יום רביעי, 17.04.2024 שעה 01:43

וינגייט יעבור שיפוץ, תקלות גם בבריכה החדשה

פעולת חירום: במכון הלאומי מינו קבלן שינסה להציל מבנים מקריסה. בינתיים, השחיינים התלוננו ובמכון מודאגים ממצב הבריכה שנפתחה רק לפני שש שנים

|
מבנה במכון וינגייט (רדאד ג'בארה)
מבנה במכון וינגייט (רדאד ג'בארה)

כחודשיים וחצי חלפו מאז חשיפת ONE על הדו”ח ההנדסי החמור שהתריע כי המבנים במכון וינגייט נמצאים בסכנת קריסה, והיום (שלישי) מונה באופן רשמי הקבלן שיבצע עבודות השיפוץ לאותם המבנים בפעולת חירום. בהתאם ללוח הזמנים שנקבע מראש, העבודות יבוצעו החל מהשבוע הבא, זאת במטרה להציל את המבנים שלא טופלו במשך כמה עשורים ובהם משתמשים עד היום ספורטאים וסטודנטים רבים.

למרות ההחלטה, עושה רושם כי רשימת הליקויים במכון הלאומי רק הולכת וגדלה. במהלך סוף השבוע האחרון נערכה אליפות עמק חפר הפתוחה בבריכה החדשה שבווינגייט וזו נעצרה לפתע, לאחר שזרם מים פרץ בפתאומיות מתחת לבריכה והפריע לשחיינים להתחרות. לבסוף מארגני התחרות מצאו “שיטה” לעצור את הזרם עם הצבת אבן על קרקעית הבריכה וכך נמשכה התחרות. למחרת האירוע, אגב, התחרות שוב נעצרה לדקות ארוכות בגלל אזעקת אש שהופעלה בלי סיבה.

מבט מיוחד על הליקויים במכון וינגייט

רק לפני שש שנים חנכו במכון את הבריכה, שנבנתה בהשקעה גדולה, על מנת שזו תשמש כבית לנבחרות השחייה של ישראל. אלא שלפי עדויות שהתקבלו, הבריכה לכאורה לא מתוחזקת כראוי והשחיינים התלוננו לא פעם על התנאים במקום. כך למשל, לאחרונה הם גילו חלודה שהחלה להיווצר בבריכה, בין היתר מתחת למקפצות. אם בעבר טענו במכון כי נעשים שיפוצים אחרי הזנחה של שנים עברו, כעת מתברר כי רמת התחזוקה לא השתפרה גם בשנים האחרונות.

בימים האחרונים, אגב, הסתיים שיפוץ בבריכה הישנה שהדפנות שלה היו בסכנת קריסה. לעומתה, הבריכה החדשה נחשבת למתקן המתקדם ביותר ברחבי מכון וינגייט, אך כעת מתברר כי גם היא סובלת מבעיות.

בריכת וינגייט. גם שם נתגלו בעיות (משה חרמון)בריכת וינגייט. גם שם נתגלו בעיות (משה חרמון)

ממכון וינגייט נמסר בתגובה: “ביום שישי התקיימה תחרות שחייה במהלכה ארעה תקלה טכנית, שהובילה לעצירת התחרות למשך 10 דקות. התקלה טופלה במקצועיות ובמהירות על מנת למזער נזק לתחרות. ביום שבת אחד הצופים לחץ בשוגג על מתג אזעקת האש אותו דאגו לכבות במהרה, ולכן האזעקה הופעלה. זוהי טעות אנוש ואין בעיה במערכת אזעקת האש במתקן. מכון וינגייט מדגיש ומציב כל העת ערכי שמירת האיכות ורמת המתקנים ומשקיע בהתאם בהליכי שימור ושיפור מתמידים”.

מתחם מכון וינגייט מתקשה להתקיים לאחרונה לאחר שהמדינה עדיין לא הצליחה למנות מנכ”ל וסמנכ”ל כספים למכון וינגייט, על אף שהמכרזים לאיתור מועמדים לתפקידים הללו כבר החלו. למי שייכנס לתפקיד מצפה עבודה רבה, אך בינתיים, בגלל שמצב המתקנים במקום רק נעשה יותר גרוע, כאמור הוחלט בצעד חריג למנות באופן מיידי קבלן שיתחיל לבצע שיפוצים בבניינים שברחבי המכון הלאומי בתקציב חירום שניתן ממשרד האוצר.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */