יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:47
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים 1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

לממש את האופציה: חזרתו של הירש להפועל ת"א

החלוץ, שיפגוש את רעננה ב-16:00, שב לקדנציה נוספת באדום ומקווה להשיג דריסת רגל עם הקבוצה בה ירד וחזר לליגת העל. הגעגוע, הוויתור והאמונה

|
שחר הירש חוגג (נעם מורנו)
שחר הירש חוגג (נעם מורנו)

שחר הירש "עשה קובי רפואה" בחלון ההעברות האחרון בליגת העל. קצת כמו מאמנו בהפועל תל אביב, החלוץ שחגג השבוע 26 חזר לקדנציה שנייה במתחם חודורוב באופן רשמי, למרות שבפועל עזב פעמיים ופעם אחת הוחזר מיד מבלי לעבור במועדון אחר בדרך. כמו רפואה, הירש עבור הפועל ת"א הנוכחית הוא "האיש אשר תמיד חוזר".

מי שזכור היטב לאוהדים האדומים מהתמונה האייקונית בוכה על הספסל לאחר ירידת הליגה (לא שהם הספיקו לשכוח אותו), שב להפועל ת"א רגע לפני סגירת החלון לאחר חצי שנה לא פשוטה בכלל. מלך שערי הקבוצה בעונת העלייה לליגת העל אשתקד לא המשיך בקיץ בוולפסון ודווקא לאחר שמצא בית חם והתחבר למועדון, חיפש את עצמו מחדש. בקיץ הוא נבחן בדברצן ההונגרית ולא הגיע עמה להסדר כספי, בהמשך הוא התאמן עם מכבי נתניה אך בחר לשוב לליגה הלאומית וחתם בהפועל אשקלון. לאחר חצי עונה, הירש חזר להפועל ת"א בשל הבלגן הניהולי בקבוצה הדרומית והפעם הוא מקווה להישאר.

רפואה: "כרגע המטרה להישאר בליגה"

אחרי שכבר רשם את הופעת הבכורה שלו ב-0:1 על הפועל באר שבע (שש דקות כמחליף), הוא מתוכנן, לאור כושרו הטוב, לקבל דקות משמעותיות יותר כבר מול הפועל רעננה הערב (שבת 16:00) ולנסות לעלות על המסלול מחדש במדים האדומים, במטרה לחפש את הפריצה המיוחלת בליגת העל. כזכור, הירש שיחק כבר עונה וחצי בהפועל ת"א מאז ינואר 2017. הוא חתם בקבוצה לאחר הפירוק והיה חלק מ-13 שחקני רכש שהגיעו בחודש ינואר הסוער עם כניסתם למועדון של קבוצת ניסנוב-תושב-גרינברג וירד עם האדומים לליגה הלאומית כשהוא מבקיע פעמיים במסע ההישרדות שלא צלח. בסיום אותה עונה, האופציה עליו לא מומשה והוא הוחתם בסופו של דבר, רק לאחר שבוולפסון כבר ויתרו עליו אך קראו לו בחזרה לקראת סגירת חלון ההעברות בקיץ אשתקד, לאחר שחרורו של דנילו לופס הברזילאי ששיחק רק בגביע הטוטו.

שחר הירש בירידה (עמית מצפה)שחר הירש בירידה (עמית מצפה)

בליגה הלאומית הירש הוכיח שאפשר לבנות עליו כאיש המרכזי בהתקפה האדומה, למרות שלא סומן ככזה תחילה. הוא היה מלך שערי הפועל ת"א בעונת העלייה מהליגה הלאומית לליגת העל עם תשעה שערים ובקיץ האחרון האופציה עליו שוב לא מומשה. דווקא לאחר עונה טובה מבחינה אישית - ובניגוד מוחלט לציפיות ממנו בתחילת הקריירה כמי שסומן כחלוץ העתיד של מכבי חיפה, לאחר שנקנה מהפועל חיפה והרשים בנבחרת הצעירות של ישראל – הירש מצא את עצמו בגיל 25 תקוע בין הליגה הלאומית לליגת העל. בפועל, רפואה אכן רצה שהירש ימשיך בקבוצה בתחילת הקיץ, אולם חוזהו לאחר מימוש האופציה היה גבוה עבור הפועל ת"א (כ-100 אלף דולר לעונה) ובהנהלה רצו שיפוג התאריך הנקוב כדי לנהל עם החלוץ מו"מ. בעוד העניין לא התקדם יותר במהלך הקיץ, האדומים שמו את ידם על עומר דמארי ואחמד עאבד בחוזים גבוהים מאוד ובהתייחס לשיטת המשחק של רפואה עם חלוץ אחד, כאשר פייסל מוליץ' בסגל, הירש נותר מחוץ לתמונה. שוב.

שחר הירש ודור חוגי חוגגים (עמרי שטיין)שחר הירש ודור חוגי חוגגים (עמרי שטיין)

לאחר שמצא את עצמו איכשהו בהפועל אשקלון, אותה עזב בעקבות הבלגן הניהולי והאפשרות להשתחרר (כפי שעשו גם גל צרויה, טל מכלוף ואחרים) ולאור הסיטואציה שנוצרה בחלון ההעברות בינואר, לפיה הפועל לא הצליחה לשים את ידה על שחקן חיזוק בכיר, כשהאדומים רצו את אופיר מזרחי, חן עזרא והיו במו"מ עד לרגע האחרון עם עדן בן בסט, הוא נקרא לדגל בשנית לאחר מיצוי המו"מ מול חלוץ ב"ש והוחתם יומיים לסגירת החלון. ל-ONE נודע כי ביחס לחוזהו בהפועל אשקלון, לחוזהו הקודם במתחם חודורוב וביחס להצעות שקיבל מקבוצות הצמרת של הליגה הלאומית – הירש ויתר על חלק נכבד משכרו, לפחות 30% בהתייחס לכל ההצעות (מי יותר ומי פחות). אולם, בסביבתו של הירש וכן בהפועל ת"א מאמינים כי הוויתור הזה, בעיתוי הנוכחי, יטיב עמו בהמשך.

"שחר היה בטוח בקיץ שהוא ממשיך עם הפועל ת"א לליגת העל", אמר ל-ONE סוכנו גלעד קצב. "אבל זה לא הסתדר בסופו של דבר מהרבה בחינות. האופציה עליו הייתה מאוד גבוהה ובאיזשהו שלב הוא היה חייב לחתום בקבוצה אחרת, אבל הכל לטובה. לא מסתכלים על מה היה, מסתכלים על מה יהיה. אוהבים אותו במועדון, הוא התגעגע, הוא מחובר לכולם בהפועל ולאוהדים במיוחד, האוהדים אוהבים אותו, ברגע שהייתה אופציה לחזור הוא לא חשב פעמיים וכל השאר לא עניין אותו".

שחר הירש חוגג (נעם מורנו)שחר הירש חוגג (נעם מורנו)

כשקצב אומר השאר – הוא מתכוון לכך שהירש כבר סיכם בהפועל עפולה ואמור היה לשוב לקבוצה שבה עשה את הפריצה בעונת 2013/14 עם 20 שערים ובמקביל זכה להתעניינות מהפועל פתח תקווה, הפועל קטמון, סקציה ונס ציונה. הירש היה מרוכז בחזרה לעפולה, כאשר סגר את תנאיו ביום שישי שלפני סגירת החלון, "הבטיח להגיע לחתום על חוזה במוצ"ש" (לשון הודעת המועדון), כאשר במועדון לחצו עליו לחתום באותו סופ"ש כדי שיירשם וישחק כמה ימים לאחר מכן מול בני יהודה בגביע המדינה. אך במהלך השבת ביקש להמתין לתשובה מהפועל ת"א, תשובה שלבסוף אכן הייתה חיובית.

שחר הירש חוגג (רדאד ג'בארה)שחר הירש חוגג (רדאד ג'בארה)

"עכשיו היה סיכוי באמת להחזיר אותו להפועל ושחר מאמין בעצמו שהוא מסוגל הפעם לשחק ולהיות פקטור, הפעם הוא לא בא סתם, הוא לא היה מגיע אם לא היה בטוח שהוא יכול לתפוס מקום בהרכב", הוסיף קצב. "קודם כל הוא כישרון גדול שעדיין לא מיצה את עצמו. ההצעות שהוא קיבל מהליגה הלאומית היו עם הרבה יותר כסף והוא ממש לא חשב על זה, בגיל 26 הוא חושב רק על איך לממש את הפוטנציאל שלו. כסף בכלל לא היה אישיו בשבילו, הוא רצה רק ליגת העל ורק הפועל. אין הרבה חלוצים טובים בארץ, בטח לא ישראלים, ושחר הירש הוא חלוץ מצוין".

"שחר הבין בלאומית שחלוץ זה לא רק לעמוד למעלה ולחכות לכדורים, אלא צריך גם לעבוד קשה מאחורה כדי להגיע למצבים", אמרו בוולפסון. "בעונה שעברה הוא השתפר משמעותית בלאומית. עכשיו הוא בשלב בקריירה שהכסף לא מהווה שיקול, הוא יודע שבשביל לחזור לעניינים בליגה שבה כמה שערים קונים לך חוזה גבוה לכמה שנים קדימה, זה שווה יותר מכמות כפולה של שערים בלאומית ומשכר כפול בלאומית. להתאמן תחת מאמן שמאמין בך זה שווה יותר, כל גול בליגת העל שווה כפול ביחס ללאומית. שחר עשה את החשבון שביחס לנריוס ואלסקיס אין לו תחרות מטורפת על ההרכב, התחרות היא הוגנת למרות שנריוס הולך ומשתפר, והוא עדיין יכול לתפוס מקום ב-11 בהמשך, אולי אפילו עד הפלייאוף. יש לו הזדמנות אמיתית”.

נריוס ואלסקיס. המתחרה של הירש על ההרכב (רדאד ג'בארה)נריוס ואלסקיס. המתחרה של הירש על ההרכב (רדאד ג'בארה)

"שחר מאוד מאוד מאמין בעצמו לא בקטע שחצני, אבל הוא אף פעם לא מפסיק לנסות. אתה יודע שכשהוא עולה למגרש תקבל את כל הנשמה שלו, שזה כבר נותן לו נקודות זכות בקבוצה כזאת. בסגל של הפועל כולם קיבלו הזדמנות להוכיח שהם ראויים והרוב לא לקחו אותה בלשון המעטה. הוא מתאים להפועל עכשיו מהרבה בחינות. הוא עבר איתנו את הסרט של הירידה, היה שם בעלייה, היה מלך השערים שלנו בלאומית, הוא עדיין חלק בלתי נפרד מהפועל ת"א הנוכחית והוא ראוי לשחק ולהצליח".

שלומי דורה, מי שהעלה את הירש מקבוצת הנוער של הפועל חיפה לקבוצה הבוגרת ומכיר אותו היטב, כשגם אימן אותו בחצי העונה האחרונה בהפועל אשקלון, אמר ל-ONE: "שחר הוא בחור עם הרבה הרבה עוצמות. הוא שחקן טוב שעדיין לא עשה את הפריצה חוץ מעונה אחת בליגה הלאומית. הוא פוטנציאל אדיר. הוא מבין את המשחק, אינטליגנט, יש לו בעיטה טובה בשתי הרגליים. יש לו מקום בליגת העל, הוא צריך רק מישהו שייתן לו את הגב והקרדיט ושלא ישפטו אותו אחרי משחק אחד. אם יאמינו בו באמת, זה עדיין לא מאוחר בשבילו להגיע לרמות הכי גבוהות".

שלומי דורה (חגי מיכאלי)שלומי דורה (חגי מיכאלי)

בעוד קצב השווה את סוגיית הביטחון העצמי של הירש לחלוץ בעל פרופיל די דומה – שובל גוזלן – שלא קיבל הזדמנות ממשית בנתניה וכבש מיד בהופעת הבכורה שלו במדי פראלימני, בסביבת הפועל ת"א דווקא השוו את הירש לג'ק רודוול בהשראת הסדרה האדירה של נטפליקס “sunderland till i die". כאשר מרטין ביין, מנכ"ל סנדרלנד ואקס מכבי ת"א מדבר באחד הפרקים על השלב בקריירה של הקשר האחורי כשחקן עם פוטנציאל אדיר שכבר הגיע לצמרת אך לא הותיר חותם, הוא מסביר על הדילמה בין "התנעת הקריירה" להעדפת הכסף. רודוול, אגב, בחר בזמנו בכסף ולא הסכים להשתחרר מחוזהו בסנדרלנד ובניגוד לתקופות שלו באברטון ובמנצ'סטר סיטי הוא עדיין מדשדש במרכז הטבלה של הצ'מפיונשיפ עם בלקבורן רוברס.

להבדיל מרודוול, אלף אלפי הבדלות – הירש בחר ללכת עם הלב ולא אחר הכיס, בחירה שהוא מקווה שתוביל אותו להתייצבות בליגת העל, בדגש על הפועל ת"א, כאשר רפואה, אחד שיודע מה זה ללכת ולחזור ממתחם חודורוב ובחזרה, יאפשר לו את ההמשכיות הנדרשת בצוותא כמובן עם הנהלת המועדון. אם מטרתו הראשונית היא להרשים עד לסיום העונה בתקווה שהמועדון יבחר לממש את האופציה, ואם לא אז בקבוצה אחרת בליגה הבכירה. העיקר מבחינתו הוא להתחיל לממש את הפוטנציאל הגדול שטמון בו.

ג'ק רודוול (רויטרס)ג'ק רודוול (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */