יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:58
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

נתניה עם שני שינויים ב-11, אלקסלסי ממשיך בשער

דראפיץ' וברדה החליטו להחזיר להרכב את ורגוץ' ובורנשטיין מול רעננה ב-18:00, השוער הצעיר ממשיך על חשבון עמוס. סילבס יפתח עם וובה בראון בקישור

|
סלובודאן דראפיץ' (עמרי שטיין)
סלובודאן דראפיץ' (עמרי שטיין)

מכבי נתניה תחפש הערב (שבת, 18:00) להמשיך את המומנטום בו היא מצויה עם ניצחון שלישי רצוף בכל המסגרות, כאשר תארח את עירוני קריית שמונה במסגרת המחזור ה-16 בליגת ג’פניקה. לקראת המשחק שייערך בנתניה, מאמן הקבוצה סלובודאן דראפיץ' דיבר במסיבת עיתונאים. 

"חיכיתי למסע"ת הזאת כבר הרבה זמן כי הפכנו להיות לא מעניינים, הקבוצות שלי משעממות, באים מנצחים והולכים", התבדח המאמן והמשיך: "בסוף זוכרים גולים, לא איך אתה משחק. מבחינת מיקום אנחנו בסדר גמור, אבל אני כן רוצה לראות את הקבוצה שלי הורגת משחקים וקבוצות כי אנחנו כן מגיעים להזדמנויות ולפעמים סופגים בסוף. אנחנו נמצאים איפה שאנחנו רוצים להיות, אבל הכל צפוף. יש לנו ק"ש בבית, הם ניצחו אותנו בפעם האחרונה והם איתנו במאבק, כל הליגה רוצה פלייאוף עליון. זה המאני טיים, זה הזמן שצריך להביא נקודות".

דראפיץ': מאוד כיף, החזרנו את הכבוד

הזדמנות לסיים את העונה בצמרת כשהליגה שוויונית: "יש תקופות בחיים והזדמנויות שצריך לקחת, לא לתת להן לעבור לידך ולהגיד כמה חבל. בעונות כאלה, אתה רוצה לעשות הכל, אנחנו לא נופלים מאף קבוצה. יש לנו כישרון, תנאים שבעל הבית והמנכ"ל נותנים לנו, אחלה מועדון. אמרתי לשחקנים, אתם כולם צעירים, לא ראיתם עדיין מה זה מקום שני ושלישי ומאבק על אירופה". 

הרוטציה וההיררכיה: "כולם אצלנו דרוכים. יש לנו רוטציה בריאה וכולם יכולים להחליף את כולם, אנחנו לא מכבי תל אביב, אבל סוג של. כשאתה מאמן קבוצות גדולות לפעמים אתה צריך את ההיררכיה הזאת. לרונאלדו אי אפשר לומר תילחם עם אסנסיו. אנחנו קבוצה בלי כוכבים, אבל אם פאטוס בצ'יראי או גיא מלמד בריאים הם משחקים. לאביב אברהם ואיילון ירושלמי צריך לתת תחושה שאם אתה מוריד רגל מהגז, יש פה עוד ילדים שרוצים לשחק, גם מוטי ברשצקי וגבי קניקובסקי".

שחקני מכבי נתניה חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי נתניה חוגגים (איציק בלניצקי)

הקרב על אפודת השוער הראשון בין דני עמוס לגולן אלקסלסי: "שאלתי את דני לפני המהלך, אמר לי 'בוס, מה שתגיד, אני מתאמן כרגיל, יודע שלא תעשה לי רע', גם לקחתי אותו לשיחה ואמרתי לו אני איתך, גם בתקופות פחות טובות הייתי, אבל כשיש הזדמנויות לתת לשוער צעיר לשחק זה ברכה. אין ספק שעד סוף העונה דני ישחק את רוב המשחקים. כיף לי לדבר עם שחקנים שלא עושים פרצופים, הוא נתן לי הרגשה שהכל בסדר. הייתה לו תקופה אז פחות טובה בעונה שעברה, אבל הוא הביא אותנו לפלייאוף העליון ביחד עם ערן לוי ודיא סבע. העונה נגד רעננה הוא הציל אותנו והביא נקודות וגם היו לו משחקים פחות טובים. גולן היה טוב וקיבל צ'אנס בגביע, החלטנו להמשיך איתו אחרי התייעצות עם עופר בסון. דני יצא גבר".

טים הויבך ודידייה קוגבניה שמועמדים לעזוב: "אנחנו לא מרוצים ממשחק ההגנה שלנו ושני הבלמים הזרים שלנו כמעט לא משחקים. דידייה גם לא משחק רוב הזמן, פה ושם פצוע. אנחנו משחקים עם שני זרים ברוב המשחקים. קיבלנו אור ירוק להתחזק, גם הזרים צריכים לתת הכל באימונים. לא אתייחס לשמות, אבל אם יגיעו קבוצות שייקחו שחקנים, אז נתחזק. אנחנו לא נתחזק מישראלים. אלו שייפלטו מהגדולות? אין לנו כסף אליהם והם יעברו בין קבוצה גדולה לגדולה אחרת. יש לנו ישראלים טובים ביחס לקבוצות אחרות. אני לא צריך להיכנס ללחץ. יש לנו דרך ולא רק תוצאות, שנתיים שלוש אנחנו עובדים על זה. המגמה בנתניה מאוד ברורה, לקחת צעירים מוכשרים, לא להילחם עם הגדולות על שחקנים ולקחת זרים טובים. על ישראלים לא ניפול, זרים יכולים להרים אותנו".

טים הויבך נוגח (אחמד מוררה)טים הויבך נוגח (אחמד מוררה)

ק"ש ומעמדו של חיים סילבס: "הם משחקים מסודר, חסר להם גרוש לליגה, החלוצים שלהם פצועים ואני לא מקנא בו. ראיתי אותם נגד הפועל רעננה, לפעמים אתה משחק טוב ולא מנצח. אמרתי לשחקנים אל תתנו להם להתאושש על הגב שלנו, לפני בני סכנין וגם לפני ק"ש. הם ינסו לנצח כדי שהמאמן שלהם יישאר, הם אוהבים אותו. ניצחון בנתניה זה דרך חדשה ואז חוזרים הביתה ועולים על הסוס. גם אנחנו רוצים ניצחון כדי להתחיל להבטיח מקום בפלייאוף העליון. יהיה מעניין, אצלנו תמיד מעניין, אין תיקו, או ניצחון או הפסד".

גירושו הצפוי של פדרו גלבאן: "עצוב שהפכו שחקנים לעובדים זרים. בן אדם כזה שתרם, ילדים גדלו עליו והעריצו אותו ופתאום רואים אותו בתמונות כאילו הוא איזה פושע. יש מקרים ויש מקרים. שורה אובארוב וסרגיי טרטיאק נשארו פה, גם פדרו יכול להישאר ולתרום מחוץ למגרש, אולי כמאמן. זה לא איש בעייתי או מהמר, רק רוצה להישאר במדינה. הילדות שלו זה בעיה. גם דושאן מאטוביץ' היה צריך לפרוש ולחפש עבודה והילדים שלו פה. מזכיר לי את עצמי, כשהייתי נשוי עם ארבעה ילדים ופרשתי, הייתי צריך לעבוד ולחלק עיתונים, עבדתי במפעל בירה ובבניין כדי להביא פרנסה. זה מאוד קשה שמגרשים אותך. אם אפשר לעזור דרך התקשורת לאדם כזה, אני מבקש מהאנשים הממונים על הדבר הזה שישימו את ההיגיון על השולחן".

פדרו גלבאן (חגי מיכאלי)פדרו גלבאן (חגי מיכאלי)

דראפיץ’ וברדה יבצעו שני שינויים בהרכב, בלם צרפתי הוצע

לאחר מסיבת העיתונאים, דראפיץ' וברדה תרגלו הרכב לקראת ק"ש ולמרות הניצחון בסכנין, הם יבצעו שני שינויים ב-11, כאשר ברנקו ורגוץ' ישוב למרכז ההגנה ויפתח לצדו של דודי תירם ואילו ג'ונתן בורנשטיין יפתח על חשבונו של דודי טוויטו בצד שמאל של ההגנה.

גיא מלמד ימשיך בהרכב בעוד שובל גוזלן יפתח על הספסל וגולן אלקסלסי יפתח בשער במשחק שלישי ברציפות על חשבונו של דני עמוס. מי שייעדר משורות נתניה הוא דידייה קוגבניה.

שובל גוזלן (ניסן עייש)שובל גוזלן (ניסן עייש)

בתוך כך, ל-ONE נודע כי במסגרת ניסיונותיה להתחזק בבלם זר, כידוע כבר תקופה ארוכה, לנתניה הוצע הבלם הצרפתי מת'יו פייברן השייך ללוריין ומושאל לספורטינג חיחון. פייברן בן ה-28 שגדל בסושו, עבר גם בבאסטיה והגיע ללוריין ב-2016/17, אז רשם 18 משחקים. מאז, הושאל לגוזטפה הטורקית ואופן הבלגית ובתחילת העונה הושאל לחיחון, שם הוא משתף פעולה עם אקס מכבי תל אביב ז'אן סילבן באבין, כשערך שבע הופעות העונה.

כמו כן, הבלם היה חלק מכל נבחרות הנוער של צרפת ושיחק גם בנבחרת הצעירה של הטריקולור. הוא מסוגל לשחק גם כמגן ימני, כך שהוא עשוי לבוא בחשבון מבחינת נתניה, שעשויה למכור את ויקי כחלון בינואר, כשבית"ר ירושלים סימנה אותו כמועמד ובזמן שהקבוצה כבר הביעה עניין בעבאדי פרחאת מהפועל ת"א - כפי שפורסם ב-ONE.

הרכב מכבי נתניה: גולן אלקסלסי, ויקי כחלון, ברנקו ורגוץ', דודי תירם, ג'ונתן בורנשטיין, עלי מוחמד, ניקו אולסק, אביב אברהם, גבי קניקובסקי, גיא מלמד ופאטוס בצ'יראי.

סילבס יפתח עם וובה בראון בקישור מעובה

בעירוני קריית שמונה מגיעים למשחק בנתניה עם לא מעט צרות וכאשר הלחץ ללא ספק בעוכריהם. אם לא די במכת הפציעות ובעובדה שהקבוצה לא ניצחה שישה משחקי ליגה רצופים בהם ק”ש השיגה שתי נקודות בלבד, במועדון הצפוני יודעים כי כל תוצאה מלבד ניצחון עלולה לסיים את דרכו של המאמן חיים סילבס בק”ש לאחר עונה וחצי.

מבחינה מקצועית, סילבס ייאלץ שוב להתמודד עם סיטואציה לא פשוטה בדומה לחודשיים האחרונים כאשר לרשותו יעמוד סגל דליל במיוחד. לצד רשימת הפצועים הארוכה הכוללת שלושה שחקני הרכב, שמעון אבוחצירה, יואל אבוחצירה ומרקוס דיניז, גם עידן נחמיאס ייעדר בעקבות הכרטיס האדום שספג ב-1:1 מול הפועל רעננה במחזור האחרון.

חיים סילבס (ניסן עייש)חיים סילבס (ניסן עייש)

את מקומו של נחמיאס ב 11 יתפוס חגי גולדנברג ששב מפציעה וצפוי לאייש את עמדת המגן הימני. איאד אבו עביד יעבור למרכז ההגנה לצידו של חורחה מורסיו. בחולייה הקדמית סילבס הולך על קישור דפנסיבי מעובה כאשר וובה בראון יפתח ב-11.

איאד אבו עביד (עמרי שטיין)איאד אבו עביד (עמרי שטיין)

שחקן בקריית שמונה אמר לקראת המשחק: "הרצף השלילי רק מקשה עלינו ומגביר את הלחץ, נתניה קבוצה טובה ובטח כאשר מדובר במשחק במגרש הביתי שלה, אבל מבחינתנו זה משחק על כל הקופה ואנחנו חייבים לחזור עם הנקודות סוף סוף צפונה".

הרכב עירוני קריית שמונה:  דזיוגאס ברטוקס, חגי גולדנברג, איאד אבו עביד, חורחה מורסיו, אורי מגבו, עדן שמיר, סמואל בראון, וובה בראון, עומר לקאו, מוחמד שכר ולוי גארסיה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */