יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:38
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

ספרופולוס: זה ספורט שאנו אוהבים, בואו נגן עליו

מנהלת הליגה ערכה מסע"ת לפני הפלייאוף, מאמן מכבי ת"א התייחס לאירועי האלימות. לימונד באווירת אירוויזיון: "Dare to dream". קטש: "רוצה את קולמן"

|
דני פרנקו, יאניס ספרופולוס (נעם מורנו)
דני פרנקו, יאניס ספרופולוס (נעם מורנו)

זהו, העונה הסדירה בליגת ווינר סל הגיעה לסיומה ועכשיו אפשר לעבור לדבר האמיתי, סדרות רבע גמר הפלייאוף שייצאו לדרכן כבר ביום חמישי הקרוב. מנהלת הליגה ערכה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמנים והקפטנים של שמונה הקבוצות שהעפילו למעמד - מכבי תל אביב, הפועל ירושלים, הפועל חולון, הפועל אילת, עירוני נס ציונה, מכבי ראשון לציון, הפועל באר שבע והפועל תל אביב.

צפו במסעת לקראת פתיחת פלייאוף סל

יו”ר המנהלת שמואל פרנקל דיבר בתחילת מסיבת העיתונאים על הדברים שנעשו השנה ובין השאר הזכיר: “נפרדנו לתמיד מהחוק הרוסי, אני מאמין גדול בשחקן הישראלי ובטוח שנמשיך לראות את השחקנים שלנו מובילים את קבוצותיהם”. על ההסכם עם השחקנים אמר: “אני מקווה שנמצא את הדרך להגיע להסכם ארוך טווח. השחקנים הישראלים הם הפנים של הליגה ונרצה שהם ימשיכו להשתפר ולהוביל”.

שמואל פרנקל (נעם מורנו)שמואל פרנקל (נעם מורנו)

פרנקל התייחס גם לאלימות במגרשים: “אני מתכוון לפעול בכל דרך אפשרית כדי שהכדורסל יתקדם באופן מקצועי ואפעל במקביל כדי שהחוויה לקהל תהיה נעימה ללא אלימות. אנחנו נפעל נגד כל מקרה של אלימות פיזית או מילולית עד שנחסל את התופעה הזאת לחלוטין. אין דבר שמזיק יותר לספורט”.

לאחר מכן הכריזו במנהלת על “הווינר שוט של העונה”, ובחרו את סל הניצחון של גיא פניני במשחק בין הפועל חולון להפועל ת”א, שנתן לסגולים-צהובים 75:78. אחרי זה הוענקו גביעים למארק טולפסן ממכבי אשדוד, מלך הסלים של ליגת העל עם 20.4 נקודות למשחק; גרג וויטינגטון מהפועל גלבוע/גליל, מלך הריבאונדים עם 9.6 ריבאונדים למשחק, ואבי בן שימול מהפועל אילת, מלך האסיסטים, עם 7.8 אסיסטים למשחק.

מארק טולפסן, גרג וויטינגטון, אבי בן שימול (נעם מורנו)מארק טולפסן, גרג וויטינגטון, אבי בן שימול (נעם מורנו)

בשלב הבא עלו לבמה שרון דרוקר ואבי בן שימול מהפועל אילת וכן נדב זילברשטיין וטל דן מנס ציונה לפאנל הראשון לקראת המפגש בין הקבוצות שסיימו במקומות 4-5 בעונה הסדירה. דרוקר התייחס לציפייה להגיע לפיינל פור: “כל מי שמגיע למעמד הזה צריך להאמין. עשינו עונה טובה, הרבה דברים שליכדו אותנו. לא משנה בפלייאוף אם אתה פייבוריט או לא. אני מאמין גדול בישראלים, כל מי שהבאתי לפה הם שחקנים מנוסים, באילת אנחנו כל הזמן ביחד, עיר קטנה, והם כיוונו את הזרים, הדריכו אותם, גם לפני משחקים, ועזרו לי מאוד להכניס אותם לעניינים”.

מן הצד השני אמר נדב זילברשטיין: “אני לא חושב שבספורט יש דברים מלחיצים, אלא אני מסתכל על זה כאתגר מאוד גדול. אני חושב שאנחנו אנדרדוג, קרדיט גדול מאוד לאילת על העונה שהם עשו, הם קבוצה מחוברת, חכמה מאוד, עם רכז-על בליגה הזו. אבל אנחנו מביאים איתנו המון מחויבות, תשוקה ורעב גדול להצליח. ניקח את זה פוזשן-פוזשן, משחק-משחק, נחשוב על הדברים של עכשיו ולא מעבר. המאזן המאכזב מול אילת נותן לנו עוד מוטיבציה והופך את זה לאתגר גדול יותר עבורנו. אני לא חושב שאפשר להשליך מהעבר למה שיהיה בעתיד. זה שונה לחלוטין”.

אבי בן שימול, רביב דרוקר, נדב זילברשטיין, טל דן (נעם מורנו)אבי בן שימול, רביב דרוקר, נדב זילברשטיין, טל דן (נעם מורנו)

אבי בן שימול על המטען שהם מגיעים איתו בצל הבעיות הכלכלית: “כולם ניזונים מבחוץ, זה לא היה דרמטי כמו שזה היה נשמע, בעיקר בזכות שרון שדאג לתווך את כל העניין ולדאוג לנו, והיה מאחורינו בכל צעד ונתן לנו את ההרגשה של שקט וכל מה שאנחנו צריכים”. על כמו הדקות הגבוהה שלו על הפרקט: “זה לא משנה כי שרון מצליח לנווט בין כולם ולדאוג לכמות הדקות שלי ושל כולם. אנחנו משחקים בשביל לנצח, אם לא נגיע לפיינל פור זה כישלון ברמה האישית והמקצועית, הייתה עונה מאוד טובה עד עכשיו ואנחנו רוצים להמשיך אותה”. 

בפאנל השני השתתפו דן שמיר ושלומי הרוש מהפועל חולון וגיא גודס ועוז בלייזר ממכבי ראשל”צ, לקראת הסדרה המרתקת הצפויה בין הקבוצות שסיימו במקומות 3 ו-6. דן שמיר אמר: “כשטי. ג’יי. קליין נפצע, מאוד חששתי ממה שהולך לקרות. כשפניני נפצע על אחת כמה וכמה. אבל המחזורים האחרונים ואיך ששיחקנו נתנו לכולנו ביטחון, בסופו של דבר אמנם איבדנו הרבה מהקבוצה שהייתה לנו, איבדנו מוסרים טובים, כל מיני אופציות שהיו לנו, אבל בכל זאת מצאנו את הדרך שלנו לשחק ואנחנו יודעים מי אנחנו. אולי אנחנו לא עמוקים כמו שהיינו, אבל המשחקים האחרונים גורמים לנו לחשוב שכשאנחנו משחקים טוב לא קל לנצח אותנו. אנחנו מוכנים לאתגר הגדול שלפנינו”. שלומי הרוש על הניסיון שהקבוצה צברה: “זה מאוד חשוב בכדורסל שלנו. הולכת להיות סדרה מאוד קשה מול ראשון וננסה לעשות את זה בצורה הטובה ביותר”.

שלומי הרוש, דן שמיר, גיא גודס, עוז בלייזר (נעם מורנו)שלומי הרוש, דן שמיר, גיא גודס, עוז בלייזר (נעם מורנו)

גיא גודס על העובדה שראשל”צ היא מעין “קבוצה של ישראלים”: “אנחנו מאוד גאים שיש לנו קבוצה ישראלית ושהישראלים שלנו מובילים את הליגה בכמות הדקות. אנחנו רוצים שזה יימשך. אני קיבלתי את הקבוצה בנובמבר במקום האחרון בליגה עם המון בעיות, היו חיתוכים ושינויים פרסונליים, כמעט כל חודש שחקן עזב ושחקן הגיע. אנחנו מאוד שמחים מהמקומות אליהם הגענו - גמר גביע, מקום 6 לפני הפלייאוף. הבחורים עבדו מאוד קשה. מאז שדריל מונרו הצטרף לקבוצה ההתקפה שלנו עשתה שדרוג מאוד משמעותי. אני מאוד שמח לעבוד עם כזה שחקן ותיק שיודע מה לעשות על המגרש. אנחנו עם הפנים קדימה לסדרה מאוד קשה, מול קבוצה עם המון ניסיון שלא ניצחנו עד עכשיו. האתגר גדול”. עוז בלייזר: “באים לכל משחק לנצח. חולון קבוצה מצוינת אבל יש לנו את הכלים והיכולת להתמודד ולנצח את הסדרה הזאת ולהגיע לפיינל פור, למעמדים שאנחנו רוצים להיות בהם”.

לפאנל השלישי עלו יאניס ספרופולוס וג’ון דיברתולומאו ממכבי ת”א ודני פרנקו ורביב לימונד מהפועל ת”א. ספרופולוס פתח ואמר: “זו ההופעה הראשונה שלי כאן, אני שמח שאנחנו כאן ומקווה שלליגה הישראלית יהיה פלייאוף ברמה גבוהה שייתן לספורט הזה תהילה”. במסר לאוהדים לקראת הסדרה, אחרי האלימות במפגש הקודם: “זה טוב לליגה, לאוהדים, לתחרות, שיהיה דרבי ברבע הגמר. זה ייתן לספורט עוד דחיפה. הדבר הכי חשוב בשבילי הוא שיהיו משחקים טובים. אני בא ממדינה שבכדורסל יש הרבה מצבים כמו פה, זה מה שאני תמיד מקווה לו גם בארצי - שיהיו משחקים טובים מבחינה ספורטיבית, מצד השחקנים, ושלא תהיה אלימות ושלא יהיו תקריות שיפגעו בעיקר בספורט. זה הספורט שכולנו אוהבים, בואו נגן עליו”.

המאמנים עם הצלחת (נעם מורנו)המאמנים עם הצלחת (נעם מורנו)

ג’ון דיברתולומאו: “תמיד מיוחד לשחק בפלייאוף, העובדה שיש דרבי מוסיפה למתח, אז אנחנו מצפים להתחיל. חשוב מאוד שיש לנו את יתרון הביתיות, במיוחד בדרבי, לשחק בדרייב אין זה לא המקום הקל ביותר לשחק בו. אנחנו צריכים לבוא מוכנים לשחק ולהילחם ממשחק מספר 1”.

מן הצד השני אמר דני פרנקו: “המשחקים האחרונים שלנו בעונה הסדירה זימנו לנו מפגשים נגד הקבוצות הכי טובות בליגה. זה חידד אותנו ומיקד אותנו ואני חושב שברמה המקצועית זה עשה לנו טוב. למרות שהפסדנו את שני המשחקים הקודמים, הגענו למשחק האחרון אחרי שעשינו עבודה טובה מבחינה מנטלית כדי לבוא ולנצח. מפה והלאה אנחנו מסתכלים רק קדימה, יחסי הכוחות ברורים, נצטרך להיות מאוד מדוייקים ולהתעלות כדי לעשות הכי טוב שאנחנו יכולים ולנצח כמה שיותר משחקים בסדרה הזאת”.

ג'ון דיברתולומאו, יאניס ספרופולוס, דני פרנקו, רביב לימונד (נעם מורנו)ג'ון דיברתולומאו, יאניס ספרופולוס, דני פרנקו, רביב לימונד (נעם מורנו)

לימונד: “דרבי זה משהו מיוחד, אבל אנחנו כשחקנים צריכים להיות מפוקסים במה שצריך לעשות, ולהשאיר את הפיקנטריה מחוץ למגרש. מכבי על הנייר קבוצה יותר טובה, זה לא סוד. אנחנו צריכים לעשות כל מיני דברים כדי להוציא אותם מהקצב שלהם ומסגנון המשחק שלהם. מה שייחד את שני הדרבים האחרונים זה איך הגענו למשחק מבחינת האנרגיה והמחוייבות, זה היה הדבר הדומיננטי. אני מקווה שנוכל להביא את זה בסדרה הזאת כי זה המפתח העיקרי שלנו בסדרה. לגבי הקהל אני מתחבר לדברים שנאמרו כאן – מאחל שתהיה אווירה טובה ושכולם יחזרו הביתה בשלום, בסופו של דבר אנחנו אוהבים כדורסל ולא רוצים שיהיו מקרים כמו שהיו בדרבי האחרון משני הכיוונים. ‘Dare to dream’, עברנו עונה מורכבת שהתחילה עוד באוגוסט, 1,001 סיפורים, אבל עכשיו אנחנו כאן, רגע לפני הדבר האמיתי, יש לנו הזדמנות לעשות דבר מיוחד ונבוא ונילחם עד השנייה האחרונה”.

הפאנל הרביעי והאחרון, לקראת הסדרה בין הפועל ירושלים להפועל באר שבע, כלל את עודד קטש, ליאור אליהו, רמי הדר וחנן קולמן. ליאור אליהו על הסיטואציה בה הוא לא משחק במחזורים האחרונים: “זה לא משפיע, אני חלק מקבוצה וחלק ממועדון. זה הכל”. על הרצון לעשות היסטוריה במועדון: “הפועל ירושלים מעולם לא זכתה בדאבל, זה משהו שהמועדון מאוד רוצה ונעשה הכל כדי להביא את זה למועדון”.

הקפטנים עם הצלחת (נעם מורנו)הקפטנים עם הצלחת (נעם מורנו)

עודד קטש התבדח בתחילת דבריו: “אני רוצה את השאלה של איזה שחקן הייתי לוקח מהקבוצה השנייה – חנן קולמן”. לאחר מכן אמר: “אני מאוד מקווה שנצליח לעשות שינוי מהיכולת לאחרונה. מאמין בשחקנים שמבינים את המשמעות. במשחקים האחרונים לצד יכולת התקפית הרבה יותר טובה היינו פחות טובים הגנתית. עברנו עונה ארוכה, מחכים שהפלייאוף יגיע, מקווים שנחבר את שני החלקים יחד ונצליח להיות דומיננטיים. אני כבר מספיק שנים כדי לדעת שהשיח על אנדרדוג ופייבוריטית הוא לא טוב וככל שאוכל, לא נתייחס למשחק הזה כך. מה שעבר על ב”ש העונה היה יוצא דופן ועם זאת הם שמרו על שיטה, קבוצה מאוד מאומנת, אני מאוד מעריך את רמי ומה שהוא עושה. אסור לנו לזלזל”. על כמה חשוב לו באופן אישי להוכיח לעצמו שהוא יכול לקחת אליפות: “כספורטאי וגם כמאמן אתה כל הזמן מנסה להוכיח לעצמך. הדברים שעברתי זה חלק ממי שאני היום. לא הייתי כך אם לא הייתי עובר כאלה חוויות. אני תמיד רוצה להוכיח, הרצון להיות הכי טוב ולנצח קיים”.

רמי הדר על כך שהם האנדרדוג הכי מובהק בפלייאוף הזה: “אנחנו באים אחרי עונה שנורא נהניתי בה. הסדרה הזאת צריכה להיות חלק מהעניין הזה. לסגור את הפער? תלוי אם נצליח לבוא חדים וללכת עד הקצה. אני חושב שיש לי על מי לסמוך, גם בצד המנטלי, גם חנן, ה”רוצח עם פנים יפות” שלנו. אנחנו באים להתחרות ונעשה הכל בשביל זה”. על כך שמדובר במועדון חדש במעמד הזה והאם מדובר בצעד ראשון לבניית מועדון בצמרת הכדורסל הישראלי: “ב”ש זה מועדון בהתהוות וגדילה, העונה הזאת לימדה אותנו כמערכת לא מעט, עשינו צעדים משמעותיים, זו התחלה נהדרת למועדון לדרך ארוכה. זה מועדון עם אווירה משפחתית ואני רואה לו דרך יפה בהמשך”. לגבי היעדרותו של טיילור ברון: “אני צופה שבמשחק הראשון נשחק עם ההרכב שנשחק אתמול והלאה דברים יכולים להשתנות”.

עודד קטש, ליאור אליהו (נעם מורנו)עודד קטש, ליאור אליהו (נעם מורנו)

חנן קולמן על ההרגשה שלו לגבי ישראלים ומתאזרחים: “אני לא מסכים עם זה כמובן. ביליתי את כל חיי הבוגרים בישראל, אני רואה את זה כביתי השני. נולדתי וגדלתי בדנמרק אבל אמא שלי מפה וכל הצד שלה מפה. אני רואה בזה בית. אני לא מסכים לזה, אני חושב שזה מצער שמנסים ליצור את הפער הזה, אחרת לי לא הייתה את ההזדמנות להגיע למדינה הזאת”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */