יום שישי, 19.04.2024 שעה 16:15
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

היום שאחרי מחר: על החתמת לירן רוטמן בבית"ר

לאחר שצירוף אלמוג נפל, חוגג התלהב והחתים את הקשר לעונה הבאה. המתיחות בפ"ת, ההימור, המלצת בניון והדעות החלוקות. וגם: הקשר לבריהון, עגייב וצמח

|
לירן רוטמן (רדאד ג'בארה)
לירן רוטמן (רדאד ג'בארה)

המרדף של משה חוגג אחר “שחקני המחר" של הכדורגל הישראלי נמשך גם השבוע. יותר נכון בחודש ינואר האחרון, כאשר לאחר שלא הצליח לשים את ידו על איילון אלמוג, הוא החתים את לירן רוטמן ממכבי פתח תקווה בבית"ר ירושלים לקראת העונה הבאה בחוזה לעונה אחת עם אופציה לשנתיים נוספות, באמצעות סוכנו של השחקן, גלעד קצב. ההחתמה, שנשמרה בסוד עד עתה, נחשפה בשבוע האחרון והעלתה שוב את שאלת הפוטנציאל, כמו במקרה אלמוג שלבסוף לא הגיע לבירה, כאשר רוב קהל הכדורגל הישראלי לא באמת מכיר את הבחור הצעיר מנס ציונה.

רבים מאוהדי הכדורגל הישראלי, בוודאי אלו שנמצאים על קו פ"ת-ירושלים, לא התרשמו יותר מדי ושאלו את עצמם מי הוא אותו רוטמן, שלדעת רבים "עוד לא קרע זוג נעליים" כדי לשחק בבית"ר, כשההחתמה בעצם לא משקפת את הרקורד שלו עד כה בליגת העל. ולמרות שבשנים האחרונות הגיעו לבירה לא מעט שחקנים שעדיין לא פרצו, שם הימרו עליהם, ההחתמה של רוטמן לא מובנת כרגע ותיבחן רק בעונה הבאה.

דראפיץ': "אין שמח ממני"

הקשר המוכשר בן ה-22 של מכבי פ"ת, מוגדר ככזה למעשה, בעיקר לפי שיחות עם אנשי מקצוע באם המושבות וחבריו לקבוצה, כשהוא עצמו עלה לבוגרים בפ"ת בעונת 2014/15 ובסך הכל הופיע במדיה 24 פעמים, 12 מתוכן העונה, הרביעית שלו במלאבס. במהלך אותן הופעות, כבש רוטמן בליגת העל שני שערים – בעונת הבכורה שלו ב-0:2 על מכבי תל אביב ובחודש שעבר הוסיף שער מרהיב לחיבורים של אריאל הרוש ב-3:1 להפועל באר שבע.

למכבי פ"ת הוא שב העונה, כשבמדיה עשה את צעדיו הראשונים בבוגרים לאחר שהגיע למחלקת הנוער מסקציה נס ציונה בגיל 18 ונקנה ב-40 אלף ש”ח, לאחר השאלה בהפועל רמת גן בעונה שעברה (כבש שבעה שערים בכל המסגרות), שלוותה בבוררות חמה ובקשה שלו להשתחרר מידית מהמועדון אולם כזאת שהסתיימה עם חזרה שלו לליגת העל.

לירן רוטמן בועט (חגי מיכאלי)לירן רוטמן בועט (חגי מיכאלי)

כזכור, רוטמן עבר אשתקד לר"ג לאחר שטען כי האופציה של פ"ת עליו לא מומשה, טענה שלא התקבלה על ידי הבורר, עורך הדין אמיר זולטי. מי שייצג את רוטמן הוא עו"ד רונן מוסינזון – שהוא גם עורך הדין של בית"ר ירושלים. כאשר הקבוצות עוד היו במו"מ על השאלתו, כשפ"ת דרשה 20 אלף ש”ח ור"ג סירבה לשלם, השחקן מצדו טען כי לא קיבל זימון לפתיחת האימונים בעונה שעברה, לא זומן לבדיקות הרפואיות ונמחק מקבוצת הוואטסאפ של השחקנים.

בהמשך, נשלחה לרוטמן התראה לחזור מיידית לאימונים ופ"ת נענתה על ידי עו"ד משה הוברמן, בא כוחה של ר"ג. לבסוף, הוחלט כי ר"ג תשלם לפ"ת 25 אלף ש”ח על שאילתו העונה וכן דמי השבחה. רוטמן חויב לשלם 7,500 ש"ח שכר טרחה לעו"ד טל ספיבק, שייצג את פ"ת ביחד עם דוד בלודז, וגם 6,850 ש"ח לבורר עו"ד זולטי.

בזמנו, המלאבסים התנגדו למעבר של רוטמן לר"ג וטענו לכל אורך הדרך כי הוא עדיין שייך להם. לאחר שהשחקן תבע את פ"ת במוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל, הבורר דחה את מלוא התביעה. הבוררות, שהחלה בקיץ וכללה עדויות של היו"ר אבי לוזון, הספונסר הראשי של מכבי פ"ת דאז שינו זוארץ, השחקן ואביו אריאל רוטמן, עסקה בשיאה בעיקר בנושא מימוש האופציה והשחקן טען כי מימוש האופציה לא נעשה "בהודעה פורמלית" וכי צריך להיעשות בכתב ולא בעל פה, אך לבסוף הוכח כי פ"ת הודיעה על כך לשחקן ולאביו שלוש פעמים, בין היתר בפגישה בה נכח גם אופיר לוזון, מנהל מחלקת הנוער.

אבי לוזון (איציק בלניצקי)אבי לוזון (איציק בלניצקי)

אגב, אביו של רוטמן, אריאל, נחשב לאגדת כדורגל מקומית וסמל של ממש בנס ציונה וזכור מהשנים שבהן שיחק בסקציה. במונחים מקומיים, לירן הוא ממשיך דרכו של אריאל וראה את אביו תמיד כמודל לחיקוי. גם אחיו הצעיר של לירן, איתי רוטמן, משחק במכבי פ"ת בקבוצת נערים א'.

בחזרה להחתמה של בית"ר. כבר בחודש ינואר הירושלמים פנו למכבי פ"ת כמקובל, בכתב, בבקשה לפתוח במו"מ עם רוטמן, אבל לא התקיימה שיחה בין המועדונים על כך, על אף שנקבע לשוחח בעניין בעקבות אותה הודעה בכתב, כאשר יו"ר בית"ר אלי אוחנה שוחח בנושא בקצרה עם לוזון. יש לציין כי כדי לצרף רשמית את השחקן לבית"ר, היא תצטרך לשלם לפ"ת דמי השבחה שככל הנראה ייקבעו בוועדה למעמד השחקן.

במכבי פ"ת כעסו על הפרסומים סביב חתימת השחקן, כאשר רוב הגורמים במועדון לא ידעו שהוא חתם בבית"ר והוא, בית"ר או סוכניו לא הודיעו על כך, והגיבו מיד לאחר פרסום החתימה שלו בבית"ר: "הוא לא איזה כוכב גדול, שיחק רק כמה משחקים העונה, אבל זכותם לקחת גם שחקן מליגה ג'".

לירן רוטמן אחרי השער מול ב"ש (חגי מיכאלי)לירן רוטמן אחרי השער מול ב"ש (חגי מיכאלי)

בעקבות המתיחות היחסית שנרשמה ערב המשחק מול מכבי נתניה בגומלין רבע גמר גביע המדינה, בסביבת רוטמן חששו כי החתימה שלו, שכביכול לא תוכננה להתפרסם עד לסיום העונה, תפגע בו במכבי פ"ת שם כבר לא יתנו לו את הקרדיט שמגיע לו. אך למרות שבאם המושבות דאגו להבהיר כי "גיא לוזון יחליט אם להשתמש בו או לא בכל משחק, לא נפגע בו בגלל החלטה כזו או אחרת", ולראייה הוא נכלל בסגל ואף שותף כמחליף.

מנגד, בבית"ר רואים ברוטמן פוטנציאל גדול ושחקן צעיר שיוכל להתפתח במועדון בשנים הקרובות, כאשר קיבלו עליו לא מעט המלצות מאנשי מקצוע ושחקנים ששיחקו לצדו. בפ"ת סיפרו כי מדובר בשחקן "מהיר, דריבליסט, מוכשר מאוד, יש לו כושר גופני גבוה, בעיטה מצוינת בשתי הרגליים, מבין מאוד את המשחק וצעד ראשון מעולה. הוא אמנם קטן, אבל יש לו עוצמות מדהימות בבעיטה. לגידי קאניוק יש בעיטה יותר חזקה בצורה משמעותית מרוב הסגל, אבל הוא היחיד אצלנו שמתקרב אליו".

גיא לוזון, יחליט מה יהיה על הקשר בזמן שנותר לו בקבוצה (רדאד ג'בארה)גיא לוזון, יחליט מה יהיה על הקשר בזמן שנותר לו בקבוצה (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיפו במלאבס: "בליגת העל הוא עוד לא פרץ, אבל את הנתונים אין ספק שיש לו, הוא פוטנציאל גדול, מאוד טכני, אבל יש לו בעיה עם הפן הפיזי. הוא צריך לדעת לעבוד יותר קשה ולהתחזק. זאת אחת הסיבות שהמאמנים עדיין לא נתנו לו הזדמנות אמיתית לפרוץ כי הוא לא עובד מספיק באימונים". זאת, כאשר גורם אחר בקבוצה טוען כי אבי לוזון לא ממש מאמין ברוטמן ואמר כמה פעמים ביציע כי הוא "רך מדי".

בפ"ת, יש גם מי שחושבים אחרת על קשרה של בית"ר בעונה הבאה: "הוא ילד זהב, עובד קשה באימונים אישיים ובחדר הכושר. לומר שהוא לא מתאמן מספיק קשה זה לא נכון בעליל. זה הסגנון של לירן, כל שחקן והאופי שלו, גם לידור כהן נחשב לשחקן שקט ולא משתגע בשפת הגוף שלו, לא ככה מודדים יכולת או רצון של שחקן. השקט שלו אולי גורם לו להיות נחבא אל הכלים, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול לשחק יותר ולהשקיע. יש שחקנים שיותר מרוכזים בעצמם ופחות בשפת גוף רועשת, אז זה נראה פחות טוב מהצד וחושבים שהם רכרוכיים, לא מתאמצים או פחות טובים וזה פשוט לא נכון".

לידור כהן ולירן רוטמן חוגגים (איציק בלניצקי)לידור כהן ולירן רוטמן חוגגים (איציק בלניצקי)

 בסביבת מכבי פ"ת מספרים כעת כי חוגג התרשם מאוד מרוטמן באותו משחק מול הפועל ב"ש, בו צפה, משחק שהסתיים עם אותו שער בודד שלו העונה, אבל אחד מרשים במיוחד ובעיקר כזה שקרה לקראת סוף ינואר, בשיא חלון ההעברות. באותם ימים, בעלי בית"ר רצה להוסיף חתיכה נוספת לפאזל והחל לגשש בגזרת השחקן עוד לפני שפנה לפ"ת. אבל מה גרם לכך שחוגג התלהב מהשחקן השקט והביישן שבקושי קיבל הזדמנויות העונה בפ"ת (372 דקות בלבד ב-12 הופעות)?

כפי שחוגג הרגיל אותנו, הוא ממשיך לחשוב על דרכים לקדם את בית"ר צעדים קדימה ובראש ובראשונה בפן המקצועי רוצה להתחיל באיסוף הישראלים הטובים ביותר, כשהמודל הוא כמובן הפועל באר שבע של השנים האחרונות ומכבי תל אביב כמובן. בעלי בית"ר רוצה להשיג לעצמו יתרון בכך שיחתים את כוכבי המחר של הכדורגל הישראלי ולא רק כוכבים מוכחים.

משה חוגג ואלי אוחנה (עמרי שטיין)משה חוגג ואלי אוחנה (עמרי שטיין)

באותה נשימה, הוא החתים את גדי קינדה תמורת 6 מיליון ש”ח ורצה להחתים את אלמוג, עוד כישרון שיצא מנס ציונה והיה על סף חתימה בבית"ר, אך כזכור המגעים מול מכבי ת"א, קבוצת האם של המושאל להפועל חדרה, לא הבשילו לכדי חתימה. גם ג'וזף גנדה הלהיב את ניר קלינגר במשחק מול הפועל ת"א בסיבוב הראשון אבל ההתעניינות הזאת שלו לא הבשילה לכדי מו"מ מול האדומים והשחקן שנוסף למעורב הירושלמי בחוליית הקישור היה רוטמן לבסוף.

כשמדברים על העומס בקישור/התקפה של בית"ר צריך להזכיר כמובן את אותם שחקנים שמתמודדים על המשבצות הללו במערך של קלינגר והם: יוסי בניון, פרדי פלומין, עידן ורד, מאור בוזגלו, יעקב בריהון, אור אינברום וקינדה. הראשון ברשימה, בניון, נשאל ככל הנראה, כך טוענים בפ"ת, לגבי רוטמן והמליץ על יכולותיו, ומכאן העסקה התקדמה.

באותו נושא, חבריו לקבוצה של רוטמן בפ"ת סיפרו לאחר החתימה כי הנושא כבר דובר ביניהם בחדר ההלבשה בימים האחרונים והם לא הופתעו מכך, וכמו כן על הקשר בין בניון לשחקן: "יוסי מאוד אוהב את לירן ומעריך אותו מקצועית, היה ביניהם קשר טוב ובאימונים הוא תמיד היה מקפיד להחמיא לו על פעולות שלו, הוא מחזיק ממנו".

יוסי בניון, דיבר בשבחו של הקשר הצעיר (אורן בן חקון)יוסי בניון, דיבר בשבחו של הקשר הצעיר (אורן בן חקון)

לאחרונה, סיפרו מקורבים לעסקה, השחקן התלבט אם זה הצעד הנכון עבורו ותהו של מי ההימור גדול יותר, שלו או של בית"ר. למעשה, הירושלמים בסך הכל נתנו לו הזדמנות לפרוץ בבמה המרכזית בחוזה לעונה אחת ואם ירשים ההתקשרות תימשך. בסביבת השחקן לא היו בטוחים האם זה הצעד הנכון עבורו, אך מצד שני גם בפ"ת הוא לא מקבל יותר מדי קרדיט, ולבטח יוכל להמשיך להתקדם למועדון גדול אחר אם לא יסתדר בבית"ר.

רוטמן נשען על מקרי יעקב בריהון, אמיר עגייב וציון צמח בבית"ר. בעוד הוא ינסה לתפוס לאט לאט מקום קבוע ברוטציה, בדומה לבריהון, כשחקן מוכשר שמחכה הרבה זמן לצ'אנס אמיתי לפרוץ ולא יוותר על הזדמנות לעשות זאת במועדון גדול, הוא ינסה להצליח יותר מהשניים האחרים לדוגמה, כאשר למרות הכישרון הגדול שלהם לא קיבלו את הקרדיט בבירה ועזבו עד מהרה.

יעקב בריהון, רוטמן יילך בדרכו? (אורן בן חקון)יעקב בריהון, רוטמן יילך בדרכו? (אורן בן חקון)

כעת, לפ"ת נותרו עוד תשעה משחקים של קרבות תחתית עד לסיום העונה בליגת העל ורוטמן יצטרך להתרכז אך ורק בהם, כאשר העתיד שלו בירושלים ייקבע רק לאחר תום העונה ועוד צפויות התפתחויות בגזרה בין המועדונים. המלאבסים עוד עשויים להגיש הצעה נגדית (ללא קשר לחתימה שלו) כדי להימנע ממקרי העבר שדמי ההשבחה שקיבלו היו נמוכים, כך שהמשך עוד יבוא לגבי סוגיית "רוטמן לבית"ר" וזאת עוד לפני שיעלה לכר הדשא בבית וגן או באצטדיון טדי.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */