יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:42
ליגה אנגלית 23-24
6424-7028ארסנל1
6426-6528ליברפול2
6328-6328מנצ'סטר סיטי3
5642-6029אסטון וילה4
5342-5928טוטנהאם5
4739-3928מנצ'סטר יונייטד6
4450-4629ווסטהאם7
4244-5028ברייטון8
4144-4228וולבס9
4048-5928ניוקאסל10
3945-4727צ'לסי11
3844-4329פולהאם12
3552-4128בורנמות'13
2948-3328קריסטל פאלאס14
2654-4129ברנטפורד15
2539-2928אברטון16
2260-4229לוטון17
2151-3529נוטינגהאם פורסט18
1763-2929ברנלי19
1474-2428שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • ניוקאסל
  • שבת, 30/03, 15:30
  • ווסטהאם
  • בורנמות'
  • שבת, 30/03, 18:00
  • אברטון
  • צ'לסי
  • שבת, 30/03, 18:00
  • ברנלי
  • נוטינגהאם פורסט
  • שבת, 30/03, 18:00
  • קריסטל פאלאס
  • שפילד יונייטד
  • שבת, 30/03, 18:00
  • פולהאם
  • טוטנהאם
  • שבת, 30/03, 18:00
  • לוטון
  • אסטון וילה
  • שבת, 30/03, 20:30
  • וולבס
  • ברנטפורד
  • שבת, 30/03, 23:00
  • מנצ'סטר יונייטד
  • ליברפול
  • ראשון, 31/03, 16:00
  • ברייטון
  • מנצ'סטר סיטי
  • ראשון, 31/03, 18:30
  • ארסנל

המלחמה האירופית: קרב על אליפות ואלופות

המקומות לצ'מפיונס בליגה האיטלקית והספרדית בישורת האחרונה, בגרמניה מחכה מחזור אחרון מכריע על תואר מקומי וכרטיס למפעל יוקרתי. ONE עושה לכם סדר

|
פאקטה, פארחו, לבנדובסקי ויוביץ' (מערכת ONE)
פאקטה, פארחו, לבנדובסקי ויוביץ' (מערכת ONE)

מלבד הליגה הצרפתית (ליון צריכה לפשל בענק כדי שזה לא יקרה), בכל חמש הליגות הגדולות באירופה נשארו מקומות פנויים עד למחזור האחרון או אחד לפניו, ורגע לפני סיום העונה בגרמניה, נוצר תסריט מדהים. אחרי עונה אירופית מרתקת, הליגות הגדולות התחלקו לשניים: ליגות שבהן הייתה קבוצה אחת דומיננטית שלאורך כל השנה הובילה ולקחה אליפות הרבה לפני מחזורי הסיום (צרפתית, איטלקית וספרדית), וליגות שבהן הייתה ריצה של שתי קבוצות ראש בראש עד למחזור האחרון -  אנגלית וגרמנית.

בגרמניה הגענו אל המחזור האחרון ובו קיבלנו קרבות ישירים שיקבעו את זהות האלופה וגם את זהות העולה לליגת האלופות במאבקים ישירים ביניהן. אך לפני כן, הנה סיכום קטן של העולות לליגת האלופות בחמש הליגות הגדולות באירופה עד עכשיו.

ראשון 17:15, האלופה סוגרת עונה

לה ליגה

אחרי עונה ענקית של ליאו מסי בה ברצלונה שלטה בליגה ללא עוררין וסיימה ראשונה, אתלטיקו מדריד ניסתה לדגדג אותה ללא הצלחה וסיימה שנייה, בעוד ריאל מדריד, שבונה את עצמה מחדש מאז חזרתו של זינדין זידאן לקווים, סיימה שלישית. למעשה, נשארנו במחזור האחרון עם קרב ענק על המקום הרביעי (17:15, שידורים חיים בערוץ ONE), שמעניק כרטיס לליגת האלופות. ולנסיה, סביליה וחטאפה, שללא ספק היא הפתעת העונה בליגה, יילחמו עד הדקה האחרונה על הכרטיס נחשק.

ולנסיה תתארח בוויאדוליד, חטאפה תארח את ויאריאל וסביליה תארח את אתלטיק בילבאו, בשלושת המשחקים הקבוצות שאינן מתמודדות על המקום הרביעי, בעצם סיימו את העונה. לכן צפוי לנו קרב מותח ומרתק אך צריך לציין כי העטלפים מובילים במפגשים הפנימיים בקרב ראש בראש וגם במצב של בית משולש, ובשל כך, גורלם ברגליהם. 

שחקני ולנסיה חוגגים. הסיכוי הטוב ביותר לאלופות (רויטרס)שחקני ולנסיה חוגגים. הסיכוי הטוב ביותר לאלופות (רויטרס)

סרייה א'

באיטליה יש לנו עוד שני מחזורים ועדיין הרבה דברים יכולים להשתנות. יובנטוס שלטה בצורה טוטאלית בליגה מהרגע הראשון, נאפולי הציגה כדורגל נהדר, ולמעשה שתיהן הבטיחו את המקומות שלהן באלופות לפני כשלושה חודשים. ארבע המתמודדות העיקריות לשני המקומות האחרונים לליגת האלופות (מקום 3 ו-4), הן אטאלנטה שנמצאת בכושר נפלא, אך באה לישורת האחרונה אחרי הפסד בגמר הגביע, אינטר, מילאן ורומא, שמגיעה עם רוח גבית לאחר הניצחון הביתי מול האלופה יובנטוס. 

למרות שלאף אחת מהקבוצות אין משחק ביניהן, חלקן פוגשות קבוצות שמסובכות בתחתית או נלחמות על מקום בליגה האירופית ולכן גם בליגה האיטלקית צפוי לנו קרב מרתק על המקומות האחרונים לליגת האלופות. רגע שיא שכזה עומד להתרחש מחר (ראשון, 21:30) כאשר אטאלנטה תתארח אצל יובנטוס ואינטר תצא למשחק חוץ נגד נאפולי. כל הרביעייה הראשונה תשחק בקרבות ישירים כשהמנצחות בהם יכולות להיות בכלל הקבוצות מהמקומות החמישי והשישי – מילאן ורומא, המשחקות לפני כן (שידורים ישירים בערוץ ONE2 לאורך סוף השבוע). 

שחקני אטאלנטה. רוצים להשלים את המטרה (רויטרס)שחקני אטאלנטה. רוצים להשלים את המטרה (רויטרס)

פרמייר ליג

הליגה האנגלית נגמרה והיה חם עד המחזור האחרון. מנצ'סטר סיטי עם אליפות גדולה, ליברפול מיד אחריה במקום השני עם מספר נקודות ששווה אליפות, צ'לסי שחוזרת לליגת האלופות אחרי היעדרות קצרה ועוד תשחק בגמר הליגה האירופית, וטוטנהאם שבחודש האחרון הייתה חלשה בליגה אך עדיין יכולה לסיים את העונה כאלופת אירופה. גם ארסנל יכולה להצטרף לחבורת ליגת האלופות ותהיה נציגה אנגלית חמישית רק במידה שתנצח את הבלוז בגמר הליגה האירופית ותקבל כרטיס אוטומטי. 

שחקני מנצ'סטר סיטי. עונה אדירה ודרמטית עד הרגע האחרון (רויטרס)שחקני מנצ'סטר סיטי. עונה אדירה ודרמטית עד הרגע האחרון (רויטרס)

ליג 1

בליגה הצרפתית, פ.ס.ז' שלטה בליגה בקלות רבה, כרגיל, אולם באירופה עפה נגד מנצ’סטר יונייטד האפורה בתום דרמה של ממש. ליל בעונה מפתיעה הייתה המרעננת הרשמית של הליגה והיא חוזרת לאלופות אחרי כמעט עשור. ליון תהיה הנציגה השלישית ותוכל להבטיח את מקומה כבר בסוף השבוע הקרוב ולהגיע למשחקי הפלייאוף לאלופות. 

ליל. המרעננת הרשמית (רויטרס)ליל. המרעננת הרשמית (רויטרס)

בונדסליג

ולסיום מגיעים לגרמניה, ואיזה מחזור אחרון קיבלנו. קרב ראש בראש ששווה יותר משלוש נקודות, התמודדות ישירה לאליפות ולאלופות. באיירן מינכן תארח את איינטרכט פרנקפורט ובורוסיה דורטמונד תתארח אצל בורוסיה מנשנגלדבאך. מדובר במחזור סיום מרתק שכל תוצאה בו תשנה את התמונה בשריקת הסיום. 

נתחיל מהאלופה הבווארית. מאז ההדחה מליגת האלופות היא יציבה בליגה וניצחה ב-7 מתוך 10 משחקיה האחרונים שבהם גם לא הפסידה (הפסד אחרון לפני 16 מחזורים). נגד פרנקפורט, באיירן בדרך כלל לא מפסידה, וב-24 המשחקים האחרונים בין הקבוצות באיירן נכנעה רק פעמיים, כך שמבחינה סטטיסטית היא מגיעה עם מספרים ונתונים ששווים אליפות, אך במחזור אחד נגד קבוצה כמו פרנקפורט שנלחמת על מקום בליגת האלופות, שום דבר לא בטוח. כדי לקחת אליפות היא תוכל להסתפק בתיקו (יחס השערים עדיף על דורטמונד במצב של שוויון נקודות), אך היא איננה תוכל להסתמך על כך. בפרנקפורט יש אווירה של משחק עונה, והשחקנים נחושים להשיג את הכרטיס לליגת האלופות.

שחקני באיירן מינכן חוגגים. רוצים אליפות נוספת (רויטרס)שחקני באיירן מינכן חוגגים. רוצים אליפות נוספת (רויטרס)

לאחר עונה מצוינת, שבה החניכים של אדי הוטר רצו בצמרת והגיעו עד חצי גמר הליגה האירופית, הגיעה דעיכה ביכולת והתוצאות שיקפו זאת בצורה הברורה ביותר. פרנקפורט מגיעה בתקופה רעה ולאחר שישה משחקים ללא ניצחון בליגה, וניצחון בודד בתשעה משחקים אם מחשיבים גם את הליגה האירופית. אך למשחק הקרוב ביום שבת, פרנקפורט תגיע בטירוף ותנסה לעשות את הבלתי ייאמן –  לנצח במינכן ועל הדרך אולי לעזור לדורטמונד במאבק האליפות שלה. אינספור של מצ'אפים מעניינים יש בין הקבוצות, אך ללא ספק אור הזרקורים מופנה אל החלוצים.

בפרנקפורט, לוקה יוביץ', שיעבור לריאל מדריד בקיץ, עושה עונה פשוט יוצאת מהכלל, ואילו בבאיירן רוברט לבנדובסקי כרגיל יציב ונותן את המספרים שלו. כדי שאחת הקבוצות תנצח, היא תהיה חייבת את החלוץ שלה והצוות המסייע מסביב בשיא הכושר.

לוקה יוביץ'. נשארה משימה, עוד לפני העזיבה (רויטרס)לוקה יוביץ'. נשארה משימה, עוד לפני העזיבה (רויטרס)

במשחק המרכזי השני, דורטמונד תתארח במנשנגלדבאך בידיעה שהיא חייבת ניצחון בתקווה למעידה של באיירן במקביל כדי לזכות באליפות. כריסטיאן פוליסיק שמושאל מצ'לסי ויחזור לבלוז בתום העונה, ירצה לסיים אותה עם אליפות מתוקה. כמו כן, דורטמונד תהיה חייבת משחק טוב של מרקו רויס, מריו גצה וג’יידון סאנצ'ו הכישרוני. על הספסל של דורטמונד נוכל למצוא את מלך השערים של הקבוצה פאקו אלקאסר, שיחכה לעלות למגרש, במיוחד במידה והקבוצה תתקשה להבקיע.

במרכז השדה, אקסל ויטסל ותומאס דילייני ינסו לתת שליטה כמה שיותר גדולה ללוסיאן פברה על הקווים. בשלושת המשחקים האחרונים שלה, דורטמונד ספגה בכל משחק לפחות שני שערים, ואם הצהובים שחורים רוצים לחטוף לבאיירן את האליפות במחזור האחרון, הם יהיו חייבים לשמור על רשת נקיה ולנצח, כי במשחק הזה כל גול שיחטפו יכול להרחיק אותה מזכיה באליפות. 

שחקני דורטמונד. יקוו לניצחון ומעידה של באיירן כדי לחגוג (רויטרס)שחקני דורטמונד. יקוו לניצחון ומעידה של באיירן כדי לחגוג (רויטרס)

גלדבאך מנגד, חייבת ניצחון להבטחת המקום הרביעי, אחרת היא תהיה תלויה בתוצאות של באיירן-פרנקפורט וכמו כן בתוצאת המשחק של לברקוזן שממוקמת חמישית נגד הרטה (לברקוזן בעצמה יכולה לעלות מהמקום הרביעי במצב של תוצאות מסוימות שבהן גלדבאך לא מנצחת בנוסף). האצטדיון הולך להיות מלא מפה לפה ויהיו בו 55 אלף אוהדי גלדבאך משולהבים שדוחפים את הקבוצה קדימה בכל כוחם וגרונם.

בגלדבאך לא זוכרים מתי ניצחו את דורטמונד. הקבוצה הפסידה בתשעה משחקים ברציפות לצהובים-שחורים ומתוך 14 המשחקים האחרונים של גלדבאך בליגה, היא ניצחה רק בארבעה מתוכם. בנוסף, בשבעת משחקי הליגה האחרונים בבית היא גם לא ניצחו, לכן אם היא תרצה להבטיח את מקומה באלופות היא חייבת לשבור את הסטטיסטיקה ולנצח בבית את דורטמונד.   

אז מה קיבלנו בגרמניה? מחזור סיום מטורף, שבו תהיה מלחמת עולמות בין הקבוצות שרוצות אליפות לבין הקבוצות שרוצות אלופות. האם פוליסיק יעזוב עם חיוך ענק על הפנים? או אולי יוביץ' יגיע לריאל אחרי שיעלה את קבוצתו לאלופות? ואולי בכלל טורגן הזאר יפגוש את אחיו בבתים של ליגת האלופות בשנה הבאה? כל כך הרבה אופציות שלא נגמרות במחזור אחד מרתק.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */