יום שישי, 19.04.2024 שעה 17:15
אבי נמני

רק צמצום ליגת העל יהפוך אותה לאטרקטיבית

אבי נמני מסכם סיבוב בטור אישי ל-ONE: החלק הראשון היה חיוור ואפור, עם קבוצות שמשחקות באופן הגנתי וחוששות לשלב צעירים, שיכולים להפוך לכוכבים

השאלה הנוקבת ביותר בכל מה שקשור לליגת העל שלנו, היא לאן מועדות פניה? צמצום הפערים הבולט מתחילת העונה בין הקבוצות הקטנות והבינוניות אל מול הקבוצות הגדולות כביכול, מהווה מצד אחד הפתעה נעימה ומרעננת, אך מצד שני אנחנו מאבדים נכון לכרגע את הקבוצות שמהוות את הבסיס של הכדורגל הישראלי. אותן קבוצות שמרכזות את מרב העניין ובעלות מסת הקהל המשפיעה לאורך שנים – מכבי חיפה, הפועל תל אביב ובית”ר ירושלים.

שלושתן נמצאות לצערנו רחוק מצמרת הטבלה כשבנוסף, הפועל באר שבע עם פתיחת עונה מאכזבת ולמרות סימנים של חזרה לעניינים, כולן פותחות ואקום גדול למכבי ת”א. הצהובים מנצלים את המצב באופן מקסימלי, מגלים יציבות עם שילוב של איכות ופתחו פער נקודות גדול מידי יחסית למחזור 14, מה שנותן תחושה של הרמת ידיים מהקבוצות שמזנבות אחריהם.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)

צמצום הפערים מבליט בעיקר את בני יהודה שעד עכשיו היא מבחינתי, למעט מכבי ת”א, הקבוצה המבטיחה ביותר. יוסי אבוקסיס ממשיך להוכיח את עצמו, יחסית לסגל העומד לרשותו, ומצליח לשמור על יציבות מצד אחד ומשתדרג מצד שני תוך כדי תנועה. בנוסף, המאמן מצליח לסחוט את הלימון מהסגל הקיים והופך להיות אחד מהמובילים בכדורגל הישראלי.

כשיורדים יותר למטה מוצאים את הפועל חיפה שביצעה קאמבק יפה אחרי פתיחה חלשה, את נתניה חסרת היציבות, בני סכנין ועירוני קריית שמונה המדשדשות וההפתעה, הפועל חדרה, שנראה שלא תיאבק על הירידה ותמשיך לשמור על עמדה במרכז הטבלה. מ.ס אשדוד והפועל רעננה ימשיכו להיאבק על הישרדות בליגה כפי שכולם צפו למן פתיחת העונה. 

שרון מימר חוגג עם שחקני הפועל חיפה (שחר גרוס)שרון מימר חוגג עם שחקני הפועל חיפה (שחר גרוס)

אנחנו כרגע בתחילת הסיבוב השני ולהרבה קבוצות יש את האפשרויות להשתנות, להפיק לקחים ולהסיק מסקנות לגביי הטעויות והאפשרות לתקן על כר הדשא, בעוד שחלק מהקבוצות מקוות שהישועה תגיע מהקווים לאחר חלופה מסיבית בהמון קבוצות בעמדת המאמן. מגמות שלצערי חוזרות על עצמן הן קבוצות שמשחקות בסגנון הגנתי באופן מופגן, ופחד וחשש שילוב של שחקנים צעירים מוכשרים שיכולים להפוך לכוכבים של השנים הבאות. אם יתנו להם את ההזדמנות, התמיכה והאמון הכדורגל הישראלי ירוויח בגדול.

היום לצערי צפינו באחד המשחקים החלשים בליגת העל העונה. בית”ר מצד אחד נראית כמי שמתייצבת בחלק האחורי, אך בחלק הקדמי סובלת ממחסור של חלוצים איכותיים שיממשו את ההזדמנויות ברחבת היריב. ממול, מכבי פ”ת התבססה על מגננה ויציאה למתפרצות, אך לא היוותה איום אמיתי על שערה של בית”ר וצריכה להיות מרוצה מהנקודה שהשיגה.

מאור בוזגלו (אורן בן חקון)מאור בוזגלו (אורן בן חקון)

אבל נחזור לגולת הכותרת. אנחנו רוצים משחקים עם שערים ועניין, מאמנים שמשחקים במגמה התקפית, ובקשה אחת קטנה אישית – אני רוצה לראות מאבק אמיתי בצמרת של הכדורגל הישראלי וכולי תקווה שמכבי חיפה, בית”ר, הפועל ת”א ומכבי נתניה יחזרו לתת את הטון, בנוסף לבאר שבע ומכבי ת”א, שכבר תקעו יתד ונמצאות שם באופן רצוף בשנים האחרונות.

החזרה של המועדונים הגדולים לצמרת, ביחד עם צמצום הדרגתי של מספר הקבוצות, תחילה ל-12 ולאחר מכן ל-10, ייצרו ליגה אטרקטיבית, מעניינת ותחרותית, כפי שכולנו רוצים, חולמים ומקווים לראות. אנא תנו לנו להרגיש את זה בחלק השני של העונה, כי זה יהווה פיצוי על חלק ראשון חיוור ואפור, שכולכם, מאמנים ושחקנים, צריכים להפוך לנוצץ ומשלהב. הבמה שלכם.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים