  • אליצור שומרון
  • שבת, 30/03, 21:15
  • אליצור נתניה

סאואנה ורוב סגל מכבי חיפה ימשיכו, גיבנס בספק

אחרי ההעפלה, הירוקים מתכננים: דשילדס, וורקמן, האוזמן, קופרברג וסורקין יישארו, הפורוורד מתנדנד, המאמן: "רוצה להמשיך", קוז'יקרו בעד ג'ף רוזן

|
מכבי חיפה עם צלחת האליפות (עמרי שטיין)
מכבי חיפה עם צלחת האליפות (עמרי שטיין)

אחרי שנה בלבד של היעדרות, מכבי חיפה חזרה אמש (שישי) רשמית לליגת ווינר סל, אחרי 69:76 על הפועל גליל עליון שהשלים 1:3 ענק בסדרת גמר פלייאוף הליגה הלאומית. לא פחות מ-4,216 אוהדים חזו בזכייה המרשימה באליפות ליגת המשנה והחגיגות היו בהתאם, כאשר בלילה השחקנים והמוזמנים הגיעו למועדון הלופט כדי לחגוג את ההישג.

אבל מעבר לחגיגות, יש הכנות וכעת, ל-ONE נודע על הצעדים שהירוקים מתכננים לקראת העונה הבאה ומי צפוי להמשיך בסגל של העולה החדשה גם בליגה הבכירה. מי שימשיכו באופן ודאי הם הישראלים הבכירים ווילי וורקמן, דניאל קופרברג ורומן סורקין שירכיבו את עמוד השדרה של הקבוצה מבחינת הישראלים, כמו גם לוקאס האוזמן המתאזרח הנהדר. 

מכבי חיפה עולה לליגת העל בכדורסל

בגזרת הזרים, לקרון דשילדס יש חוזה לעונה הבאה והוא יישב עם ההנהלה בקרוב כדי להחליט על המשך דרכו, אם יהיה סיכום על שכרו שישודרג מעט, הוא ימשיך לעונה נוספת. דשילדס אמר ל-ONE עוד לפני שריקת הסיום, כי: "אני רוצה להמשיך, יש לי חוזה לעונה נוספת, מכבי חיפה זה מקום שאשמח להמשיך בו את הקריירה שלי. אני אוהב את המועדון הזה, את המאמן שנתן לי הזדמנות, סמכתי על החברים שלי גם כשהורחקתי, יש לי חוזה מובטח לשנתיים, כך שאני מאוד מקווה להישאר פה".

בתוך כך, סמואל גיבנס שרשם עונה פשוט נפלאה מתנדנד ולעת עתה לא נראה שיישאר, כך גם אנתוני פישר שהשלים עלייה שנייה ברציפות אחרי שעשה זאת בעונה שעברה עם הפועל באר שבע והוא שוב צפוי להישאר בלאומית, תום מעיין שלא פגע מאז שהובא במהלך העונה לא ימשיך עם המועדון בליגת העל וייעשה ניסיון לצרף שני ישראלים בכירים בעמדת הרכז והסנטר, וכן שני זרים בעמדות הגארד והסנטר.

סמואל גיבנס עם הכדור (עמרי שטיין)סמואל גיבנס עם הכדור (עמרי שטיין)

לגבי עמדת המאמן, דניאל סאואנה שעמד בגדול במשימה שהוצבה לפניו להחזיר את הקבוצה לליגת העל, זאת אחרי שקיבל את הקבוצה במצב לא אידיאלי, משחק אחד לפני הפלייאוף אחרי פיטוריו של ברק פלג וכשהקבוצה ניצבה רק במקום הרביעי. הוונצואלי לא מחזיק בחוזה לעונה הבאה, אבל כפי שכבר פורסם ב-ONE, הוא אמור לקבל קרדיט גדול על ההישג שלו ולקבל את המושכות בעונה הבאה בבמה הבכירה.

סאואנה ששר עם הקהל, רקד על הפרקט וספג מקלחת קרה של מים מהשחקנים שלו, אמר ל-ONE רגעים ספורים אחרי ההעפלה: "לא חשבתי שאהיה בסיטואציה הזו אחרי שברק עזב, באתי לעשות עבודה אחרת כאן, אבל לקחתי את התפקיד של המאמן כהזדמנות בגאווה גדולה. יש לי רגש לקבוצה, לעיר. היחסים שלי עם ההנהלה והבעלים מצוין וחשבתי שזה אתגר מצוין. היו מאוד טובים אליי והייתי חייב להחזיר".

דניאל סאואנה מדליק את האוהדים (עמרי שטיין)דניאל סאואנה מדליק את האוהדים (עמרי שטיין)

מה היו המפתחות לעליית הליגה: "הקבוצה היא המצטיינת, פעם זה היה קרון דשילדס, פעם ווילי וורקמן, פעם סמי גיבנס, פעם אנתוני פישר ופעם 'מגדלי התאומים' שלנו, רומן סורקין ודניאל קופרברג ששיחקו מצוין היום. הם צעירים והם שיחקו מצוין במשחק הכי חשוב שלנו. גליל עליון? הלב יוצא אליהם, הם קבוצה נהדרת, מאמן נפלא, שחקנים מנוסים וקשוחים שהיו חזקים כל העונה.  אני שמח שניצחנו אותם, כי זה היה אתגר מאוד קשה, היה לנו הרבה מזל".

עידו קוז'יקרו, מכוכבי שתי הקבוצות בעבר ומנהל הירוקים לשעבר, כתב פוסט מרגש: "איזו סדרת גמר סדרה לנו הליגה הלאומית העונה. נדירות הפעמים שבליגה השנייה נפגשים שני מועדוני ענק לסדרת גמר.

אנתוני פישר, ווילי וורקמן וסמואל גיבנס חוגגים (עמרי שטיין)אנתוני פישר, ווילי וורקמן וסמואל גיבנס חוגגים (עמרי שטיין)

שני מועדונים עם מסורת, וכן גם עם קהל מדהים בשני הצבעים. מנהלת הליגה השנייה לא יכולה הייתה לבקש תפאורה טובה יותר מחגיגות עליה בהיכל הספורט ברוממה. אצלי באופן אישי התחוללה סערת רגשות, מצד אחד, השורשים והבית שלי בגליל העליון, ומצד שני הבית החדש והאהוב שלי בחיפה. כל כך נהניתי לראות את חברי לכדור מגיל קט סל, שיחד בתור ילדים בני 10-11 זכינו בפרס הגדול, לנגב לבראד ליף ולוויין פרימן את הזיעה, מוביל את הקבוצה לאחת העונות המרגשות בתולדותיה. כן היו גביעים ואליפות היסטורית בגליל, אבל העונה הזאת אחרי 10 שנים חזר החשמל לאולם המיתולוגי בכפר בלום".

"לראשונה אחרי 10 נפתח היציע הצפוני כדי להכיל את הקהל שבא לעודד וזה הניצחון הכי גדול מרגש וחשוב של אבישי גורדון, וכ"כ סימלי שהוא, הילד מכפר בלום החזיר עטרה ליושנה, שאפו. מהצד השני, זה לא תמיד נראה טוב, זה לא תמיד מרגיש טוב, אבל כן בחיפה יש אנשים שבהחלט מגיעה להם נחת אחרי השנתיים האחרונות, לקהל, להנהלה, וכן גם לבעלים המושמץ שלולא הוא לא הייתה בחיפה קבוצה כדורסל בליגת העל. ולא , לא שכחתי מה הוא עשה ולא שום דבר אחר. מברוק למכבי חיפה על העליה בתקווה למפגש חוזר בין שתי הקבוצות בליגת העל".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */