יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:35
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

איביץ' לוחץ להשאיר את דסה: מאמין שזה אפשרי

המו"מ מול מגן מכבי ת"א בעיצומו. הצהובים נגד צ'יבוטה: "רק הוא שמע נהמות". מיץ' יכריע האם הכסף על ראיקוביץ' יופנה לחיזוק. אמאדור ממשיך להצטיין

|
אלי דסה מצטרף לחגיגות בסיום (איציק בלניצקי)
אלי דסה מצטרף לחגיגות בסיום (איציק בלניצקי)

1. מכבי תל אביב ניצחה אמש (שלישי) את בני יהודה, 0:2, במשחק שהסתיים באופן סוער מאוד אך לשם עוד נגיע. לפני כן, אין ספק כי הדבר המרכזי המעסיק את כולם הוא הקיץ הקרוב ואיך תראה האלופה במוקדמות ליגת האלופות. אחד הדברים המרכזיים הוא המשא ומתן מול אלי דסה שמסיים את חוזהו. השיחות בעיצומן בימים אלה כאשר המאמן ולדימיר איביץ' מאמין שהשחקן ימשיך ולא יתפתה לעבור לשחק באירופה כשעל הפרק ההצעה הידועה המגיעה מכיוון בשיקטאש הטורקית. 

הסרבי הבהיר כי אין קשר לענייני המשא ומתן מול דסה לכך שהוא אינו משחק, ציין כי שחקן נבחרת ישראל שותף העונה ביותר משחקים ממאור קנדיל ולכן, כעת המגן הנוסף מקבל דקות להן גם הוא ראוי. עוד הוסיף איביץ' באופן ברור: "כולנו מאמינים כי נוכל להגיע לסיכום עם דסה". יש לציין כי המאמן לוחץ מאוד להשאיר את המגן הימני מתוך הערכה לשחקן ובכלל, צריך לומר כי הסרבי מרוצה מאוד מכל שחקני ההגנה שלו ומרבה לשבח אותם בכל הזדמנות.

איביץ: "לא היה קל,היינו טובים יותר"

2. האם מיץ' גולדהאר ישנה את מדיניות הרכש בקיץ הקרוב? זו שאלה נוספת שמאוד מסקרנת ובעצם תלויה בפרדראג ראיקוביץ'. נציג הבעלים, ג'ק אנגלידיס, נמצא בישראל ושהה במשחק, והציר הזה של בן מנספורד - אנגלידיס - גולדהאר, יצטרך להכריע בקרוב על מדיניות לקיץ הקרוב. האם עושים שימוש בכסף שעתיד להיכנס ממכירה של ראיקוביץ', בתקווה מהצד הצהוב שהוא ייכנס כמה שיותר מהר, או שמא חיזוק במתווה של רכישה יבוצע רק אם וכאשר יובטח שלב בתים כלשהו.

ג'ק אנגלידיס, מיץ' גולדהאר ובן מנספורד. יחליטו לגבי מדיניות (רדאד ג'בארה)ג'ק אנגלידיס, מיץ' גולדהאר ובן מנספורד. יחליטו לגבי מדיניות (רדאד ג'בארה)

יש להזכיר כי בשנים של ג'ורדי קרויף, עסקאות ראיקוביץ' וגם וידאר קיארטנסון בוצעו רק לאחר הבטחת שלב בתים אירופי. אולם, איביץ' רוצה חיזוק בשלב מוקדם ככל האפשר ולזכותו ייאמר כי לא דרש לעשות שימוש בכסף שנכנס על קיארטנסון כאשר זה נמכר רגע לאחר ההדחה מאירופה העונה. אז, הדבר היה מובן. בלי עונה אירופית הכסף היה הכרחי כדי להפחית בגרעון וגם לא היה צורך בעוד חלוץ. אולם ככל שהעונה מתקדמת, הצורך בחלוץ סקורר מוביל הוא ברור. אין עוררין כי הבאת חלוץ נמצאת בראש סדר העדיפויות של המועדון ומדובר כמובן בחלוץ מטרה שיהיה המרכזי והמוביל של הצהובים בעונה הבאה, ולא בשחקן שיחזק את הרוטציה. 

ראיקוביץ' הוא נכון להיום מקור ההכנסה המרכזי לקיץ עוד לפני הגעה לשלב בתים, אך כדי להגיע לשם, הקבוצה תהיה חייבת להתחזק באחד כזה. לכן, יצטרך גולדהאר להחליט האם הוא הולך עם המאמן ומעניק לו את החיזוק לסגל גם בדמות העברות בכסף או ממשיך עד הסוף בקו של החתמות חופשיות, השאלות או עסקאות טרייד של שחקנים. גזרה מעניינת נוספת תהיה סביב הליגיונרים ומי מהם שיהיה חופשי ויבחר לשוב לשחק בישראל. השמות הבולטים בשוק הם של אלמוג כהן ובירם כיאל אך כרגע מכבי ת"א לא מוזכרת בהקשר של אחד מהם. לא מן הנמנע כי תיכנס לתמונה במקרה שאחד מהם יבחר לשוב ארצה.

בירם כיאל, כרגע הצהובים לא מוזכרים בהקשר שלו (רויטרס)בירם כיאל, כרגע הצהובים לא מוזכרים בהקשר שלו (רויטרס)

3. במכבי ת"א ממשיכים להיות מרוצים מהיכולת שמפגין איתן טיבי שיצטרך להחליט בקרוב לגבי עתידו – האם הוא נשאר בחוזה מופחת (לפי הערכות כ-220 אלף דולר שכר בסיס) או מחפש יעד אחר. מי שממשיך להעלות את המניות שלו הוא ז'איר אמאדור שהפגין עוד הופעה טובה מאוד. לשחקן היה קושי בסגנון המשחק בתחילת העונה, לקח לו זמן להתאקלם להנעת הכדור בחלק האחורי אך בחלק האחרון של העונה כאשר הוא מקבל את הדקות והביטחון, הוא מראה סימנים מעודדים מאוד לקראת הקיץ. 

בנוסף, איביץ' הצהיר כי שוער המשנה, דניאל טננבאום, ישחק במשחקים נוספים עד לסיום העונה. הברזילאי-יהודי שמשרת בצה"ל בימים אלה, יקבל עוד הזדמנויות לקראת ההחלטה מה עושים במועדון לגבי העונה הבאה וסוגיית השוער השני כדי שיהיה שוער שיוכל לדחוף את אנדראס יאניוטיס, מי שעתיד להיות השוער הראשון.

דניאל טננבאום (איציק בלניצקי)דניאל טננבאום (איציק בלניצקי)

4. גם משחק הליגה בין מכבי תל אביב לבני יהודה שוב לא עבר בשקט. אחרי הניצחון של הצהובים, ועל רקע הרוחות הסוערות והמתוחות בין הצדדים אחרי חצי גמר גביע המדינה ועוד לפני כן, כאשר יוסי אבוקסיס יצא נגד הקהל הצהוב בסיומו של משחק הליגה הקודם בין הצדדים, הפעם היו שני אירועים נוספים שהובילו לעימות בין המועדונים ובשיאו, יצא המנכ"ל בן מנספורד לעבר אנשי הכתומים והפציר: "הרסתם את היחסים בינינו. אל תבואו לבקש מאיתנו שחקנים בקיץ". 

כידוע, בשנים האחרונות צהובים רבים עוברים לצד הכתום של ת"א, כחלק מיחסים חמים שהיו בין הקבוצות אך העונה משהו נסדק. אמש, היו אלו שניים שהובילו לפיצוץ. תחילה היה זה הכרוז של בני יהודה שבסיום המשחק הקניט את מכבי ת"א ואיחל לה בהצלחה בגמר הגביע. השיא היה עם מאוויס צ'יבוטה שירד נסער למתחם חדרי ההלבשה וצעק לכל עבר שמכבי ת"א "קבוצה מסריחה", וכי "אוהדי מכבי ת"א נהמו לעברי". במכבי ת"א טענו בתוקף כי "היחיד ששמע נהמות הוא צ'יבוטה. לא היו כאלה בשום שלב". גם האוהדים הצהובים הרבים סערו מאוד סביב ההאשמות מצד השחקן וטענו כי לא נהמו לעברו

שרן ייני מול מאוויס צ'יבוטה (אורן בן חקון)שרן ייני מול מאוויס צ'יבוטה (אורן בן חקון)

הסצינה במתחם חדרי ההלבשה הייתה סוערת במיוחד. צ'יבוטה צרח ללא הפסקה כאשר הדף ממנו את יואב זיו, מנהל מכבי ת"א, אשר ניסה לבוא ולהרגיע את השחקן. על רקע הצעקות של מי שהיה עד הקיץ האחרון שחקן הצהובים עוד מגיל נערים, הגיעו ההקנטות מצד כרוז בני יהודה ובן מנספורד כעס על אנשי המועדון היריב: "למה אתם הורסים את היחסים בין המועדונים?", ואז כמובן בא המשפט שבמכבי ת"א מבחינתם לא יחששו לקיים ובו נאמר לאנשי בני יהודה שלא יבקשו שחקנים מושאלים בקיץ כאשר יבנו את עצמם מחדש.

5. ונסיים עם דניאל טננבאום בן ה-24, שערך הופעת בכורה בליגת העל, השמיע קצת את יכולותיו בעברית ("היה לי קצת קשה בטירונות, אבל עכשיו אני בקריה, בחיל האוויר") וסיכם את ההתמודדות שעברה עליו עם רשת נקייה והופעה טובה ושקטה מצידו (הפעם באנגלית): "חיכיתי זמן רב למשחק הזה, הגעתי מוכן, אני עובד בכל אימון קשה וכאשר נותנים לי הזדמנות עליי לתפוס אותה. זו עוד עונה שאני במכבי ת"א ואני לא מאמין שיש מישהו שרוצה להיות בספסל או רק בסגל, כולם רוצים לשחק, אבל זו לא תלוי רק בי. יש עוד שחקנים, בעמדה שלי זה קשה עוד יותר לשחק כי רק לאחד יש מקום. אבל הייתי צריך להיות מוכן לרגע בו יקראו לי ואני שמח עם היכולת שלי במשחק הזה. לדעתי עשיתי עבודה טובה, את ההערכות לגבי מה יעשו איתי בעונה הבאה, המועדון יצטרך לעשות. אני שחקן של מכבי ואני כאן. אם ירצו אותי כשוער שני כמו העונה, אני לא יודע עדיין מה יהיה. לא חשבתי על כך עוד". 

שחקני מכבי ת"א חוגגים עם דניאל טננבאום (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א חוגגים עם דניאל טננבאום (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */