יום חמישי, 18.04.2024 שעה 10:24

איציק ניסנוב: אנחנו לא בעלי הבית האידיאליים

בעלי הפועל ת"א במסיבת עיתונאים: "לא ניכנע לקומץ ולא ניכנס לחובות כמו בעבר". גרינברג: "מבינים את ההבדל בינינו לבין מכבי, אנחנו לא עיוורים"

|
איציק ניסנוב וזאב גרינברג (חגי מיכאלי)
איציק ניסנוב וזאב גרינברג (חגי מיכאלי)

הפועל תל אביב שהפסידה במחזור החולף למכבי חיפה 3:2, תנסה לחזור למסלול הניצחונות כשתפגוש את הפועל באר שבע במחזור הקרוב, שנמצאת גם היא בכושר רע ונאבקת על המקום שלה בפלייאוף העליון. היום (חמישי), חלק מבבעלי הפועל תל אביב, איציק ניסנוב וזאב גרינברג דיברו במסיבת עיתונאים מיוחדת.

איציק ניסנוב: “בתור בעלים החלטנו שנעשה פעמיים בשנה מסיבת עיתונאים, כדי שהקהל העצום של הפועל תל אביב ישמע מאיתנו נתוני אמת על הקבוצה”. 

“הנושא הראשון שאני אדבר עליו זה איך הפכנו לבעלים. אנחנו לא הבעלים האידיאליים לקבוצה, היא צריכה בעלים עם כיס יותר עמוק מאיתנו. אנחנו בעלים שהם שלב ביניים אחרי הפירוק. אני לא בטוח אם בעתיד יגיע בעלים עם כיס יותר עמוק. אנחנו נכנסנו לקבוצה מאהבה ואנחנו מתכוונים לנהל אותה כמו שאנחנו רואים לנכון, ולבנות פה בסיס של מועדון עם שחקנים ממחלקת הנוער. בסיס שייקח את הפועל קדימה בשנים הבאות. זה לא משהו שייבנה ביום אחד, אבל לשם אנחנו רוצים להגיע”.

איציק ניסנוב: "לא בעלי הבית האידיאליים"

“ברור שהיה לי יותר כיף להיות אוהד מאשר בעלים, וברור שכל אוהד רוצה סגל חזק, אבל אנחנו לא נחזור על טעויות עבר ונכניס את המועדון לגירעון. לא בבית ספרנו. ננהל את הפועל ת”א בתקציב מאוזן. לא נהיה נתונים ללחצים של אוהדים כאלה ואחרים. אף אחד מהבעלים לא חלם להיות בתפקיד הזה, אבל נכנסנו בגלל המצב, ואנחנו נהיה פה עד שיהיה מישהו שיידע לקחת את הקבוצה למקום אחר. אם יבוא מישהו שירצה להשקיע, אני את החלק שלי במועדון אתן בחינם”.

“אנחנו מאוד מאמינים בצוות מקצועי טוב, לא רק מאמן. אני חושב שיש פה צוות מצוין ותנאים טובים. אני לא מכיר הרבה שחקנים בארץ שלא רוצים להגיע להפועל תל אביב. מהרגע שאנחנו במועדון לא היה איחור בתשלום אחד וגם לא יהיה. אין לנו פנטזיות לגבי רכש ולסבך את המועדון. נבזבז רק מה שיש לנו”.

הסגל: “אנחנו די מאוכזבים ממצב הקבוצה. שכר השחקנים שיש בהפועל לא מתאים למקום שלה בליגת העל. התקציב שווה מקום הרבה יותר גבוה, אז ברור שיש אכזבה, אבל אנחנו בתור בעלים מסתכלים קדימה, כמה שנים קדימה, לא כאן ועכשיו. אנחנו נעשה הכל כדי שהקבוצה תוך כמה שנים תהיה בצמרת הכדורגל הישראלי. ברור שגם אנחנו עשינו טעויות וגם נעשה בעתיד, אבל צריך ללמוד מהן”.

איציק ניסנוב (חגי מיכאלי)איציק ניסנוב (חגי מיכאלי)

“אני חושב שדו”ח המפרק החסיר את הקומץ של הפועל תל אביב בקהל שעשה נזק בעבר ומנסה לעשות נזק שוב. אותו קומץ גרם לכך שהחתימו שחקנים דוגמאת שכטר, ורמוט ואלמוג כהן שאי אפשר היה לשלם להם. מאז שאני זוכר את עצמי אני אוהד של הקבוצה ותמיד רציתי את השחקנים הכי טובים, אבל בתור בעלים יש לי אחריות למצב של המועדון. מבחינה מקצועית אנחנו לא במצב טוב ואני מקווה מאוד שבעזרתו של הקהל אנחנו נדע לצאת מהמצב הזה”.

“לידי יושב זאביק, שאני הכרתי אותו רק ביום שנכנסנו להפועל תל אביב, וחוץ מזה שאנחנו שותפים לדרך הוא גם חבר אישי, בן אדם שנותן הכל למען הקבוצה. אשתו של זאביק היא אשת חינוך, מורה שבשעות הפנאי שלה מגיעה למחלקת הנוער ונותנת שיעורי עזר לילדים שמשחקים אצלנו, והקומץ שאני מדבר עליו הגיע אליה, התחילו לקלל אותה, וזה משהו שאני מתבייש בו. אלה מסוג הדברים שמוציאים את החשק מלהתעסק בכדורגל. המשפחה שלי לא רוצה שאני אשאר בתחום הזה. אנחנו משקיעים פה זמן, כסף, ואנחנו עושים הכל באהבה, ושמגיע קומץ כזה קטן ומקלל אשה כזאת שרק צריך להוקיר לה טובה, זה משהו שלוקח אותנו למקומות לא טובים”.

זאב גרינברג: “בעקבות דו”ח שנתי של החברה שמנהלת את הפועל תל אביב שדלף בצורה פושעת והתפרסם השבוע באתר ONE חשבתי שאולי כדאי לשתף את הקהל. אז אנחנו ניתן סקירה לאוהדים וזה עוד צעד בדרך לשקיפות”.

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

“הסעיף הכי בעייתי מבחינתנו זה סעיף המנויים. לא האמנו שהכמות שתימכר תהיה כמו בליגה הלאומית. יש פער של יותר משלושה מיליון שקלים ביחס לציפיות שלנו. אנחנו כיום מדברים על סדר גודל של כמיליון ומאתיים שקלים שיהיו חסרים בקופת המועדון, אם אנחנו לוקחים בחשבון שכנראה נשחק בפלייאוף התחתון”.

“יש תמיכה של המדינה של כמה מאות שקלים שכנראה לא תגיע בגלל סיבות שלא ברורות לי. מענק הוגנות שכנראה לא נקבל. ההפרשים בין מה שחזינו לבין מה שנקבל בפועל הם בערך שלושה מיליון שקלים, וזה מצטרף לפער של שלושה מיליון שחזינו בתחילת העונה ואנחנו נצטרך להזרים את כל הכסף הזה לצערנו. היום כבר העברנו 2 מיליון שקל מתוך זה”.

זאב גרינברג (חגי מיכאלי)זאב גרינברג (חגי מיכאלי)

“אין התאמה בין תקציב השחקנים לבין ההצלחה של הקבוצה. אנחנו לא רוצים שהפועל תהיה בתחתית. אם הקבוצות היו מתחרות בתקציב השחקנים היינו מקום 4-5, מי יש מעלינו? תקציב השחקנים הוא 14 מיליון שקל. נכון שתכננו לעשות אותו 16, אבל תוך כדי תנועה משתנים דברים. אתם רואים גם שאין מנכ”ל כרגע וכולנו מנסים לתת יותר ולייצב את המערכת”.

“הכל פועל במועדון כמו שצריך ושום דבר לא נופל בין הכיסאות. אנחנו הגענו יום לפני שאלף שחקני נוער כבר היו אמורים להתפזר, קבוצת הבוגרים הייתה אמורה להיות בליגה ג’. אנחנו מושקעים כאן מיליונים, שלא תתבלבלו. הרבה מאוד מיליונים. אנחנו בפירוש מכוונים לבעלים שיהיה מסוגל להתחרות בקבוצות הגדולות”.

“אנחנו שומעים על ההבדלים בינינו לבין מכבי תל אביב ואנחנו לא עיוורים. אנחנו לא במקום הזה. בחברה הזאת אי אפשר להרוויח כסף. מי שבא להפועל צריך לדעת שהוא מגיע כדי להשקיע כספים. מי שיחליף אותנו צריך להיות מישהו יותר טוב מאיתנו, ומי שבא להשקיע מיליונים בכל שנה, המחיר של הקבוצה לא משנה לו”.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */